- Projektor topic
- Házimozi belépő szinten
- Dell notebook topic
- Azonnali fotós kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen joysticket vegyek?
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steven
addikt
2 havonta jön ilyen hír ilyen olyan egyetemről ... most akkor mi az igaz? meg már több éve is ezt mondták...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
orion1025
őstag
válasz Desmond74 #50 üzenetére
Ez sajnos nem csak az aksira igaz, elég egy mosógépet vagy például mikrót megnézni ha valami meghibásodik benne.Ezzel csak rá van erőltetve az emberre, hogy vegyen újat, ezért sem látom életképesnek az ilyen kapacitású aksikat, na meg ha made in china kezébe kerül, olyat nem szívesen használnék, mint ahogy már fentebb is meg lett említve, mert egy mezei aksi is tud nagyot szólni.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
subaruwrc
félisten
tehát megint semmivel sem vagyunk közelebb a lényeghez.
sok sok év múlva elérhető lesz esetleg. thanks for nothing .. -
Meridian
senior tag
sztem ez nem csak mobileszközökhöz leszjó, hanem az elektromos autókba is. Főleg, ha méreteket (ezzel együtt ugye a súlyt is) figyelembe vesszük, na meg gondolom a 2000x -es erő inkább egy villanymotornál jöhet jól, mivel bár fordulatszámot tudnak, de nyomatékot még nem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ha a kinaiak megérzik az üzletet ,akkor elöbb utóbb ellopják és beindul az olcsó akku termelése,ezért ha a technológia valóban jól müködik nem kell sokat várni rá
Nem az érdekel,hogy hova postázod,hanem hol van a termék!!!!!
-
Mittu88
senior tag
Pár napja index-en is volt ez a hír, de mondok jobbat. Tavaly előtt decemberi (ha jól emlékszem, pluszmínusz 1 hónap) CHIP magazinban ugyanerről a technológiáról volt szó. Ezek is amolyan hoax-ok, amik fészbúkon terjednek?
-
Desmond74
tag
Na ja, szerinted az eddigi új technológiák hol csücsülnek?
Elárulom..., az olajsejkek múzeumában, többszörös zár alatt, amíg kőolaj van, addig benzinnel megyünk, nem tudják megmondani még meddig, hisz vannak nagy fehér foltok a földömbön, ahol méllyebbre kéne fúrni...
Ugyanez van az akkuknál kicsiben...., vagy nem
A "Nem Hiába Született" strigót megkérdik: - Tudja, hogy a maja naptár szerint december 21.-én itt a világvége? - Há dikmá, ezt még nem hállottáám, de hogy a Maja 22.-én is itt áll majd a sárkon, há esik, há fújj, az bisztosss...!
-
orion1025
őstag
válasz Desmond74 #57 üzenetére
Ez pontosan így van, az autóipart az olaj mozgatja.Az utóbbi időben azért született ennyi elektromos hajtású négy és két kerekű, mert igen felkapott lett az üvegházhatás miatti balhé, de ettől függetlenül ez lesz a jövő majd jó ideig, alapozni pedig mindig kell.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Desmond74 #57 üzenetére
Az olajsejkek "hamarosan" lehúzhatják a rolót. De nem úgy ,ahogy gondolod. Olajunk lesz bőven, csak nem tőlük.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
kiry
csendes tag
Kicsit számoltam, érdekes lesz ennek a feltöltése!
Nézzünk egy ennél sokkal gyengébbet, amivel azért mind kibékülnénk: Legyen 20Ah-ás és 5 perc alatt töltődjön fel - ez lényegesen gyengébb az igértnél. Így a töltőáram 72000As/300s = 240Amper. (Kell hozzá drótkereszmetszet...) Ha az odavezető drótnak (csatlakozóstul!) csak 0,01Ohm az ellenállása, akkor ezen
P= IxIxR=576Watt teljesítmény alakul hővé. 20W-tal már forrasztgatunk... Szóval, meg kell újítani a töltők konstrukcióját. És elképzelni nem tudom, hogy küszöbölik ki a csatlakozások (kosz, zsír) átmeneti ellenállását.
Kell a villogós agyú konstruktőröktől sok ötlet, amíg ez piacérett lesz![ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz TESCO-Zsömle #60 üzenetére
Ezzel az a baj hogy az araboknak egyetlen pénzforrása az olaj meg a turista,de az idegenforgalom nem olyan jó üzlet,így aztán ott lehet egy kis elégedetlenség,és az a térség mindig is forró hely volt
Nem az érdekel,hogy hova postázod,hanem hol van a termék!!!!!
-
kiry
csendes tag
válasz TESCO-Zsömle #63 üzenetére
Vékony zsinór = kis áram
kis áram + nagy kapacitás = hosszú idő[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Tudom. Arra próbáltam utalni, hogy talán nem a mobil cuccoknál lesz csutkára kihasználva a dolog, hanem ott, ahol még értelme is van. Most se azért nem raknak a telefonokba 3* akkora kapacitású akkukat, mert túl sokáig tart feltölteni őket...
Amúgy is meddő a számításod, mert a szupravezetőn nem képződik energiaveszteség.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Desmond74
tag
Akkor meg a rizs ára menne fel drasztikusan, ne légy ilyen optimista!, már látom a töltőállomásokat: (RiceGasSake) ,avagy a rizsgáz mindent visz!
[ Szerkesztve ]
A "Nem Hiába Született" strigót megkérdik: - Tudja, hogy a maja naptár szerint december 21.-én itt a világvége? - Há dikmá, ezt még nem hállottáám, de hogy a Maja 22.-én is itt áll majd a sárkon, há esik, há fújj, az bisztosss...!
-
kiry
csendes tag
válasz TESCO-Zsömle #66 üzenetére
Tényleg és akkor a folyékony nitrogén elosztóhálózat is kiépül.
Vagy csak nem vettem észre, hogy közben megoldották a szobahőmérsékletű szupravezető dolgot is? -
kiry
csendes tag
válasz TESCO-Zsömle #69 üzenetére
Ezt most kár volt írnod, mert megint elkezdtem álmodozni. A fúziós erőmű már magában is a Kánaán, hát még ezzel az akkuval együtt, már közelít a Paradicsomhoz!
[ Szerkesztve ]
-
Mackósajt
senior tag
Az egyetem 2011 elején adta ki az első közleményt erről a honlapjuk alapján. Most megjelentettek egy új cikket, és kiadtak egy új közleményt, így a sajtó megint felkapta. Az szakfolyóiratokban megjelent eredeti cikkek ismerete nélkül nem tudom megmondani, hogy haladtak e bármit is vele ez alatt a két év alatt.
-
MZperX75
addikt
Nem olvastam végig a hozzászólásokat!
Régóta várunk mindig valami áttörést ,ami ezen a téren javulást hozhat,azt azért ne felejtsük el ,hogy kinek mi az érdeke,természetesen kisebb fajta akkumlátorok valószínűleg lesznek hasonló technikán alapulva.
Az autógyártásban már a 90-es évek végén léteztek olyan spéci akkuk ,hogy egy autó képes lett volna akár 500km is megtenni 1 töltéssel ,de a szabadalmat felvásárolva süllyesztőbe kerültek ezek a találmányok,az érdekek mindig más mozgató rugó alapján működnek.
Minden felfedezést üdvözlöm,csak jelenleg a technológiai fejlődés szab gátat a legnagyobb kizsákmányolásnak,de sokan inkább utóbbit tartják szem előtt
[ Szerkesztve ]
-
drdr
senior tag
Szép és jó. Csak éppen a töltés is egy komoly kihívást fog jelenteni. Csak példaként:
Legyen egy 1000mAh-s akksi (pl. telefon). Tegyük fel lehet és képes a tölteni 1A-rel, akkor 1 óra alatt feltöltődik. Ilyen ritkán van 2-3 óra általában kell a töltésre, mert kevesebb mint 1A a töltőáram....
A hírben az van, hogy 30-adjára is csökkenhet a méret. Ez szélsőséges esetben azt jelenti, hogy akár 30000mAh-s = 30Ah-s akksi is kerülhet a telóban. Ennek töltése 1A-rel 30 óra lenne. 15A-rel 2 óra, 30A-rel 1óra, 60A-rel félóra.
De milyen az a töltő ami 15A-t kipumpál, mellesleg a telefonban van a töltő áramkör, hajszálvékony vezetősávok nem bírnak el tized ekkora áramot sem....
Jó elég szélsőséges a példa, de ha az akku kapacitás akár duplárára/triplárája növelhető a helyszükséglet csökkenéséből kifolyólag, már akkor is nyertünk, de a meglévő töltők és a telefonokba/noteszbe/tabletbe épített töltőáramkörök akkor is komoly fejlesztést igényelnek....
....nem beszélve, arról ha gyorstöltés kell később pl. autó akksiként, a nagy töltőáramok miatt a háztartási 230V-os hálózat is szűk keresztmetszet lesz. Szóval egy csomó újabb költséget fog ez eredményezni... Feltéve, ha valaha is kereskedelmi forgalomba kerül...
Kérdéses még, hogy a nagy áramú töltés mennyire rövidíti az élettartamot. Lehet nem lesz gazdaságos...
[ Szerkesztve ]
-
Mackósajt
senior tag
Még ha fel is tételezzük, hogy az efféle városi legendák némelyikének van valóságalapja, akkor is sokkal valószínűbb, hogy gazdaságossági okokból süllyesztették el. Egy dolog, hogy mennyit lehet menni egy töltéssel, és egy másik, hogy jól tömeggyártható e, hány újratöltést bír ki, biztonságos e, lehet e vele olyan autót építeni, ami akár csak megközelítőleg versenyképes árban, stb.
Olyan korban élünk, amikor az új technológiák világméretű terjedése, és adoptálása gyorsabb, mint valaha a történelem folyamán, és akkor egyesek összeesküvést emlegetnek, mert egy egy év alatt három példányban laborban összerakott prototípusból nem lesz tömeggyártott termék a jövő hétre.
-
MZperX75
addikt
válasz Mackósajt #80 üzenetére
Mint halandó ezekből a technikákból mit tapasztalsz?
Kevesebbe a villanyszámlád?,jobban odafigyelsz a szennyezésre mint 1 éve?,vagy kevesebb betegség van jelen itt kis világunkban?Nem,mert nem üzlet ,hogy egészséges vagy,nem üzlet egy olyan komputert csinálni a min 10évig kiszolgál,nem üzlet olyan akkut piacra dobni ami olcsón előállítható és 10évig nem kell hozzányúlni,nem érdek gyógyult ember mert az nem vesz gyógyszert,nem érdek az olcsó újrahasznosítás.
Autó gyártásban sem üzlet olyan autót piacra dobni amit nem kell szervizelned szinte soha.
,szerízre elkölt az ember még egyszer ugyanannyit, mint az autó új ára ,ez már üzlet.Ez nem összeesküvés elmélet,ez tény nézz ,szét és csak elég magad körül.
A technológia szép és jó dolog,én is hiszem hogy jó lesz,de a szomorú tények mást mutatnak.
A társadalmunk teljesen beteg(elmebeteg)"sokkal valószínűbb, hogy gazdaságossági okokból süllyesztették el. "
Pont azért,gazdasági okokból.
1930-as években New York-ban 54% elektromos autók száma,a benzines nyert később.
[ Szerkesztve ]
-
Put2
tag
Ha ez igaz lesz.. Remélem az lesz.. Akkor a kezembe L férne 1 autó aksija... Mivel én model autozom nem ártana 1 olyan aksi amivel nem csak 20-max 30 percig lehetne játszani 1 töltésel, hanem pl 1 napot.. De van 1 olyan érzésem, h ez csak szép álom marad...
-
Mackósajt
senior tag
OK, de hogy jön ez ahhoz, amit én írtam? Hogy boldogabbak leszünk e a technológiától, az más kérdés. Nem vagyok biztos abban sem, hogy a 10 évig nem szervizelendő autóval boldogabbak lennénk. (Viszont biztosan sokkal kevesebb embernek lenne autója...)
A gazdaságossági szempontot pedig valami gonoszságként emlegeted, pedig az alternatíva kb. az, hogy törvényileg (az államok) vagy világtrösztben egyesülve (a cégek) kikényszerítik a nem szimpatikus (de gazdaságosabb) technológiák eltüntetését. Akkor meg azon menne a sírás. Mint ahogy megy is, valahányszor ez megtörténik.
Piacgazdaság van (többé-kevésbé). Lehet nem szeretni a rendszert, de a nem gazdaságos technológiák behalása akkor sem az Illuminati vagy a sejkek titkos összeesküvése. (Az utolsó mondat nem elsősorban neked szól.)
Ui.: És igen, sokkal kevesebb betegség van jelen, mint a technológia kora előtt.
-
Stargun!
tag
Ha valaki nem ismerné, a témához kicsit kapcsolódóan:
[link] -
mrhitoshi
veterán
válasz TESCO-Zsömle #69 üzenetére
Ehhe. Fő a pozitív gondolkozás.
Amúgy végre valaki normálisan leközli, hogyan működik ez a folyamat.
PS4
-
Ijk
nagyúr
Lehet olyan autót építeni amit 10 évig nem kell szervizbe vinni, olyan áron hogy senki nem venné meg. Iszonyatos költség hogy az utolsó csavarig biztosítsd azt az élettartamot. Sokkal hatékonyabb olcsóbb anyagból építeni, olcsóbban jössz ki a szervizeléssel együtt is. Az elöregedett, tönkrement alkatrészeket meg újra lehet hasznosítani.
Ilyen szuperakkumulátorokkal már én is nagyobb jövőt látok az elektromos autókban. De még mindig kérdés hogy mennyire terheli a környezetet milliárdos tételben ilyen akkumulátor, újra lehet-e hasznosítani, stb. Ráadásul ahogy írták fúziós energiával kell előállítani a villanyáramot, amíg nagyrészt foszilis energiahordozókat használnak, addig nagy parasztvakítás ez a környezetbarát elektromos autó.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Chrys_
addikt
Azt hiszem az Index-n olvastam, a cikkíró, vagyis inkább fordító az Mn-t magnéziumnak írta le
-
kromatika
veterán
Jó lenne ha így is lenne már végre.Az akuk fejlődése,pl a mobil telók tudásának fejlődéséhez mérjük, botrányos.Okos teló aku idő=1. 1,5 nap.Jó lenne ha legalább 3x-át el lehetne érni.
-
lvb
aktív tag
Az elektromos auto baromság. Még akkor se lenne gazdaságos, ha pl. ugyanannyiba kerülne 1 Passat elektomosan, mint 2l-es TD-el, és ugyanazt is tudná ( menetteljesítmény, klímával 900Km, 5 perc töltés )
- Az elektormos hálózat fejlesztése (Mo) minimum 15 - 20 milliard €, aminek 8 év alatt meg kell térülnie, különben senki sem fektetne bele tőkét. (Ez azt jelenti, hogy minden magyar állampolgárnak a csecsemőtől a 100 éves nénikének is nagyon minimum havi +5000Huf lenne a villanyszámláján legalább 1 évtizedig + a megnövekedett amortizáció miatt utána is jelentősen magasabb lenne a hálózat és az erőművek fenntartása.
- A villanyáramra is lehet kivetni jövedéki adót => 20 - 50Huf/kWh felár lenne a kocsiba "tankolt" villanyon.És ennek az összegnek a többszöröse kellene, ha mindenki otthon akarná tölteni az autóját, ráadásul a jövedéki adót a hűtő tv stb. után is fizetni kellene...
Csupán annyi előnye lenne, hogy máshol szennyezne a villanyautó, mint ahol használva van, de összességében drágább lenne, mint jelenleg az olaj alapú autók.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
ledekkel a plafonra kell világítani a csillárral, egyből nincs árnyék. 200w led az rengeteg. nekem mindenhol led van (30 meg 40w csillár is), és összesen 175w ha kint meg bent mindent felnyomok.
[ Szerkesztve ]
-
Mackósajt
senior tag
A Ars Technica cikk szerint a prototípus akkumulátor 5%-ot veszít a kapacitásából minden töltési ciklussal. Ha ezt nem tudják megoldani, akkor legfeljebb eldobható vészelemlámpát lehet vele csinálni.
Továbbá a cikk azt írja, hogy normál Li-ion akku szintjére felskálázva hétszeres mennyiségű energiát tárol, ami nem igazán az ezerszeres adat, amit másfelé olvasni. Kíváncsi vagyok azt az ezerszerest hogyan értették, és mire pontosan.
-
LordX
veterán
"máshol szennyezne".
Az atom, víz, szél erőmű, még ha nem is teljes mértékben járul hozzá az áramtermeléshez, de arányuk megfelelően csökkenti az elektromos autó "szennyezését" is. Csernobil konkrétan kevesebb szennyezést dobott ki a légkörbe összesen, mint amennyit a világ benzines autói pöfékelnek el egy hónap alatt.
Valamint az is egy téves elképzelés, hogy egy szénerőmű fajlagosan ugyanannyi szennyezőanyagot ad ki, mint egy benzinmotor, egységnyi leadott teljesítményre számítva. (Kb. ugyanaz, mint az ezer éves BKV busz esete: hiába kormol mint az atom, ha vannak rajta 120-an, kevesebb az egy főre jutó szennyezés, mint a vadonatúj autónak.)
-
KAMELOT
titán
válasz kromatika #93 üzenetére
Direkt írtam úgy, hogy ezt a kérdést tedd fel nekem. OMNIA II van. Nem használok semmit rajta csak hívásra. Úgy bír ki annyit. Amúgy meg minden teló 1 napot bír max olyan felhasználás mellett, amit te írtál és lehet benne akármilyen aksi.
(#95) Mackósajt: Akkor semmi újat nem tudnak felmutatni.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ Lenovo T500 (Core2Duo T9900 3.06GHz, 8GB RAM, 1TB SSD)
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Logitech Pure-Fi Elite + iPod Nano 4gen 8GB (FOXPOST az árban)
- MacBook Pro 14 M1 16/512 (2021) 1,8 év garancia
- Sérült Samsung Galaxy A41 - kártyafüggetlen, 4/64GB, Dual SIM, korlátozottan használható
- Cooler Master V1000 Gold Moduláris tápegység
- Dell E6220 - Intel I7-2640M - 8GB DDR3 - az akksi rossz