Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frozen

    őstag

    válasz atis78 #56 üzenetére

    Ki hogy kezd el gondolkodni. te e gy zsír új autót nézel 20 ezerbe én meg egy éves új szalón autót amiben ültek kb 2 en és mindenhol rajta a folia 5-10 ezer euroval olcsóbban. A wltp adatokba kapaszkodni akkora hülyeség mint egy ház mindenki a papírnak hisz. ha megmondanám mennyit fogyaszt a családi kombim ecosabb vezetéssel el sem hinnéd közelébe nincs semelyik szám az interneten és ezt is csak akkor tudod meg mikor teletankal indulsz és a végén tele is tankolod.Kár vitázni már más is leírta röviden tömören,hogy anulu#44 a többlet felár 5-10 évig sem jön vissza amibe az elektromos kerül és rengeteg kompromiszummal jár nem lehet vele normálisan még nyaralni sem menni sem távoli családlátogatásba. Persze a balcsira le lehet ugrani a közelben vagy el lehet menni külföldre ugy hogy minden sarkon enni vagy kávézni kell hogy töltődjen az akku erősen nevetséges kategoria akinek van rá pénze vegye és használja.

    #58Kinder

    +5 fok.... 2x 20 percet töltötted ennyi szakaszon te dolgod nem kávézok nincs betegségem sem hogy állandóan pisilni járjak... na egy diselt meg kb meg sem kell tankolni 1400-1600km keresztül :DDD most is kiderült hogy a rövid távokra jó én vettem kb 7 millába a kocsimat 3 éve te mennyibe vetted a teslát? :D :)) na majd szólj ha a különbség kijött

    A fűtés is ám akkor jönne ki igazán mit is tud az autó amikor rendesen kemény -10-15 fok lenne . Egyébként a model 3 pont nem a minöségről és a kényelemről szól hanem az olcsoságról ,de még így is iszonyatosan drága labdába sem rughat

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz atis78 #66 üzenetére

    Én erre azt mondom neked,hogy aki családos és van gyereke az tudja jól mennyi cuccal utazik ide oda. Nagyon sokan mennek hétvégente kirándulni ,persze van az otthon üllös kategória is. De azért valljuk be öszintén ha meg lehet pakolni egy kocsit és mindenki kényelmesen elfér benne ez egy jobb opcio még mndig minthogy egy kis autóban nyomorgojon az ember ,mert az nagyobb nem lesz és az elektromos autók nagy % ban elég kicsik.

    És egyébként az árak visszataszítók még mindig az elektromosság terén hiszen nem minden ember él városban.És sajnos a töltés sincs minden sarkon szóval még tervezni stb sokkal több macera ,de leginkább tényleg az árak azok amik nagyon durvák. 30-40 ezer euroban (új) nagyon szép családi kombit vesz az ember szinte minden extrával ami létezik. Mindenféle megkötés vagy kompromisszum nélkül, cserébe ennyiből tisztán elektromosát ami minőségben /felszereltségben kb egy szinten lenne egyszerűen nincs(a model 3 ha kicsit megextrázod már könnyen beleugrik ez is az 50-60 ezre euroba és ez a model elég gatyi de ezt andrás és más is elmondja a youtubon) annak ellenére ,hogy lényegesen kevesebb alkatrészt tartalmaz az autó és többszörös áron árulják őket. Drága volt a fejlesztés stb... milyen fejlesztés volt drága már 1800-900 évek körül volt elektromos autó. A vilanymotor és akkumlátor sem új találmány oké mindig reszelnek rajta valamit ,de ettől még nem egy új felfedezés..

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz atis78 #83 üzenetére

    azért annyira az újra gondolást nem kell ám komolyan venni,ahogy írod hiszen minden autón van 4 kerék és van fék futamú lengés csilapitó stb. oké nem azt mondom össze raktak egyet és kész , de ezeket a tervezéseket egy új modeles belső égésű autónál is mindig megcsinálják szóval az hogy iszonyatosan sok pénzt elkérnek érte és mindenféle kompromiszumot kell kötni ez nem a legjobb. oké papíron 500 liter meg van sok kicsi fak ide oda ahova normálisan semmit nem tudsz rakni. Azért nálam sik padló van végig és ha kell elviszek egy butórt akár szétszedés nélkül is.
    Az a baj a legjöbb emberrel,hogy nem képes beláttni azt,hogy egy kifforatlan technologiáról beszélünk el sem tudják képzelni ,hogy ha minden autó elektromos lenne például és éjjel mindenki feldugná Madridban vagy Londonban a töltöre a kocsit milyen átmérőjű vezeték kellene,hogy ne olvadjon/gyuladjon ki . Ezen kivül nem magyarországból kell kiindulni ahol az emberek 10-30 kilométert mennek. Az ember vesz egy kocsit azt úgy veszi,hogy neki a lehető legtöbb mindenre jó legyen. Ergo hiába célszerú egy smart nem biztos hogy gazdaságosabb vagy kevesebbet fogyaszt mint egy kombi... csak egy példa volt, hogy hiába jobb valami 1 bizonyos részen pl városban az elektronyos ha normálisan nem lehet azon kivül semmire használni.
    A kocsi tömege nagyobb a nyomatéka is nagy ergo a gumikat is jobban fogja darálni.Ez fizika szóval hiába jobb ha több hátrányos hátulütője is van.De kiszállók a témából ,mert akinek tetszik és akar annak szíve joga eldőnteni mit vesz. Én minden esetre egy nagyon meggondolatlan buta lépésnek tartom ilyen autó vásárlásást többszörös áron egy normálhoz képest főleg úgy ,hogy a környezetet semmivel nem kíméli ugyan ugy ahogy az üresen repkedő repülök sem.

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz atis78 #90 üzenetére

    Tudom mindig van egy szaki aki megmondja az elekromos autó a jövő és az a tuti. Meghagyom ezeknek az embereknek ezt a tévhitet.
    Mi lesz a használt akkukakkal majd megtudod 40 év múlva hova teszik a sok elektronikai hulladékot.....

    Villamosnál is van szervíz igény és az akkut mikor cserélni kell bizony akkor majd nyilnak nagyra a szemek,hogy egy összegben hirtelen mennyi.+ a vele járó sok bizonytalanság mikor lerobban vagy ép lemerül stb stb...
    egy autónak ,ha van gazdája az nem fogja otthagyni sehol soha ,mert mindig időbe minden alkatrészt kicserél ami közeledik az élete végéhez és nem várja meg az utolsó kilométert is vele vagy nem akar vele még több tízezret elmenni ,mert nincs pénze bevinni egy rendes szervízbe..

    Én nagyon várom mikor durran majd ki a lufi a nagy zöld autózásos tévhitről ;]

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • válasz atis78 #71 üzenetére

    Csakhogy az elektromos autónál nem az a probléma, hogy 100 kilométerre a gyártó által kiszámolt 15 kWh helyett 20-at fogyaszt el az autó, mert arra teszek rá, az áram otthon olcsón tölthető, hanem hogy ha a megadott hatótávot nézed, akkor azzal nem biztos, hogy eljutsz egyáltalán a következő töltőpontig. :U Ha meg belsőégésű autónál nagyon akarsz, akkor bevágsz a csomagtartóba egy marmonkannát és nem kell aggódnod. Csak ugye ez már nem szükséges, mert annyi a benzinkút, mint égen a csillag ill. miután takarékra kapcsol az autó, még akkor is elmész vele kb. 100 kilométert.

    #78 lalakov Ezek szerint akkor nem mész vele valami gyorsan, sejtettem. Majd azért kíváncsi lennék, hogy egy balatoni kiruccanás alkalmával gyorsforgalmi úton ill. főúton haladva mennyire fogja tartani a kocsi a WLTP hatótávot. :))

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

Új hozzászólás Aktív témák