- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS ROG Ally
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bog
HÁZIGAZDA
300 km-t most is tud, hidegben is. Benne van a tesztben. Egy Octavia kombinál pedig egyáltalán nem kisebb, hosszban 5 centivel rövidebb, de magasabb és szélesebb, nagyobb a csomagtere. Ezt is könnyen ellenőrizhetted volna, mielőtt megnyilvánulsz.
Ha te fix 200-zal közlekedsz autópályán, akkor egyébként sem való neked egy alapvetően nyugodt és bálnaszerű SUV, oké, csak a te álláspontodat és élethelyzeted alapvetésként tekinteni meglehetős szűklátókörűség. (Az áram árának elképzelt változásaira pedig mindazok pont tojnak, akik felraktak már egy napelemet.)
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
1. A büdös életben nem megyek "spanyolba" (de szép is, amikor a kultúra így kicsúcsosodik) autóval. Elmegyek repülővel és bérelek valamit tekeregni.
2. Rendszeresen megjárom töltés nélkül a Bp-Tapolca útvonalat különösebb kompromisszumok nélkül, februárban is. Ott szoktam bemenni a sarki boltba amúgy is.
3. Köszönjük a roppant értékes hozzászólásaidat, a továbbiakban nem vagyunk erre kíváncsiak.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
#16820480
törölt tag
Ez a WLTP meg EPA hatótáv egy standard teszten mutatott érték, olyan mint a battery test a GSMArena-n, kb senkinél nem fog olyan üzemidő kijönni egyik telefonra sem, de egymáshoz hasonlítani jó lehet őket, ez is pont arra való.
Autózni sem csak úgy lehet, hogy nyomod neki padlóig, aztán újra tele tankolod és folytatod amíg el nem kopik alólad a jármű. Töltőnél nem kell ott állni, mint a tankolásnál, hanem el lehet menni közben WC-re, kávézni, újságot olvasni, megnézni egy Family Guy epizódot, stb.
Hatalmas élmény és nyaralás lehet 3 napig pihenés nélkül vezetni, hogy eljuss a spanyolokhoz, és tényleg nem időpazarlás a 2 órás repüléshez képest, ha már az időt hozod fel, mint hátrány a töltések miatt az EV-ken. -
Kinder
senior tag
Jesszus, te nagyon el vagy tévedve.
Tegnap voltam az 5 fokban Budapest ( Zuglóból inkább az M0-án mentem reggel és vissza a délutáni pesti forgalmat elkerülve körbe ) - Parndorf 520 km.
Nem teljesen feltöltve indultam, Győrben oda - vissza töltöttem 2x20 percet, de ebből 2x15 perc a kávé és a pisi ideje volt, szóval 2x5 perc volt, amivel tovább tartott az út, mint egy dízel/benzinessel, 140-145 km/h végig az M1-en, és 115 km/h az M0-án.
Tesla Model3Performance2020, bent végig 22 fok természetesen.
Ez hol élhetetlenül hosszabb?
"Spanyolba" kb 1 óra plusz lenne, de az már a Portugál határ lenne, egy Bp-Barcelona kb 40 perccel dobná meg nekem az utat egy belsőégésűhöz képest.A többire nem is válaszolok, olyan lehetetlen okoskodás, hogy csak na.
De, egyre igen:
Úgy letollak 250-nél a pályáról, hogy csak na, mert az enyém 270 km/h felett megy.[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
A mazda nem arul hybridet, csak a hulye mild hybridet, az meg nyilvan meg fogja enni kb ugyanazt, mint a sima benzinmotor, mert gyakorlatilag az.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
atis78
tag
- A JAhreswagen szalonbol elektromosbol is ugyanugy siman olcsobb 5-10k val mint barmelyik masik, nezz korul kicsit.
- WLTP adatok csak annyira torzitanak az elektromos autok eseten mint amennyire a belso egesuek eseten. Szoval egyiknel se mervado.
- Minden hasznalatfuggo a te kombid lehet jol fogyaszt konstans 90-100-nal, egy villamos/hibrid pedig varosban.
Eszre kene venni hogy mindegyiknek mas az erossege/gyengeje de mindegyik boven eleg jo a mindennapokra.Tenyleg kar vitazni egyszeruen hasznalati profiltol fugg hogy kinek melyik a jobb/olcsobb. Senki nem vitatja hogy neked jobb amit te vettel de attol meg fogadd el te is hogy masnak siman lehet olcsobb/jobb egy hibrid/eletromos.
Nincsen szent gral az autok kozt meg sehol mashol sem csak esszeru kompromisszumok. -
atis78
tag
Azert eleg sok olyan villanyos van manapsag ami csaladi autokent is siman megallja a helyet. Az 500 literes csomagteret mar hozza mindegyik.
Persze azok a legelso modellek amiket belso egesubol reszeltek at villanyossa azok tipikusan gyenge helykinalatuak. A mostanaban megjelenoeket mar alapbol csak elektromosnak tervezik ami sok esetben azonos kulso meret mellett meg jobb helyekinalatot is jelent.Ne vedd rossz neven de szerintem amikor azt irod "milyen fejlesztés volt drága már 1800-900 évek körül volt elektromos autó. A vilanymotor és akkumlátor sem új találmány oké mindig reszelnek rajta valamit ,de ettől még nem egy új felfedezés..", latszik nem sok fogalmad van arrol mit is jelent egy uj model kifejlesztese, plane egy elektromos belso egesu atallas.
Nem a villanymotort es az akkut kell ujra feltalalni hanem:
- a teljes fizikai jarmustrukturat ujra ki kell fejleszteni, biztonsagi eloirasok stb.
- az osszes menetdinamikai/kenyelmi rendszert az elektromos hajtas sajatossagaihoz kell igazitani
- a mas jarmustruktura miatt az osszes menetdinamikai rendszert ujra kell parameterezni
- EMC eloirasoknak kell megfelelni
- RF eloirasok
-cyber security eloirasok
stb stb.
Persze ha mar az alapoktol ujra kell gondolni sok mindent akkor mar erdemes sok helyen elavult de mukodo megoldasokat atdolgozni.
Nem veletlenul dolgoznak ezeken dolgokon mernokok/tesztelok/szerelok ezrei eveken at.Aztan ott van meg a meretgazdasagossag is . Majd ha a gyarak 50-50%-ban fossak a villany/belsoegesu autokat akkor az arak is kiegyenlotodnek mert hasonlo darabszamon kell teriteni a fejlesztesi koltsegeket.
-
atis78
tag
"azért annyira az újra gondolást nem kell ám komolyan venni,ahogy írod hiszen minden autón van 4 kerék és van fék futamú lengés csilapitó stb. oké nem azt mondom össze raktak egyet és kész" ha csak ennyi lenne meg mindig trabant szintu autokkal maszkalnal.
kb. 20 eve dolgozom kulonbozo autoipari ECU-k fejlesztesen(eleg sok teruleten megfordultam mar) szoval van nemi ralatasom hogy mennyire "nem kell komolyan venni" .
"A kocsi tömege nagyobb a nyomatéka is nagy ergo a gumikat is jobban fogja darálni.Ez fizika szóval hiába jobb ha több hátrányos hátulütője is van" Gondolom ide azt is hozzateszed hogy evente kb. 5 szor kell hasznalni rajta feket ezaltal gyakorlatilag sosem kell tarcsat/betetet cserelni(ez is fizika). Esetleg olajcserek/szurok rendszeres cserejenek a hianya is hatuluto...
Annyira azert nem kiforratlan mint amennyire sokan szeretnek beallitani. Kifelejtetted amugy a "mi lesz a hasznalt akksikkal" nevo Joker kerdest ha mar a villamos vezetekek leolvadasat szoba hoztad .
De a villanyosnal meg ismeretlen lesz injektor csere, a magasnyomasu pumpa halal. a reszcskeszuro eldugulas, a kettostomegu lendkerek csere, az EGR elkormolodas, a turbo elpukkanas stb..... ha mar a kiforrottsagrol beszelunk ....
-
vzsryl
nagyúr
Eddig egyik hozzászólásodat sem tudtam komolyan venni. Nem a tartalma miatt - arra nem is figyeltem - hanem a helyesírás, illetve helytelen írás miatt.
Ez egyszerűen borzasztó. Kérlek szedd össze magad, köszönöm!megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
M5Norbi
őstag
Ha ennyire utálod a villanyautókat akkor minek vagy itt?
Köszönjük megértettük hogy nekünk itt "magyarba" kiosztod az észt "németből" de köszi elég lesz.
Értelek neked nem pálya a villanyautó oké. Egyenlőre nekem sem de attól nemcsesztetem itt a többieket.
Na meg olyat hogy "magyarba" általában csak egy magyarul kicsit beszélő román ír le.Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
-
#16820480
törölt tag
Kétlem, hogy a 35 literes tankban még 7-10 liter lenne ha kigyullad a lámpa, de köszi, hogy jobban tudod Amúgy elektromost is lehet még hajtani amikor 0%-ot ír, ki is próbálták például az iD3 még nem tudom hány km-t ment el úgy.
Elektromost ritkán töltesz 100%-ra amúgy is, főleg mivel az utolsó 20% az elég lassan megy már bele. Ellenben a kevesebb mint fél órás 10-80% elég gyors már szerintem, főleg ha nem kell ott állni a töltő mellett szobrozva, mint a benzinkúton.
Én inkább olyan 20-50 millás autóval nem szarakodnék, ami ennyi pénzért még mindig mérgező anyagokat ereget a seggéből -
8th
addikt
Nekem sem a szívem csücske a villanyautó de te masszívan túltolod a dolgot. Dacia Springből, e-up-ból és a hasonló kívül apró belül élhető elektromos kisautókból szívesen látnék nagyságrendekkel többet az utakon. Én csupán az ilyen fúdeződnek gondolt anyahajó méretű böszme nagy tankokat nem tudom ép ésszel hová tenni. Akinek van 30-50 millája az pont leszarja mert második vagy harmadik autónak vesz ilyet, arra meg hibátlan.
(#115) sheratan Én szívesen járkálnék valami elektromosra átalakított youngtimerrel. A jellegtelen új elektromos tucatautók totál hidegen hagynak de egy eltűnőfélben lévő idősebb autó villanyosítására hajlandó lennék áldozni. Persze nem súlyos milliókat mint amennyibe most kerül egy tisztességes átépítés de egy 1-1,5M forintot szánnék rá. Jelenleg annyiból nem megoldható a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Értékesíteni nem lehet majd 2030-tól, nem gyártani. De biztosan amúgy is jó lehet egy 10 éves autót venni raktárról, amibe kb beleragadt már az olaj meg üzemanyag
Fyi, a shell például töltő hálózatot épít, angoloknál már van is ütemben, szóval ebben nem halnak majd. Ha mégis, akkor megérdemlik.
-
#16820480
törölt tag
Nem viszik bontóba, hanem egyre kevesebbet fognak gyártani, és a végén teljesen kifut majd, maradék készlet nélkül. A szalon sem adhatja el újként, max ilyen használt 0 perces módon, de gyanítom elég gyorsan rá fognak jönni erre is.
PSA már '28-tól nem tervez belső égésű motort gyártani, Nissan most jelentette be hogy laknak leállnak a nem elektromos motorok fejlesztései. Nem kell ide 13 év.[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
akkor rosszul gondolta, és csak fikázni jött ide:
"23 milla, de nem lehet eljutni vele 150km-t és vissza anélkül"
A 23 millás az a SPORTLINE iV 80 / vagy 80X felszereltség, ami a 82/77 akkua 80 WLTP-je 510km, ami ha lecsalsz is egy -100km-t, még magad ~400km, aminek a fele nem 150km
a 80X WLTP-je 460km, amiből ha szintén lecsalsz -100km-t, szintén nem 150km, mert 360km fele nem annyi.És mindkét esetben -100km-t vontam le a WLTP-ből, ami azért már "elég reális" minden negatív körülményt figyelembe véve.
Nyilván a rinya a kicsiknél valid, az 50 és 60 esetén, de az nem is 23 milla, hanem "csak" 15-16 milla... szóval a matek ez, ami a ti fejetekben van az meg 0
-
#16820480
törölt tag
Ha szaunát akarsz csinálni az autóban, akkor lehet hogy nem. ICE-nél is azért működik ez, mert annyira pocsék a motor hatásfoka, hogy a hulladék hő bőven megsüt mindent. Nyáron meg győzd hűteni. Amúgy évek alatt az ICE is romlik, csökken a hatékonyság, kevesebb erőt tud leadni, nő a szennyezés, csak ez megint olyan, hogy ha ehhez vagy szokva, akkor nem tűnik fel.
-
k-adi
nagyúr
akkor meg mit lovagolsz a 150km-es hatótávon?
amikor alá kéne támasztani a fikázást akkor meg megy a mellébeszélés nyilván mindenkinek más lesz a vezetési stílustól, és egyéb körülményektől függően, DE AZÉRT felezni nem fogom a papíron lévő hatótávot, csak azért hogy neked legyen "igazad", miszerint:
#170
5 éve alatt nem fejlődött semmit őgyan az a csekély hatótávolságú autok vannak mint ez a skoda is 300kmez nem igaz
#62
Minden esetre jó száguldozást 270 el kb 100-200km ig amig le nem merül az akkudez se
#28
300km (szalonban,vagy gyártó mondja mind1) ez kb 20 fok körül ennyi 40 foknál vagy -10 fok esetén ,de már 0 nál is ami valljuk be sürün elő fog fordulni,hogy nem 20 fok van. Drasztikusan lecsökken a hatótávolság jó esetben már csak 150-170 km fog tudni ha esetleg mégsem tudja a 300 at eredetileg ahogy mondták vagy keményebb a lábad akkor az a 250-280 km igen hamar letud ám csökkeni 120-150km környékére :D (és akkor még nem is nyomtad neki ha igen akkor még ezt is felezd be bátran)
Komolyan megéri 21 milliot adni egy ilyen hatótávú autóért?Nem ennyi a hatótáv, ugyanis a 20+ millás az a SPORTLINE iV 80 / vagy 80X felszereltség, ami a 82/77 akku, bár annyi pénzért én is többet várnék.
Amire te gondolsz az a kicsi akkus 50/60-as, aminek az ára nem 21M hanem jóval kevesebb#18
Az ára is iszonatosan sok 21 millió 300km ha megpakolod meg rendesen taposod neki vagy hideg van jó ha 150km tud kész vicc.A kommented a kész vicc. Ami azt illeti, az összes, ebben a topikban eddig. A 21 millás az a SPORTLINE iV 80 / vagy 80X felszereltség, ami a 82/77 akku, ami nem 300km, amibe bele próbálsz kötni az a kicsi akkus 50/60-as, aminek az ára nem 21M hanem jóval kevesebb
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Escape from Tarkov
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Mazda topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...