Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabber01

    addikt

    válasz AAAgold #7 üzenetére

    "pont attól, hogy sokkal simább, folyamatosabb a kép, sokak számára kellemetlen lesz a látvány"

    Hát ilyet se hallottam még! :D Ráadásul önmagában ellentmondás. Jobb, tehát szarabb. I see what you did there! :D

    Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

  • pakriksz

    őstag

    válasz AAAgold #7 üzenetére

    Mondjuk abban van valami, hogy ma egy modern játé PCs "60fps"-e az általában 0fps és 60fps közötti random számot jelent :DD annál tényleg jobb egy stabil 30 fps.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • gabber01

    addikt

    válasz AAAgold #14 üzenetére

    Ez már többször ki lett tárgyalva más topikokban, és most nem szeretnék megint elmenni ebbe az irányba, és fölösleges is, de a filmek képi minőségét meg a játékok megjelenítését semmilyen módon nem lehet összehasonlítani fps terén. Nem lehet, pont. Innentől kezdve értelmetlen felhozni a mozis 24/25/29/30 fps-eket.
    Egy játékban az fps-nek semmi köze nincs a "filmszerűséghez".

    Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

  • Reggie0

    félisten

    válasz AAAgold #17 üzenetére

    Az, hogy igenylik, nem azt jelenti, hogy jobb is. Egyszeruen sok az idiota a vilagon, ha rajtuk mulna meg mindig a vonat mellett futnanak, mert a 20km/h-ba is bele lehet halni(ahogy tettek anno egyik angliai szarnyvonal beinditasakor sokan).
    Az MS es Sony csak logikusan a legkisebb ellenallas fele megy, tehat ha a hulyenek valami hulyeseg kell, akkor nem lebeszelni es meggyozni kell, hanem megadni neki, ha lehet jo nagy haszonnal.

    [ Szerkesztve ]

  • gabber01

    addikt

    válasz AAAgold #17 üzenetére

    1. szerintem kicsit vegyél vissza a hangnemből.
    2. nem én tárgyaltam ki, hanem sokszor, sokak részéről, több topikban volt már erről szó.
    3. nyilvánvalóan lövésed sincs a technikai aspektusokról, csak akkor nem értem hogy oktatsz ki másokat.

    Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #20 üzenetére

    "talán azért, mert a sokkal folytonosabb, simább mozgás mellett egyre több részletet képesek érzékelni, felfogni a képből - esetleg már túl sok környezeti részletet fogad be az agy "fontos" információként a képernyőről, nem pedig pusztán a cselekmény központját"

    mert irl ezt nem oldja meg az agyad ugye? én is utálok az erdőben sétálni így ősszel, mert rohadjon meg a sok fa a levelek kusza színei meg agyonélsimított kontúrjai, fúj a szél és még esnek is lefele. aztán betelik a puffer és rebootol az agyam ;] század annyira nem részletes a legjobb játék se mint a való világ... a filmekben is szétmosódnak a gyors mozgások sokszor. nem is értem miről beszélsz... amit irl simán kezelsz azt egy képernyő előtt már nem? mondjuk így leírva jogos :B

    "ez elsősorban nem technikai kérdés ebből a szempontból, hanem az emberi viselkedés kérdése - a virtual sisakok használatánál is előfordulhat szédülés, hányinger, ami nem a közeli képmegjelenítés miatt van (ez pld. egy technikai kérdés lenne), hanem amiatt, mivel az agy vizuális és mozgáskordiánciós központjai ellentétes üzeneteket küldenek, azaz azt látja az agy, hogy pld. egy hullámzó tengeren vagyunk, a fülünkben viszont az egyensúly érzékelés nem tapasztalja meg mindezt, így létrejön az agyban két ellentétes helyzetértékelés"

    ez részigazság. a nagyobb gond eddig a késleltetés volt, mert ha fejedet forgattad akkor is nagyon késve kúszott utána a kép az pedig sokkal nagyobb gond...

    "a filmszerűség abban áll elsősorban, hogy befogad bizonyos információkat az agy a látottakból és egy "meseszerűség" illusztrációjaként értelmezi - csak segít a képzeletnek, hiába vizuális tényező"

    erre van valami konkrét linked a nőklapján kívül vagy a bullshit generátor dobta? ahogy a többit is.

    puffogtatsz itt nagy szavakat de a kommented jelentős része egyszerűen tévedés, a többi meg meglátásom szerint semmilyen ténnyel nem támasztható alá amit itt be tudsz linkelni és hiteles forrásból származik, csupán úgy gondolod hogy ez így van.

    [ Szerkesztve ]

  • nyakdam

    aktív tag

    válasz AAAgold #20 üzenetére

    Tévedés, hogy az emberek miatt kérik. Inkább azért kéri az MS és Sony is a 30 fps-t mert igy nagyobb felbontast tudnak elérni és annak nagyobb a marketing értéke.

  • myckie2

    őstag

    válasz AAAgold #7 üzenetére

    "illetve nem véletlenül kéri mind az ms, mind a sony, hogy ha 60fps alapú a játék, akkor legyen opció a játékban 30fps módra is - pont attól, hogy sokkal simább, folyamatosabb a kép, sokak számára kellemetlen lesz a látvány"

    Na ebből látszik, hogy volt értelme ilyen kijelentést tennie a két cégnek, mivel van aki be is veszi azt a bullshitet amit mondanak. :U

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #26 üzenetére

    "de a technika fejlődésével a szemed egyre inkább valóságot kezd el érzékelni a monitor előtt ülve is, miközben az agyad tudja, hogy ez nem a valóság"

    forrást kérek...

    "ezért írtam a vr sisakok használata közben egyeseknél megjelenő szédülésről, hányingerről, rosszullétről"

    jah csak a fő okát nem találtad el. tudom mi a tengeri betegség. nem, a 60 fps-es játéknak ehhez kvára semmi köze.

    "annyira sokkoló volt számukra az élethűség és a disszonancia a valóság érzékelésben"

    ahhoz a teljes látómezőt ki kell töltsed a látott képpel, ugyanis ha nem sikerül akkor ugyan olyan mintha moziban ülnél be egy imax non 3d filmre az eslő sorba. behánysz? lófaszt. egyébként meg továbbra is mondom hogy linkelj.

    én a helyedben nem erőltetném ezt mert osztkár bácsi nem fog gyünni...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #33 üzenetére

    tehtát nincs linked... nem tudod alátámasztani semmivel, de én nem értek hozzá ergo igazad van...

    magyarázd már el hogy 30x30-as felbontáson a teljes látómezőt kitakaró "vr szemüveggel" miért hányna be ugyanúgy az ember, és miért nem egy moziban az első sorban...

    hagyjuk már a habidumát. olyan dolgokat állítasz egy teljes látómezőt kitakaró vr világon kívül, ami egészen egyszerűen minden jelenleg általam ismert tudományos ténynek ellentmond. ezért érdekelt hogy honnan szedted ezt a mennyiségű bullshitet.

    látom már hogy saját generátorból :R

    köszcsá

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #35 üzenetére

    "azért, mert a szemed azt látja, hogy mozgás van, ezt az infót küldi az agyba - de egy székben ülsz, a füledben lévő egyensúly érzékelő szervek pedig emiatt azt érzékelik, hogy nincs mozgás (mert nincs is)"

    na várj és ez eddig mondjuk a moziban nem volt gond? vagy a tv előtt? és aki pc-n játszott maxos graffal 120 Hz-es monitor előtt? ami nagy volt és közelről nézte és extraultramagas beállításokkal nyomta?

    "de pld. van, hogy képernyőn/mozivásznon hullámvasútról, vagy nagyon magas épületeken történő mászkálásról készült videó vált ki hatást embereknél (szédülés, tériszony)"

    ahogy a pók is az araknofóbiásnál. nem is értem mit akarsz ezzel...

    na tisztázzunk valamit. a tengeri betegség tipikusan az a betegség, amikor nem látsz mozgást de érzed hogy hullámzol. az utazóbetegségben pl amikor térképet bújsz meg szintén és a teljes perifériád, az egész látómeződ ezzel van csak tele. ennek mégis mi a retkes köze van ahhoz hogy egy tv-n nézek bármit bármilyen képfrissítéssel? kitakarja az egész látómeződet a tv? teljesen? az agy egy fotorealisztikus játéknál se falsolna be, hacsak nem a teljes látómezőben történik, mert egyértelmű a perspektíva hiszen a látott kép jobb esetben egy egyenes panelen jelenik meg és nem térben, és látja a környezetet is, tehát képtelen azt hinni hogy a test mozog ha a szoba maradék része egy helyben áll és ezt látja is... mint mondtam meglepő lehet de pc-n 60fps-nél is nagyobbak vannak, meg egész jó grafikák... aztán hányan hánynak miatta?

    tudom mi az a tengeri betegség.te tudod mi a különbség a látómező teljes lefedése és a részleges között? ahogy látom nem igazán ami minimum problémás ha ilyen kérdéskört szeretnél feszegetni szerintem

    továbbra se hiszem hogy tovább kéne égesd magad itt.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #37 üzenetére

    "itt te égeted magad, mert nem vagy képes felfogni, hogy nem minden ember ugyanolyan"

    ha neked igazad lenne akkor ezzel a problémával a pc játékosok egy része már szembesült volna. hallottál ilyenről? nalátod...

    "te nem tartozol valószínűleg ebbe a csoportba, de nem is érted meg, hogy vannak, akiket negatívan befolyásol a dolog"

    mutass 10-et akik 3d nélkül játékok alatt tapasztaltak bármi ilyet ami nem a fóbiáikban gyökerezik...

    "ha egy képmegjelenítő az egyetlen fényforrás egy szobában, akkor egy idő után a szem bizony már csak arra fokuszál "

    továbbra is azt kérem, hogy mutass 2 pc játékost akik szembesültek már ilyen gonddal...

    jah hogy nincs.

    kár :(

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #39 üzenetére

    "minek mutogassak neked? bőven elég, ha a konzol gyártók találkoztak már ilyenekkel, akik miatt kérnek 30fps opciós lehetőséget a 60fps mellé, miközben minden más paraméter ugyanaz a játékban"

    vagy ott a felbontás lesz jobb... a konzolgyártók pont arról híresek hogy a vásárlók 0.x%-át kitevő csoport érdekeit tartják szem előtt nagy erőkkel ;]

    "igen, hallottam, sőt, én is érzékelem, hogy a minél nagyobb fps mellett a kép egyre furább, ami nem jobb vagy rosszabb kérdése, de számomra nem zavaró - de más részére lehet, hogy már zavaró"

    őőő zavaró a vajpuha, simább, folyamatosabb kép. ez nem film ahol tetszik nemtetszik az fps difi. megint porhintünk hogy téged nem zavar a stabil 60 fps :D jah ahogy senkit se, utoljára, mert már 30 topikban ki lett fejtve. a filmeknél számítana. játékoknál nem. a 120 se. ott se hányt be még ember.

    ne akard beadni hogy ami jobb a szemednek, jobb az agyadnak, az mégis szarabb mert nem ismerek minden embert te megy egyet se aki behányt volna 60 fps-en. pont.

    7time: ki lett tárgyalva ha visszanézel, igen voltak vele gondok, de jellemzően a késleltetés miatt. az új amit talán a phsok is teszteltek már gyorsabban követi a mozgásokat, jelentősen javult. a tényen viszont nem változtat, hogy egy tv-n bármit látsz az nem fog rosszullétet vagy más problémát okozni úgy hogy itt próbálta AAA beállítani, csak ha 3d-vel vagy a teljes látóteret lefedve nyomod....

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #51 üzenetére

    "meg tudnád magyarázni, hogy miért kéri az OPCIÓTJÁT a 30fps-nek a 60fps mellé?"

    nem és én nem is próbáltam meg. pusztán rávilágítottam hogy rettenetes méretű bullshit ahonnan te próbálsz magyarázni.

    én az ms-t nem hülyéztem le, egész biztos vagyok hogy van valami oka rá. de az egészen biztos hogy nincs köztük hogy valaki 60 fps-en rosszul lesz. mert ha ezt állítják meggyőződéssel akkor tényleg ostobák.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #54 üzenetére

    "nem bullshit, hanem ennyi az oka az opciós 30fps-nek (nem pedig a kizárólagosnak)
    csak te képtelen vagy ezt felfogni"

    ha valóban ez az oka akkor ostobák mint írtam. ha szerinted ez az oka akkor... innen már megoldod gondolom. most döntsük már el hogy az ms szerint ez az oka vagy szerinted ez az oka.

    leírtam. elérhető még ennél is magasabb fps pc-n ezer éve. nehogy már ez most derült ki... tele lenne a net ezzel, minden pc-s játékba belenyígták volna a 30 fps limitert, stb. miért nem jött ez elő eddig? bocsáss meg ha szkeptikus vagyok akkor, amikor más platformon ez soha nem volt gond, sőt most se az, sőt mindenki a magasabb fps fele menne ha tehetné pc szinten, valamint nem igazán átlagos hogy valaki csak 30 fps-es játszadozzon ha nem konzol előtt ül... tehát a teljes pc gaming community többéves tapasztalata áll csak szemben ezzel a jaj a 60 fps hányingert okoz bullshittel...

    van még kérdés?

    a következő kommented kérlek kezd egy linkkel amelyben hiteles forrásból áll az, hogy az ms szerint a játékosok émelygésre és rosszullétre panaszkodnak a 60 fps-en futó játékok alatt.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz AAAgold #61 üzenetére

    "gondolom azt is totálisan abszurdnak tartod, hogy az emberek egy részénél a nagyon gyorsan villogó színek és az ezekkel együtt járó zaj effektek görcsös rohamokat tudnak kiváltani - de biztos nem emiatt fordulnak elő erre utaló figyelmeztetések, hiszen te ilyen emberrel se találkoztál eddig, ezért ez se létező jelenség"

    de. azt írtam is lent hogy epilepsziásokat ne vegyük már ide, mert 0.01%-ról beszélünk... csak itt van kézzel fogható orvosi diagnózis és tények mögötte...

    "hihetetlen mekkora arcod van, hogy a teljes pc-s társadalom szóvívőjének szerepében próbálsz tetszelegni"

    mutass már egy pc-s játékost aki nem a magas fps-ekre megy, hanem azon görcsöl hogy 30 legyen? nalátod... gondolom van valami alapja is...

    "másrészt ki mondta, hogy nem érzékelték ezt pc-n eddig? senki - arról van szó, hogy a fix magasabb fps-nél a játékosok/nézők egy részét zavarta és a fix 60fps-re beállított dolgoknál jött elő talán leginkább"

    jah zavaró kb 2 percig talán extrém esetben aztán rájön hogy diavetítést nézett eddig és sokkal kevésbé fárasztó a magasabb fps-el játszani... a többi, fejlettebb egyed meg eleve élvezni fogja...

    mondom. ha bárkit is zavarna, akkor pc-n már ki lett volna sírva, akkor már akinek van és használ is konzolt és pc-t is verné az asztalt hogy a pc-t tessék 30fps-re korlátozni mert a cod szar 90-en, stb.

    nem tetszelgek én is semmiben. csak ne akarj olyan dolgot megmagyarázni amit nem lehet mert eddig sehol semmilyen platformon nem volt gond, csak itt lesz...

    [ Szerkesztve ]

  • szabi24

    csendes tag

    válasz AAAgold #51 üzenetére

    Gondolom a 60fps nem fix mert nem bírja a hardwer, hanem ingadozik, ezért lehet 30fps es opció, kellemesebb, de a fix 60 mindig jobb mint a fix 30, én pld 30 fpsnél rosszul leszek, elkezd fájni a fejem, és darabosnak látom a képet, nem is tudok így játszani, ellenben 60fpsnél már folyamatos minden, és nehogy már zavaró legyen valakinek a smooth-abb megjelenés, ezt egyszerűen nem tudom elképzelni. Akkor kb ha egy fényképet bámulsz akkor kéne legrosszabbul lenned mert annak "végtelen" a frissítése. A villodzás meg pont ellentétes, minél nagyobb az fps annál kevésbé villódzika kép, és annál folyamatosabbnak tűnik. a szem már nem tud lekövetni másodpercenként ennyi változást, pont az a lényeg hogy azt a szintet túllépjék ami a szem számára még nem tünik folyamatosnak, és a 30 fps sok embernél nagyon alatta van. Nem teljesen ugyanaz de próbálj ki egy régi monitort 60, meg 30 hz-el használni, nem hiszem hogy a 30 lesz a jobb, sőt... csoda lenne ha 5 percnél tovább bírnád.

  • Aryes

    nagyúr

    válasz AAAgold #75 üzenetére

    Bocs, hogy belevau, csak annyit akartam írni, hogy aki nem hiszi el, hogy ez létező dolog, keressen utána, hogy miért tettek néhány effektet kikapcsolhatóvá az ios7-ben!
    Azon kívül smart tv-ken létezik egy jelenség, amit úgy hívnak, hogy szappanopera effektus, ami rosszullétet nem okoz, de sok nézőt zavar. A képjavító algoritmus megduplázza a képkockaszámot a köztes képkockák kiszámításával, ami természetellenesen simává teszi a mozgásokat. Nekem speciel tetszik, de minden műsor úgy néz ki tőle, mintha számítógépes játékot néznék. ;)

Új hozzászólás Aktív témák