Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AAAgold

    senior tag

    válasz gabber01 #19 üzenetére

    a pontjaid ellenére az emberi agy által érzékelt valóság nem azonos mindenkinél, így van amit sokan kellemetlenül érzékelnek

    talán azért, mert a sokkal folytonosabb, simább mozgás mellett egyre több részletet képesek érzékelni, felfogni a képből - esetleg már túl sok környezeti részletet fogad be az agy "fontos" információként a képernyőről, nem pedig pusztán a cselekmény központját

    ez elsősorban nem technikai kérdés ebből a szempontból, hanem az emberi viselkedés kérdése - a virtual sisakok használatánál is előfordulhat szédülés, hányinger, ami nem a közeli képmegjelenítés miatt van (ez pld. egy technikai kérdés lenne), hanem amiatt, mivel az agy vizuális és mozgáskordiánciós központjai ellentétes üzeneteket küldenek, azaz azt látja az agy, hogy pld. egy hullámzó tengeren vagyunk, a fülünkben viszont az egyensúly érzékelés nem tapasztalja meg mindezt, így létrejön az agyban két ellentétes helyzetértékelés

    nem mindenkinél fordul elő, de elég sokaknál, hogy figyelembe kelljen venni

    a filmszerűség abban áll elsősorban, hogy befogad bizonyos információkat az agy a látottakból és egy "meseszerűség" illusztrációjaként értelmezi - csak segít a képzeletnek, hiába vizuális tényező

    az egyre nagyobb felbontás, az egyre nagyobb színmélység, az egyre nagyobb dinamika, az egyre nagyobb méret, az egyre nagyobb képsebesség egyre jobban lebontja ezt az érzést ("illusztáció") az agyban, egyre inkább valóságnak érzékeljük a látványt és ez bizony zavaró tud lenni - mert tudod, hogy az nem a valóság, mégis valóságnak érzékeled

    EZÉRT van a 30fps opció, nem azért, mert a hülyék nem fogják fel, hogy nekik jobb lenne a 60fps

    és lényegtelen, hogy filmről, reklámról, koncertről vagy videójátékról van szó, mert az emberi valóságérzékelés a közös pont

    pár emberi generációval később, amikor már születésünktől fogva hiperrealisztikus álvalóságokat fogunk érzékelni valószínűleg már sokkal kevesebb embert fog zavarni mindez

    persze, az ubisoft csak mögébújik mindennek, mert szerintem egyszerűen üzletileg nem tudják/akarják megvalósítani azt, hogy a top-ra fejlesszenek jelenleg - persze, mind a konzol, mind a pc nextgenek egyre erőteljesebb jelenléte (no meg a konkurencia) előbb utóbb őket is rá fogja kényszeríteni arra, hogy lépjenek

    "Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."

Új hozzászólás Aktív témák