Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz M5Norbi #15 üzenetére

    Érdekesek ezek a hatásvadász cikkek. Minden héten egymásnak feszülhetnek a villanyegyház fanatikus hívei és a csakaszomszédbaelég és lemerül és az akkuelpusztul holnapra evangelistái.

    Akarod mondani tudatlan buta emberek (akik legtöbbször belsőégésű motor fanatikusok) baromságterjesztéséről beszélünk, ami bizonyos embereknek nem tetszik. Teljesen más dolog hogy egy tesla csoportban mi zajlik, mert ugyanez megy a dízelcsoportban csak a másik oldalról. Itt viszont nem kéne terjeszteni a hülyeséget, mert az terjed a legkönnyebben.

    És úgy hogy mindkét mondanivalóban van igazság.

    Bár lenne…

    Az igazság meg valahol félúton. Nem nem kell még azonnal sátánnak tekinteni és holnap bezúzni a belsőégésű motorokat.

    Ilyet senki nem is mondott.

    És igen a villanyautó lesz a jövő csak nem holnap hanem néhány év múlva.

    Nem értem miért mindenki csak a jövővel jön, mikor teljesen korrekt alternatíva a villanyautó, sőt! Megérteném ha egy Renault Zoé 40 millió forintba kerülne hogy igen igen, ez csak a jövő. Nem, ez a jelen is.
    Arról nem az autógyártók tehetnek hogy Magyarországon sokaknak csak a használt autó az alternatíva.

    Addig még jobb akkuk lesznek rövidebb töltéssel nagyobb hatótávval.

    Folyamatosan fejlődik az egész, de a vásárlóknak jelenleg jó kompromisszum a villanyautó. Ha nem lenne, nem vennék..

    Addigra megoldódik az újrahasznosításuk na meg lesz idő felkészíteni az elektromos hálózatot is.

    Nem kell megoldódnia annak ami meg van oldva. Nem lesz hirtelen 100 millió teljesen elhasználódott akkumulátor amit újra kell hasznosítani. Hálózat meg folyamatosan fejlődik, bár vicces hogy a villanyautózás elmúlt 10 évében sokkal nagyobb energiaigénye lett az embereknek függetlenül a villanyautóktól. Érdekes módon nem omlott össze a hálózat. De majd pont a csúnya villanyautóknak nem lesz elég energia.
    Na meg majd az az elektromos áram is fog tűnni folyamatosan amit felhasználunk azért hogy benzin meg gázolaj legyen a kutakon. :N

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz M5Norbi #18 üzenetére

    Akarod mondani....
    Ha megengeded eldöntöm mit akarok mondani :)
    Szerintem mindkét csoportban vannak buta emberek. Nyilván ezek a hangos kissebbség. De ez az élet más területén is így van legyen szó bármitől.
    Véleményed természetesen lehet. Ellenben a villanyautópártiak zöme tisztában van a tényekkel és nem utálja a belsőégésű autókat. A benzin és dízelautópártiak zömében nem látják a valóságot és utálják a villanyautókat. Ebből érthető miért is utóbbiak generálják a feszültséget.

    Azért az ritka hogy csak az egyik oldal mondandójában legyen igazság. Az hogy van aki képtelen elfogadni hogy más ember mást lát jónak az más kérdés.

    Ne haragudj de abban nincs igazság ha valaki hülyeségeket beszél. A hsz egészét kell nézni, nem kielemezni minden egyes szót hogy hátha találunk valami értelmeset is benne. Ez nem így működik.

    De olykor azért az az érzése az embernek hogy a sötétzöldek már holnaptól kitiltanák a bolygóról a belsőégésűeket. Aztán aki villanyautós az felsőbbrendűen autózhat akinek nem telik rá az tömegközlekedjen. Csakhát sok embernek az nem alternatíva.

    Ez baromság. Nincs ilyen. Csak a dízelmajmok találják ki, illetve forgatják ki a szavakat. Ugyanis arról van szó ha majd x év múlva kitiltják a belső égésű autókat akkor ha nem akarsz villannyal járni akkor járjál tömegközlekedéssel. De ez nem holnap lesz hanem évtizedek múlva. Azért vicces ez a sötétzöld baromság amit kitaláltak mert a magyar villanyautó tulajok jelentős része használ belső égésű autót is. Ezért kéne utánanézni a dolgoknak nem mindent elhinni amit egyes emberek írnak.

    Persze hogy sok esetben jó alternatíva. Annak aki meg tudja fizetni. De az jogos hogy aki megteheti az váltson. Azon hogy a legtöbben nem tudják még megvenni azon nem tudom mit nem érteni.

    Én sem tudom mit nem lehet azon érteni hogy aki nem tudja megvenni az nem veszi meg, ennyi. Az majd megveszi 10-20 év múlva használtan vagy majd akkor ha csak azt lehet használni. Vagy majd akkor sem. Ettől nem lesz sz@r a villanyautó, sem itthon objektíven drága. Sok pénz, ahogy az összes új autó is az.
    Ráadásul nincs is eladatlan villanyautó mennyiség hogy ez gond legyen. Miért hisztiznek azok a benzin/dízelfanok akik amúgy sem vennének villanyautót hogy drága? Értelmes ember aki 1millióért vesz használtautót az látja hogy nincs elég pénze villanyautóra és így nem azt vesz. Ennyi. Nem terjeszt baromságokat…
    Én sem járok ferraris csoportokba hogy sz@r drága a Ferrari mert csóró vagyok hozzá. Érdekes, mi?

    Igen így van. Mégvpár év és teljesen kompromisszummentes lesz bár már most is sok esetben elfogadható.

    Nem tudom nálad mit jelent a sok esetben elfogadható. Egy új villanyautó a magyar emberek 90%-nak tökéletes lenne ha kilenne építve az infrastruktúra. Nyilván akkor kilenne, 14000 villanyautóban még kicsi az üzlet.
    Kompromisszummentes? Mit jelen ez? Szerintem sosem lesz ilyen autó, legyen az villany benzin dízel. Problémák mindig lesznek, ezért lenne jó hogy ne a baromságok legyen előtérbe helyezve.
    De azért lássuk be nem csak azért veszik. És a legutolsó szempont a környezetvédelem.

    Nem a legutolsó, általában 2.-3.
    Addig engem nem érdekel míg ezzel kevésbé szennyezi a környezetet és városban nem szennyez.

    Kíváncsiság, kivagyiság, én indítom a jövőt, ingyenbparkolás, olcsóbb fenntartás, menő ahogy megy ,nem büdös elég széles a paletta.

    Ezt nem teljesen értem.

    Magad írod hogy fejlődik a hálózat. Akkor mégsincs még megoldva. De mire kell meglesz szóval ez rendben van.
    Hirtelen nem lesz folyamatában keletkezik majd. De ez viszont már megoldott ha jól tudom újrahasznosítással.

    Mert ez nem így működik, folyamatosan fogják fejleszteni. Akkor kéne megoldódnia, ha nem lenne kiépítve hálózat. Pl. 2015-ben nem lehetett átjárni az országot, nézd meg most mi a helyzet.
    Ugye senki nem gondolja komolyan hogy 4 millió autóhoz elegendő töltőt lefognak pakolni 14e autóhoz?
    És ismétlem, nincs mennyiségű villanyautó ami tudna jönni az országba csak nem veszik meg. Nincs. Majd ha lesz akkor természetesen javulni fog a töltőhálózat is.

    De én nem vitázom csak leírtam amit gondolok. Nem állok egyik pártján sem. Szeretem a dieselemet, vidéken középtávra járok bele tökéletes így. De ha majd meg tudok venni egy jó villanyautót akkor megteszem. :))

    Ezzel semmi gond nincs. Miért is lenne?
    Azzal van a baj mikor sokan eszetlenül terjesztik a hülyeséget, én meg nem győzöm takarítani utánuk a sz@rt. És nem nem az a gond hogy nem lehet leírni a negatív dolgokat, mert továbbra is elmondható hogy itthon a társasházban lakóknak akik nem tudnak tölteni azoknak elég nagy kompromisszum a villanyautó. (Főleg kis aksis autóval) És sorolhatnám. Csak könyörgöm baromságokat ne, vagy ha valaki kijavít akkor jegyezzük meg. Van már elég troll aki mindig bebüfögi a hülyeségét, ne álljunk be a sorba. És ez nem neked szól. :R

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Uzi74 #26 üzenetére

    Itthon nagyon kevesen tesznek meg ilyen hosszú utakat. Évi 3 alkalomra teljesen felesleges a phev, aki meg sokat megy és ilyen hosszú távokat azoknak legtöbbször még inkább a belsőégésű az ideális.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz MrPetya19 #28 üzenetére

    Azért elég ritka az a szituáció hogy valaki úgy megy 200-250 km-t hogy nincs a célhelyen valamilyen töltő.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Uzi74 #30 üzenetére

    Milyen ügyfélhez? Lemész vidékre a szülőkhöz vagy elmész kirándulni.. átlagról beszélünk még mindig.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Uzi74 #32 üzenetére

    Cégesnek autónak meg aztán tényleg teljesen felesleges a plugin, mert nem töltögeti senki sem. Ugye mennyire releváns az üzleti használat? :N
    Ha az átlag megengedhet magának 10m-es új autót, akkor persze tévedek
    Mert aztán a 10 milliós plugint megtudja venni a magyar átlag.. Akkor mit vesz a magyar? Ja külföldről behozott használt autót? Ami lehetne villany is.
    Ne azzal magyarázzuk már meg a plugin értelmét hogy a csóró magyar nem tudja megvenni a hasonló árú villanyautót..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz MrPetya19 #34 üzenetére

    AC töltő rengeteg helyen van, sokórás program alatt elég sok energia beletud menni.
    Nyaralóba pedig gondolom fel lehet rakni egy falitöltőt ha nagyon kéne. Egyébként a 2.3 kw sem annyira gáz, péntek és szombat este töltitek (ez kb 12+12 óra) és benne van 50+ kWh energia.
    Céges autónál pedig egyáltalán nem veszik komolyan ugyanis nem azért veszik mert zöld hanem jellemzően a kedvezmények miatt.

    Uzi74:
    Én is ismerek sok mindenkit. Kb 10/9 aki egyáltalán nem tölti villannyal, de lehet hogy 9.5+. Itthon. Tankolókártya van ahogy te is írod. A villanyautónak sem hibája hogy Magyarországon nem tudják megvenni újonnan sokan. Itt a technológiáról beszélünk, nem az adott helyzetről ami itt vagy ott van. A plugin a co2 kvóta szüleménye, amivel nem hogy javítunk a helyzeten hanem konkrétan rontunk.. Ami elég szomorú. És az nem érv hogy “hát lehetne villannyal is használni, de nem tesszük”. Ettől nem leszünk előrébb, ugyanúgy belsőégésű autóként használjuk őket. Csak ahelyett hogy az akkumulátort beleraknák a villanyautóba, csak ott áll a pluginban és senki nem használja.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz axioma #37 üzenetére

    De miért hozol fel egy olyan példát amiben elektromos árammal töltöd mikor a felhasználók nem töltik azzal? Ahhoz nem kell 10 kWh aksi hogy régi priusként működjön az autó..
    Eddig sem a litiium volt a gond, csak a sajtó írta ezt az emberek meg elhitték.

    MrPetya19: Ez a para csak annak áll fent aki nem használ villanyautót. A mostani autóknak már bőven használható a hatótávja elsődleges autónak is. Áramhálózat folyamatosan fejlődik, 5 éve átjárhatatlan volt az ország és alig voltak utcai töltők.
    Pazarlás a Suv csak azzal elmész 200km-t tisztán, a pluginnal meg nem. Most az hogy drágább-e azt ki kell számolni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Uzi74 #40 üzenetére

    Az hogy két autó van az nem azért van mert a villany alkalmatlan egyedülinek hanem mert eddig is 2 volt vagy pedig vettek egy kis városit a belsőégésű mellé.
    Amit leírtál “hibák” abból kb annyi igaz hogy azok megfognak előzni akik nem tartják be a sebesség határokat. Mekkora tragédia.. :))
    Jó poén ez a bérlés, de az a 24 kWh-s leafhez való. Rég nem ott tartunk.
    Nem nő gyorsabban az e-autók száma mint a töltőké itthon.
    Kwh jóváírás. Mint a mesében. Még mindig nem a környezetvédelem miatt vesznek plugint. Jó lenne már egyszer az életben megérteni hogy a környezetvédelem tényeken alapul, nem pedig lehetőségeken. Magyarul baromi jó lehetne a plugin, de valóságban nem jó.
    100km-t… Ja. Nyáron városban 50-60km-nél járunk bruttó 13 kWh aksiból. Összehasonlításként egy alap model 3 bruttó 55 kWh-ból nyáron városban 400-450km. 4-ed annyi aksiból 8-ad annyi hatótáv. Sokatmondó.
    1 autót meg teljesen felesleges összehasonlítani kettővel.
    Értem én hogy én globális dolgokról beszélek, ti meg arról hogy a magyar megveszi 3 milláért a használt amperát és szinte villannyal használja és mennyire jó. A magyarnak talán jó, egyébként sajnos nem az.
    Most abba bele se gondoljunk hogy mi lesz 10-20 év múlva ezekkel a pluginokkal ha már nem lesz zöldrendszám, és mondjuk a töltés is majd annyi lesz ac-n annyi mint a benzin, otthon pedig valamivel olcsóbb. Ki a franc fogja töltögetni mindig ahelyett hogy sokszáz km-t elmenne egy tankolással? Lesz egy csomó belsőégésű (vagy hibrid) autónk, a sok “zöld” plugin-hibridből. Fantasztikus. Ahelyett hogy minden évben legyártanánk +x villanyautót.
    Sokkal bonyolultabb ez annál mint hogy a magyar mit tud megvenni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz axioma #44 üzenetére

    Nem húzom le, egész egyszerűen az a baj hogy belsőégésű autók helyett plugint gyártunk és ugyanúgy használjuk mint a belsőégésűt.
    Amperára írtam is hogy itthon azért veszik mert spórolni akarnak és sokkal alacsonyabb a vételára mint egy nagyobb akkus villanynak.

    Igen ha belsőégésűt vett volna plugin helyett az aki sosem fogja töltögetni akkor több villanyautót tudnának gyártani.
    Eldöntöttem hogy sz@r? Mi van? Én tényeket írok, azt hogy te mit írsz azt szerintem te sem tudod.
    Komolyan gondolod hogy az amperások akkor is kínlódnának a töltögetéssel ha ugyanannyiba kerülne mint az benzin? Hát akkor miről beszélünk.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Uzi74 #43 üzenetére

    Neki mernék természetesen.
    Minek szeretnél rengeteg ionity töltőt itthonra? Hova szeretnél menni? Budapest nekem +200km , Balaton +250km 1 töltéssel leérnék simán. Bécs +450km 2 töltéssel leérnék simán. És nem kategóriában a legjobb elektromos hatótávot kínáló autókról beszélek hanem pici id3, peugeot 208e amik 45 kWh aksival rendelkeznek. Persze nem azt mondom, töltőből sosem elég. De 5 éve nem volt átjárható az ország, mostmár bőven az. És a villámtöltő ezért kell.
    Tudok olyan céget meg felejtsük el. Van 10 cég, van 100 cég. 1db az semmi, az arány a lényeg.
    Tehát mivel lesz@rják a környezetvédelmet ezért nem is lesz töltőkártya. Pont erről beszélek.
    Miért tartana 2-3 órával tovább? Honnan szeditek ezeket basszus? De komolyan. Az asszony lesz az első aki sír hogy álljunk meg. Csak úgy szólok.
    Tehát jön egy autó, meg kapható az x5 ami 87km-t tud a wltp szerint 24!!! kWh órányi bruttó akkumulátorból. Fantasztikus. Milyen jó hogy ez is benzinnel fog menni.. :))
    Hát kíváncsi leszek hogy mennyire fogják tölteni, ha már Németország ott 3-szor annyiba kerül az otthoni áram mint nálunk. Ami tény hogy picit luxus azért plugint gyártani mert a magyaroknak majd jó lesz használtan.
    200 kWh.. Azért hogy tudjak menni 1000 km-t egyseggel amit az életben nem fogok megtenni. Kösz de nem.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz axioma #48 üzenetére

    Elmondtam. Arra picit luxus ennyi plugint gyártani hogy a balkánon jó lesz használtan.

    Uzi74:
    kiváncsi vagyok mennyi idő alatt érnél le pl. Zadarba.
    Hát ha neadjisten véletlen odakeverednék évente egyszer akkor kibírnám hogy lassabban érek oda. Te minden nap Zadarba mész?
    Nincs nagyon 100Kw+-os töltőből
    50 kWh is megfelel a célnak.

    Benzinessel 6 óra alatt szokott lenni a táv, de 10%-al a megengedettnél gyorsabban 5 óra alá is be lehet hozni - ilyenkor megállás nélkül is el lehet lenni, max 1 gyors pisiszünet..

    Na hát megint itt tartunk. 680 km minimum 2-3 megálló bármilyen autóval. Nem nepper vagyok hanem ember. Megengedettnél többel?….
    Tehát az ilyen kabaré szintű max 1 pisiszüntetet felejtsük már el. És abba bele se menjünk hogy ki mikor megy 700 km-t egyáltalán. Mondanom sem kell, nem az átlag. De ha évente egyszer (vagy többévente egyszer) véletlen odakerülne akkor kibírja azt hogy pl. a balkánon nagyon rossz a töltőhálózat. Vagy azt hogy meg kell állni 150-200 km-enként “kényszerből” pihenni. Meg hogy be kell tartania a szabályokat. Ezek tényleg szörnyű kompromisszumok ám. :))De valóban, mennyivel jobb a plugin már, hiszen ott egyseggel kijutok Münchenbe. Minden álmom ez, amit a villannyal nem tudok megtenni.
    Mikor még az Ionity 8Eur-ba került töltésenként akkor legalább olcsóbb volt elektromosan menni és megvacsoráztam a várakozás alatt a különbségből, most már ez az előny sincs (sőt 79c Kwh árnál már fordított a helyzet).
    Azért a 37 forintos otthoni bruttó kWh óra ár mellett ilyen sírást leadni. Jó hogy nem fizessenek azért mert villannyal jársz….
    ha feltesszük, hogy cégautót senki sem tölt, akkor is kifut a tipikus céges lízing 3 év után, a közetkező magánszemély tulaj már fogja nézni mi mennyibe kerül és a saját pénztárcájának kedvez...
    Semmi nem garantálja azt hogy olyan ember fogja használni utána aki tud fix helyen tölteni. Ezzel kár is kalkulálni.
    autópályán jó lesz az 600-nak, 30Kwh/100 km-el . Ha hívna a természet, az nem egyenlő 40 perc töltéssel azért.
    Nem minden autó eszik 30 kWh-t száz km-n pályán, főleg hogy nem tudsz végig 130-cal menni, főleg nem télen. Ezt sem tudom honnan szedted.
    Teljesen felesleges kommunikálni ha ilyen idióta érveket hozunk fel minthogy 700 km egy pisivel… Ezért nem jó a villany, ezért kell gyártani plugint…. Meg jönnek ezek a 30 kWh fogyasztások. Mi eszik ennyit a kis aksis id3? Ja hogy a nagy suvok télen 140-nel talán? Nem az volt hogy az drága? Döntsd már el.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák