Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    De, hasznalja az is, aki nem tolti - igaz joval kisebb %-ban, kb. mint a regi priusok: regeneral, kisut.
    Amugy mienk nalunk levo elettartama alatt 1.5 liter per 100km evett [plusz villany], es ebben 1000km-nyire elmentunk es vissza ut is volt nulla tolthetoseggel. Elettartamra 2.3l az atlag. Az mennyire nem zold?

    Amugy most talaltak a nemetek lelohelyet, ami litiumbol jo ideig eleg lesz meretu.

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Sajna az áramhálózat fejlesztése kéne elég erősen.
    Meg ugye mi van ha be kell ugrani a városba valamiért stb.
    De az igazi gond, hogy nagy villanyautó csak SUV van (ami pazarlás) és azok meg nagyon drágák pl egy Ceed, Octavia PHEV-hez képest.

    axioma
    Az is gond, hogy sok gyártónál a phev sose volt igazán hibridnek tervezve, így lemerült akksival elég sokat ettek. De már van fejlődés, meg persze terjed a gyorstöltés is köztük, meg az akksik energiasűrűsége is nő.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Lehetne filozifálni sokáid a dologról, akit én ismerek és meg tudja venni újonnan villanyautót, annak nem 1 autó van a csalában, van mellette ICE vagy PHEV is (1 kivétellel, de ott is sok évig volt a model S mellett egy diesel BMW, majd jött model 3 - de anyóséktól el lehet kérni egy kombi toyotát nyaralásra) Aki néhanapján külföldre is megy nyaralni, síelni, ritkán vállalja be a kényelmetlenségeket - a bizonytalanságot és a megnövekedett utazási időt (meg a pszichés hatást, egyrészt hogy mindenki elmegy melletted, másrészt te leszel a hibás, ha sír a gyerek :) ). Lehet mondani, hogy egy hétre lehetne akár bérelni is, de nem sokan választják azt az utat.
    Ez fejlődhet a töltőhálózat fejlődésével, de jelenleg inkább rosszabb lesz a helyzet - gyorsabban nő az eautók száma mint a gyorstöltőké - tapasztalatből mondom jobban tele vannak, mint előtte (a városi AC-kra es kifejezettem igaz). Igaz egy EQS-el már talán bevállalnék nagyobb távokat is akár 1 töltéssel.
    Egyetlen autónak viszon sok esetben látok phev-t. Céges esetben szimlán nem benzinkártyát kellene mellé adni, hanem valahány KWh jóváírást havonta és máris más lenne a mix. Belvárosokban csak elektromos üzemmód zóna is kijelölhető lenne. Privát esetben meg eleve olcsóbb töltögetni és úgy közlekedni (főleg az újabbak, amik közel 100 km-et elmennek - tényleg ritkán kellene benzinmotorrral menniük) 1 phev lábnyoma szerintem kisebb mint egy BEV + ICE, még ha kevesebbet is megy az ICE.

Új hozzászólás Aktív témák