Hirdetés

----------------
2018. november 20., kedd

Hozzászólások

(#1) FatMonster


FatMonster
(kvázi-tag)

talán lesz végre fizika is a játékokban, nem csak cukormáz

A hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#2) cain69


cain69
(PH! kedvence)

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#3) arn válasza FatMonster (#1) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

volt, kb 9 eve. 19 eve meg 3ds hang is :D

de legalabb a haj szepen lobog.

[ Szerkesztve ]

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#4) Zeratul válasza cain69 (#2) üzenetére


Zeratul
(PH! kedvence)

(#5) Pinky Demon


Pinky Demon
(PH! addikt)

"Nem mellesleg a Microsoft számításba veheti az IGP-ket is, hiszen ezek eleve szabad erőforrások."

Ez azert igy eleg meresz kijelentes, inkabb mondjuk ugy, hogy van olyan IGP, ami szabad eroforras, mert 1) a CPU-ban van es 2) a user epp nem azt hasznalja. Amugy tovabbra sem orulok, hogy a MS kezebe kerult es igy DirectX-hez lesz kotve. Khronosnak nincs valami epkezlab alternativaja?

[ Szerkesztve ]

(#6) Duracellm... válasza Pinky Demon (#5) üzenetére


Duracellm...
(PH! kedvence)

Ha az AMD adja az IGP-t akkor nem lehetetlen, hogy házon belül MS-AMD meg lehet oldani.

Döglött róka bőre 1x, 2x, 3x..

(#7) cain69 válasza Pinky Demon (#5) üzenetére


cain69
(PH! kedvence)

régóta várunk rá, hogy ezzel történjen valami. remélhetőleg fog is.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#8) hackeeeee válasza Pinky Demon (#5) üzenetére


hackeeeee
(Jómunkásember)

Több felhasználó is van, aki bizonyos esetben multimonitor mellé bizony használja az IGP-t is. :K

Véleményem szubjektív...

(#9) FatMonster válasza Pinky Demon (#5) üzenetére


FatMonster
(kvázi-tag)

"gyakorlatilag biztos, hogy egy teljesen platformfüggetlen fejlesztésről van szó"
Ezt a cikkben olvastam.

[ Szerkesztve ]

A hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#10) Pinky Demon válasza FatMonster (#9) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Abu fantazialasat es a valosagot ne keverjuk, mert gyakran oly' tavol allnak egymastol, mint Mako Jeruzsalemtol.

Indoklaskent "hiszen egy csak Xboxhoz és Windowshoz kötött technológia nem érdekelné a fejlesztőket."
DirectX-re se fejleszt senki, ugyebar.

[ Szerkesztve ]

(#11) kriszpontaz válasza Pinky Demon (#10) üzenetére


kriszpontaz
(PH! kedvence)

Ja, a sok Vulkan főkolompos közül, akik annak idején emelgették a kezüket hogy "na majd mi is, meg mi is támogatni fogjuk" (pl.: DICE) szinte 0 azok száma akik a mai játékokban ezt elérhetővé tették (lehet a motor tudná), és érdekes, amennyire kötött meg lehúzott volt a DX12 az elején, mégis arra fejleszt szinte az összes kiadó (kivéve Bethesda, Croteam ugye). Az más tészta, hogy valamikor rosszabb a végeredmény DX12-vel mint DX11-el.
A kutyát nem érdekli a Vulkan, pedig platformfüggetlen, ez egyszerűen felfoghatatlan nekem.
Szinte nem hittem a szememnek, hogy átlag 25-70 FPS-ről OGL alatt Vulkanra váltva lett 50-110 FPS-em, egy 5 éves VGA-n. Ezt nem láttam még DX12 alatt soha.

[ Szerkesztve ]

(#12) Kopi31415 válasza Duracellm... (#6) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Azért notikban érdekes bekötésekre képesek a gyártók ahhoz, hogy lehetetlen lehessen bizonyos esetekben.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#13) Yutani válasza kriszpontaz (#11) üzenetére


Yutani
(PH! nagyúr)

Mert a VGA piac csak 25%-án látható olyan mértékű növekedés. Ezért nem fognak nekiállni taknyolni vele. Talán majd az új leképzőkhöz írt motorokba beteszik a Vulkant is, mert a régi motorokon semmi nem mutatnak az új AP-k, eddig úgy tűnik.

Régi ISA SB és GUS hangkártyákat keresek saját részre, nem kereskedni! Privizz, ha van valamid! ABIT AU10 is érdekel! #tarcsad

(#14) Abu85 válasza Pinky Demon (#5) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Aki IGP-n számol grafikát is, annak sem gond real-time parancslistákat használni.

Ez egy middleware. Továbbra sincs semmi köze a grafikus API-khoz. Ugyanúgy lehet majd a Vulkan mellett használni. A real-time parancslistákhoz elég ha van WDDM 2.

(#10) a_n_d_r_e_w: De ez nem egy API, hanem egy middleware. Ha az MS magához köti, akkor a Bullettre váltanak a fejlesztők. Ez egyértelműen nem érdeke az MS-nek. Az MS szolgáltatásokat árul és nem szoftvertechnológiát. Azért is nyitnak meg folyamatosan mindent, mert értéktelenné vállnak a zárt megoldások. A grafikus API itt mindegy, használják azt a fejlesztők, amelyiket akarják, semmi köze a kérdéshez. A DirectPhysics WDDM 2 funkciókat igényel, amelyhez Windows 10 kell csak.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#15) Abu85 válasza kriszpontaz (#11) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Azért ennél jóval többen vannak. Amint vállalható a DXIL mennek is át Vulkan API-ra a fejlesztők, mert a nyílt forráskód miatt a HLSL shadereket simán fordíthatják egy saját fordítóval SPIR-V-re. Emellett van aki már csak a multi-GPU miatt van DX12-n. Innentől a Vulkan API kerül majd többségbe, de a DX12 támogatása is egészséges marad, csak mennyiségben hátrányban lesznek, ha az előbbi két nagy probléma meg lesz oldva. Ugyanakkor ez nem fogja egyébként azt jelenteni, hogy nem kell majd a Windows 10. A Microsoft azért nyitogatja meg a rendszereit, hogy ezeket használja más is. Például a Vulkan támogatni fogja a Microsoft szabványos AFR-jét is a WDDM 2-n keresztül. Ha ezt használja egy játék, akkor hiába nincs DX12, akkor is Windows 10 kell a WDDM 2 miatt.
Ezért aranyos a Microsoft stratégiája már. Észrevették, hogy ha nem a technológiával izmoznak, hanem a szolgáltatásokkal, akkor más technológiáját is a Windows 10 szolgálatába tudják állítani.
Ugyanígy a DirectPhysics esetén, ha tényleg real-time parancslistát használ. Ahhoz egy WDDM 2 funkció kell, amit a DXGI-on keresztül lehet elérni. Egy DXGI alternatívát ír rá a Khronos és rögtön van támogatás Vulkan alatt is, viszont a program Vulkan használata mellett is Windows 10-hez lesz kötve. Ez egy sokkal jobb stratégia, mintha szimplán a saját API-kon keresztül kötnék az OS-hez a játékokat, elvégre maga az elvileg nyílt specifikációjú API is részben Windows 10-ben elérhető funkciókat fog használni. Persze egyébként hasonlót használhatna a Windows 7/8-ban, csak hát azokat az MS már nem fejleszti, illetve Linux alatt a kódot író közösség legkisebb gondja is nagyobb annál, hogy a Microsoft WDDM 2-es újításait másolják.
Az a lényeg, hogy az MS-nél rájöttek arra, hogy nem azzal nyernek sokat, ha xy saját dolgokkal kikényszerítik az új OS telepítését, hanem azzal, ha a saját megoldásaikra vonatkozó nyílt specifikációjú alternatívákat is a saját maguk előnyére fordítják. És végeredményben igazuk van, mert csak az számít, hogy telepítsd a Windows 10-et, nem pedig az, hogy DX12-es programokat használj rajta.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#16) Pinky Demon válasza Abu85 (#14) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Magyarul ott tartunk, hogy ez egy "nyilt" middleware, ami nem directX, nem is lesz korlatozva, mindossze Windows 10 kell csak hozza. Nem erzed az ervelesedben a logikai hibat?
Ki valtott eddig bulletre? Rockstaron kivul kb senki. Mint ahogy ugyanugy nem fog senki se atvaltani, ha a driectphysics windows only lesz, mint ahogy a direct x is az. Viszont mivel nincs ertelmes alternativaja a Khronosnak amit fel tudjon mutatni, ezert meg inkabb bebetonozza a MS a windowst mint kizarolagos PC jatekplatformot. Ami ugyanugy nem fogja zavarni a fejlesztoket mint ahogy kb jelenleg is igy van, a gondok akkor kezdodnenek, ha valaki elkezdene ezt a dogmat feszegetni. Szoval most ad a MS egy hasznalhato, nem hardverhez kotott fizikai modult, ami mar jobb mint a PhysX, talan vegre elkezdik a fejlesztok is hasznalni komolyabban a jatekokban, es rogton lottek minden olyan vagyalomnak, hogy linux gaming meg vulkan.

(#17) Abu85 válasza Pinky Demon (#16) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem. Nem tudnak mit csinálni, ha az egyes modulokhoz modern környezet kell. Nyilván vissza lehet portolni minden Windows 10-es fícsőrt a Windows 7/8-ra, akár még a Windows XP-re is, csak a Microsoft nem teszi meg. Miért is tenné? Ha akarod a fícsőrt, akkor ott a Windows 10.

Elég sokan Bullettből építették fel a saját fizikai motorjukat. Persze nem Bullett a neve, de alapjaiban ez volt a kiindulási pont, mert jobb nem nulláról nekiállni a munkának. Ez a Bullett előnye, hogy a licenc ezt megengedi.

Igazából nem értem, hogy miért is kellene a DirectPhysics-nek egy Khronostól származó alternatíva? A Khronos nem igazán tervez middleware-eket. Ők API-t csinálnak.

A Vulkánnak semmi baja nem lesz a DirectPhysics-szel. A Microsoftnak nem érdeke olyan middleware-t csinálni, ami korlátozza a használhatóságot. Sokkal többet nyernek azon, ha tényleg platformfüggetlen a cucc.

A Linux Gaming nem a Vulkan API-tól függ. Attól, hogy kaptak egy API-t nem lesznek előrébb. [link] - Dave Airlie összegezte, hogy mitől lenne jobb hely a Linux a játékosoknak. Ha valaki a Vulkan API-tól várja a Linuxra vonatkozó megváltást, akkor hatalmasat fogy csalódni.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#18) GreatL válasza Pinky Demon (#5) üzenetére


GreatL
(fanatikus tag)

Ez az. Nálam pl. le van tiltva.

i7, 1080 Ti, Xiaomi Redmi Note 3 Pro

(#19) GodGamer5 válasza Abu85 (#17) üzenetére


GodGamer5
(senior tag)

Nem arról volt szó, hogy a middleware-ek szarok, mert nincsenek elég mélyen integrálva a programba??? Bár ez lehet csak a zárt dolgokra vonatkozik pl:gameworks.

[ Szerkesztve ]

"Az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszámitogepekkel szopnak..."

(#20) Pinky Demon válasza Abu85 (#17) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Jo feladom, ha tovabbra sem erted mi a kulonbseg a platformfuggetlen es a Windows 10 only kozott, akkor attol tartok nem bennem van a hiba.

Es Vulkan nelkul szerinted mennyi eselye van egy gamer linuxnak? Semmi, kellett egy nyilt alternativa, ezert is lepett a Khronos gyorsan, jol is sult el. Fizikai alternativa meg pont azert kell, mert lassan evtizedek telnek el az elso dedikalt fizikai gyorsito ota es meg mindig nem szerves resze a jatekoknak a fizika. Ha a MS ad egy kvazi ingyenes szabvanyos alternativat, akkor nyilvan azt kezdi el hasznalni kb mindenki, es ahol ez nem lesz tamogatva, ott kb akkor vege is az adott jateknak. Itt most nem a hairworks/tressFX szintu l'oreal effektekrol beszelek, hanem jatekmenetbeli integraciorol. Es igen, hulye lesz a MS ezt kiengedni a kezebol, mint ahogy hulye lett volna a DirectX-et is valaha.

(#21) kikikirly


kikikirly
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Rombolás egyik megvalósitás. De nem minden játék igényli a rombolást, pl. Rise Of The Tomb Raiderből egyáltalán nem hiányzik.(na jó Metro 2033 féle dinamikus particle jöhet).Amit még hiányolok az a dinamikus test lövedék fizika és sérülésmodellezés: Jó lenne e mögé is berakni valami fizikát nem csak ilyen elnagyoltan mint most hogy mellkas,láb fej stb lövést kapott hanem megállító erő-kaliber, hány golyó és hol csapódik a testbe stb. Sérülésmodellezésnek ugyanaz mint a falaknál csak testre levetítve, ne csak fej kar meg láb leszakadás legyen, ahogy a betonfalat is ezerféleképpen szét lehet lőni ugyanúgy lehessen az ellenséget is darabokra szedni...

(#22) hackeeeee válasza Pinky Demon (#20) üzenetére


hackeeeee
(Jómunkásember)

A baj az, hogy ez várható volt már abban az időben, amikor az MS felvásárolta a Havok-ot. Akkoriban több pletyka volt arról, hogy talán valami bekerül a DX12-be, és így tovább, de ugye nem történt semmi, eddig.

Ezeket a haj modelleket tényleg hagyjuk. :( A vulkan tényleg jó dolog, ott van rá a Doom, szerintem jó példa, viszont eléggé megakadt azóta is, sajnos.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#23) Abu85 válasza GodGamer5 (#19) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Senki sem mondta, hogy olyan gyors lesz, mintha valaki csinált volna egy sajátot.

(#20) a_n_d_r_e_w: A platformfüggetlen nem azt jelenti, hogy Windows 3.1-en is működni fog, hanem azt, hogy az egyes platformok legalább legújabb verzióin elérhetők.

Mert Vulkan API-val mennyi esélye van? Itt rendszerszintű problémák vannak, amit egy új API, vagy egy új middleware nem fog megoldani.
A Linux gaming reális alternatíva lehetne, ha lenne megegyezés arról, hogy merre tovább, és lenne egy szervezet, amely hajlandó százszor több erőforrást befektetni a mostaninál, hogy helyrehozzák a gondokat. Ugyanakkor játékos szempontból nem sok céget érdekel a Linux, ez nem egy játékosoknak való operációs rendszer, és ezt elfogadta tulajdonképpen minden nagyobb disztribúció fejlesztője. Attól, hogy most lett egy Vulkan ezek nem fognak varázsütésre megváltozni. Aki erre számít csalódni fog, de nagyon.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#24) Pinky Demon válasza Abu85 (#23) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Ok, akkor meséld el nekem, hogy melyek azok az egyes platformok, amelyek legújabb verzióin ez várhatóan működni fog és véletlenül sem MS termékek (azaz nem xbox és nem windows 10).

(#25) Abu85 válasza Pinky Demon (#24) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Amin a Havok működött azon ez is működni fog. A Havok direkt olyan platformokat célzott, amelyek lényegesek a terjedés szempontjából. Elsődleges célplatformjai egy modern fizikai middleware-nek a PlayStation 4 konzolok, az Xbox konzolok és a Windows. Potenciálisan célozható platform a Nintendo Switch az aktuális eladások miatt. Később célozható az iOS és az Android, illetve legkésőbb a macOS és a Linux.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#26) b.


b.
(PH! kedvence)

Microsoft amihez hozzányúl felvásárlás szintjén, az vagy csődbe megy, vagy bezár, vagy eltűnik.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#27) hackeeeee válasza b. (#26) üzenetére


hackeeeee
(Jómunkásember)

Ez nem igaz, mert pl. a Skype még mindig működik.

Véleményem szubjektív...

(#28) b. válasza hackeeeee (#27) üzenetére


b.
(PH! kedvence)

még :)
A fejlesztőstúdiókra és sok egyéb dologra nem igaz. Lásd Bungie, Lionhead ( Peter Molyneux),Nintendos Rare,FASA ( Mechwarrior), Ensemble Studios( Age of Empires),

Phil Spencer egy pöcs és hiába ígér meg ő bármilyen új grafikus fizikai enginet, meg új Havokot, neki csak azt lehet elhinni, amit már kiadtak, amit már beépítettek és működik.
Igazából a fenti stúdiókon kívül több ezer ember lett munkanélküli, a bezárt stúdiók és félbehagyatott exkluzív címek miatt,amik ilyen felvásárolt és befagyasztott dolgok voltak, mint most a Havok.
Kb.ezért tart itt most a box, ahol , hogy a Switch a maga kis világával köröket ver az xboxra arányaiban az eladásokban.
Ha a fenti stúdiók csak egyetlen egy játékot készíthettek volna exkluzív címként az One-ra, akkor most lehet több lenne már az eladásuk, mint a PS4 .
Ezen a dolgon nem fog segíteni semmilyen hiper fizikai engine sem, max majd jól megtolja vele a Switch és a Ps szekerét grafika terén, mert Scorpio exkluzív játékok nélkül ( hiába az erős vas és mellé ez az új fizikai Engine) semmit nem fog érni.
Ahogy Abu is leírta ez nem kizárólagos ficsőr lesz Boxra és Winre, ami a helyzetükben viszont hülyeség, mert szerintem Abu véleményével ellentétben a Dx 12(Nv is támogatott már az új gennel) és a Box együttesen megérné szerintem a fejlesztőknek.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.