Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yutani

    nagyúr

    válasz kriszpontaz #11 üzenetére

    Mert a VGA piac csak 25%-án látható olyan mértékű növekedés. Ezért nem fognak nekiállni taknyolni vele. Talán majd az új leképzőkhöz írt motorokba beteszik a Vulkant is, mert a régi motorokon semmi nem mutatnak az új AP-k, eddig úgy tűnik.

    #tarcsad

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kriszpontaz #11 üzenetére

    Azért ennél jóval többen vannak. Amint vállalható a DXIL mennek is át Vulkan API-ra a fejlesztők, mert a nyílt forráskód miatt a HLSL shadereket simán fordíthatják egy saját fordítóval SPIR-V-re. Emellett van aki már csak a multi-GPU miatt van DX12-n. Innentől a Vulkan API kerül majd többségbe, de a DX12 támogatása is egészséges marad, csak mennyiségben hátrányban lesznek, ha az előbbi két nagy probléma meg lesz oldva. Ugyanakkor ez nem fogja egyébként azt jelenteni, hogy nem kell majd a Windows 10. A Microsoft azért nyitogatja meg a rendszereit, hogy ezeket használja más is. Például a Vulkan támogatni fogja a Microsoft szabványos AFR-jét is a WDDM 2-n keresztül. Ha ezt használja egy játék, akkor hiába nincs DX12, akkor is Windows 10 kell a WDDM 2 miatt.
    Ezért aranyos a Microsoft stratégiája már. Észrevették, hogy ha nem a technológiával izmoznak, hanem a szolgáltatásokkal, akkor más technológiáját is a Windows 10 szolgálatába tudják állítani.
    Ugyanígy a DirectPhysics esetén, ha tényleg real-time parancslistát használ. Ahhoz egy WDDM 2 funkció kell, amit a DXGI-on keresztül lehet elérni. Egy DXGI alternatívát ír rá a Khronos és rögtön van támogatás Vulkan alatt is, viszont a program Vulkan használata mellett is Windows 10-hez lesz kötve. Ez egy sokkal jobb stratégia, mintha szimplán a saját API-kon keresztül kötnék az OS-hez a játékokat, elvégre maga az elvileg nyílt specifikációjú API is részben Windows 10-ben elérhető funkciókat fog használni. Persze egyébként hasonlót használhatna a Windows 7/8-ban, csak hát azokat az MS már nem fejleszti, illetve Linux alatt a kódot író közösség legkisebb gondja is nagyobb annál, hogy a Microsoft WDDM 2-es újításait másolják.
    Az a lényeg, hogy az MS-nél rájöttek arra, hogy nem azzal nyernek sokat, ha xy saját dolgokkal kikényszerítik az új OS telepítését, hanem azzal, ha a saját megoldásaikra vonatkozó nyílt specifikációjú alternatívákat is a saját maguk előnyére fordítják. És végeredményben igazuk van, mert csak az számít, hogy telepítsd a Windows 10-et, nem pedig az, hogy DX12-es programokat használj rajta.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák