Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz #06658560 #101 üzenetére
Egy idiótát elég nehéz jól tájékoztatni. Ha valakit tájékoztatsz, és aztán leszarja, azt hogyan szűröd ki?
A jelek szerint itt valami hasonló történt.Egyébként milyen hasonló balesetekről tudsz még?
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Béta = instabil, váratlan hibák bukkanhatnak fel. Mondhatjuk, hogy sikeres a bétateszt és mehet élesbe, de a "general population"-nek már csak a végleges rendszert szabadna kiadni, vagy legalábbis nagyon megválogatni, ki teheti fel a bétát.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
nemlehet
őstag
válasz t72killer #103 üzenetére
Egy béta nem feltétlen instabil. Tippre most se lesz olyan, hogy lefagy az egész aztán a gáz csutkán ragad a kormány meg befordul jobbra és nem bírod visszatekerni. Meg egyik reggel indul, de délután hazafelé már nem reagál..
A béta jelen esetben szerintem azt jelenti, hogy 1. hiányoznak feature-ök 2. Tapasztalatokat akarnak gyűjteni a finomhangoláshoz (pl nagy objektumok felismerése) 3. Nem érzik elég kiforrottnak, hogy jogilag is azt mondják ez márpedig kész van. 4. Igazából nem tudják, hogy az emberek hogy reagálnak rá, milyenek lesznek a felhasználói szokásokAmúgy eddig a Tesla kb. 150.000 kocsit adott el (worldwide), ez pedig nem túl sok. Még itthon se igazán lenne kiugró az összes többi típushoz viszonyítva hát még egy 140 milliós USA-ban.... Szóval ezzel az egész üggyel sokkal többet foglalkozik a sajtó mint amennyire valóban jelentőségteljes.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
#06658560
törölt tag
-
justaview
őstag
A biztonsági öves példád jónak tűnik, csak egy helyen nagyon sántít. A biztonsági öved nem gondolkodik helyetted, ha bekapcsolod, ott is marad (amíg szét nem megy a fém kapocs).
De mit szólnál akkor, ha bemész az autószalonba, ahol a kiszemelt jármű megvétele előtt örömmel közölnék Veled, hogy kifejlesztettek egy teljesen új biztonsági öv rendszert, ami az autódba installálásra is került már. E rendszer a baleset előtti tizedmásodpercben kielemezi a helyzetet, és ha úgy gondolja, hogy jobbak a túlélési esélyeid akkor, ha a baleset közben kiröpülsz az autóból, mint ha bent maradsz, azonnal kioldja a biztonsági övet, és hagyja, hogy kiröpülj a szélvédőn át.
„Ugye milyen klassz? Persze még csak BÉTA, de higgye el szuper, az egész családja sokkal nagyobb biztonságban lesz!” …mondja az eladó.
Felhőtlen lenne az örömöd?
-
félisten
válasz justaview #106 üzenetére
Egyértelműen az a helyes döntés, ha örömmel elfogadom a béta övkioldó automatát -- feltéve, hogy "komoly" autómárkáról van szó, és vannak a hasznosságát alátámasztó tesztek, eredmények.
Statisztikailag ugyanis javítja a túlélési esélyeimet.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Asszem ilyenkor tényleg rendszerezném a kocsiban az övvágót... +elsétálnék a konkurrenciához, akik nem reptetik bétában az ügyfelet.
A statisztikával az a gond, hogy lehet ám vele játszani
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
félisten
válasz nemlehet #104 üzenetére
Így van, kérdés, hogy ki milyen szinten húzza meg a béta határait.
Még Windows-szinten is vannak örök béta programok, amik már generációkkal ezelőtt is stabilak voltak.
A Tesla nem akar kockáztatni, eleve alaposan tesztelt szoftvert telepít az autóiba, és a bétával is hangsúlyozza, hogy mindenki vigyázzon magára. Lehet, hogy más cégek már kész verzióként kezelnék -- ez szerintem tisztán nevezéktani kérdés.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz t72killer #108 üzenetére
Az övvágó egyáltalán nem hülyeség, bármilyen autóban. Sajnos fordult elő a környezetemben olyan eset, amikor életet menthetett volna, pedig tulajdonképpen nem volt egy különleges baleset.
Más kérdés, hogy öv nélkül az elhunytnak legfeljebb gyorsabb halála lehetett volna...MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
noPublicFG
senior tag
A béta nekem azt jelenti, hogy nem kész. Valószínűleg azért gondolom ezt, mert a számítástechnikában legalább felhasználói szinten járatos vagyok.
Megkérdeztem, a feleségemtől, neki mit mondana ez a dolog, ha bemegyünk egy autószalonba és autó vásárlásnál közlik velünk, hogy a bent lévő szoftver béta verzió?
A válasz az volt, hogy nem értem, milyen márka?Vagyis, a felhasználói kézikönyvben, vagy EULA-ban leírtak elolvasása esetén sem biztos, hogy érti mi is az.
A hosszú felvezetés után szimplán csak annyit akarok mondani, hogy az elnevezésen sok múlik. Ha egy fedélzeti rendszert az autóban "Autopilot"-nak hívnak, akkor a felhasználó joggal hiheti azt, hogy egy autómata pilóta van építve az autójába.
Szerintem az elnevezés a rossz. Szerintem.plus ça change, plus c'est la même chose
-
félisten
válasz noPublicFG #112 üzenetére
Én is így gondolom, az Autopilot szerencsétlen név.
Nem is igazán értem -- pedig a Teslánál vélhetően nem kevés időt és energiát fektettek az elnevezésbe.
Teszem hozzá, meg tudom ideologizálni, hogy miért jó név ez, de szerintem sem az.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Több ezer-tízezer esetben nyilván meglátta a kamiont meg a gyalogost is.
Volt egy eset, amikor (elég összetett körülmények között) nem látta meg -> tanultak belőle, javították, eggyel kevesebb hiba (vö. béta).Amúgy meg ugye pont azt nem ígérték, hogy rábízhatod az életed, mert mindig tökéletesen fog működni (vö. béta).
Amúgy meg majdan a késznek árult rendszerek is fognak hibázni, ahogy akár a kész és agyontesztelt ipari rendszerek is hibáznak -- és folyamatosan javítják a hibákat.
És ami a legfontosabb: az ember is hibázik. Mégpedig jóval többet. Keress csak rá a "vasúti átjáró" és "baleset" szavak együttes előfordulására! Pedig ott piros lámpa is szokott lenni, meg sínek, meg egy nem csenevész vonat...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Kicsit más téma: addott az őrült sofőr szitu, mit csinál ilyenkor az önvezető? (Azon kívül, hogy gyorsan bérel egy nagyobbacska úthengert) Fel vannak már készítve az utakon tesztelődő példányok pl kontrollált árokbafutásra?
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
félisten
válasz #06658560 #116 üzenetére
Tudnál erre valami forrást adni? Komolyan érdekelne.
Amúgy simán el tudom képzelni, hogy adódik ilyen helyzet, mert kockázatelemzés alapján ez a legjobb választás.
"egy szándékosan kialakított, életveszélyes helyzetet okozni tudó opció"
Ténylegesen egy olyan opció, ami a rendelkezésre álló adatok alapján a legkevésbé okoz életveszélyes helyzetet, de az adott körülmények között a kialakult környezeti elemek meghaladják rendszer saját korlátait (amik vélhetően jóval túl vannak az emberi vezetők korlátain), és éppen a statisztika rosszabbik, bár kevésbé valószínű oldala üt be.Az a gondom, hogy sokan azért kritizálják ezeket a rendszereket, mert nem 100%-osak, lát, a jelen helyzetben is csődöt mondott a Tesla. Legyen mondjuk 80%-os a rendszer biztonsága -- az ember viszont ezen az önkényesen definiált skálán jó esetben ha teljesíti az 50%-ot.
A kifogások alapján tehát az 50%-ot azért nem akarjuk 80%-ra emelni, mert az még nem 100%.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Hennet
aktív tag
Nem vagyok öregember (sőt fiatal), de képtelen vagyok elképzelni, hogy valaha is rábízzam egy gép/robot döntésére az életemet. Az meg hogy belepofázzanak a vezetésembe egy embertől is vérlázító ( ), nem hogy egy agyatlan gép kivegye a kezem alól a kormányt...
"Ööü... Én meg már azt hittem, hogy mivan, pedig mégsem."
-
#06658560
törölt tag
"Ténylegesen egy olyan opció, ami a rendelkezésre álló adatok alapján a legkevésbé okoz életveszélyes helyzetet, de az adott körülmények között a kialakult környezeti elemek meghaladják rendszer saját korlátait (amik vélhetően jóval túl vannak az emberi vezetők korlátain), és éppen a statisztika rosszabbik, bár kevésbé valószínű oldala üt be."
Lásd nyilatkozat.
"Az a gondom, hogy sokan azért kritizálják ezeket a rendszereket, mert nem 100%-osak, lát, a jelen helyzetben is csődöt mondott a Tesla. Legyen mondjuk 80%-os a rendszer biztonsága -- az ember viszont ezen az önkényesen definiált skálán jó esetben ha teljesíti az 50%-ot."
Ez lehet, hogy jó az IT-ben, de az autóiparban rohadtul nem elfogadható. Pláne nem biztonságkritikus rendszereknél. ESP, ABS, egyik sem akkor érkezett a piacra, mikor fele-fele arányban tudott helyesen ítélni. Ahogy az elektromos kormányszervó, a holttérfigyelő sem.
-
#82729984
törölt tag
Az a baj, hogy nagyon hasraütött számokkal pedálózol.
"Az a gondom, hogy sokan azért kritizálják ezeket a rendszereket, mert nem 100%-osak, lát, a jelen helyzetben is csődöt mondott a Tesla. Legyen mondjuk 80%-os a rendszer biztonsága -- az ember viszont ezen az önkényesen definiált skálán jó esetben ha teljesíti az 50%-ot."
Kérnék ezekre a számokra valami alátámasztást. Nem fogsz tudni adni, mert pl. teslából olyan kevés fut és olyan speciális körülmények között hogy abból semmit nem lehet kiokoskodni.
De az emberinél is nehéz, maximum azt tudod megmondani hogy kb. hány ezer kmerenként történik átlagosan egy baleset.Szóval majd ha fut 100 millió önvezető autó a világon, akkor össze lehet vetni őket az emberi vezetéssel.
Egyébkéntl, olyan önvezető autóként beszélsz a Tesláról, amilyen autó még nincs, lehet 30 év múlva sem lesz.
Ez jelenleg egy kőegyszerü sávtartó automatika, aminek még annyi esze sincs hogy magától felismerje hogy egy akadály közeledik, ergó lassítani kéne. -
#06658560
törölt tag
válasz #82729984 #123 üzenetére
"Ez jelenleg egy kőegyszerü sávtartó automatika, aminek még annyi esze sincs hogy magától felismerje hogy egy akadály közeledik, ergó lassítani kéne."
Ez azért nem feltétlen igaz, viszont tényleg csak sávtartó szinten muzsikál.
-
félisten
Ezzel sokan vannak így -- pedig az a robot nagyon nagy valószínűséggel biztonságosabban vezet Nálad, tehát az életed a kezében sokkal jobb helyen van.
Sajnos az a szomorú valóság, hogy az embernek nem volt elég ideje evolúciósan alkalmazkodni a vezetéshez, az agyunk vezetés közben eleve túlhajtva működik, és csak nagyon kevés ideig tudja feldolgozni a biztonságos vezetéshez ténylegesen szükséges adatmennyiséget. Viszont okos szerkezet, ezért ügyesen menedzseli magát, tehermentesíti az adatfeldolgozást, szelektál a rendelkezésre álló adatok közül, pl. ritkítja a mintavételt, sőt, egyes adatokat simán figyelmen kívül hagy.
Függően viszont egy rakás körülménytől, ebbe a folyamatba hibák csúsznak (nagyon gyakori, hogy a vétkes autóvezető tényleg nem érti, hogy mi történt, mert az agya éppen fontossá váló információt dobott el), ami előbb-utóbb tragédiába torkollik.A baj az, hogy ez ellen senki sem védett -- még Te sem. Ráadásul (szemben mondjuk a fáradtsággal) ezekről az adatvesztésekről gyakran nincs is tudomásunk, az agyunk szerint minden rendben van, frissek vagyunk és fiatalosak, urai a helyzetnek, csak éppen benézünk egy kamiont.
Na, ebben mindenkinél jobbak már most is a vezetéssegítő rendszerek. Nem váltanak át takarékos, csökkentett módba, hogy kíméljék az akkut.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #82729984 #123 üzenetére
Valóban hasra ütött, de nem teljesen légből kapott számokkal példálózom. A hasamban ugyanis van némi tanulás eredménye, pár tucatnyi saját itt értelmezhető ügy, és sok száz, általam a tanulmányaim és a munkám során alaposan megismert baleseti akta.
Rendszeresen beszélgetek, levelezek olyan szakemberekkel, akiknek ténylegesen az a szakterületük, benne vagyok egy olyan szakmai körben, ami a közlekedésbiztonságért, jobb közlekedésszervezésért dolgozik, szerte a nagyvilágban.
A pontos számokat, tanulmányokat előkeresni sajnos nagyon nincs idő, ezért hagyatkozom az emlékeimre, tapasztalataimra, de figyelek arra, hogy csak olyasmit írjak le, amiben biztos is vagyok.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#82729984
törölt tag
Én ezt értem, de amit irtál az ma még biztos hogy hülyeség.
Ma ezek az autók meghalnának bárhol Európában, ha nem autópályán kell mennie és ott is csak akkor ha jók az út és látás viszonyok.
Szóval elméletben igazad van, illetve igazad lesz, az önvezető autók sokkal jobban fognak tudni vezetni mint az emberek, de ez majd csak 30-50 év múlva fog valóra válni.
De ma ez még csak álom, jelenleg az emberek sokkal jobban vezetnek mint a tesla. A totalcaros videóból is látszott, hogy amint csak egy picit is rossz az út, hiányosak az útburkolati jelek azonnal vége van a kocsinak és már adja is vissza a vezetést (és ez még a jobbik eset, mert ott olyan is volt hogy lekapott az útról meg átment a szembe sávba és észre sem vette, nem adta vissza a volánt).
Szóval ez a jelen. És nagyon nem szabad a vágyott jövőbeni állapotot úgy feltüntetni mintha az a jelen lenne mert abból komoly problémák lesznek.
-
Jó szenzorozást igényel a dolog oldalirányba is, hogy az alkalmas menekülőhelyet fel tudja mérni. Ideális esetben teljesen elhiszem, hogy egy gép jobban be tud húzódni egy egérlyukba hasonló szitu esetén... (=kapásból tízméterekkel jobb reakcióideje van).
#120: alakul ez. Repülőknél-hajóknál rengeteget segítenek ezek a rendszerek.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
félisten
válasz #06658560 #122 üzenetére
Én ebből nem azt olvasom ki, hogy arra volt beprogramozva, hogy ilyen esetben ne fékezzen, hanem azt, hogy az ilyen helyzetekben táblának nézte a nagy sima felületű utánfutót. Ergo nem tudatos veszélyokozásról, hanem egy kiforratlan algoritmusról van szó.
Azt írod: "Ez lehet, hogy jó az IT-ben, de az autóiparban rohadtul nem elfogadható." Tehát pont ott ne használjuk a jobbat, ahol az emberéleteket ment meg? Tehát az IT-ben, ahol ezért elenyésző az életveszély, bevezethetjük a jobban teljesítő (bár még béta)megoldásokat, de az autóiparban, ahol ugyan még nem teljes a kidolgozottság, de már most is emberéleteket ment, még várjuk egy ideig, haljanak csak közbe a közlekedők?!
Számomra ez nagyon fontos:
Tesla says Autopilot has been used for more than 130 million miles, noting that, on average, a fatality occurs every 94 million miles in the US and every 60 million miles worldwide.Mellékesen kérdezem, hogy saját belső, "biztonságos" tesztüzemben melyik másik fejlesztő tud 200.000.000 levezetett kilométernyi útnak megfelelő tapasztalatot felmutatni?
Ha most választanod kellene, melyikbe ülnél szívesebben: a Tesla "veszélyes" bétatesztjében" 200.000.000 km tapasztalata alapján fejlesztett rendszerű autóba, vagy a többiek töredék úton, de baromira biztonságos körülmények között összerakottba?
Ha reggel iskolába indítod a gyerekedet, mikor vagy nyugodtabb: ha az autókat teljes mértékben emberek vezetik, vagy akkor, ha olyan járművek járnak, amikben van Autopilot, ami fele ennyi statisztikai valószínűséggel okoz balesetet?MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#06658560
törölt tag
"Tehát az IT-ben, ahol ezért elenyésző az életveszély, bevezethetjük a jobban teljesítő (bár még béta)megoldásokat, de az autóiparban, ahol ugyan még nem teljes a kidolgozottság, de már most is emberéleteket ment, még várjuk egy ideig, haljanak csak közbe a közlekedők?! "
Lehet, hogy mint baleseti szakértő így gondolkodol, viszont fejlesztő mérnökként nem megengedhető valami nem kiforrott forgalomba hozatala. És valahogy ezt nem akarod megérteni, odáig jutsz, hogy mert biztonságosabb. lehet, de nem elég biztonságos ahhoz, hogy tömeggyártásba lehessen engedni. A közút nem tömeges tesztpálya.
Nem tudjuk, melyik gyár mennyit vezetett már. És mindegy is, a Tesla még mindig nem üti meg azt a biztonsági szintet, amivel ki lehetne engedni. Ugyanígy a többiek sem, ezért nem is forgalmazzák. Csak a Tesla esetében tök jó mindenkinek azon ugrálni, de jó, és örülni a fehéregér feladatnak. Ingyen, nem tudva róla, hogy ténylegesen az. Plusz nem is rendes tesztüzem, mivel nincs normális visszacsatolás, kiértékelés. Hasonló viselkedésért egy Fordot, VW-t, toxyotát keresztre feszítenének, élen az NTSH-val.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #82729984 #127 üzenetére
Igazad van, a jelenlegi rendszerek még korántsem kiforrottak, de nagyon sok helyzetben, különösen vészhelyzetben inkább bíznám az Autopilot az életemet, mint az autóvezetők 99%-ára, bár vélhetően tévesen, de ragaszkodnék ahhoz, hogy én is gépészkedhessek egy kicsit.
Ezek a rendszerek általában 1 másodperc (rossz látási viszonyok között akár 2 másodperc) reakcióidő-előnnyel indulnak, sokkal több információval rendelkeznek a helyzetről, mint akármilyen emberi vezető, és pontosan ismerik a jármű határait, amire az ember minden önáltatás ellenére gyakorlatilag képtelen. Nem blokkolnak le, nem esnek pánikba, ellenben ismerik a fizikát, és pármillió számítással már akkor tudják, hogy hogyan lesz optimális az ütközés, vagy az hogyan kerülhető el, amikor az ember agya még azt sem tudja, hogy egyáltalán baj van.
Ráadásul olyan beavatkozásokra képesek, amire az ember nem, pl. kerekenként fékeznek, akár tizedmásodperces szakaszokban, százalékos pontosságú fékerővel.Ez a jelen, ami még mindig semmi a jövőhöz képest -- ami szerintem nem 30-50, hanem inkább 3-5 év...
Persze vannak hibák, akár több százaléknyi is, ami persze a fejlesztésekkel csökken.
A súlyos balesetek elemzése alapján viszont az ember vészhelyzetben az esetek >80%-ában érdemben hibázik! Még amikor azt mondjuk, hogy valaki milyen ügyesen megoldott egy helyzetet, nagyon-nagyon valószínű, hogy a gép még sokkal jobb lett volna! (Ezt egyébként nem én mondom, hanem egy távoli kollégám, aki főüzemben ezzel foglalkozik -- megtörtént baleseteket szimulál mindenféle vezetés segítő rendszer feltételezésével...)MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#82729984
törölt tag
"Mellékesen kérdezem, hogy saját belső, "biztonságos" tesztüzemben melyik másik fejlesztő tud 200.000.000 levezetett kilométernyi útnak megfelelő tapasztalatot felmutatni?"
Nem akarod megérteni. Sz@rt sem jelent ez a km szám, ha az ragyogó napsütésben történt autópályán jó út és látási viszonyok mellett.
Ha meg lejössz az autópályáról akkor mész az árokba mert épp lekopott a sávfelfestés.Ezek a számok semmire sem jók, akármelyik autógyártó publikálhatná hogy az aktuális tempomatja hány millió km-ert vezetett le baleset nélkül és akkor jöhetne valami okos hogy miért nem biznád rá reggel iskolába menet a gyereked életét a a tempomatra hisz a számok szerint mennyire biztonságos.
-
félisten
válasz #06658560 #130 üzenetére
De mikortól kiforrott?
Ha már stabilan, 200.000.000 km tapasztalatai alapján kevesebben halnak meg, akkor mi kell még?
Mitől fog valami kiforrani, ha nem használjuk?Ez kicsit a 8-as út várpalotai szakaszának esetére emlékeztet, amikor az út készen volt, autóztunk rajta, de az államtitkár csak fél évvel később ért rá átadni, ezért a teljesen jó utat csak 40 km/órával használhattuk, mert nem volt átvágva a szalag.
Egyébként nem vagyok híve a kipróbálatlan megoldásoknak, tényleg fontosnak tartom a mérnöki tesztelést, különösen, emberéletekről van szó. De a Tesla ezen már szerintem túl van, legfeljebb a konkurencia próbál sokszor keresztbe tenni, ami mondjuk nem is csoda.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#82729984
törölt tag
Figyelj próbáld megérteni:
Ezek a szerinted csodagépek ma még ott tartanak, hogyha nincs sávfelfestés akkor belemegy az árokba vagy átmegy a szembe sávba.
Amit te leírsz az szintiszta scifi jelenleg, én elhiszem hogy sok mozit nézel, de amit leírsz az mese. Én meg a szoftverfejlesztés területén dolgozok, hidd el nekem, ha egy tesla szoftvermérnök öszintén beszélhetne és elmondanád neki a fenti gondolatmeneted, körberöhögne.
Jelenleg ott tart a tudomány, hogy a sokmillió számítás ide vagy oda, nem tudják megtalálni a sávokat felfestés hiányában.
Ott tart a tudomány hogy a reklám/közlekedési táblákat nem képesek megkülönböztetni a közlekedési akadálytól, ezért hogy az autó ne vészfékezzen minden egyes utcai hirdetőtáblánál, hardkódolták a rendszerbe hogy az x*y-nál nagyobb valami az reklámtábla és nem kell megállni.Ezért ment bele a nyerges vontatóba.
És csak azért nincs túl sok tesla hiba, mert olyan kevés fut még az utakon és mert a másik sofőr egy ember. És amikor látja hogy a tesla átvág az ő sávába akkor beletapos a fékbe. És ez nem fog belekerülni semmilyen statisztikába, csak amikor a másik autó sofőrje is hibázik.
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #123 üzenetére
"Az a baj, hogy nagyon hasraütött számokkal pedálózol."
Már többször idéztem az NHTSA jelentéséből azt, hogy mióta van AutoPilot, 40%-kal kevesebb légzsáknyitásos balesetük volt a Tesláknal.
Induljunk ki ebből, mert ez nem hasraütött szám és próbáljunk nem teljes hülyeségeket írni.
DRM is theft
-
Snoop-y
veterán
Ez egeszen addig igaz amig eppen nalad nem mukodik majd tokeletesen es felkened a csaladodat egy kamion oldalara. Akkor is hajtogatnad hogy statisztikailag mennyire fasza? Vagy elgondolkodnal hogy megsem jo a fasz rossz oldalan lenni ha beut a menyku?
Kicsit olyan a gondolkodasod mint regen az embereknek. Nem kotok biztositast hiszen minden baj csak massal tortenik meg.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
Ezek a rendszerek általában 1 másodperc (rossz látási viszonyok között akár 2 másodperc) reakcióidő-előnnyel indulnak, sokkal több információval rendelkeznek a helyzetről, mint akármilyen emberi vezető, és pontosan ismerik a jármű határait, amire az ember minden önáltatás ellenére gyakorlatilag képtelen. Nem blokkolnak le, nem esnek pánikba, ellenben ismerik a fizikát, és pármillió számítással már akkor tudják, hogy hogyan lesz optimális az ütközés, vagy az hogyan kerülhető el, amikor az ember agya még azt sem tudja, hogy egyáltalán baj van.
Kanyarodjunk vissza az ominozus kamionos tortenethez egy pillanatra es nezzuk meg milyen elemi hibakat vetett a zsenialis rendszer:
1 Reklamtablanak nezte a kamiont (ezt programoztak bele ezt vegyuk ki a kosarbol bar megjegyzem ez oriasi baromsag volt mert hibas mukodest miszerint minden reklamtablat akadalynak erzekelt es lassitott nem ugy javitunk hogy ignoraljuk a hibakat hanem tokeletesitjuk a rendszert)
2 Bar reklamtablanak nezte a kamiont azert megprobalt alatta athajtani WTF (ez is erdekes hiba mert hat azert latnia kellett volna hogy nem fer el alatta)
3 Mikor nekicsattant ha jol emlekszem a logbol kiderult hogy nem fekezett egy fikarcnyit sem (miert?)
Ez nekem nem tunik olyan rendszernek amirol te almodsz. Felettem irtak egy olyan szerintem meg minimum 20 ev.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
félisten
válasz #82729984 #134 üzenetére
"Ezek a szerinted csodagépek ma még ott tartanak, hogyha nincs sávfelfestés akkor belemegy az árokba vagy átmegy a szembe sávba."
Igen, ez igaz. Abban a pillanatban viszont, hogy vészhelyzet áll elő, behozhatatlan előnybe kerül gyakorlatilag bármilyen emberi vezetővel szemben.
"Amit te leírsz az szintiszta scifi jelenleg, én elhiszem hogy sok mozit nézel, de amit leírsz az mese. Én meg a szoftverfejlesztés területén dolgozok, hidd el nekem, ha egy tesla szoftvermérnök öszintén beszélhetne és elmondanád neki a fenti gondolatmeneted, körberöhögne."
A munkám során foglalkozom ezzel, nem a moziban nézem.
A Tesla-szoftvermérnökkel meg annyira nem is lőttél mellé, mint amekkora túlzásnak szántad!
A gondolatmenetemet az illető meg pont nem röhögi körbe, mivel a vele folytatott diskurzus alapján is írtam, amit írtam.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
DigitXT
félisten
"gázadással menekülni egy váratlan közlekedési helyzetből ... gyakorlatilag nincs"
Megyek a Fehérvári út kereszteződésén át motorral... nekem zöld a lámpa.
Érzékelem, hogy jobbról egy Suzuki Swift eléggé tempósan érkezik a neki
nyilvánvalóan piros lámpa felé. Mire felfogom, hogy ez nem fog megállni és
"kiszámolom", hogy ha így haladunk tovább, telibever a kereszteződésben,
már késő megállnom. Viszont "kövér gázzal" + kitéréssel elhúzok előtte.
Ez váratlan közlekedési helyzet, amiben jól jött, hogy volt erő a motorban...Az más kérdés, hogy egy vezetéssegítő rendszer* hamarabb fékezett volna!
Továbbá, eleve nem mentem volna bele a friss zöldbe lendületesen, ha kicsit
óvatosabb vagyok, mert sajnos KRESZ ide, vagy oda, lesznek ilyen barmok,
akik a rohadtérett sárgán is át fognak menni, mert "nem szoktak még jönni".*: annyira tudnék értékelni legalább egy ABS-t a motoron, mivel ha "baj van",
ott még az is bejátszik, hogy jóval az akadály előtt pofára esel a megcsúszó
kerék miatt. (Hálistennek az új motorokon már kötelező felszereltség, szóval
már csak évek kérdése, és nekem is lesz használt motorom, amiben van.)Szerk: ja és lehet, hogy fékezés és kitérés is működött volna, de ahhoz már
tényleg túl lassú volt a "kompjuter" (az agyam), hogy azt is végiggondolja.
(Adott esetben az ütközés elkerülésére tett mozdulat vezet pont ütközéshez:
balról akarok kitérni, de pont odaér? Jobbról akarom kerülni, de ő is befékez.)[ Szerkesztve ]
-
félisten
"Ez egeszen addig igaz amig eppen nalad nem mukodik majd tokeletesen es felkened a csaladodat egy kamion oldalara. Akkor is hajtogatnad hogy statisztikailag mennyire fasza? Vagy elgondolkodnal hogy megsem jo a fasz rossz oldalan lenni ha beut a menyku?"
Igen, sajnos előfordulhat -- amint írtam is, ha megnézed...
Csakhogy előtte már elvben többször nem történt halálos baleset!MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
fordfairlane
veterán
Abban a pillanatban viszont, hogy vészhelyzet áll elő, behozhatatlan előnybe kerül gyakorlatilag bármilyen emberi vezetővel szemben.
Kivéve, ha olyan vészhelyzet adódik, mint a cikkben vázolt eset. Mert akkor csak arra jó, hogy hamis biztonságérzetet keltsen. Autopilot ide vagy oda, jobb, ha nem veszed le a kezed a kormányról, a szemed az útról, a lábad a pedálról. Úgy autonóm, hogy nem autonóm. Autopilot delux v0.02beta.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
nemlehet
őstag
Ez valójában nagyon alattomos érvelés,mert tulajdonképpen nem mond semmit csak személyeskedik, hogy zavarba hozva a vitafelet elbizonytalanítsa azt.
Te pl csak gázmaszkban engeded a gyereket az utcára? Hiszen rengeteg rákot okozó részecske van a levegőben. Rosszat akarsz neki? Ha pont a tied hal meg tüdőrákban akkor majd azt mondod, hogy de hát a többi gyereknek semmi baja?
Azt kéne megérteni itt a sok vitatkozónak, hogy tökéletes megoldás sose lesz. Sose lesz olyan, senki nem hal meg az utakon, mert meghibásodás, hiba mindig elő fog fordulni. De JOBB megoldás mindig van és jelenleg ezek az assisted/self driving rendszerek jelentik a JOBB megoldást, nem is kis előnnyel, már a jelenlegi béta állapotukban is. És itt nem a Tesla a lényeg, felőlem az új Lada is lehet ennek az úttörője.
(#144) fordfairlane
Bele van írva, hogy ne bízd rá magad teljesen. A beavatkozás lehetősége megvolt, nem élt vele az illető. Engem sodort parkolóban autó úgy, hogy pontosan szemben álltam a vezetővel és még a szemebe is nézett. Ilyet meg a Tesla nem csinál. Nah bumm... Nem érdemes kiragadott példák mentén következtetni.
[ Szerkesztve ]
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
félisten
Ember! Ezen már túl vagyunk: a Tesla rendszerének a hibája vezetett a balesethez -- nem számítva azt az idiótát, aki ezt végignézte / végigaludta, bár az ilyen eseteket már jóval egyszerűbb rendszerek is kiszűrnek, nem tudom, hogy a Tesla figyeli-e a sofőr éberségét).
Ez volt 200.000.000 km után az első halálos baleset. Az emberek viszont ennél jóval sűrűbben, még az USÁ-ban is 1,4× sűrűbben okoznak halálos balesetet. Ez még persze csak egy adat, de ezért jelent valamit -- annyit mindenképpen, hogy a Tesla hibázó rendszere azért olyan nagyon veszélyes nem lehet.
Mit nem lehet ezen érteni?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Snoop-y
veterán
Csak arra probaltam ravilagitani, hogy o csak a statisztikaval dobalozik es figyelmen kivul hagyja, hogy jelenleg milyen approbb hianyossagokkal rendelkezik a Tesla autopilot.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
#82729984
törölt tag
Oké fejezzük be, ez meddő vita.
Te élsz a kis álomvilágodban ami majd nagyjából 30-50 év múlva válik valóra és elhiszed hogy ezek mindenféle algoritmusokat futtatnak hogy kitalálják a legoptimálisabb elkerülő manővert mint valami scifi filmben.Én meg élek a valóságban, ahol látom hogy még nem tudják megkülönbözteti a kamiont a táblától és ahol nem tudják megkülönbözteti az utat vagy a sávot az út szélétől ha nincs sávfelfestés.
És olyannyira hardkódolt az egész technika, hogy nem hogy intelligens algoritmusok nem futnak, hanem nincs egy darab intelligens ellenörző rutin sem ami szólna hogy helóka, oké hogy reklámtáblának van detektálva, de nem férek el alatta, jó ha nekimegyek a táblának?
-
félisten
válasz fordfairlane #144 üzenetére
Igen, de az ilyen vészhelyzet történetesen 200.000.000 (kettőszázmillió) km után adódott először!
Azt persze nehéz megbecsülni, hogy hány esetet mentett a Tesla -- de mivel még egyéb komoly balesetekről sem tudunk, azért alaposan feltételezhető (különösen, hogy műszakilag indokolt), hogy számos egyéb esetben pont jól jöhetett az Autopilot, nemde?
Vagy nézzük meg a full autonóm Google autók statisztikáit!
MaC
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
- Zotac GeForce RTX 3070 Gaming 8GB GDDR6 256 Bit LED OC Videokártya
- Amazfit Bip 5 okosóra, krémfehér, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen