Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz t72killer #44 üzenetére
Semmi apróbetűs rész. A Tesla a hivatalos és nemhivatalos kommunikációjában és az autói leírásában is a legnagyobb, vastag betűkkel jelzi, illetve a vevővel való tárgyaláskor és az átadáskor szóban is nyomatékosan szájba rágja, hogy az Autopilot, a neve ellenére nem helyettesíti a vezetőt, igenis folyamatosan figyelni kell, a szoftver béta, és azért telefonál haza, hogy a tapasztalataival a fejlesztést segítse, úgyhogy tessék óvatosan használni, és köszönjük az együttműködést.
Többen írjátok, hogy jó lenne tudni, hogy hogyan történt a baleset. Nos, erről elég részletes elemzéseket tettek közzé, és a Tesla reagált is rá a szoftverben -- ami továbbra is béta maradt.
Írjátok, hogy várható volt, hogy a sofőrt teszik felelősé. Ismerve az amerikai jog felelősségmegállapítási gyakorlatát, ez csak úgy lehetett "várható", ha atombiztos volt, hogy a tulajdonosok hülyegyereknek való alaposságú, rátukmálós felvilágosítást kaptak arról, hogy az Autopilot csak segít, nem veszi át a vezető szerepét.
Ezzel a balesettel (és a többi, többé-kevésbé autonóm autókat értekkel) együtt elmondható, hogy a rendszer már most sokkal biztonságosabb, mint az átlagsofőr.
A jelen balesetben nem a KRESZ-szerinti felelősség volt a kérdés, hanem a baleset mechanizmusát vizsgálták.
MaCS
Ja, és olyan, hogy gázadással menekülni egy váratlan közlekedési helyzetből, talán az elcseszett előzések kivételével,az emberi tényezőt is figyelembe véve gyakorlatilag nincs. Ez egy olyan közkeletű tévhit, amit a feleslegesen erős autók megideologizálására szoktak emlegetni. A vezetők 99,9% eleve nem képes ilyen szintű döntéshozatalra, de a fizika is erősen behatárolja ennek az objektív előfordulási lehetőségét. A kettő eredője pedig a nullához közelít.
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz t72killer #78 üzenetére
A Tesla bétatesztjének létjogosultságát szerintem az adja meg, hogy ésszel csinálják, tehát biztonságilag vannak annyira tesztelve a funkciók, hogy a vezetők nagy többségéhez képest ne jelentsenek kockázatot -- a kisebbség meg úgyis észnél van. Így statisztikailag bétatesztestül nagyobb biztonságot jelent Teslát vezetni, mint szoftver nélkül.
És bár én is szeretek vezetni, és élvezem a kapcsolatot a kocsival, az úttal, éppen elég baleseti elemzés ment át a kezemen ahhoz, hogy biztosan kijelentsem, hogy a vezetéssegítők a balesetek nagyon nagy részénél legalábbis javítottak volna a helyzeten, anyagi kárt mérsékelve, emberéleteket óvva meg -- bizony sokszor még rutinos, jó vezetők esetén is. (Akár a vétkes, akár a vétlen oldalon.)
Hiába a vezetés szeretete, az élményfaktor -- ez csak alárendeltje lehet a biztonságnak.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#06658560
törölt tag
válasz t72killer #95 üzenetére
Azt, hogy mennyire fordult el a kerék és mennyire kellett volna a kormány állása alapján, te nem tudod. Így a hibamentes működést sem. Csak azt, hogy elfordul annyira, amennyire neked szükséges.
A hatóságok pedig két dolgot ellenőriznek: megvan a mechanikus kapcsolat, illetve ha elszáll a szervó, akkor megadott maximális erő elég a kormányzáshoz. -
félisten
válasz t72killer #91 üzenetére
Nem jogi, hanem erkölcsi felelősségre vonásra gondoltam -- jogilag nem a hozzátartozó, hanem a bíróság vonja felelősségre.
A kérdés tehát az, hogy ha van egy olyan baleset, ami minket / hozzátartozónkat ér, az okozó kocsijában ott a rendszer, amivel elkerülhető lett volna, de kikapcsolta --- na, akkor nem kérdeznénk-e meg tőle emelt hangon, hogy miért is a vezetési élmény meg a "ne a kocsi vezessen helyettem" elv volt a fontosabb egy ember / emberek biztonságánál.
Elég sok, ezzel parallel helyzetet éltem már át...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
válasz t72killer #78 üzenetére
"Baromi veszélyes - hacsak nem erre kiképzett pilóta vezeti a gépet"
És akkor most tekintsük meg a valóságot a hivatalos jelentés alapján (kiemelés tőlem):
5.4 Crash rates
ODI analyzed mileage and airbag deployment data supplied by Tesla for all MY 2014 through 2016 Model S and 2016 Model X vehicles equipped with the Autopilot Technology Package, either installed in the vehicle when sold or through an OTA update, to calculate crash rates by miles travelled prior to and after Autopilot installation. Figure 11 shows the rates calculated by ODI for airbag deployment crashes in the subject Tesla vehicles before and after Autosteer installation. The data show that the Tesla vehicles crash rate dropped by almost 40 percent after Autosteer installation.
[link]40%-os csökkenés az szerintem a "baromi veszélyesnek" pont az ellenkezője.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nemlehet
őstag
válasz t72killer #103 üzenetére
Egy béta nem feltétlen instabil. Tippre most se lesz olyan, hogy lefagy az egész aztán a gáz csutkán ragad a kormány meg befordul jobbra és nem bírod visszatekerni. Meg egyik reggel indul, de délután hazafelé már nem reagál..
A béta jelen esetben szerintem azt jelenti, hogy 1. hiányoznak feature-ök 2. Tapasztalatokat akarnak gyűjteni a finomhangoláshoz (pl nagy objektumok felismerése) 3. Nem érzik elég kiforrottnak, hogy jogilag is azt mondják ez márpedig kész van. 4. Igazából nem tudják, hogy az emberek hogy reagálnak rá, milyenek lesznek a felhasználói szokásokAmúgy eddig a Tesla kb. 150.000 kocsit adott el (worldwide), ez pedig nem túl sok. Még itthon se igazán lenne kiugró az összes többi típushoz viszonyítva hát még egy 140 milliós USA-ban.... Szóval ezzel az egész üggyel sokkal többet foglalkozik a sajtó mint amennyire valóban jelentőségteljes.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
félisten
válasz t72killer #108 üzenetére
Az övvágó egyáltalán nem hülyeség, bármilyen autóban. Sajnos fordult elő a környezetemben olyan eset, amikor életet menthetett volna, pedig tulajdonképpen nem volt egy különleges baleset.
Más kérdés, hogy öv nélkül az elhunytnak legfeljebb gyorsabb halála lehetett volna...MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest