Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
speed471
aktív tag
Kötekedni ti kötekedtek egyszerű példa: adot egy telefon elektronika be hal vagy sem?
Jah be akkor? Vagytok itt páran akik kitartotok robotok mellet rendben. A többség nem.Ha megnéznétek egy nagyobb várost ahol naponta akár 200km megtesznek munkábajárás végett elektronikátok el hal nincs mindenhol csili vili út/szép tábla, napsütötte tájak. Az összes elektronika -15c fokba belasúl. A telefonomat is úgy kell dörzsölni hogy működj még ki nem olvad. Nagy melegbe fater toyotájaba a automata váltó elektronikája be sül minden évben! maga a vezérlő egység ragasztott újonna 500 000ft kalap kabát se előre vele se hátra izgi ugyan ez kereszteződésben nesze japán elektronika
A robototoknak elég egy apró hiba a porfelhőtől kezdve a zsúfolt utcákig ahol kis robot nem tud komunikálni.
Kérdezem és joggal ha netán a robotpilóta hibázik milyen lelki sérülést fog szenvedi a illető? Netán el üt egy gyereket mert nem látta/ meghibásodot/ ?
A repűlőkről annyitt hogy a balesetek 90% elektronika okozza maradék 10% emberi mulasztás.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
PuMbA
titán
válasz speed471 #201 üzenetére
"A repűlőkről annyitt hogy a balesetek 90% elektronika okozza maradék 10% emberi mulasztás."
Forrás? Itt a fordítottját állítják: [link]
"The 2003 International Air Transport Association (IATA) Safety Report found that in 24 of 93 accidents (26 percent), a maintenance-caused event started the accident chain. Overall, humans are the largest cause of all airplane accidents."
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
PuMbA
titán
Illetve az ausztrál közlekedés biztonsági hivatal adatai alapján 70%-ban járultak hozzá a pilóták is a balesethez, kiemelve a rossz megítélést és rossz döntéshozatalt:
"Most accidents had more than one contributing factor, although pilot factors were involved in over 70% of fatal accidents. The most common pilot factors related to poor judgement and decision making."
[ Szerkesztve ]
-
speed471
aktív tag
Teljesen mindegy ez a legjobb élő példa úgy is hiányolták: toyta corola itt áll elöttünk már három autószalonba volt és sok elektrotechnikusnál.
Jön a meleg be hall. Nem lehet vele sehova menni.
Szervíz közölte vagy ez vagy az a baja, számítógépes vizsgálat nem mutatta ki.Javítás össz költsége 1350000ft.
Barátnőmel mentem vele vásárolni mikor automata ki tette magát üresbe kereszteződés kellős közepén. Ha belémrongyolnak ki a hibás? Én nem elbaxott elektronika.Sokan várják ezt a robotizált világot vannak nagyon jó és ötletes dolgok benne.
Az hogy mindent egy butha integrált áramkör vezéreljen nem jó.Ha kis okos elektronika megadja magát akkor pista bácsi nem tud elmenni munkába, ha zebrán elfelejt megálni és elgázol valakit az se baj megy dutyiba. Hurrá. De nem is értem magam miről beszélek hiszen nem egy olcsó buli lenne, nálunk magyaroknál meg használhatatlan a robot pilóta utaink végett.
A drónok gyorsabban fejlődnek, hamarabb jutatnak célba én arra teszem voksomat, viszont a autó ne vezessen helyettem. És igen a kávémat is ki tudom hozni igaz csak teázom. Mosni is kimosok, ebédemet is megcsinálom. Ne egy robot baxa el a kajám
[ Szerkesztve ]
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
nemlehet
őstag
válasz speed471 #205 üzenetére
Jéé, pont véletlen történt veled valami ami a te igazad bizonyítja. Aztaa micsoda megelepő fordulat.
Most nem tiszta, hogy nem tudják mi a baja és 1,3 misit kifizetettek (ez esetben madár vagy), vagy 1,3 misi lenne a javítást, ha mindent megcsinálnak (ez esetben meg tudják mi a baj)?
Amúgy elárulok egy titkot: Olyan nincs, hogy nem tudható mi a baja egy elektromos rendszernek. Olyan van, hogy a ráfordítás nagyobb lenne mint az elérhető haszon azért nem foglalkozunk vele. Jelen esetben valószínűleg te nem fizetnéd ki a diagnosztizálás költségét, vagy annyira süket a szervized, hogy nem képes értelmezni a kinyert adatokat.
Azt ugye vágod, hogy már elég rég óta nem mechanikusan működnek a fékek meg úgy egy csomó rendszer a kocsiban? A kormány és a kerekek között se feltételen van direkt összeköttetés manapság mint egy trabiban volt. Szóval ha rettegsz az "intergrált áramköröktől" akkor jobb ha már most átülsz egy bringára.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
speed471
aktív tag
válasz nemlehet #207 üzenetére
Opel f astra: technikus szerint egyik szonda hibás ezért magas a co... mondom nézd át hibát nem fogsz találni, így lett. Magas co maradt.
Mint írtam toyota itt áll a ház elött lehet vizsgálni.
[ Szerkesztve ]
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
speed471
aktív tag
válasz nemlehet #212 üzenetére
Ha megcsinákod a autót trolkodás nélkül, kapsz 100 000ft.
Egyébként itt volt hirdetve hogy keresek szakit, de feleslegesen. Pilisvörösváron van egy nagyon jó elektronikus szaki, de hiába.
Én hoztam több élő példát trolkodáson kívűl érdemleges választ nem kaptam.
Ma is ment egy repülős műsor ahol a érzékelők hibás adatokat küldtek a központi számítógépnek, a pilóták nem kapcsolták ki a robotpilótát, mivel azt hitték helyesen korigál, ezért a gép lezuhant.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
félisten
válasz speed471 #213 üzenetére
Mesélj: milyen kérdésekre nem kaptál választ?
A repülős témát pedig jobb lenne nem feszegetni, többen leírták, hogy a balesetek / incidensek jelentős TÖBBSÉGÉT okozza emberi hiba. Nem mindegyiket (!!), a TÖBBSÉGÜKET.
Hasonlóan ahhoz, mint ahogy azt sem írta senki, hogy a Tesla-féle, és a hozzá hasonló rendszerek tévedhetetlenek lennének, hanem azt, hogy már most jobbak a statisztikáik, mint az emberi vezetőké.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
PuMbA
titán
válasz speed471 #213 üzenetére
"Ma is ment egy repülős műsor ahol a érzékelők hibás adatokat küldtek a központi számítógépnek, a pilóták nem kapcsolták ki a robotpilótát, mivel azt hitték helyesen korigál, ezért a gép lezuhant."
Most felsorolod az összes 9 évad Légikatasztrófák epizódok tartalmát? Ilyeneket én is tudok írni: fényes nappal ütött el egy autós egy biciklist a szemem láttára, aki az autóshoz képest jobb oldalról jött ki egy belátható útról és a biciklis meghalt, mert az autós "nem látta", hogy jön a biciklis. Ezeknek az egyszeri példáknak nincs sok értelme, mert a statisztika mondja csak meg, hogy 1 millió esetre levetítve az emberi hiba több, mint a gépi.
[ Szerkesztve ]
-
speed471
aktív tag
Jobban teljesít a Tesla?
Ezt majd akkor írhatod le ha a utakon ugyanannyi Tesla autó fog mászkálni baleset mentesen, mint amennyi civil autó van a közutakon napjainkban.Példáúl arra a kérdésemre ha: Elektronika hibás adatokat küld a központi számítógépnek amely helyesnek véli a szenzorok álltal kapot információkat és a zebrán elüt egy gyalogost kinek a lelkén szárad?
Egy egyszerű autómata váltó ahol szenzorok vannak kis koszolódástól be hall.
És itt összetett dologról beszélünk ahol biciglistől kezdve hó, árok, macska, vaddisznó, őz, eső.Kérlek menj be egy autószervízbe és kérdezz rá a autószerelőknél milyen tipusì autók a legmegbízhatóbbak.
Válasz: minnél egyszerűbb és kevesebb elektronikával ellátott autó legyen, ne a ABS-t hozzátok fel mert az egy hótegyszerű történet ha bedöglik nem fogsz tudni egyenletesen megállni, na bum.[ Szerkesztve ]
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
PuMbA
titán
válasz speed471 #216 üzenetére
"Elektronika hibás adatokat küld a központi számítógépnek amely helyesnek véli a szenzorok álltal kapot információkat és a zebrán elüt egy gyalogost kinek a lelkén szárad?"
Van, hogy senkién nem szárad, mert jó esetben mindenki megtette a tőle telhető maximumot, hogy ne következzen be a dolog. Akárhogy is igyekezik az emberiség, mindig lesznek hibák és elkerülhetetlen, hogy emberek fognak meghalni. Orvosi műhibák stb. A halálozások számát csak csökkenteni tudjuk és ez a statisztikák alapján sikerül, hiszen évről évre kevesebb van Vagy szerinted térjünk vissza középkorba, ahol sokkal több ember halt meg mindenféle okok miatt pedig nem volt elektronika?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz speed471 #216 üzenetére
Akkor ismétlem, hátha valamiért elkerülte a figyelmedet: KETTŐSZÁZ MILLIÓ KILOMÉTER.
Autós műszaki kérdésekben erős a gyanúm, hogy nem szorulok a kioktatásodra.
Amúgy faszán csúsztatsz: folyamatosan potenciális hibalehetőségekről beszélsz, míg mi itt többen az egészről magasabb szinten. Tehát vagy szándékosan terelsz, vagy nem fogod fel...
De tessék, lemegyek én is erre a hibaszintre: az ember fárad, megoszlik a figyelme, lankad a figyelme, elvakítja a nap, a holtterében történik kritikus esemény, gyengébbek a képességei (idős kor, kevés rutin, egyéni bénaság, stb.), plusz mindehhez a REAKCIÓIDŐ.
Úgyhogy én is lementem oda, ahol Te a szenzorokat firtatod.Ennek a következménye, hogy csak a Teslák csak az inkriminált balesetig 200.000.000 km-t futottak halálos baleset nélkül, ami nagyjából a kétszerese az embervezette autók hasonló értékénél.
Ez így már felfogható?
És továbbra is kérdem: milyen kérdésedre nem válaszoltam?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
justaview
őstag
az autót vezetők egyharmada a meglevő érvényes jogosítványa ellenére alkalmatlan a közúti vezetésre ....akik egyszerűen mentálisan képtelenek felfogni a felelősségüket és a közösségi érdekeket.
+1
Bár a korábbi beszélgetésünk alapján az már kiderült, hogy a szoftveres automata rendszerekkel szembeni bizalmam alacsonyabb a Tiednél , a sok felelőtlen idióta helyett, akik csak a gázpedált ismerik az autójukban, és versenypályának nézik a közutat, én is szívesebben néznék szembe önvezető rendszerekkel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz speed471 #218 üzenetére
Most akkor jogfilozófiai kérdésekről szól a vita, vagy arról, hogy mi a biztonságosabb?
Csak mert azzal, hogy most ezt feszegeted, úgy látom, a biztonsági kérdések eldőlni látszanak.Jelenleg egyébként nincs komoly jogi probléma: azt kell vizsgálni, hogy a vezető szabályszerűen viselkedett-e. Ha műszaki okokra vezethető vissza egy esemény, akkor azért a vezető nem felel. Ez az elv nyilván nem változik.
Persze vannak, lesznek érdekes kérdések, és a jog egy lépéssel mindig le van maradva az élet mögött, de igazi dilemmák az autonóm autóknál jönnek majd, és azok is megoldhatóak a meglevő jogintézmények keretei között. A termékfelelősség / biztosítás nem új fogalmak, most is alkalmazzuk őket, a szakértői módszereknek kell alkalmazkodniuk a helyzethez, amit a gyakorlat majd kialakít.
A várhatóan csökkenő balesetszám mellett is sajnos lesz rá alkalom.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
speed471
aktív tag
Sok trolkodás volt ebbe a topikba! Te rábízod magad egy gépre egészségedre.
Én nem, ez miért fáj?Be állítottak itt hazugtól kezdve isten tudja minek. Amikor egy adott kérdés felmerűlt én válaszoltam rá nyiltan.
Szerintem nem helyén való és nem lehetséges egy ilyen összetett rendszer kiépítése.
Arról van szó hogy sokan szeretik a szabadságot, sokan szeretnek vezetni.Jogilag pedig már leírták itt hogy a sofőr megy börtönbe!
Aki ennyire fél/utál vezetni még mindig van bkv.Francia autók televannak elektronikai hibával, egy egyszerű műszerfalat nem tudnak úgy összerakni, hogy az 2 évnél tovább működjön.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
félisten
válasz speed471 #223 üzenetére
"Sok trolkodás volt ebbe a topikba!"
Mondj már erre példát! Csak mert ennek az alaptalan emlegetése önmagában trollkodás."Be állítottak itt hazugtól kezdve isten tudja minek. Amikor egy adott kérdés felmerűlt én válaszoltam rá nyiltan."
Ki/mikor állított be hazugnak? A nekem adandó választ egyébként következetesen sumákolod el."Szerintem nem helyén való és nem lehetséges egy ilyen összetett rendszer kiépítése."
Na, ez már önmagában trollkodásközeli -- mivel a rendszer épül, és csak a Tesla esetében első körben 200 millió kilométert futott halálos baleset nélkül, és ráadásul az adott baleset is súlyos emberi hibával jött össze. Ez az adat nagyjából kétszeresen jobb az emberi vezetők adatainál. EZT MIÉRT HAGYOD KÖVETKEZETESEN FIGYELMEN KÍVÜL?"Arról van szó hogy sokan szeretik a szabadságot, sokan szeretnek vezetni."
Ez igaz, és én is imádok vezetni. De az emberéletek megkímélése szerintem magasabb érdek. Szerinted melyik a fontosabb? Kérlek válaszolj nyíltan!"Jogilag pedig már leírták itt hogy a sofőr megy börtönbe!"
Megint csúsztatsz. Éppen most írtam le, hogy a gép hibája esetén az ember nem megy börtönbe."Francia autók televannak elektronikai hibával, egy egyszerű műszerfalat nem tudnak úgy összerakni, hogy az 2 évnél tovább működjön."
És ez hogy jön ide? Ezt a kérdést nagyon sok körben kiveséztük már, csak nem akarod felfogni. Elvekről és beszélgetünk, nem arról, hogy majdan a milyen vacak és veszélyes autók fognak készülni. Az eddigi rendszerekkel nincs komoly megbízhatósági probléma, és a kezdetlegességük ellenére is jobb baleseti statisztikát produkálnak, mint az emberek.Úgyhogy jó lenne abbahagyni a kavarást, a Te felvetéseidre eddig érdemi reakciók érkeztek, amiket te lazán ignorálsz, viszont alaptalanul vagdalkozol és vádaskodsz.
Arról nem is beszélve, hogy (bár ennek a tartalomhoz nincs köze, és nem is érvként hozom fel, de ilyen nagyságrend esetén már szemet szúr) a legelemibb helyesírással sem tiszteled meg a vitapartnereidet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
válasz speed471 #216 üzenetére
"Jobban teljesít a Tesla?
Ezt majd akkor írhatod le ha a utakon ugyanannyi Tesla autó fog mászkálni baleset mentesen, mint amennyi civil autó van a közutakon napjainkban. "Ezt egyébként azért írod, mert annyira fogalmad sincs a statisztikai számításokról, hogy tényleg elhiszed ezt az ökörséget?
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz speed471 #228 üzenetére
"Mindent leírtam, vissza tudod olvasni."
Nem, abszolút semmit nem írtál arról, hogy miért lenne igaz az az állítás, hogy:
"Jobban teljesít a Tesla?
Ezt majd akkor írhatod le ha a utakon ugyanannyi Tesla autó fog mászkálni baleset mentesen, mint amennyi civil autó van a közutakon napjainkban. "Nos?
DRM is theft
-
félisten
válasz speed471 #228 üzenetére
Nem, semmi érdemit nem írtál le, csak önmagadat ismételed, a mások által tett, megalapozott felvetésekre nem reagálva.
Részünkről tények, statisztikai adatok, gyakorlati tapasztalatok hangzottak el (szerinted ez az álomvilág...), te csak azt mantrázod, hogy "megbízhatatlan", de semmit nem támasztasz alá.
A kérdésekre nem válaszolsz, de vagdalkozol, és neked áll feljebb.
No comment.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
tatabike
őstag
A mostani Euro6-os Volvo és DAF vontatók is tudják azt, hogy ha be van kapcsolva a teljes vezetéssegítő rendszer, akkor nem fognak nekiütközni egy útban lévő akadálynak, hanem állóra fékezik a 40 tonnás szerelvényt az akadály előtt mindenféle emberi beavatkozás nélkül. Én azt gondolnám, hogy egy Autopilot rendszernek is tudnia kellene, még ha csak asszisztens is...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
nemlehet
őstag
válasz tatabike #232 üzenetére
Elvileg tudja, gyakorlatilag nem volt tökéletes az algoritmus. Ebbe azért más gyártók is beleszaladtak már pl a TC-n volt egy videó talán tavaly ahol a gyalogosra való megállást tesztelték és hát pl a Merci igen csak leszerepelt még ideális körülmények között is. A volvo sem hozta a gyárilag megadott értékeket, szóval azért másnál is vannak problémák, csak nincs annyira a középpontban, mert nem olyan felkapott cégek hipster cégek, plusz ők nem hívják autopilotnak a vezetéssegítő rendszerüket.
Meg aztán az amcsiknál az is a gáz, hogy a kaminonokon nincs ilyen aláfutás gátló mint mindenhol máshol a világon ezért rendszeresen halnak meg azért emberek mert hátulról belerongyolnak egy vontatóba és kvázi lefejezi őket.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
tatabike
őstag
válasz nemlehet #233 üzenetére
Ezek a kamionokban alkalmazott cuccok csak bizonyos mennyiségű fém cucra reagálnak. Tehát egy gyalogost vagy egy biciklist ez is eltapos. Lehet még egy Trabantot is...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
tatabike
őstag
Az elmúlt közel egy hónapban egy Euro6 Volvo vontatóval jártam Európát, jelentem, nagyon jól vizsgázott a vezetéstámogató rendszer. Egy alkalommal vészfékezett helyettem (elém vágott egy autós és satufékezett), ha nincs ez a cucc a Volvoban, eltaposom. A követő is nagyon jól működött, beállított távolságra követte az előtte haladó járművet, és mindegyik rendszer mindenféle időjárásban, éjel/nappal, alagútban, stb. hibátlanul tette a dolgát. Még a robogót is érzékelte teljes biztonsággal.Jobbra indexeléskor rögtön jelzett, ha ott egy másik jármű tartózkodott.
Előtte egy ilyen kütyüket nélkülöző DAF-ot vezettem sokáig, ahhoz képest ezt nagyon könnyű vezetni, sok terhet levesz az emberről, fele annyira sem fáradtam el még 9-10 órás napi vezetés után sem. Az elmúlt 3 és fél hét során 10ezer km-t tettem meg, hibátlanul teljesített a rendszer.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Fred23
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen