Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    Most már legalább tudom kik veszik / gyártják ezeket a veszett drága kártyákat - az újgazdagokon, mániákusokon kívül - :D Szép!

  • Dany007

    veterán

    válasz Dagidög #27 üzenetére

    Én olyan 15 és 20 év közöttire becsülöm.
    A jelenlegi "csúcs" okostelefonok grafikailag kb a 10-12 éves PC grafikával vetekszenek.
    Ráadásul jelenleg a PC-s grafika az ósdi konzoloknak köszönhetően nagyon nagyon visszafogott.
    Ráadásul a tesztben elért eredményt nem is egy hétköznapi kártyával hétköznapi körülmények között érték el... hanem agyontuningolva. Ezt a szintet mire mobilon megütik az minimum 10 de inkább 15 év még ha exponenciális növekedéssel is gondolkodunk.

  • Dany007

    veterán

    válasz keIdor #42 üzenetére

    Ööö van benne igazság, de azért ez is egy kicsit sarkított, ahogy az én példám is.
    Mi a GTA3-at is már 1280x1024-ben toltuk 19 colos monitoron. Gef3-mal ha jól emlékszem és 512MB rammal. :)
    Egyébként e mellett még az is a helyzet, hogy az a telefonos GTA3 például még mindig nincs olyan szinten, mint anno a PC-s, mondjuk kis élsimítással. Azért látszik ténylegesen szépnek, mert egy kis kijelzőn a monitorhoz képes nagyon nagy dpi-számmal jelenik meg a játék. Ebből adódóan egy mezei fénykép is ütősebb mobilon nézve, mint egy nagy TV-n. Persze ez nyilván távolság kérdése is.

    A 800x600 meg a 640 az már rég nem volt átlagos akkoriban. Van rengeteg srcreenshotom a régi időkből biztos vagyok benne, hogy ilyen kis felbontással már nem foglalkoztunk. Az 1024 volt az alap és egyeseknél már megjelent az 1280 is. Quake 3-mal már 2000-ben elkezdtem nagyiparban játszani... és sose mentem 1024 alá. Pedig "csak" egy Voodoo 2-esem volt.
    A Vice City 2003-ban már elég döcögősen ment nálam, de emlékszem, hogy 1024 alá nem mentem semmikor. Akkor asszem egy Gef4 ti4200-vel toltam. Pár helyen beakadt, igazából ennyi volt a gondja. És kb ezen a szinten van a jelenlegi mobilos megfelelője is. Igazad van, némely telefonoknál magasabb felbontásban. Az tény. De azt is vegyük bele, hogy a GTA VC erősen konzol játék volt. PC-re csak portot kapott. Amíg mobil esetében az direkt mobilra lett írva nem pedig a PC-s lett átportolva mobilra... hogy is lehetne... : )
    Szóval na, egy 10 év lemaradás szerintem mindenképpen van mobil piacon a PC-hez képest. Ami persze mobilra bőven jó, sőt! De a cikkben írt 3Dmark teljesítményt még vagy 10-15 évig biztos nem látjuk mobilokban.

  • Dany007

    veterán

    válasz Twinsen2 #53 üzenetére

    Az 1024-es átlaggal nincs is gond. Én is erre emlékszem, tisztán! (megjegyzem és 1999-ben kaptam a gépemet és soha(!) nem használtam 1024-nél kisebb felbontást, pedig az egy samtron 15 colos monitor volt 4mb-os S4-gyel és Voodoo2-vel) A 800x600-at és a 640-es felbontást véltem kissé túlzónak.

    És ha korabeli átlag PC-t hasonlítunk, akkor azt jelen kori átlag(!) mobilokhoz kell hasonlítanunk! Az pedig kb pont azt a 800x600-as környéki felbontást tudja... A csúcsabb felsőbb kategóriás telefonok viszik a 720p-t meg a legcsúcsabbak :D a 1080p-t. Na de ezt a csúcs PC-k is ugyanígy tudták anno. Csak mondjuk egy olyan 21 colos monitor kb megfizethetetlen volt az átlagnak. Ahogy most egy 240 ezres telefon is az a többségnek.

Új hozzászólás Aktív témák