Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Hi!King #417 üzenetére

    Az a baj, a legtöbb embernél nem úgy jelenik meg a dilemma, hogy vagy egy elektromos autó, vagy egy belső égésű, hanem úgy, hogy a rövid útjaira jó az elektromos, a hosszabb viszont macerás, nehezen kivitelezhető, ezért ha elektromos autót vesz, akkor vagy továbbra is fenntart egy belső égésűt, vagy a hosszú utakra bérel.

    Nagyon jól látod, nekem pl. pont ez az eset áll fenn. Hosszú utakra (1 nap, 600+ km) amik ritkán vannak (de azért annyira nem mert pl. ezen a héten is volt 1 és az éves össz km. elég nagy része is ebből jön össze) marad a pfuj dizel.
    Környékbeli szaladgálósra meg lenne idővel az elektromos.
    A bérléssel több bajom is van, pl. lehet sífelszerelést is lehet bérelni, de sose csináltam. Egy hosszabb utazáshoz irtó macera előtte még ezt is szervezni, meg utána visszavinni stb. Nem mellékesen iszonyat szórás volt a bérelt kocsiknál amik nálam voltak. Volt ami tip-top volt (visszavételkor két ember nézte 10 percig, hogy nem lett-e valami gondja), volt amin lógott az ajtó gumitömítése és világított valami sárga lámpa (megmagyarázták mi ez és nem kell vele foglalkozni, hát kösz). Arról már nem is beszélek, hogy kiismerni ma már egy autót nem két perc, ez pedig sok esetben kell a biztonságos közlekedéshez is.
    Abban is igazad van, hogy minden foglalás torlódna és pl. időjárás függően alakulna (nálam is), hogy na akkor kellene a hosszú távú autó vagy mégse kell inkább a helyi szaladgálós-munkába járós kell.

    Ha pedig 1 helyett 2 autó van, akkor már nem biztos, hogy megéri.

    Ezt nem osztom, pont, hogy személy (használat) függő ez is, hogy kinek, mikor mi éri meg. Az olyan autó ami hosszú távra is megfelel az annyira drága (lenne, de nincs is igazából) EV-be (többek közt az akku miatt, meg amibe nagy akku van abba minden mást is belepakolnak és prémium lesz), hogy abból röhögve kijön egy hosszú távú nem elektromos meg egy környékbeli szaladgálós elektromos. A két autónak még megvan az az előnye is, hogy ha az egyikkel valami gebasz van, vagy valakinek kell a családban akkor még mindig ott a másik kompromisszumokkal.

    Persze ha lenne normális töltő hálózat ez el tudna tolódni az elektromos irányba és sokaknak csak az is megfelelne, de jelenleg nem ez van és a közeljövőben sem várható ez. Az a non-stop nyűg meg, hogy na hol találok szabad töltőt mennyiért és mennyi ideig kell ott állni, addig milyen gyorsan tudok még menni és milyen kényelmi használat fér még bele nem a gondtalan autózásról szól.

    Vsz. a jelenlegi akku technológiával a minél nagyobb EV hatótáv tévút, sokkal inkább a töltés nyűg nélküliségére kellene rámenni.

Új hozzászólás Aktív témák