Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Rolly #389 üzenetére

    Az a baj, a legtöbb embernél nem úgy jelenik meg a dilemma, hogy vagy egy elektromos autó, vagy egy belső égésű, hanem úgy, hogy a rövid útjaira jó az elektromos, a hosszabb viszont macerás, nehezen kivitelezhető, ezért ha elektromos autót vesz, akkor vagy továbbra is fenntart egy belső égésűt, vagy a hosszú utakra bérel. Csakhogy amellett, hogy a bérlés macerásabb, ez nem megoldás tömegeknek, hiszen sok ilyen család hétvégén bérelne, amikor mindenki más is bérelne, így már nem lehetne jelentősen kevesebb autót fenntartani, főleg, hogy hétköznap meg kisebb utakra többen bérelnének inkább elektromos autót.

    Ha pedig 1 helyett 2 autó van, akkor már nem biztos, hogy megéri.

    Persze ez a jelen, mert bizonyos kontextusban, pl. Nyugat-Európában élve egy Tesla a jelenlegi töltőállomás lefedettséggel már teljes értékű autó tud lenni, így nem jelent + 1 autót egy háztartásban. De ahhoz, hogy széleskörűen a többség számára vállalhatóak legyenek az elektromos autók, 15-20 ezer euro körül kellene lennie olyan elektromos autóknak, amelyekbe kényelmesen elfér egy-egy egész család, a hatótávja télen is 400 km fölött van, és ki kell épülnie a kevésbé fejlett országokban is a vele kompatibilis töltőhálózatnak, és még akkor ezután kell 5-6 év, hogy a használt piac is megteljen ilyen autókkal.

Új hozzászólás Aktív témák