Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz adapter07 #15 üzenetére

    Semmi gond nincs a felsőoktatás színvonalával. Matekból jó, ha az ember jó, de programozni nem kell tudni. Secc-perc alatt felszedi az ember ott is, feltéve ha rááll az agya.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • elithun

    őstag

    válasz adapter07 #17 üzenetére

    Azért, mert a 10% sem végez, de biztos minden rendben van ha te mondod.
    Erről hosszan lehetne vitatkozni, hogy az egyetem, vagy a hallgatók hibája-e. De exhallgatóként, amit láttam az nem az volt, hogy a rendszer lehetetlenítette el szegény, szorgalmas, törekvő hallgatót. :P
    Szerintem azért alacsony a végzési arány, mert túl könnyű bejutni egyetemre.

    [ Szerkesztve ]

    „Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

  • buherton

    őstag

    válasz adapter07 #17 üzenetére

    Biztos neked van igazad! Csak azt áruld el nekem, hogy akkor mi értelme van egyetemre járni, ha a szakmádat, amiről papírt kapsz, hogy értesz hozzá, azt máshol kell megtanulnod, mert az egyetemen nem tanítják meg.

    Üdvözöllek a való világunkban. Ezt nagyon sokan nem értik meg, hogy az egyetem nem általánosiskola vagy középiskola, ahol a tanárok könyörögnek a diákoknak, hogy "Pistike ugyan tanuljál már". Az egyetemen neked kell teperni, neked kell menedzselned magad az előadók előtt, neked kell megtalálni az érdeklődési körödet és azt neked egyedül kell megtanulnod. Az egyetem csak a keretét adja meg annak, hogy te tanulj és ebben indít el. Személy szerint én a végén már nagyon vártam, hogy vége legyen a Bsc-nek és hogy a munka útján tanulhassam tovább.

    Ha képtelen vagy tanulni, azaz egyetem hibája?
    Ha képtelen vagy az értőolvasásra, azaz egyetem hibája?
    Ha képtelen vagy kitartani, azaz egyetem hibája?
    Ha képtelen vagy az előadókkal bánni, azaz egyetem hibája?

    Szerinted miért hiányzik, állítólag több ezer informatikus a magyar gazdaságból, mikor évente több ezer hallgatót vesznek fel az informatikai képzésekre? Azért, mert a 10% sem végez, de biztos minden rendben van ha te mondod.

    Mert nem valók az informatikai pályára? Ígyis elvégzik olyan emberek, akiknek nem kellene. Frissen végzett villamosmérnököknek gondot jelent lerajzolni egy földelt emitteres erősítőt, vagy elmondani, hogyan működik a szinkron motor. Frissen végzett informatikusok nem ismerik a foreach-t, de az állapot gép fogalmával is gondok vannak.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • elithun

    őstag

    válasz adapter07 #22 üzenetére

    Természetesen az oktatásnak is szerepe van az informatika tanulás nehézségében. Kiegészíteném azzal, hogy egyébként írtó nehéz programozást / progrmaozás gondolkodásmódot tanítani. A cél pedig az lenne, hogy tudj gondolkodni "programozásban", átérezd a koncepcióját az egésznek. Nagyon nehéz eltalálni, hogy az adott csoportnak a gondolkodásmódját az elmélet, vagy egy gyakorlati példa tereli-e majd a jó irányba.
    Nekem is úgy érzem, hogy "mázlim" volt, mert egyszercsak (két egyetemi félév elpazarlása után :DDD ) bepattant, hogy miért nem tud konkrétumokban beszélni az oktató a programozásról. Azért, mert bármit lehet vele csinálni, csak azért, mert az adott programban úgy van leírva valami ahogy, azt lehet akárhogy máshogy is megközelíteni, ugyanulyan jó eredménnyel. Plusz ahogy nem lehet azt mondani, hogy egy fa rúd csak gerendának jó, úgy nem lehet azt mondani, hogy a for ciklus csak a számok 1-10-ig kiírására jó.

    Bocs az offért, jó erről beszélgetni. :)

    „Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

  • buherton

    őstag

    válasz adapter07 #23 üzenetére

    Elnézést a nyers fogalmazásért, de ez egy jó nagy siránkozás halmaz, az előzővel együtt. Mindenki hibás csak a diák nem. Ezt érdekes mód mindig olyanoktól hallottam, akik nem bírták és kibuktak az egyetemről. Érdekes mód a végzettektől nem sok ilyet hallottam. Természetesen a hallgató nem lehet hibás! Boruljunk is le a lábaik előtt.

    Ha egy ilyen környezetben dolgozol, akkor gondolom tisztában vagy azzal, hogy a szorgalom és a képesség mellé kell más is - pontosan úgy ahogy a való világban -, még hozzá emberekkel való bánásmód, hatékony problémamegoldás és persze kitartás. Ha ezen 5 közül egyik hiányzik, akkor szenvedés lesz, vagy bukta.

    Nekem is van egy ismerősöm, aki rettenet mód intelligens. Infó tanárként dolgozott, most egy kis vidéki város rendszergazdája. Legjobb barátom, de hiányzik belőle az a szikra, amivel sokkal többre vihette volna. Szorgalom és képességek ide vagy oda.

    Ha már fel sem vennék azokat, akik nem odavalók, akkor engem vajon felvettek volna? Középiskolában érintőlegesen foglalkoztunk programozással. Semennyire nem értettem, de tényleg semennyire. Aztán az egyetemen jött az első prog labor, ahol szintén szembesültem ezzel. Az második labor után jöttem rá, hogy ez így nem mehet, hogy ezt nem értem. Akkor kezdtem el otthon foglalkozni ezzel rendszeresen. Közben jóban voltam a gyakvezérrel és a beugró zh-k is rendszeresen sikerültek. Végül úgy csináltam meg azt a gyakorlatot, hogy nem kellett zh-t írnom. Azt hozzáteszem, hogy ezen a ZH-n még én is elhasaltam volna. Látod mi történt? Nekem erről szólt az egyetem.

    Nekem is volt olyan tárgyam, aminél más volt a kérdezett anyag, mint a leadott. Elsőre nem is sikerült, de másodikra már sikerült, mert hatékonyabb stratégiát választottam.

    Akkor ott van feleségem példája. Mérnök infót végzett. Középiskolai hozzáállással tanult az egyetemen és el is vesztette a fókuszt, amikor összejöttünk, akkor bukdácsolt. Már jártunk, amikor elmondtam neki, hogy teljesen rosszul csinálja és milyen stratégia kell az elvégzéshez. Ezután egy tárgyból sem bukott és a szigorlatok is elsőre sikerültek. Persze ott is a többiek úgy siránkoztak, mint ahogy a diákjaid, de egyik sem ismerte volna fel a problémát és oldotta volna meg.

    Az egyetem felnőttképző. Aki erről kibukik még közel sem jelenti azt, hogy szalag mellé való ember. Ha az emberben valóban meg van a szikra, akkor úgyis meg fogja találni a saját útját, mert neki akkor nem az egyetem volt. Nyilván lesznek olyanok is, akik valóban szalag mellé valók, de ezt nagyon nehéz megmondani. Hány olyan híres embert ismerünk, akik kibuktak az egyetemről? Én személy szerint jó néhányat.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • bambano

    titán

    válasz adapter07 #33 üzenetére

    "Az egyetem oktatási intézmény, és a legfontosabb feladata, hogy mindent megtegyen a rábízott fiatalok fejlődéséért.": téves elképzelés. ha az egyetemnek mindent meg kellene tennie azokért a fiatalokért is, akik csak melegedni járnak oda, akkor újra divatba jönne a körmös meg a pálca.

    a fő különbség az, hogy közoktatásba kiskorú/fiatal jár, egyetemre pedig felnőtt, törvény szerint minden szempontból teljes jogú állampolgár. ha ez a teljes jogú állampolgár kihasználja a jogát, hogy joga van idiótának lenni, azért az egyetem ne tegyen meg mindent.

    egyébként is sokan azt hiszik, hogy az egyetemnek egy konkrét képzési célt kell teljesítenie egy konkrét tárgykörben, pedig nem. az egyetemnek fel kell készítenie a hallgatót arra, hogy egész életében lépést tudjon tartani a munkájának követelményeivel. ez teljesen más felfogást igényel, mint az első verzió.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz adapter07 #35 üzenetére

    miután te is beláttad, hogy törvény szerint nagykorú, önállóan jogképes állampolgárokról beszélünk, így azt is belátod, hogy csak javasolni tudsz nekik, megkövetelni nem.

    "ha pl. egy 4-es átlag fölött érettségizőt elveszít az egyetem (nem egy ilyen embert ismerek), akkor ott már keresni kell a hibát.": jaja, az *érettségiben*. egyébként ez a 4-es átlag fölött érettségizőt elveszít az egyetem duma pont egy olyan topicban vicces ezerrel, ahol egy humán beállítottságú kolléga elmondja, hogy divatból it-snek áll. ha fogadnom kellene, nem arra az oddsra tennék, hogy mintatanterv szerint eljut a diplomáig.

    megmondom neked, mi a baj a követelményekkel: hogy mindenkinek van. minden munkaadónak, minden politikusnak, minden magyarnak van követelménye az egyetemmel szemben.ennek nyilvánvalóan nem lehet megfelelni, így az egyetemek a saját követelmény-rendszerük szerint működnek. ami gyakran nem esik egybe egyes követelők véleményével, akik utána nagy hangon telehisztizik a médiát ezzel.

    nem mondom, hogy ne lehetne javítani az egyetemek működésén. de én nem látok akkora problémákat. személyes tapasztalat alapján is mondom. mondjuk nekem tinglitangli szakokról nincs tapasztalatom, ez tény, csak rendesen megalapozott szakokról.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • buherton

    őstag

    válasz adapter07 #33 üzenetére

    Az egyetem egy oktatási intézmény ahol a való életre nevelnek. Nem a hallgatokert van, hanem a jól teljesítő hallgatokert van. Ha tudsz akklimalizalodni, akkor szó nélkül beengednek a laborba a rendes tanitason kívül és megadjak minden szempontból a fejlődési lehetőséget. Ha csak a sült galambot várod, ahogy az általad képviselt hallgatok esetén van, akkor persze hogy gonosz és csúnya az egyetem.

    Bambano leirta a lényeget. Az egyetem nem óvoda, hanem önállóan boldogulni képes emberek csoportja.

    Szerintem az itt a nagy különbség köztünk hogy versenyszferaban dolgozok és látom hogy a cégeknek milyen emberre van szüksége.

    Szerinted felvennek azt az embert aki elkezd sirankozni hogy így még úgy szar az egyetem?

    4-es érettségivel kibukott? Akkor ő nem érett meg az egyetemre vagy nem neki való.

    Emelt fizika érettségivel nem ment át a fizika targyon?Szintén nem egyetemre való és ez még szégyen is, no nem az egyetemre nézve.

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák