Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tajrexi

    tag

    válasz #56573440 #8 üzenetére

    Ezt a Musk imádatot sose értettem, hogy miért kapták fel és kezdték el (főleg redditen) Piedesztálra emelni. Akárhány interjút hallgattam vele, inkább egy autistára emlékeztet, mint épen funkcionáló emberre.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #12 üzenetére

    Konkrétan egyetlen tényt sem írtál, csak egy sor állítást, amiket nem hogy tényekkel, de még csak érvekkel sem támasztottál alá. Pont ahogy a buborékjukból kikajabáló hívők szokták.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #18 üzenetére

    "Az meg hogy papíron ő a space xben a ceo/cto, chief designer meg minden is"

    Gondolom van arra valami konkrét bizonyítékod, hogy csak papíron ceo/cto/chief designer és operatívan nem vesz részt a munkában. Vagy ezt is amolyan hitéleti alapon kellene kezelni?

  • D1Rect

    félisten

    válasz #56573440 #28 üzenetére

    Igen, az üzleti életben az eredmény mérőszáma a pénz.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #38 üzenetére

    Hát ha mondjuk a világon elsőként egy magán űrkutatási cég képes űrhajósokat felvinni Föld körüli pályára saját fejlesztésű újrahasznosítható rakétával, azt az emberek többsége eredményként értékeli, de persze hasra esni semmitől nem kell.

    Az eredmény = pénz kérdést meg szerintem vitasd meg azzal, aki mondta.

    [ Szerkesztve ]

  • D1Rect

    félisten

    válasz #56573440 #40 üzenetére

    "Valami más nagy dolog amit csinált?"
    16 év alatt a semmiből létrehozta a világ legértékesebb autóipari vállalatát.
    A gazdaságot meg pénzre játszák, lehet ezt tagadni, meg hippiskedni, de a világ attól még így működik.

  • Giovan!

    addikt

    válasz #56573440 #40 üzenetére

    Ja várj. Ha Bezosnak szól a nasa hogy kéne vinni embert, valszeg megoldják, mert ez jelenleg csak pénz és mérnöki munkaóra kérdése...

    Azzal nem árt tisztában lenni, hogy éppenséggel Bezosnak sem tiltotta meg senki, hogy a cége a SpaceX-énél jobb ajánlatot tegyen le a NASA asztalára, de valahogy ezt nem nagyon sikerült neki összehozni, még úgy sem, hogy egyébként ő is részesült "némi" állami támogatásból korábban :U

    Speak softly and carry a big stick, you will go far.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #40 üzenetére

    Na ez klasszikus, "ha csendben maradtál volna okosabb maradtál volna" hozzászólásra sikeredett.

    "Egy állami dollármilliárdokkal megtámogatott cég képes rakétát építeni?"

    Kezdjük ott, hogy a SpaceX a NASA segítsége nélkül képes volt sikeresen Föld körüli pályára állni, utána nyert el NASA szerződést. Kétségtelenül kihúzta őket a szarból, de addig saját erőből jutott el.
    Az állami dollármilliárdok pedig nem támogatásokból, hanem megrendelésekből jönnek, amit a SpaceX első sorban az alacsonyabb árainak köszönhetően kap meg, amikor a többiek a magasabb költségek ellenére se képesek szállítani az eredményeket.
    Pl. a NASA saját SLS rakétája, ami helyett kénytelen akkor is Falcon Heavy-t használni, ha azzal évekkel meghosszabbodik a küldetés, mert az SLS az eddig ráköltött kb. 20 milliárd ellenére se jutott el még a teszt fázisba se.
    De ott van a Boeing Starliner is, amire a NASA dupla annyi pénzt adott, mint a SpaceX-nek a Dragonra, ennek ellenére még nem sikerül összehozni egy sikeres teszt küldetést, a SpaceX pedig már menetrendszerűen szállítja az utasokat az ISS-re.

    "Ez egy nagyon meglepő dolog, jó hogy más gazdag ember nem csinált még rakétát. Ja várj. Ha Bezosnak szól a nasa hogy kéne vinni embert, valszeg megoldják, mert ez jelenleg csak pénz és mérnöki munkaóra kérdése... "

    Na az összes közül garantáltan ez viszi a prímet.
    Pont Bezost felhozni a SpaceX ellenpéládjakért?
    Komolyan? :))

    Vegyük sorra:
    - a Blue Origin-t évekkel a SpaceX előtt alapították
    - sosem küzdött finanszírozási nehézségekkel
    - ennek ellenére még egyetlen rakétájukkal sem Föld sikerül körüli pályára állni, de a Kármán vonalat is csak alulról súrolták
    - a Falcon Heavy-vel versenyképesnek szánt rakétájuk, a New Glenn határideje 2017 volt, ehhez képest még évek kérdése, hogy egyáltalán legyen belőle valami
    - a B-4 hajtóművük, amire az ULA következő generációs rakétája épülne szintén éveket csúszik, emiatt sorra bukják el a Space Force megrendeléseket
    De legalább pereskedésben aktívak.

    Tehát ennyit arról, hogy "ez jelenleg csak pénz és mérnöki munkaóra kérdése", mert sem pénznek, sem mérnöki munkaórának nincsenek híján, csak az eredményeknek.

    " Akkor mégis hogy dolgozik ott még olyan ember aki fapofával ted-ben milliós közönség előtt mond olyat hogy napi legalább 10x lövi fel a rakétát hogy utasokat szállítson vele szuperolcsón? Ugye ezt te se hiszed el ha másért nem pl mert nem tudod megtankolni... "

    Ez megint csak személyes kétely érvelési hiba. Abból, mert Te személyesen nem éred fel ésszel, hogy hogyan lehet egy ilyet megcsinálni még nem következik, hogy lehetetlen.
    A Starship-et eleve nem csak újrahasznosíthatóra, hanem gyorsan újrahasznosíthatóra tervezik, azaz felmegy, leszáll és pár órán belül újra startra kész.
    Ha szerinted a terv koncepcionálisan hibás, akkor kíváncsian várom a műszaki érveidet, addig szerintem inkább higgyünk a NASA szakembereinek, hogy nem teljesen hülyeség, amit a SpaceX kitalált, különben nem a Spaceship-et választották volna az Artemis program leszálló egységének.
    Ami a tankolást illet, azt tudom ajánlani, hogy előbb tájékozódj, utána írogass, mert az összes rakétát csak közvetlenül a start előtt tankolják fel, mivel a folyékony halmazállapotú oxigént viszonylag nehéz hosszabb ideig normál hőmérsékleten tárolni.

    "Az újrafelhasználásról meg nem érdemes addig beszélni amíg a cég könyveléséből nem látható hogy mennyi ennek a költsége"

    Nem kell a könyvelést nézni, elég a nyilvánosságra hozott szerződéseket összevetni. Az oroszok 90 millióért visznek fel egy embert az ISS-re, a SpaceX 60 millióért. Egy újrahasznosított Falcon 9 önköltségi ára 30 millió körül van, jelenleg ezt a hasznos kg. / ár mutatót senki sem tudja überelni.

    "Nyilván a siklót ugyanúgy szétkapták de ez alap... "

    A Falcon 9 újrafelhasználáshoz szükséges idő: 14 nap. A Space Shuttle: 54 - 88 nap.

    "Mivel az állami cégekben ez nem volt elvárás, egyszerűbb volt újat csinálni így nem volt érdek sem. "

    Mivel az űrkutatás alapvetően állami kifizető hely, mint a hadiipar, így senkinek sem állt érdekében (az adófizetőkön kívül) a költségek csökkentése. Pont az Musk egyik érdeme, hogy bebizonyította, hogy ez nem fizikai limitációkon, hanem politikai akaraton múlt.

    "Valami más nagy dolog amit csinált? "

    Mindent összevéve tökéletes példát szolgáltál arra, hogy miként működik az általam felvázolt pszichológiai jelenség:

    "a konkrét, gyakorlati eredményeket eltagadni attól függően, hogy a személyiségét tekintve kinek szimpatikus az illető vagy egyéb kérdésekben ki ért egyet a nézeteivel"

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #44 üzenetére

    Mennyit ért a Tesla mielőtt Musk bevásárolta magát?
    Mennyit ér most?

    Mégvalami?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #47 üzenetére

    "Az oroszok 50 éve megcsinálták, szóval azért nem lehetetlen a küldetés, főleg ha van hozzá olyan embered aki csinált már ilyet, és ért hozzá."

    Sorold fel légy szíves az 50 évvel ezelőtti orosz űrhajózási magánvállalatokat.

    "Kvavicces ám hogy tőlem mérnöki bizonyítékot kérsz holott egy ígéretről beszélgetünk amire egyszer azt mondta musk hogy szerinte egy óra alatt meg van tankolva és kész a refurb valahol 2040 körül."

    Nem ígéretről beszélünk, hanem egy folyamatban lévő fejlesztésről. Hogy Te nem hiszel a sikerében, az a Te személyes problémád, érvként viszont pontosan zéró a jelentősége. Más, a Te privát hitbéli meggyőződésednél némileg hitelesebb szakértői elemzések minden esetre bizalmat adtak a Starshipnek, már ha a NASA szakértői hitelesnek számítanak. Ha ezek számodra nem eléggé meggyőzőek, akkor nosza lehet sorolni az ellenérveket, hogy miben tévednek.

    "Akkor itt most el is jutottunk oda hogy mindenkinek ott a pénz, a mérnökök hada, és mégis csak musknak sikerült tehát kizárásos alapon az elon varázsszósz az ami hiányzik a többiektől. Így viszont már minden világos. "

    Nem, csak Te jutottál el oda, hogy amikor a Bezos példádról kiderült, hogy ordenáré öngól, akkor kínodban már csak hülyeségeket tudsz hadoválni. Szerintem kb. itt kellene elengedned a témát, bár lehet, hogy már késő.

  • dabadab

    titán

    válasz #56573440 #40 üzenetére

    Egy állami dollármilliárdokkal megtámogatott cég képes rakétát építeni?

    Ez a cinikus beszólás nem tűnne teljes kreténségnek, ha nem lenne ott az ULA meg kb. az összes többi, állami dollármilliárdokkal megtámogatott cég, amolyan illusztrációképpen.
    De ott vannak.

    Ja várj. Ha Bezosnak szól a nasa hogy kéne vinni embert, valszeg megoldják, mert ez jelenleg csak pénz és mérnöki munkaóra kérdése...

    Hát igen, minden ezt mutatja, kivéve ugye a konkrét tényeket, miszerint Bezos egy rakat beleölt pénz és mérnöki munkaóra után még csak egy szuborbitális rakétát tud felmutatni.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz #56573440 #44 üzenetére

    igazából nem ő alapította a teslát csak bevásárolta magát

    Ezt úgy mondod, mintha Musk előtt a Tesla az egy működő cég lett volna.
    Nem volt az, még egy prototípusuk se volt, csak álmaik.

    DRM is theft

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #54 üzenetére

    "A magánoknak magasabbra kell lőni vagy más fizikai szabályok vonatkoznak rá?"

    Szerinted magánerőből eljutni Föld körüli pályára azért nem számít eredménynek, mert ugyanazt egy világhatalom kb. végtelen erőforrásokból már megoldotta? Komolyan? Ez még tőled is erős.

    "Ha van pénz es szakember de nincs eredmény annak valami oka van ha másik cég ugyanazzal vagy rosszabb anyagi forrással és szakértelemmel meg sikeres... "

    Talán mert a cég vezetőjének és főmérnökének mégis csak lehet némi ráhatása az eredményekre?

    "Légyszíves muti egy NASA bármit ahol azt írják hogy föld föld szemelyszallitasra napi legalább 10 indulással ez tökre jó ötlet."

    Tehát szerinted ha a Föld->Hold útvonalra alkalmasnak találnak egy járművet, akkor Föld->Föld útvonalra nem?
    A napi többszöri indulás pedig a Hold misszió tervei között is szerepel, mert legalább 6 tankert kell fellőni, hogy LEO-n feltankolják a leszálló egységet.

    #55 vicze1:

    "Tehát önerőből eljutottak a szarba? :D Végül is eredmény."

    Egyre szánalmasabb, ahogy vergődsz. Most már gagyi csúsztatásokkal operálsz, mint valami indexes politikai sárdobáló topikban.
    A SpaceX saját erőből képes volt rakétát eljuttatni Föld körüli pályára, a NASA segítsége nélkül. Azt senki sem vitatta, hogy a NASA szerződés a 24 órában megmentette a SpaceX-et a csődtől, de ahhoz előbb fel kellett mutatniuk egy működőképes rakétát, amire pl. a Blue Origin azóta sem volt képes. De gondolom nálad ez se számít eredménynek, mert Elon Musk vááá.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #57 üzenetére

    Senki sem beszélt megoldatlan feladatokról. Musk a nulláról felépített egy űrkutatási céget, ami űrhajósokat szállít az ISS-re, Te meg azon hadakozol, hogy az nem számít eredménynek, vagy ha mégis, akkor Musknak semmi köze hozzá, mert ... és itt el is akadtunk, mert érvek nincsenek, csak terelés.

    Pl. " A főmérnök de, de musk nem rakétamérnök."

    Akkor megismétlem, mert eddig valahogy sikerült ignorálnod:

    "Gondolom van arra valami konkrét bizonyítékod, hogy csak papíron ceo/cto/chief designer és operatívan nem vesz részt a munkában. Vagy ezt is amolyan hitéleti alapon kellene kezelni?"

    "Egyébként az megvan hogy pár hsz-el ez előtt pont erre kérdeztem rá mint lehetséges eltérés és az se tetszett?"

    Ha jól értem ez lett volna a kérdés:

    "Akkor itt most el is jutottunk oda hogy mindenkinek ott a pénz, a mérnökök hada, és mégis csak musknak sikerült tehát kizárásos alapon az elon varázsszósz az ami hiányzik a többiektől."

    Vagy valamit kihagytam?

    Starship utasszállítás:

    Tehát azt állítod, hogy ha van egy jármű, ami képes Föld körüli pályára állni, majd onnan visszatérni és pár órán belül újra felmenni, azzal a Holdra el lehet jutni, de a Föld egy másik pontjára nem?
    És erre az összes érved kimerül a "nem hiszem el" személyes kételyben?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #56573440 #59 üzenetére

    " Ha azt akarjuk mondani hogy egy self made rakétamérnök érdemi tervezői munkát tud végezni ami az említett munkakör elengedhetetlen része, akkor csak kacagni tudok."

    Először is, ez megint csak személyes kétely, mert az égvilágon semmivel nem támasztottad alá azon kívül, hogy Te nem hiszed el.

    Másodszor meg nézz utána, hogy mit jelent az, hogy "chief engineer".
    Nem, nem azt, hogy egész nap a gép felett görnyed és tervrajzokat készít, hanem hogy mérnöki kérdéseket érintő döntéseket hoz. És ez az, amiért a SpaceX jobban működik más űrkutatási cégekkel szemben, mert ugyanaz az ember mondja ki az utolsó szót az üzleti és a mérnöki kérdésekben is, így ahelyett, hogy különböző középvezetők kockázatkerülő biztonsági játékot játszanának, be mernek vállalni húzós döntéseket, ahova más cégek csak évekig tartó fingreszelés után jutnak el, ha egyáltalán.
    Ez egy a szokásostól eltérő vállalatvezetési modell és semmi köze a személyi kultuszhoz. Musk körül azért alakult ki egyfajta rajongótábor, mert az emberek szeretik az olyan sztorikat, amikor valaki a kételyek ellenére, kőkemény ellenszélben is gyakorlati eredményekkel cáfolja a kritikusait.
    Ettől még Muskból nem lesz zseni, vagy tévedhetetlen látnok, vagy akár jófej ember, csak viszonylag kevés az olyan vezető, aki képes mérnöki és üzleti kérdésekben is sikeres döntéseket hozni nem hogy egy, de több úttörő technológiát fejlesztő cég élén.
    És persze van, aki ezt képes elfogadni és van, aki képtelen felülemelkedni az előítéletein, helyette inkább a valósággal hadakozik.

    "Azt állítom hogy semmivel nem tudod alátámasztani csak tekintélyre hivatkozással és általánosítással, hogy de erre képes lesz. "

    Ez meg a bizonyítási kényszer áthárítása érvelési hiba, mivel Te jelentetted ki, hogy márpedig a Föld->Föld Starship koncepció működésképtelen és eddig személyes kételyen kívül semmilyen érvet nem tudtál felhozni ennek alátámasztására.

Új hozzászólás Aktív témák