- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- OLED TV topic
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Benne van a cikkben. Aki kapott hardvert az tudta profilozni, tudott rá optimalizálni. Aki nem kapott az nem tudta. Mondjuk a 3DMarkot valószínűleg frissítik majd, mert az egy tesztprogram, de a régi játékokat nem valószínű.
Az első RT játék, aminél kapott az RDNA 2 optimalizálást az a Watch Dogs: Legion. A később megjelentek is, de a korábban megjelentek nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Kérdés, mi a helyzet az updatekkel? Utólag is lehet még optimalizálni. Mi indokolja hogy a régebbi játékokat NE updateljék? Nokiás doboz kéne?
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
g@norbert
aktív tag
Ha jól értelmeztem, lényegében hiába is fogjuk várni azt, hogy ne fojtsa le a játék teljesítményét a sugárkövetés bekapcsolása, ez csak az új játékokban fog nagy teljesítménycsökkenés nélkül működni?
Álljon má meg a mivan má itt, ne csapjuk be egymást, olyan nincs hogy nem lesz sehogy :)
-
Duck663
őstag
válasz Hellwhatever #5 üzenetére
Elvileg Abu szerint nem igényel sok erőforrást.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
g@norbert
aktív tag
Akkor egy kicsit csalódott vagyok, teljesen megértem hogy miért, de ez a helyzeten ugye nem változtat semmit, mivel akkor a játékteszteken is majd ezt fel kell tüntetni, illetve külön rt teszteket kell majd csinálni a nem támogatott, illetve a támogatott játékokkal is, és persze az rt nélküli tesztek lesznek az általánosak.
Álljon má meg a mivan má itt, ne csapjuk be egymást, olyan nincs hogy nem lesz sehogy :)
-
MCBASSTION
aktív tag
ez igy nem teljesen igaz. amd-n azert fos az rtx mert nem tul jok inkoherens sugarak kezeleseben illetve ha sok sugarat kell kezelni.
a dirt 5 kifejezett amd-s optimalizalast kapott, a wd: legion pedig a sok tukor felulet miatt meg koherens sugarakat hasznal.
a regebbi jatekok meg nvidiara optimalizaltak...windows7sins.org
-
arn
félisten
legyszives nv magyarazkodo cikkeket is miert kell folyamatosan mentegetni az amdt?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
andy19770128
aktív tag
Hát ez a sugárkövetés nekem marhaságnak tűnik......
-
Beerheart
csendes tag
Mennyi idő egy ilyen AMD-re optimalizálást megcsinálni nagy fejlesztőcsapatnál? Lehet pl., hogy a Cyberpunk 2077 azért lett legutóbb a 6900 XT megjelenése utánra csúsztatva, mert az AMD szépen nézett?
The system can not detect parking spaces made after detecting or before detecting; --- Renault
-
green dude
tag
válasz andy19770128 #13 üzenetére
Pedig jó dolog ez, és ez az irány a fotórealisztikus grafika felé. Most vmiért a tesselation jutott az eszembe, az is megfektette annó a kártyákat ha jól emlékszem. Amúgy engem sem izgat egyelőre a sugárkövetés addig amíg egyértelműen nem lesz szebb az eredmény a sugárkövetéses eljárással, és ultrán lehet neki tolni mondjuk min. 1440 p-n, 100 fps fölött (és nem kell hozzá a majdani csúcskártya 600 ezerért). Szerintem egyelőre nincs olyan egetverő különbség.
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
Az AMD megosztja a lehetőséget Intellel és Nvidia-val is: AMD Helping to Bring Smart Access Memory to Nvidia GPUs | Tom's Hardware
Én kérek elnézést!
-
GodGamer5
addikt
Kemények ezek az új radeonok. A Watch Dogs tesztnél nem hittem a szememnek.
Ha a fejlesztők elkezdenek rá optimalizálni akkor tényleg nagyon ütős lesz."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
IgorKGB
csendes tag
azert ingadozik, mert elrontottak a hardver tervezeset, amikor egy shader meghivja a raytracing utasitast, a 128 MB cachebe betolti az osszes haromszoget, kb 10 milliot
amikor megvan a dofespont , akkor a shader ki akarna szamolni a pixeleket, amihez be kell toltenie a texturakat, a haromszogeket eldobja, az uj sugarnal kezdodik minden elolrola jo megoldas az lett volna, hogy 2 adatcsatornat epitenek a chipre, amik parhuzamosan mukodnek, egyet a cache-hez, egyet a memoriahoz
persze meg lehet oldani trukkokkel hogy ez ne okozzon problemat, legalabbis az elso talalatig, mert a tovabbi pattogashoz mindenkeppen kell a textura informacio
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem így csinálja. Az Infinity Cache konkrétan cache. Nem tölt be előre semmit, hanem gyorsítótárazza az adatokat, és alkalmaz némi lokalitási elvet, de erre már optimalizálni kell a programból.
Az Infinity Fabric egy gyűrűs összeköttetés, azon rajta vannak a cache-ek, és a memóriacsatornák. Nem kell átmenni a cache-eken, hogy kimenj a memóriákhoz, mert van többcsatornás kivezetés oda.
Minden találatnál van mintavétel, szóval mindenhova kell textúrainformáció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
cheatergs
senior tag
Vsz ez captain obvious.
Inkább az lehet, h ez az AMD 1. rt-s chipje, így gyerekbetegségekkel küszködik, ah az megszokott (ld. Turing).
Mindig minden mindegy
-
con_di_B
tag
Az alapján amit eddig értek, ez egy olyan victim cache, ami részben vagy egészben pinnelhető, de utóbbihoz szólni kell a programnak. Magyarul alapértelmezésben ugyanazt csinálja, mint a többi cache, ha valami kell, akkor csak az a (kb. 64 byte-os) cacheline töltődik be, amihez az adott cím tartozott (mindenféle adatelérés esetében). Ahhoz hogy ennél bármi nagyobb töltődjön be egyszerre, és főleg ott is maradjon, félre kell tenni egy részt a cache-ből, és explicite kezelni, ez a pinning. (Természetesen pinning nélkül is betölt nagy, akár összefüggő területeket egy ilyen rendszer, de csak az elérés függvényében. Pre-fetchinget nem tudom GPU-n mennyire van, de meglepne ha azzal komolyan számolni kéne. Igazából ennek a programozással való megspórolása az explicit fetch és pinning.)
A fejlesztőknek nem tudom h elérhető-e a pinning D3D12 alól, szerintem nem, de az AMD tud a driverben profilt erre, ha egy-egy játékban megéri egy ismert buffert pinnelni, de ez teljesen szoftveres téma. Szóval, az a lényeg, h LEHET olyat csinálni, mint amit leírtál, és sokszor rossz ötlet, de ez szoftveres kérdés, nem hardverhiba.
Amúgy ami nekem nincs meg, hogy az oké, hogy a régebbi RT implementációkat a fejlesztő már nem fogja AMD-re optimalizálni, de attól még az AMD reverse engineerelhetné a megoldást és segítség nélkül is lehet profilt írni. Sokkal nehezebb nyilván, de nem megugorhatatlan, a pinning viselkedés meg azért jelentősen javíthatja a hit rate-et.
(A konkrét Infinity cache-el soha nem dolgoztam még, de "ilyesmikkel" elég sokat.)
[ Szerkesztve ]
-
noPublicFG
senior tag
Ez a cikk annyira nyilvánvaló volt, hogy nem is értem miért jelent meg?
plus ça change, plus c'est la même chose
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van fejlesztői pinning, de nem az API alól. Erre adnak a fejlesztőknek egy külön szervizkönyvtárat. Nem mindenki él vele, viszont például az Assassin's Creed Valhalla használja. A legtöbb játéknál az AMD profiloz és kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dr. Akula
nagyúr
Ez az egész bohózat nekem úgy tűnik mintha a nadrághoz igazítanánk az embert. Minek vannak szabványok, ha úgyis előbb kijön a kártya, aztán meglátjuk mit lehet kezdeni vele? Nem eleve olyanra kellett volna tervezni hogy kompatibilis legyen? Úhy látom a VGA iparban is süketek párbeszéde folyik.
-
#90088192
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Tudományos Pandémia Klub
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Crypto Trade
- További aktív témák...
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-