Hirdetés
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Tripla hűtéssel: MSI GeForce RTX 4060 Ti Gaming X Trio videokártya
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- UHD filmek lejátszása
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2023: olcsóbb PCI Express 5.0-s SSD-kért dolgozik a Phison
- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Milyen jók ezek a gyárilag szénné tuningolt VGA-k....ja, nem
Alig gyorsabbak, jó drágák, aztán ha kicsit több terhelést kapnak a kelletnénél, elhullanak. Szerencsések a gyártók, hogy eddig kihúzták baj nélkül, de előbb-utóbb minden kiderül.
EVGA-nak meg ez külön nagy arcveszteség, hogy nem bírnak egy normális VGA-t összepakolni és szerencsétlen felhasználónak cserével kell foglalkoznia.
[ Szerkesztve ]
-
Robitrix
senior tag
na kb. ezért nem hajtottam túl soha se a CPU-t se a GPU-t mert minek a pár% teljesítmény többlet ha cserében kinyírom az alkatrészeket. A gyakorlatban nem igen lendit semmit, ha mondjuk egy játék sima gyári beállításokkal 100 FPS-t produkál. De ha a végletekig meggyötröm a hardvert, akkor lesz az akár 105 FPS is. Mire megyek plusz 5 FPS-el, ha cserében csinálok magamnak egy több százezres kárt. A farkam nem lesz tőle nagyobb, de a pénztárcám tuti laposabb lesz.
-
elfelejtette
veterán
Egyszer sikerült hardvert kinyírni, egy 7300GT-t, mikor a gyári 500MHz helyett 800MHz-et próbáltam elérni, és grafitos Vmodot alkalmaztam. Szerencsére gariban cserélték.
"Mint a leszakított haldokló virág, mint az ötmillió magyar, akit nem hall a nagyvilág" Ismerős Arcok - Nélküled ### Redmi Note 9 Pro
-
Nem egészen: [link]
FPS limitet amúgy illett volna alkalmazni. Csóró kártyákkal kiszámoltattak vagy 5-8000 fps-t.
Amúgy az nV is ludas az ügyben, hiszen a ref nV-k is csak driver mókolás után nem crashelnek a játékokban."az említett VGA konkrétan kivégezte magát."
Nem erős ez egy kicsit? Egy biztosíték ment ki a kártyán. -
Robitrix
senior tag
Azért az, hogy konkrét tönkre menetel kifejezetten egyetlen cég egyik termékét érinti arra utal, hogy azért ott talán nem kellett volna valamelyik alkatrész árán spórolni és a jobbat betenni nem az olcsóbb gagyibbat. Azt értem, hogy az EVGA a legolcsóbb kategória általában, de kérdéses, hogy fél dollár megspórolása mondjuk egy olcsóbb kondenzátorral mennyire hatékony, ha ilyesmi történik. Tavaly mikor megjelentek az RTX 3000-es kártyák az első gyártott daraboknál voltak gondok.(3070-es vagy 3080-as kártyák) Kiderült egyes gyártók a referencia kártyákhoz képest olcsóbb kisebb teljesítményű alkatrészt használtak, aztán simán kifagyott az első kártyák közül jó néhány a terhelés alatt. Abban az esetben a referencia kártya tervében szereplőnél kisebb kapacítású kondenzátort használtak. Bár ez esetben ha jól tudom az okozta a gondot, hogy bár létezik magának a GPU-nak valami szenzora az energia szint vezérlésére az EVGA valami külső szenzort használt, ami viszont jóval lomhábban reagál, mint az NVIDA GPU saját szenzora.
-
Huntszy
tag
Kellett volna de még Béta a játék tehát nem elvárható, hogy minden tökéletes legyen benne és hibátlan, minden apró dologra gondoljanak benne és kezeljék. Ezért béta. Különben stable release lenne.
Évtizedek óta jönnek ki játékok az elkészültés és minőség széles skáláján. A HW dolga lenne nem a játéké, hogy biztosítsa, hogy semmi esetre se fő meg. Az elcrachel az egész gép és kell a reboot oké. Ha ez kell, hogy megelőzzön egy maradandó károsodást a rosszúl megírt SW miatt akkor ez van. De, hogy nem tudja biztosítani a saját épségét normális működés közben az gáz. Mert az, hogy a játék tolna a VGA-ra 8000 FPS-t az sztem még normál működés, ha nem tud annyit kiszámolni akkor számoljon ki kevesebbet, korlátozzon le, kezdjen el laggolni.
Ha telibe lövi a gömbvillám a tápot és rákerül a VGA-ra több kilowattnyi áram az már nem nomrális működés, nem tud ellene védekezni. De az, hogy egy játék túl sok framet számoltatna a VGA-al erre elnyekken az szerintem már régen baj a HW gyártó részéről (vagy aki a firmwaret írja, ennyire nem ismerem a low level dolgokat és annyira nem is érdekel, hogy a fenti vidit végignézzem ahol gondolom végigveszik). -
Danex
addikt
Tuning legtöbb esetben arra jó, hogy nem kell többet költened egy bizonyos teljesitményért vagy a gyári teljesitményt alacsonyabb fogyasztással / hőmérséklettel akarod elérni.
Elsőre példa, hogy egy tuningolt 6800 teljesitményben elérhet egy 6800XT-t, tehát nem kell a 80e Ft-al drágább VGA-t kifizetni azért a 1x % teljesitményért.
Vagy pl CPU-nál az 5600X le van korlátozva 4.6Ghz-re néhány szálas terhelésnél, 5800X meg mondjuk 4.9Ghz-re, gyakorlatilag ugyan az a chip van benne csak lekorlátozva / válogatva. Na most ha olyan játékkal játszunk ami csak néhány magot használ, akkor fel lehet tuningolni az 5600X-et 4.85Ghz-re úgy, hogy az egyik 100e-be kerül, a másik 160e-be. De teljesitményben gyakorlatilag azonos lesz.
Undervolt pl kisméretű PC-knél kötelező, gyári teljesitményen a kis ház nem elégséges hűtése miatt a gyári 300W fogyasztás egy 3080-nál azt eredményezi, hogy vissza fog venni teljesitményben, undervolttal a fogyasztást le lehet vinni 250W-ra úgy, hogy a gyári teljesitményt hozza, ergo kevesebbet fogyaszt úgy, hogy jobb a teljesitménye mert nincs hőmérséklet miatti throttling.
Az ésszerű tuning ritkán öl meg bármit is, jelen esetben is tervezési / szoftveres hiba van.
Most kb az volt, hogy egy polc hivatalosan elbír 100KG-ot, a tuningosok esetleg ráraktak 110KG-ot, de valójában 130KG-ot is kibír a tesztek alapján, csak biztosra mentek a leírásnál, hogy ne lehessen beléjük kötni. De valaki rádobott a polcra 150KG-ot. Akkor a hibát nem a 110KG-os "tuning" okozta. -
PuMbA
titán
"Elsőre példa, hogy egy tuningolt 6800 teljesitményben elérhet egy 6800XT-t, tehát nem kell a 80e Ft-al drágább VGA-t kifizetni azért a 1x % teljesitményért."
"Na most ha olyan játékkal játszunk ami csak néhány magot használ, akkor fel lehet tuningolni az 5600X-et 4.85Ghz-re úgy, hogy az egyik 100e-be kerül, a másik 160e-be. De teljesitményben gyakorlatilag azonos lesz."
Szerintem nem ezekre gondolt, hanem arra, hogy mindegy, hogy 45 vagy 52, illetve 100 vagy 110fps-t nézel, mert szemmel úgy sem tudod megkülönböztetni, ha nincs kiírva
Az emberi érzékelés nem egy precíz mérőműszer és csak a nagyobb különbségeket tudod megkülönböztetni, például 90 vagy 140fps, de ezt a különbséget egy tuning sem fogja hozni neked, csak hardver csere.
[ Szerkesztve ]
-
catlaca
senior tag
Azért ha jobban utánanézel, véletlenül sem a tuning okozta a problémát. A játék szarrá pörgette a rendszert ott, ahol egy darab állókép is elég lenne. Az evga meg elavult ventillátor vezérlést használ a szénné tunungolt kártyákon.
A játék béta verziójában felszínre került egy bug, ennyi a történet. A frissítés kijött, a lefüstölt kártyákat kicserélik.“Hülyeségre nincs diéta” (Rejtő Jenő)
-
Ezért írtam, hogy illett volna. Tudom mi a béta, alfa teszter voltam 1-2 címnél, szóval láttam már ezt-azt.
Hallottál már VGA-t "sírni" 8-10 ezer képkocka alatt? Nem egyszer ott nyeklenek meg benchelés alatt, szóval nem új dolog.
Láttam már engineket úgy megírva hogy 3000fps-nél hardcap. Szóval sok változós a dolog. Egy biztos, az EVGA jobban bebiztosíthatta volna a kártyáit. -
finest
őstag
Minek a címbe a vessző?*
.
.
.* Nem kell.
[ Szerkesztve ]
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
-
Ezeken mindig jókat mosolygok. A tuning az halál!
Mi a gyári érték? Legtöbbször marketing. Így lesz a Samsung b-die memória 3000-4500 mhz között bármi, ugyan azokból az alkatrészekből.Pont az RX480? Ha csökkented a GPU feszültségét 0.1V-tal is stabil a kártyád. Miért? Mert a worst case scenario-hoz van beállítva. Ergo a legszarabb kiadható GPU-hoz. Akkor ez nem gyári túlfeszelés?
Te jó ég, ez is gyári tuning!
Nem mellesleg a 400 és az 500 között finomodott a gyártást. Mint a 3000X és 3000XT között. Ugyan az a kettő, csak a finomodó eljárás miatt magasabb órajelre is képes még a legócskább GPU is.
Itt sem a gyári OC volt a hibás, hanem egy szarminőségű túlfeszvédő ami lassan reagál így a végső OCP azaz a biztosíték védi meg a kártyát. -
beef
őstag
"Kellett volna de még Béta a játék tehát nem elvárható, hogy minden tökéletes legyen benne és hibátlan, minden apró dologra gondoljanak benne és kezeljék. Ezért béta. Különben stable release lenne."
A legtöbb nem béta játéknál is ez van, kb. sz.rnak rá a fejlesztők. A vga venti meg üvölt a menüben, játékban meg csendes.
-
#16939776
törölt tag
A tuningg arra jó, hogy amikor megjelenik a köv. generációs hardver rádöbbenj, hogy mennyire nincs így arányban a fogyasztás a teljesítménnyel, mekkora erőlködés van a hardver részéröl és gyorsan vedd meg a next gent. B. variáció ki kell állni a döntés mellett valamivel.
Amúgy 95% okoz valamilyen anomáliát, az hogy a hardver rendes működésének kimeneteibe belenyúlsz, felülbírálod azokat. Csak ezt figyelmen kívül szokták hagyni, mert az OC-s állapotban elérhető teljesítményt tekintik normának és nem vesznek tudomást a hardvernek arról az állapotáról, amikor nincs tuning alkalmazva.Minél bonyolultabb a rendszer, annál nagyobb kárt lehet benne okozni, ha nem tudjuk, hogy az elsőre jó ötletnek tűnő mozdulat milyen problémákat hoz magával, sőt ha látjuk hogy probléma van, akkor sem megyünk vissza két lépést, inkább megpróbáljuk "kezelni" kerülő úton, további erőszakot elkövetve..
Ez azért gáz, mert a bencsmárkban mérhető teljesítményért cserébe bukod a felhasználói élményt, súlyosabb esetben kiderülnek ilyen turpisságok, h. valamit elbasztak, mert önkényesen, anélkül hogy ismerték volna a következményeket, ők is eltértek a GPU gyártó által ajánlott egyik megoldástól.
Szóval nincs senkinek sem (a felhasználónak sem) ingyen ebéd, mint ahogy állítod.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz
#16939776 #17 üzenetére
A felhasználó az idejét teszi bele, a gyártók ahogy írták is nem tudják teljesen optimalizálni a termékeket (bár már nagyon közel vannak hozzá a spéci boost technológiákkal, ezért sincs már ilyen 20-30%os tuning potenciál a termékekben).
És pont ezt lehet manuálisan kitesztelni, gyári feszültségajánlások megtartásával, ugye nem úgy jön ki a gyárból hogy 5600-5610-5669 vagy 5600+ vagy 5600+++ attól függően ,hogy mennyit tud a chip, hanem kijön az 5600, amire rásütik azt az értéket amire az összes kiadott chip képes és nincs ennyire finom szűrés
-
GoldhandRent
őstag
% #9
#4-ben szolottak szerint biztositek szallt "csak" el
mi is a biztositek dolga? pontosan ez, hogy a tulfeszultseget, tularamot kikuszobolje egy szakadassal.
mondhatod h olcso az alkatresz, de a biztositek turese nem az araban keresendo.
forditott logikaval lehet h pont a tobbi gyarto a hanyag, mert engedi a nagfeszt nagz aramot, ami IDOVEL megolheti (ho formajaban) a fontosabb komponenseket (ic-ket, feteket, capeket)ha ez igaz, es tenyleg csak bizti szallt el, akkor minden ok szvsz EVGA-nal, ELLENBEN amazonnal.
ha kezzel cserelheto bizti lenne, csak beraknad az ujat es verhetned le megint az adott jatekkal xdakkor is a szolgaltato a hibas, mikor a 10 amperes kismegszakitodra rakotsz 3000 watt teljesitmenyt, es levagodik ? ugye tures van, rovid peakkel birja a 3kw teljesitmenyfelvetelt (bekapcsolaskor nagyobb aramfelvetel altalaban) de huzamosabb terhelesnel leold, nehogy elolvadjanak az alu kabelek a faladban ezzel zarlatot es tuzet okozva.
[ Szerkesztve ]
-
-
#16939776
törölt tag
Egyet értek, az időt viszi. Ha rendesen akarod használni, akkor is rá kell szánni az időt a kiismerésre. Azért +10%-ért én inkább nem hajolnék le, főleg úgy hogy tapogatódzással csekély az esély a teljes sikerre, inkább az anomália mentes működést preferálom.
Ezt a példát kiragadva pl. lehet hogy az IMC képes rá hogy olyan magas órajelen hajtsa a memóriát, de mondjuk pár hónap után instabillá válik, amire emelsz modul feszültséget, látszólag megoldja, de amúgy a memória szlot érintkezői rohadnak le idővel, nem az IMC vagy a memória degradálódik. Aztán sosem derül már ki, hogy amúgy már bőven felette vagy annak a modulfeszültségnek ami az IMC-nek tól-ig kényelmesen hajtható lenne.
Amíg nem megy a rendszerben gondolkodás, kb.: időpazarlás tuningolni külön külön az alkatrészek csak az órajelére koncentrálva. Amikor már megy az is, onnantól meg nem akarsz manuálisan óra jelet emelni, csak azokat a körülményeket megváltoztatni, amitől saját maga a mechanizmusán keresztül is emeli vagy stabilabban tartja az óra jelet.
-
#16939776
törölt tag
válasz
GoldhandRent #19 üzenetére
Képletesen biztosíték, egy mechanizmus van mögötte ami mondjuk 20% túláramnál is képes lekapcsolni viszonylag gyorsan, egy hagyományos biztosíték 20% túláramnál még 4 órát elmegy, 50%-al fél órát.
Ez túlfesz ellen akkor véd, ha van olyan elem pl.: a gpu-ban, ami szándékosan zárlatot csinál, hogy aktiválódjon a túláram védelem.
Például üzemel 1,06V-ról és 300A-ről, és 1,2V-nál kinyit a tápfeszültséggel párhuzamosan egy dióda, ami 1200A-t elvisel, a táp meg lekapcsol örömében. -
Szerintem user error. Az Evga a legjobb.
-
#16939776
törölt tag
Két dolog: egyrészt azért tudod ezt megtenni, mert nem adsz neki olyan komplex terhelést, ami miatt kellhet annyi fesz a GPU-nak, illetve a memória feszültség/órajel/késleltetéssel is utána illik menni ekkora eltérésnek. Ha jól tudom ezt is fejtik a bányákok, ahhoz hogy optimálisan menjen a cucc.
Nekem az a tapasztalatom, hogy azért tolják meg ennyire eszetlenül, mert a tápfeszültség zajos lesz már az említett komplex terhelésnél, és előfordulnak akkora ingások benne, amik a min. feszt szökő évente egyszer átléphetik lefelé, és akkor crash-elne a GPU. Megoldás az hogy egy jobb GPU tápot kell építeni köré, de ennek a költségvonzatát is rá kell hárítani a közönségre, és onnantól nem lesz tovább buli az "olcsó" kártya.
Amúgy kizárt dolognak tartanám, hogy túl kellene ilyen mértékben feszelni, lenne benne ennyi tartalék ha rendbe van a táp. -
arn
félisten
Eleg szegyen, hogy lehet olyan swt irni, ami nem stabil egy hwen… jo lenne visszaterni a normalis fogyasztasu kartyakhoz.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Ez az EVGA hibája főleg. jayZ méréssel kimutatta hogyan viselkedett az EVGA 3090. 100 % terhelésnél 58-65 % GPu terhelést produkált, míg a 100 % GPU terhelést 117-125 (!!) % túlfogyasztással érte el,amit egyetlen kártya BIOS vagy tuning program sem enged.. valami nagyon elcseszett dolog történt ennél az EVGA szériánál.
Itt a mérés egy MSI kártyával összehasonlítva, ami 100% fogyasztással 99-100 % GPu terhelést hoz, azaz normálisan működik.. [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Az használ gyári tuningot akinek gőze sincs róla mit kellene tennie illetve ha valamit változtat az mire való.... kfizeti a pár % pluszt és kész.
Tuning ellen meg szintén az van ,akinek gőze sincs a dologhoz... olvas valamit /csinál valamit win meg dob egy kékhalált= tuning ré semmire sem jó.
Az nw-nek meg software-s védelme van nem? Amit néha sikerül átlépni.
Jó pár gyártó áttervezi a karit ,s xt kártyák mindenhol a határon járnak, most átbillent ,na bumm majd jól rákenjük a zinforformatikus/fejlesztőkre és kész.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Robitrix
senior tag
Hát 200 Mhz már jelentősen rá tud tolni az energia felvételre és a melegedésre ez által. Ha például nézed az AMD 3600 ás 3600X esetét. Ami gyakorlatilag pont az a proci. Csak egyszerűen a jobban sikerült darabokat gyárilag magasabb órajelekre kapcsolták és eladták 50 dollárral drágábban ez gyakorlatban úgy 200 Mhz alap és boost órajel emelést jelentett gyárilag. a sima 3600-as 3600/4200Mhzen jár. az X-es változat 3800/4400 mhzes. ez a gyakorlatban csak 3-4%-os teljesitmény többletet okoz miközben a 65 watt TDP-t már felemelték 95 wattra. A hozzá adott gyári hütő is nagyobb vagy 40%-kal kb. És a végén kiadtak egy 3600XT modelt is, ami egy még alaposabb átválogatás után a legtutibb darabokat jelölték, amiket már gyárilag még feljebb eresztették a boost órajelet egészen 4500 Mhzig. Ami még kisebb teljesítmény nővekedést jelent, hiszen egy cpu vagy GPU csak igen ritkán és nagyon rövid ideig használja az elérhető maximális órajalet. Amúgy nekem egy alap 3600-asom van, de egy Ryzen Master nevű programot használva fel van húzva a maximális boost órajel 4200 helyett 4300 mhz-re. A gyakorlatban szinte semmit nem jelent teljesitményben. Szinte soha nem látom, hogy felugrik a boost órajel 4300 Mhz-re. Mondjuk lehet egy ütös vízhűtés esetében, ami lejjebb tartja a hőmérsékletet 15-20 fokkal jobbn érvényesülne. De GPU esetében se jobb a helyzet egy olyan kártyám van, aminek a gyári órajele 1530 Mhz alapban a gyári boost meg 1785 Mhz. Mivel nekem egy OC-s kártya van az gyárilag felereszti a boost órajelet még 45 Mhzel egészen 1830 Mhz-ig. És létezik egy "gaming OC " változat, ami 1845 Mhzig felereszti a boostot. Na a gyakorlatban lószart se jelent nem is mérhető a teljesítmény eltérés az alap és az OC-s változatok közt. Az üzem idő olyan kevés részében ugrik fel a boost a lehetséges csúcsra, hogy érzékelhetetlen a teljesítmény többlet.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Számos VGA-val le tudott fagyni a menü, de szinte csak EVGA megoldásokat ölt a játék. Az utóbbi cég cseréli is a kivégzett kártyákat.
- Formula-1
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Tripla hűtéssel: MSI GeForce RTX 4060 Ti Gaming X Trio videokártya
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- BestBuy topik
- OLED TV topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Opel topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Servergarden Kft
Város: Budapest
Cég: Test Innovation Technology Zrt.
Város: Budapest