Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz Danex #7 üzenetére

    "Elsőre példa, hogy egy tuningolt 6800 teljesitményben elérhet egy 6800XT-t, tehát nem kell a 80e Ft-al drágább VGA-t kifizetni azért a 1x % teljesitményért."

    "Na most ha olyan játékkal játszunk ami csak néhány magot használ, akkor fel lehet tuningolni az 5600X-et 4.85Ghz-re úgy, hogy az egyik 100e-be kerül, a másik 160e-be. De teljesitményben gyakorlatilag azonos lesz."

    Szerintem nem ezekre gondolt, hanem arra, hogy mindegy, hogy 45 vagy 52, illetve 100 vagy 110fps-t nézel, mert szemmel úgy sem tudod megkülönböztetni, ha nincs kiírva :) Az emberi érzékelés nem egy precíz mérőműszer és csak a nagyobb különbségeket tudod megkülönböztetni, például 90 vagy 140fps, de ezt a különbséget egy tuning sem fogja hozni neked, csak hardver csere.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz Danex #10 üzenetére

    Igaz, de tényleg az a +100-200Mhz okoz ekkora minimium fps különbséget? Nem hiszem. A minimum fps inkább memória dolog és nem CPU vagy VGA.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Danex #7 üzenetére

    A tuningg arra jó, hogy amikor megjelenik a köv. generációs hardver rádöbbenj, hogy mennyire nincs így arányban a fogyasztás a teljesítménnyel, mekkora erőlködés van a hardver részéröl és gyorsan vedd meg a next gent. B. variáció ki kell állni a döntés mellett valamivel.
    Amúgy 95% okoz valamilyen anomáliát, az hogy a hardver rendes működésének kimeneteibe belenyúlsz, felülbírálod azokat. Csak ezt figyelmen kívül szokták hagyni, mert az OC-s állapotban elérhető teljesítményt tekintik normának és nem vesznek tudomást a hardvernek arról az állapotáról, amikor nincs tuning alkalmazva.

    Minél bonyolultabb a rendszer, annál nagyobb kárt lehet benne okozni, ha nem tudjuk, hogy az elsőre jó ötletnek tűnő mozdulat milyen problémákat hoz magával, sőt ha látjuk hogy probléma van, akkor sem megyünk vissza két lépést, inkább megpróbáljuk "kezelni" kerülő úton, további erőszakot elkövetve..

    Ez azért gáz, mert a bencsmárkban mérhető teljesítményért cserébe bukod a felhasználói élményt, súlyosabb esetben kiderülnek ilyen turpisságok, h. valamit elbasztak, mert önkényesen, anélkül hogy ismerték volna a következményeket, ők is eltértek a GPU gyártó által ajánlott egyik megoldástól.

    Szóval nincs senkinek sem (a felhasználónak sem) ingyen ebéd, mint ahogy állítod.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Danex #18 üzenetére

    Egyet értek, az időt viszi. Ha rendesen akarod használni, akkor is rá kell szánni az időt a kiismerésre. Azért +10%-ért én inkább nem hajolnék le, főleg úgy hogy tapogatódzással csekély az esély a teljes sikerre, inkább az anomália mentes működést preferálom.

    Ezt a példát kiragadva pl. lehet hogy az IMC képes rá hogy olyan magas órajelen hajtsa a memóriát, de mondjuk pár hónap után instabillá válik, amire emelsz modul feszültséget, látszólag megoldja, de amúgy a memória szlot érintkezői rohadnak le idővel, nem az IMC vagy a memória degradálódik. Aztán sosem derül már ki, hogy amúgy már bőven felette vagy annak a modulfeszültségnek ami az IMC-nek tól-ig kényelmesen hajtható lenne.

    Amíg nem megy a rendszerben gondolkodás, kb.: időpazarlás tuningolni külön külön az alkatrészek csak az órajelére koncentrálva. Amikor már megy az is, onnantól meg nem akarsz manuálisan óra jelet emelni, csak azokat a körülményeket megváltoztatni, amitől saját maga a mechanizmusán keresztül is emeli vagy stabilabban tartja az óra jelet.

Új hozzászólás Aktív témák