Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #1 üzenetére

    na kb. ezért nem hajtottam túl soha se a CPU-t se a GPU-t mert minek a pár% teljesítmény többlet ha cserében kinyírom az alkatrészeket. A gyakorlatban nem igen lendit semmit, ha mondjuk egy játék sima gyári beállításokkal 100 FPS-t produkál. De ha a végletekig meggyötröm a hardvert, akkor lesz az akár 105 FPS is. Mire megyek plusz 5 FPS-el, ha cserében csinálok magamnak egy több százezres kárt. A farkam nem lesz tőle nagyobb, de a pénztárcám tuti laposabb lesz. :)

  • eldiablo

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #1 üzenetére

    Nem egészen: [link]
    FPS limitet amúgy illett volna alkalmazni. Csóró kártyákkal kiszámoltattak vagy 5-8000 fps-t. :DDD
    Amúgy az nV is ludas az ügyben, hiszen a ref nV-k is csak driver mókolás után nem crashelnek a játékokban.

    "az említett VGA konkrétan kivégezte magát."
    Nem erős ez egy kicsit? Egy biztosíték ment ki a kártyán. :U

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #1 üzenetére

    Azért az, hogy konkrét tönkre menetel kifejezetten egyetlen cég egyik termékét érinti arra utal, hogy azért ott talán nem kellett volna valamelyik alkatrész árán spórolni és a jobbat betenni nem az olcsóbb gagyibbat. Azt értem, hogy az EVGA a legolcsóbb kategória általában, de kérdéses, hogy fél dollár megspórolása mondjuk egy olcsóbb kondenzátorral mennyire hatékony, ha ilyesmi történik. Tavaly mikor megjelentek az RTX 3000-es kártyák az első gyártott daraboknál voltak gondok.(3070-es vagy 3080-as kártyák) Kiderült egyes gyártók a referencia kártyákhoz képest olcsóbb kisebb teljesítményű alkatrészt használtak, aztán simán kifagyott az első kártyák közül jó néhány a terhelés alatt. Abban az esetben a referencia kártya tervében szereplőnél kisebb kapacítású kondenzátort használtak. Bár ez esetben ha jól tudom az okozta a gondot, hogy bár létezik magának a GPU-nak valami szenzora az energia szint vezérlésére az EVGA valami külső szenzort használt, ami viszont jóval lomhábban reagál, mint az NVIDA GPU saját szenzora.

  • Danex

    addikt

    válasz PuMbA #8 üzenetére

    Ellenben a minimum FPS-eknél szerintem fontosabb, hogy mennyire esik be. Pl memória/ cpu tuning se feltétlen a max FPS-ben fog látszódni, de ha már nem zuhan be olyan mértékbe a minimum fps az azért érezhető.

  • Fecogame

    veterán

    válasz PuMbA #1 üzenetére

    +1

    Ezért is vettem annó RX580 helyett RX 480-at. Olcsóbb is volt, meg nem akartam gyárilag túlhúzott kártyát használni. Az a pár % teljesítményplusz meg semmit sem számít.

    Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #12 üzenetére

    Hát 200 Mhz már jelentősen rá tud tolni az energia felvételre és a melegedésre ez által. Ha például nézed az AMD 3600 ás 3600X esetét. Ami gyakorlatilag pont az a proci. Csak egyszerűen a jobban sikerült darabokat gyárilag magasabb órajelekre kapcsolták és eladták 50 dollárral drágábban ez gyakorlatban úgy 200 Mhz alap és boost órajel emelést jelentett gyárilag. a sima 3600-as 3600/4200Mhzen jár. az X-es változat 3800/4400 mhzes. ez a gyakorlatban csak 3-4%-os teljesitmény többletet okoz miközben a 65 watt TDP-t már felemelték 95 wattra. A hozzá adott gyári hütő is nagyobb vagy 40%-kal kb. És a végén kiadtak egy 3600XT modelt is, ami egy még alaposabb átválogatás után a legtutibb darabokat jelölték, amiket már gyárilag még feljebb eresztették a boost órajelet egészen 4500 Mhzig. Ami még kisebb teljesítmény nővekedést jelent, hiszen egy cpu vagy GPU csak igen ritkán és nagyon rövid ideig használja az elérhető maximális órajalet. Amúgy nekem egy alap 3600-asom van, de egy Ryzen Master nevű programot használva fel van húzva a maximális boost órajel 4200 helyett 4300 mhz-re. A gyakorlatban szinte semmit nem jelent teljesitményben. Szinte soha nem látom, hogy felugrik a boost órajel 4300 Mhz-re. Mondjuk lehet egy ütös vízhűtés esetében, ami lejjebb tartja a hőmérsékletet 15-20 fokkal jobbn érvényesülne. De GPU esetében se jobb a helyzet egy olyan kártyám van, aminek a gyári órajele 1530 Mhz alapban a gyári boost meg 1785 Mhz. Mivel nekem egy OC-s kártya van az gyárilag felereszti a boost órajelet még 45 Mhzel egészen 1830 Mhz-ig. És létezik egy "gaming OC " változat, ami 1845 Mhzig felereszti a boostot. Na a gyakorlatban lószart se jelent nem is mérhető a teljesítmény eltérés az alap és az OC-s változatok közt. Az üzem idő olyan kevés részében ugrik fel a boost a lehetséges csúcsra, hogy érzékelhetetlen a teljesítmény többlet.

Új hozzászólás Aktív témák