Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk annak idején el lehetett lenni autópályán is simán a 30LE-s Trabival is
De tényleg nem sok a 44, mondjuk ez nem is azoknak való, akik rendszeresen 180-nal akarnak döngetni a pályán. Ha évente egyszer lemegy vele valaki a Balatonra, amúgy meg a városból (sőt, kerületből) sem megy ki, akkor annyira nem vészes.
Abban teljesen igazat adok, hogy az az elsődleges autó, amit napi szinten használ az ember. Ez ilyen elavult berögződés, hogy az az elsődleges, ami svájcibicska, de évente 1x használja ki a tulaj. -
félisten
-
#16820480
törölt tag
Nem kell ehhez vidéken járni, BP kertváros pont ilyen. Volt hogy napokig nem tudtam kinyitni az ablakot, mert egyből jött be az égett gumi-műanyag szag kintről
Az avar égetés úgy tudom amúgy még ökológiailag szükséges lenne, mert kártevőket is pusztít, csak mellé nem lenne szabad még ennyi minden mást is égetni.
Azért elég jelentős a közúti szállítás/forgalom által okozott szennyezés. De még ha csak 6% lenne, azt sem lenne jó hagyni. Ezek nem kizárólagosak, lehet egyszerre változtatni több dolgon is. -
b0bcat
addikt
Nem 4, hanem 2 millió forintos villanyautót tervezek vásárolni (a Fiat 500e csak egy példa volt, nekünk egy szerényebb EV is bőven megteszi). Ha abból indulunk ki, hogy a jelenlegi autó 8-at eszik, és évi kb. 10 ezer km-t megy itt a városban az autó, akkor évente kb. 650 liter üzemanyagot spórolunk meg, ami jelenleg 270+ ezer Ft. Mellette pedig arra számítok, hogy javításokra is kevesebbet kell költeni, mint a jelenlegi autóra, ami amúgy 17 éves.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
Szultino
csendes tag
Ráköltés alatt a benzinköltséget is beleértem. Így még alul is becsültem
Számoljunk évi 10e km-rt, 7 literes fogyi, 400ft-os benzinnel. Majdnem 300e ft.
Elektromossal ugyanez durván 40e ft áramköltség.
10 év feletti benzines autó szervízigénye átlagosan évente 100-150e körül mozog (valamikor 50, valamikor 200... mai, sufniszervíz árakat mondok, sajnos nagyon megdrágultak egy év alatt.)
Elektromos autó esetén... ha új, akkor olyan 20-30e ft évente, ebből 10e ft, hogy köszönnek neked a márkaszervízben.
Az, hogy te nem költöttél rá, inkább kivétel. Vezérlés, hosszbordás szíj, váltóolaj, kuplungcsere, gyertyacsere, teljes fékfelújítás stbstb. Futómű. Ezek 10+ autóknál tök alap, gyakorlatilag kopóalkatrésznek számítanak. Új autónál (8 évnél fiatalabbnál) szinte fel se merül a kérdés, talán a gyertyacsere, és 1-1 fékpofa.
-
-
Szultino
csendes tag
Jó a link
Futóművet azért írtam plusz költségként, mert egy új és egy használt kocsit hasolítottam össze. Újnál 8 évig nincs futóműköltség, néhány típust leszámítva.
Fék költség is ritkán van 8 évig elektromos autónál, vagy csak egész minimális (pl fékolajat illik cserélni), hisz a visszatöltés miatt alig használja a fékeket. 7 éves kocsikon még eredeti fékek vannak.
Ha ha új kisautót és ezt az új dáciát akarnád összehasonlítani állami kedvezménnyel, akkor 100%, hogy a dacia jobban megéri (hisz az új kisautók ára is 4M körül mozog).
A megdöbbentő az, hogy megfelelő körülmények között (otthoni töltés, évi min. 10e km városban mozgás, vidéki utazásokra csak minimális igény) esetén megéri új daciát venni 10+ helyett.
Ha 2milkáért 10+ autót nézel, de a dáciára +2m hitelt kell felvenned, amennyit spórolsz pl benzinen a villanyossal, annyit belefizetsz a hitelbe, és így még ideiglenesen sincs plusz költséged, csak nem a kutasbácsinak, hanem a bankárbácsinak adod a pénzt. Hmmm... magam is kezdem rábeszélni
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
38 eves vagyok, de emlekszem kozepiskolas koromban nem volt ennyi auto, szuleim biciklivel jartak munkaba, en gyalog a suliba.
Amikor a rokonsag korbelatogatta egymast, ket rokon akinek volt autoja osszeszedte az embereket es egyutt mentek, teleautoval.
Valahogy megis mostanra letszukseglette valt, hogy mindenkinek legyen autoja es azzal jarjon. De kerdem en, mi valtozott, ami ezt indukalta?
Az hogy elérhetőbb lett az autózás itthon. Igény akkor is lett volna rá, csak pénz nem volt.En is kicsit azt latom, hogy van egy mestersegesen gerjesztett problema, amire mindenaron megoldast akarunk, de veletlenul se a gyokerenel kezeljuk ezt.
Akkor kezdjük a gyökerénél! Mi lenne a megoldás ha nem az elektromobilitás? Csinálj tervet és valósítsd meg. Hajrá.
Vagy mondjuk ne használj az életben többet autót, mutass irányt másoknak. Biztosan sokan fognak követni abban hogy az autózás helyett járjunk gyalog.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”