Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szultino

    csendes tag

    4-5misi lesz állami támogatással, és a benzines autókhoz képest töredék karbantartási költséggel.
    Használtan kapsz 1-2misiért 8-10 éves kétes eredetű kisautót. Azonnal ráköltesz fél misit. Majd évente 300-500ezret, használattól függően. Nagyjából 3 év múlva már jobban jártál volna ha ezt a dácsiát veszed munkába járásra, ingyen parkolással. Utána még felhőtlen 5 év garancia van rá.

    Otthoni áramot benzire átszámolva durván 1 liter fogyasztás jön ki. Nincs éves olajcsere, a fékek kb. élettartamig kibírják stb.

    Teljesítmény:
    Ne felejtse el senki, hogy a 125nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll, és nincs sebességváltás-késletetés, a videókon is látszik, hogy 0-60-ra (tehát városi tempóra) egész dinamikusan gyorsul. Valószínűleg dinamikusabban, mint egy hasonló méretű 60-70 lóerős, 1.0 - 1.2-es kisautó.

    Azonnal meleget ad télen, nem kell bejáratni a motort, azonnal lehet nyomni neki, ingyen parkolsz stbstb. Munkába járáshoz, gyereket sulinál kirakni stb a legtökéletesebb autó.

    Városon kívűl? Hát igen. Vagy kölcsönkérsz egyet a nyaraláshoz, vagy tartasz másodikat, és annak is töredéke lesz a fenntartási költsége, mert azt csak ritkán fogod elővenni, így ott se kopnak úgy az alkatrészek, akár télire ki is vonatod a forgalomból stb.

  • Szultino

    csendes tag

    válasz aujjobba #26 üzenetére

    Ráköltés alatt a benzinköltséget is beleértem. Így még alul is becsültem

    Számoljunk évi 10e km-rt, 7 literes fogyi, 400ft-os benzinnel. Majdnem 300e ft.

    Elektromossal ugyanez durván 40e ft áramköltség.

    10 év feletti benzines autó szervízigénye átlagosan évente 100-150e körül mozog (valamikor 50, valamikor 200... mai, sufniszervíz árakat mondok, sajnos nagyon megdrágultak egy év alatt.)

    Elektromos autó esetén... ha új, akkor olyan 20-30e ft évente, ebből 10e ft, hogy köszönnek neked a márkaszervízben.

    Az, hogy te nem költöttél rá, inkább kivétel. Vezérlés, hosszbordás szíj, váltóolaj, kuplungcsere, gyertyacsere, teljes fékfelújítás stbstb. Futómű. Ezek 10+ autóknál tök alap, gyakorlatilag kopóalkatrésznek számítanak. Új autónál (8 évnél fiatalabbnál) szinte fel se merül a kérdés, talán a gyertyacsere, és 1-1 fékpofa.

  • Szultino

    csendes tag

    válasz paatrick #45 üzenetére

    Ingyenes parkolás biztos. De van 5 éved. 5 év múlva meg nem tudjuk mi lesz még.

    Én arról beszélek, ha otthon tudod tölteni. Ha nem tudod, akkor már most se éri meg villanyost tartani.

  • Szultino

    csendes tag

    válasz aujjobba #59 üzenetére

    Jó a link :D

    Futóművet azért írtam plusz költségként, mert egy új és egy használt kocsit hasolítottam össze. Újnál 8 évig nincs futóműköltség, néhány típust leszámítva.

    Fék költség is ritkán van 8 évig elektromos autónál, vagy csak egész minimális (pl fékolajat illik cserélni), hisz a visszatöltés miatt alig használja a fékeket. 7 éves kocsikon még eredeti fékek vannak.

    Ha ha új kisautót és ezt az új dáciát akarnád összehasonlítani állami kedvezménnyel, akkor 100%, hogy a dacia jobban megéri (hisz az új kisautók ára is 4M körül mozog).

    A megdöbbentő az, hogy megfelelő körülmények között (otthoni töltés, évi min. 10e km városban mozgás, vidéki utazásokra csak minimális igény) esetén megéri új daciát venni 10+ helyett.

    Ha 2milkáért 10+ autót nézel, de a dáciára +2m hitelt kell felvenned, amennyit spórolsz pl benzinen a villanyossal, annyit belefizetsz a hitelbe, és így még ideiglenesen sincs plusz költséged, csak nem a kutasbácsinak, hanem a bankárbácsinak adod a pénzt. Hmmm... magam is kezdem rábeszélni :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák