Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #41 üzenetére

    adatbázis redundancia... nem optimalizálni kell, hanem elsőre rendesen megcsinálni..

    lol, hát te tényleg teljesen fogalmatlan vagy ebben. Tényleg azt hiszed, hogy egy milliós ügyfélszámú és mindenféle szolgáltatásokkal foglalkozó telkom cégnél olyan egyszerű és állandó a rendszer, mint egy hello world php+mysql órai példánál. Elárulom, ilyen szinten már nem csak egy cég van, hanem sokszor tucatnyi cég fejleszti és üzemelteti a különböző szolgáltatási rétegeket a különböző szolgáltatásokhoz. Ezek pedig api-kon keresztül kommunikálnak. Időnként marha bonyolult, de a sokféle feladatot így lehet megoldani. Ráadásul a cégeknek szokása szolgáltatásokat cserélni, újakat bevezetni, így a különbőző rendszerek folyamatosan fejlődnek az igények szerint. Ráadásul olyan ügyfélszámokról van szó, ahol sok esetben nem lehet valós idejű minden feladat, hanem ütemezetten vagy aszinkron módon hajtódnak végre. És ez is marhára meg tudja bonyolítani a helyzetet időnként. Egy-egy fejlesztés 3-6 hónap is lehet, mire élesre kerül, nem azért mert marha lassan dolgoznak, hanem mert bonyolult és rengeteg helyen hozhat be problémát. Ha marha bátran kirakják élesre és utána jön a meglepi valós terhelés alatt, akkor meg jönnek folyamatosan az ügyfélpanaszok, meg szolgáltatáskiesések.

    Az nem kiadáscsökkentés, hogy az éppen elfogadható szinten működő rendszer egy komponensét átvariálják és minden más renszert is hozzá kell igazítani. Egy ideális világban, ahol a pénz nem számít, ott ez persze nem számít, hanem a tökéletesség.

    Az biztos, hogy az ad-hoc törvényhozás nem igazán passzol ehhez. Az ilyen egyeztetésnél nem normális, hogy dömpingszerűen kell végezni.

    "szolgáltatóként te sem akarod maximálisan kielégíteni az ügyfél igényeit": de, ki akarom. azt mindenképpen, amit aláírtunk a szerződésben.
    Nem igazán látom, hogy a telkó mit múlasztott jelen esetben a szerződésből. Elvileg, ha kiderül, hogy az ügyfél nem tartotta be az adatai változásának bejelentéség, vagy átadta/eladta az igénybevett szolgáltatást, azonnal bonthatnák a szerződésszegésért az egészet az ügyféllel. Nagyon is elnézőek, talán túlságosan is elnézőek az ügyfelekkel szemben. Hát most, hogy muszáj ezt ellenőrizni, elsősorban a cég alkalmazottai szívnak emiatt. :U

    Amúgy régebben jobb érveid voltak a vitákban, kevesebb üres vagdalkozás volt. Persze lehet, én sem vagyok már olyan türelmes, mint régen. De lehet csak szentimentális kezdek lenni, hogy régen minden jobb volt :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák