Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Dolgoztál már egy komolyabb szoftver fejlesztő cégnél?
Ha igen, akkor tudhatod, hogy a fejlesztők nagyrésze szeretne jó kódot írni, de a vezetőség számára fontosabb az új funkciók folyamatos erőltetése, mert úgy gondolkodnak, hogy ettől lesz eladható a termék.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Igen, én dolgoztam, de nem fejlesztőként.
Szerintem nincs igazad.A vezetőség az, aki az utolsó pillanatban meggondolja magát, hogy máshogy kéne, de több időt nem ad a rendes átalakításra.
A felsőbb vezetőség várja el, hogy a fejlesztés közben már rögtön az elejétől legyen demo, hogy hol tartanak a dev-ek, és a középvezető ba*sztatja a fejlesztőket, hogy legyen minél színesebb, szagosabb a demo mutatható funckinalitással, és ha a fejlesztőnek emiatt össze kell csapnia valamit, akkor utána nem kap időt rendesen megcsinálni, mert "dehát láttuk, hogy működik".
Szintén a vezetőség erőlteti azt, hogy a cégen belül egyszer már lefejlesztett komponenst minél több projecten használjanak fel, még akkor is, ha nem alkalmas mindenre, és ezért a fejlesztőnek rusnya kényszermegoldásokat kell alkalmaznia. Utána meg a vezető mutogatja a slide-okon, hogy milyen "smart" volt a cég, hogy "egyszer dolgoztak, többször kaszáltak".
Van még pár ilyen pontom, de azokból már kiderülne a cég is.Egyébként én főleg a webes szolgáltatások piacán tapasztalom ezt, de sok ex-kolléga meséli, hogy máshol is ez van kisebb-nagyobb mértékben.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Amit írsz az logikus, de nem számoltál azzal, hogy a munka csapatban folyik, gyakran 100 ember dolgozik egy terméken sok kis csapatra osztva.
Ahhoz, hogy a fejlesztő kiálljon az igaza mellett, ahhoz az egész csapatnak egy emberként kell állást foglalnia, ami marha ritka.
Ha pár ember kezd széllel szemben pisálni, akkor sem kirúgás lesz a vége eleinte, hanem gyengébb előmenetel, kevesebb pénz, stb.
Ha kirúgják, vagy felmond, akkor a következő cégnél is pont ugyanez lesz.
A változás érdekében egyszerre kellene kiállni.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Peter Kiss #144 üzenetére
Én eddig négy nagyobb, normálisabb melóhelyen dolgoztam, és mindegyik helyen az volt, hogy a vezetőség piszkálta a fejlesztőket, hogy engedjék már el a szőrszálhasogatást, ne tech-pornózzanak, hanem adják át a QA-nak a fejlesztést végre. Ha van bug, vagy lassú, majd ők kiderítik.
A QA-t meg azért piszkálták, hogy negedjék már ki a release-t, mert majd utólag megjavítjuk a kisebbeket.
Minden retro-n panaszkodtak, hogy szar így dolgozni, hogy nem csinálhatják meg rendesen.Persze, kivételek mindig vannak, de a nagyrészük az általam ismert cégeknél nagyon is akarna jobb minőségben dolgozni.
Volt olyan, hogy összebeszélt a QA és a DEV csapat, hogy felpontozzuk a jövőbeli feladatokat, hogy beleférjen egy kis refaktor. Sajnos, nem sokkal később az egyik QA-s lett a scrum master és ő köpött a PO-nak.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
-
félisten
Nálunk általában az USA irodából jönnek ezek a változtatgatások, a felsőbb szintekről, és az itteni vezetés meg nem elég tökös, hogy ellentmondjon.
A demo nálunk nem csak a UI-ról szól, mert most pl. alig van UI a terméken, hanem arról, hogy az API megfelelően válaszolgat, stb. A kinti vezetésnek el lehetne adni, hogy nem működő dolgot demózunk (vagy nem demózunk, csakszóban elmondjuk, hogy hol tratunk), de az itthoni meg nagyon teker, és erőlteti, hogy az a valós legyen. Próbáltuk kijátszani, de mindig lebuktunk. Aztán az lett a vége, hogy az ebből fakadó komolyra forduló viták miatt szétesett a csapategység, páraknak sok volt így a stressz, és megtörtek.
A közös komponens lényege nálunk ez esetben az volt, hogy ne kelljen kükön hostolni valamit, mert a terhelés lazán bírta a meglévő, csak as funkcionalitása nem volt fasza. Ha ezt forkoljuk, akkor külön kellett volna hostolni, amt a devops-on keresztül megvétóztak volna, mert nem ez a cél.
Végül ezt sikerült megoldani teljesen saját komponenssel, de csak azt fogadták el érvként a vezetők (kint USA-ban), hogy lassítja a fícsörök feljesztését a folyamatos kompatibilitás fenntartása. De ehhez kellett másfél év.Szóval az én tapasztalataim nem azt mutatják, hogy az itteni vezetők egyértelműen rosszak, a kintiek meg jók, hanem azt, hogy egy csomó dologban nem értik a fejlesztőket a vezetők, sőt, gyakran ostoba szakiknak gondolják őket. Emiatt nem hallgatnak rájuk, mert "úgyis csak túloznak", "láttam, hogy működik, nem kell azt tovább javíytgatni", sőt, volt olyan, hogy egy régi C++-ban írt komponensen egyik fejlesztő szeretett volna javítani, stabilitás, és gyorsaság terén, és őt kiáltották ki lusta, buta kovkának, mert nem haladt az új fícsörrel eléggé.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Peter Kiss #170 üzenetére
Ez csak kisebb csapatokban megoldás, vagy egyszemélyesen, vagy akkor, ha te vagy a csoport vezetője, és mögéd áll a többi.
Egy nagyobb csapatban én még nem láttam akkora egységet, amit a vezetőség 1on1 beszélgetésekkel ne tudott volna megtörni. Ha pedig felmondasz, akkor a következő helyen is ez lesz, legfeljebb nem annyira.
Én a webes szoftverek területén tapasztalom ezt, de lehet, hogy máshol máshogy van.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Más a kettő - legalábbis gyakorlatilag - mivel ugyanannyiba kerül a szoftver kifejlesztése, ha 100-an, és ha 1000-en veszik meg. A makitát meg pénzbe kerül gyártani is.
Erkölcsileg persze ugyanaz; mindkettő lopás.Mondjuk én sokkal inkább az ingyenes alternatívák felé mennék, mint a fizetős szoftverek felé, de ez más téma.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
A CAD világában nem vagyok otthon, de a Blender+Gimp+Inkscape trióval eddig mindent meg tudtam csinálni, amit kértek.
Persze, tanulni kellett az elején, de inkább, mint a 3dsMax+PS+Illustrator ára.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Mellékállásban segítek be ebből élő volt kollegáknak. Tehát keresek vele pénzt, de nem ez a fő forrásom.
Ki tudnám termelni a fizetős szoftverek árát, csak nem akarom. Inkább egy részét odaadom fakultatív módon a nyílt szoftverek fejlesztőcsapatának. Az említett hármasnak (is) rendszeres támogatója vagyok.Ha főállásban csinálnám, akkor is simán elég lenne ez a három progi. Persze, nem tudnék velük komoly filmes projectekbe bedolgozni főlegkompatibilitási okok miatt, de reklámokba, meg játékokba, ahol termékfüggetlen a leadási formátum, oda hibátlan.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
"hogy ha szazan veszik meg, akkor nem ugyanaz lesz a szoftver, mint ha ezren."
Ebből a szempontból mi a különbség a warezolás és az alternatív szoftver használat között?
Amióta linuxozom, és pl. Gimp-et és ingyenes RAW konvertereket használok PS helyett, egy csomó ismerősnek ajánlottam ezeket, és segítettem nekik elindulni vele. Volt köztük olyan, aki korábban előfizetett PS-re és LR-ra, de mivel nem használta ki őket, beállt a Gimp-ezős és Raw Therapee-zős ismerősök közé.
Törvényesen jártam el, de mégis anyagilag rosszul jár emiatt az adobe. Hol az igazság?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html