Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz BlueAthlon #91 üzenetére

    A 2400 MHz az már tuningnak számít. 2133-mal érdemes próbálkozni a Trinity-nél, mert azt egycsatornás módban hivatalosan kezeli. Igazából a kétcsatornás módban is mennie kell. A 2400 MHz-hez már olyan lapka és alaplap kell, amivel az stabil marad.

    Négycsatornás memóriavezérlő biztos nem lesz. A 2133 MHz támogatása várható kétcsatornás módban is. Esetleg ha szabványos lesz a 2400 MHz, akkor arra is van esély. DDR4 biztos nem lesz, mert a Kaveri Socket FM2-be megy.
    Az AMD már aktívan befolyásolja a játékfejlesztéseket, valóban azt mondják, hogy ne deferred render motort írjanak, hanem tiled forward rendert. Ehhez adnak kidolgozott példákat is. Ennek látom tudod a fő célját, de a másik dolog, hogy a forward+ lighting gyorsabb, mint egy deferred render. Ergo eleve nincs érv az utóbbi mellett. A VGA-knál is inkább a compute hatékonyság és a compute teljesítmény nő drasztikusan, míg a memória-sávszélesség inkább apránként halad előre. A deferred rendert azért hozták be a fejlesztők, mert a 2003 körüli időszakban, pont a memória-sávszélesség ugrásszerű növekedésére volt példa. Ehhez alkalmazkodtak csak. Ma máshoz kell alkalmazkodni.

    Nagy lépésekben haladnak az Intelnél az IGP teljesítménye tekintetében. Ami náluk probléma, a driveren kívül persze, hogy az architektúrájuk nagyon kevés blokkból áll, így nagyon rosszul skálázódik. Ez persze érthető, hiszen 20 évvel kevesebb tapasztalatuk van, mint az AMD-nek (ATI-nak igazából) és az NV-nek. A Fermi, a Kepler, a GCN és a Terascale 7-12 blokkból áll, és ezeket úgy pakolhatod, hogy az relatíve tökéletes legyen. Az Intel Gen7 architektúrája 3 blokkra van osztva. Ez túl kevés, így van az architektúrának egy ideális működési szintje, amit lefelé és felfelé való skálázással már nem lehet hozni. Többek között ezért nem lesz GT3 IGP asztali fronton. Ahhoz, hogy az normálisan skálázódjon újra kell tervezni a setup motort, amit az Intel nem tesz meg. Az AMD-nek és az NV-nek ez sokkal egyszerűbb. Szimplán annyi, hogy dupla annyi a shader? Sebaj, rakjuk bele még egy-két setup blokkot. Az Intel ezt nem teheti meg, mert nincs blokkosítva a front-endjük. Egy teljesen új setup részt kell tervezni, hogy a skálázódás jó legyen. A mobil szinten lesz értelme a GT3 IGP-nek. Ott sem lesz jó a skálázódás, és biztosan setup limitált lesz a dizájn, de a 40 feldolgozó kétszer annyi, mint a 20 feldolgozó, vagyis alacsonyabb órajelen képes hozni a 20 feldolgozós egység teljesítményét. Viszont az alacsonyabb órajel kisebb fogyasztást fog jelenteni még 40 feldolgozó mellett is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák