Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #3 üzenetére

    GCN a Kaveri lesz az év második felében. Ez a frissítés az év első felére szól.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Crias #11 üzenetére

    Azért ez a grafikon nem sokat ér. +44 MHz nem hoz majd ekkora sebességelőnyt az A10-6800K-nak. Nagyjából 2-4 fps extrával lehet számolni. Ennél többel nem érdemes. Az AVP-t vegyük ki, mert az rosszul van beállítva, ha ilyen gyengén fut.

    A másik, hogy a GT3 sem fog ennyit hozni az Intelnek. A front end nem változik az Ivy-hez képest, vagyis hiába lesz kétszer annyi shader power azokat számos alkalmazásban nem tudja majd etetni az Intel. A felállított mérés csak a DiRT Showdownban és az F1 2012-ben igaz. A Shogun 2-ben semmivel sem lesz gyorsabb, mert ott nem a hardver miatt teljesít gyengén a HD Graphics 4000, hanem a driver nem tudja normálisan kezelni azokat a szituációkat, amikor sok rajzolási parancsot kell feldolgozni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #22 üzenetére

    Igen valószínű.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #50 üzenetére

    A Kaveriből lesz FX verzió. Azok úgy lesznek kialakítva, hogy a next-gen konzolokhoz tervezett játékokat jól futtassák, vagyis magas lesz az IGP teljesítménye. Az új konzoloknál a számításokat úgyis az IGP végzi, és ezt át fogják emelni a PC-be is, vagyis az általános számítások szempontjából az IGP teljesítménye lesz a döntő.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Valdez #59 üzenetére

    Nem a Kaveriben csak négy mag lesz. Konzolon Jaguar magokról szól a hír. Azok 1,6 GHz-en a negyedét se tudják egy 3,5 GHz-es Steamroller modulnak. De ugye a konzolon a cél, hogy ezeket tényleg csak akkor használják, ha a feladat nem ideális a GPU-ra.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #61 üzenetére

    Az Intel is az IGP erősítésére gyúr. Pontosan tudják, hogy ezt a részt kell erősíteni.
    A VGA mindegy lesz. Az mindig is egy leválasztott egység lesz a rendszeren belül. Sosem fog olyan feladatot ellátni, ami szoros kapcsolatot igényelne a CPU-val.

    (#62) Valdez: A Jaguar pletyka az nem hülyeség. mindössze 3,5 mm^2 a mag. Ilyen kis méretben ennél nagyobb teljesítményt nem tud semmi más. A konzolok szempontjából erre gondolni kell. Nyolc Jaguar magnál energiahatékonyságban nincs jobb. Esetleg a PowerPC magok (Wii U például), de azok mellé meg nincs előnye a GCN-nek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #64 üzenetére

    Ez igaz, de még mindig egyszerűbb a fejlesztőket továbbképezni, mint a fizika törvényeit megváltoztatni. Egyre többet tisztában vannak azzal, hogy nagy teljesítményt az eddig megszokott úton már nem lehet nyerni.

    Az MS egyébként erősen kutatja a párhuzamosítás lehetőségeit. Valszeg ők már tudják, hogy ez egy komoly szempont lesz az új konzoloknál. A Sonynak is van egy valag tapasztalata a Cellről. Azt hasznosítani lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz martonx #86 üzenetére

    A 35 wattos csúcs Trinity APU hozta a 65 wattos csúcs Llano teljesítményét. Gyakorlatilag megduplázták az energiahatékonyságot.
    A 100 wattos szinten az A10-5800K IGP-je 30-40%-kal, míg a CPU-ja 10-20%-kal gyorsabb az A8-3870K-nál. Ezenkívül a Trinity kapott XOP, FMA3/4, AVX, HSA-MMU támogatást, az IGP-je pedig Dual-DMA motort használ, illetve UVD 3.2-t támogat, ha szükség lenne a 4K-s tartalmak dekódolására, valamint van benne extraként egy SAMU és egy VCE, amit kiegészít még az Eyefinity DDMA támogatással. Ennél nagyobb előrelépést nehéz produkálni egy éves távlatban.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz BlueAthlon #89 üzenetére

    Az IGP teljesítményét főleg a rendszermemória sebessége korlátozza. Ez a jövőben sem fog változni. Az AMD már a Llano APU-val elérte azt a szintet, amikor az IGP-jük annyira gyors, hogy a 40 GB/s-os tempó a rendszermemória oldaláról nem elég. Ezért van csak 30, vagy maximum 40%-os boost a Trinity-vel. A Richland kevesebb lesz. Az kb. 5-10% extra sebességet ad majd az IGP-ből.

    Érdemes olyan játékot is megnézni, ami a memóriát nem terheli annyira. Például DiRT sorozat. Ott +10 fps a Trinity a top Llanóhoz képest, de ugyanígy reagál más olyan motor, mely úgymond memóriakímélő. Például az Anno 2070.

    Egyébként általánosan elterjedt az a nézet, hogy az Intel IGP sebessége gyorsabban fejlődik, és ebből lesz az AMD lassabb fejlődése kikiáltva. Ez igaz önmagában, de azt is érdemes figyelembe venni, hogy a HD Graphics 3000 az tudta a top Llano IGP harmadát. A HD Graphics 4000 tudja a top Trinity IGP felét. És ebbe nem számoltam bele az Intel IGP-vel problémás játékokat, amelyek sok rajzolási paranccsal dolgoznak, vagy OpenGL-t használnak. Ott még mindig a negyedét-ötödét tudják az AMD IGP-jének. Az Intel ezért tud sokat fejlődni. Egyszerűen van hova.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz BlueAthlon #91 üzenetére

    A 2400 MHz az már tuningnak számít. 2133-mal érdemes próbálkozni a Trinity-nél, mert azt egycsatornás módban hivatalosan kezeli. Igazából a kétcsatornás módban is mennie kell. A 2400 MHz-hez már olyan lapka és alaplap kell, amivel az stabil marad.

    Négycsatornás memóriavezérlő biztos nem lesz. A 2133 MHz támogatása várható kétcsatornás módban is. Esetleg ha szabványos lesz a 2400 MHz, akkor arra is van esély. DDR4 biztos nem lesz, mert a Kaveri Socket FM2-be megy.
    Az AMD már aktívan befolyásolja a játékfejlesztéseket, valóban azt mondják, hogy ne deferred render motort írjanak, hanem tiled forward rendert. Ehhez adnak kidolgozott példákat is. Ennek látom tudod a fő célját, de a másik dolog, hogy a forward+ lighting gyorsabb, mint egy deferred render. Ergo eleve nincs érv az utóbbi mellett. A VGA-knál is inkább a compute hatékonyság és a compute teljesítmény nő drasztikusan, míg a memória-sávszélesség inkább apránként halad előre. A deferred rendert azért hozták be a fejlesztők, mert a 2003 körüli időszakban, pont a memória-sávszélesség ugrásszerű növekedésére volt példa. Ehhez alkalmazkodtak csak. Ma máshoz kell alkalmazkodni.

    Nagy lépésekben haladnak az Intelnél az IGP teljesítménye tekintetében. Ami náluk probléma, a driveren kívül persze, hogy az architektúrájuk nagyon kevés blokkból áll, így nagyon rosszul skálázódik. Ez persze érthető, hiszen 20 évvel kevesebb tapasztalatuk van, mint az AMD-nek (ATI-nak igazából) és az NV-nek. A Fermi, a Kepler, a GCN és a Terascale 7-12 blokkból áll, és ezeket úgy pakolhatod, hogy az relatíve tökéletes legyen. Az Intel Gen7 architektúrája 3 blokkra van osztva. Ez túl kevés, így van az architektúrának egy ideális működési szintje, amit lefelé és felfelé való skálázással már nem lehet hozni. Többek között ezért nem lesz GT3 IGP asztali fronton. Ahhoz, hogy az normálisan skálázódjon újra kell tervezni a setup motort, amit az Intel nem tesz meg. Az AMD-nek és az NV-nek ez sokkal egyszerűbb. Szimplán annyi, hogy dupla annyi a shader? Sebaj, rakjuk bele még egy-két setup blokkot. Az Intel ezt nem teheti meg, mert nincs blokkosítva a front-endjük. Egy teljesen új setup részt kell tervezni, hogy a skálázódás jó legyen. A mobil szinten lesz értelme a GT3 IGP-nek. Ott sem lesz jó a skálázódás, és biztosan setup limitált lesz a dizájn, de a 40 feldolgozó kétszer annyi, mint a 20 feldolgozó, vagyis alacsonyabb órajelen képes hozni a 20 feldolgozós egység teljesítményét. Viszont az alacsonyabb órajel kisebb fogyasztást fog jelenteni még 40 feldolgozó mellett is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák