Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mister_X

    nagyúr

    válasz Komplikato #30 üzenetére

    Kis wiki a szemmozgásról, avagy miért vagyok szkeptikus a VR headsetek szemkövetésével.

    long story short: az emberi test annyira nagyszerű, hogy nagyok sokat kell még fejlődnie a technológiának, hogy minél jobban hozzánk tudjanak igazodni az ilyen agyunkat megtéveszteni próbáló cuccok.

    Tehát, csak a fenti cikk miatt se tudom elképzelni, hogy ne fokozná a rosszullétet az a periféria, ami "önkényesen" változtatja a kijelző tartalmát a szemünkhöz igazítva. Mert a szemünk baromi gyors és baromi érzékeny, nagyából a fókuszponttól számítva 20 fokos szögben éles a kép, ha korrigáljuk a latásunk inger miatt, mire odaér a szemünk, még mindig homályos lesz minden.

    1) a lencsének észlelnie kell, hogy a szemünk elfordult 30 fokot
    2) el kell küldenie a Vive-nak
    3) a Vive elküldi az alkalmazásnak/drivernek
    4) az alkalmazás/driver alkalmazza az új fókusz miatti renderelést
    5) az új rendernek vissza kell kerülnie a Vive-ra, ahol még
    ehet input lag is

    És ennek instantnak kellene lennie, mert szakkádikus mozgás során adatfelvétel nem történik ("nem látunk" addig), de 80ms múlva már más a fókuszpont. Na most, a szuperlencsének ezek szerint jóval előre tudnia kell hogy mozog a szemünk, merre lesz a fókuszpont. Tegyük fel, hogy ez meg is van, a 3-as, 4-es és 5-ös pont viszont továbbra is él...

    "Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

Új hozzászólás Aktív témák