- Vezetékes FÜLhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Hamarosan érkezik a Philips legolcsóbb OLED tévéje
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
Hirdetés
-
Mozgásban a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz.
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mister_X
nagyúr
válasz Komplikato #30 üzenetére
Kis wiki a szemmozgásról, avagy miért vagyok szkeptikus a VR headsetek szemkövetésével.
long story short: az emberi test annyira nagyszerű, hogy nagyok sokat kell még fejlődnie a technológiának, hogy minél jobban hozzánk tudjanak igazodni az ilyen agyunkat megtéveszteni próbáló cuccok.
Tehát, csak a fenti cikk miatt se tudom elképzelni, hogy ne fokozná a rosszullétet az a periféria, ami "önkényesen" változtatja a kijelző tartalmát a szemünkhöz igazítva. Mert a szemünk baromi gyors és baromi érzékeny, nagyából a fókuszponttól számítva 20 fokos szögben éles a kép, ha korrigáljuk a latásunk inger miatt, mire odaér a szemünk, még mindig homályos lesz minden.
1) a lencsének észlelnie kell, hogy a szemünk elfordult 30 fokot
2) el kell küldenie a Vive-nak
3) a Vive elküldi az alkalmazásnak/drivernek
4) az alkalmazás/driver alkalmazza az új fókusz miatti renderelést
5) az új rendernek vissza kell kerülnie a Vive-ra, ahol még
ehet input lag isÉs ennek instantnak kellene lennie, mert szakkádikus mozgás során adatfelvétel nem történik ("nem látunk" addig), de 80ms múlva már más a fókuszpont. Na most, a szuperlencsének ezek szerint jóval előre tudnia kell hogy mozog a szemünk, merre lesz a fókuszpont. Tegyük fel, hogy ez meg is van, a 3-as, 4-es és 5-ös pont viszont továbbra is él...
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Mister_X
nagyúr
Igen, a motion-to-photon latency a fejmozgásra és az ahhoz való igazításhoz vonatkozik, nem a szemhez. A szemünk túl gyorsan mozog, hogy egy pár lencsével és USB-s szenzorral le lehessen tudni a dolgot - megoldható, csak itt is el kell majd telnie pár hardvergenerációnak, amíg a szemmozgás lekövetése "azonnali" (bőven 20ms alatti) lesz, mert ez egy újabb réteg a mtp latency-n felül, ami erősen rombolhatja a VR élményt. Az ehhez szükséges hardver pedig nem olcsó (nem árt, ha minden szenzor ms pontosan rögzít).
A cikkben le volt írva, a szem nem egyenletesen mozog, hanem ugrik, nagyon gyorsan. Jelen állás szerint, ha csak a mtp latency-t adjuk hozzá a képlethet, van 29ms, amíg a szem homályos képet fog látni. Persze, nem tűnik nagy kunsztnak, valahol el kell kezdeni, de ez is egy tipikusan olyan mellékhatás, ami a motion sickness-t fokozhatja.
Túl bonyolult a mi agyunk, hogy ilyen olcsó trükkökkel átverjük.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Mister_X
nagyúr
Ettől függetlenül az mtp megmarad és ront a VR élményen (még jobban).
"Ennel olcsobb trukkel is atverheted az agyat mar most is."
Ha át tudnánk, nem lenne rosszul senki sem VR használata közben.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Mister_X
nagyúr
válasz #06658560 #43 üzenetére
A szemet nem lehet átverni, ez olyan, mintha azt mondanád, hogy átvered a billentyűzetet.
Ha valóban át lehetne verni, nem lennének mellékhatások. De az agy érzi a bejövő inputok alapján, hogy valami nem kerek, ezért lesz rosszul az ember.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Mister_X
nagyúr
válasz #06658560 #56 üzenetére
Mondom, hogy nem érted: a szemet nem lehet átverni, mert csak input az agy felé. A szem fizikai korlátaihoz mérten tökéletesen továbbít minden adatot az agy felé, ahol feldolgozásra kerül (a képalkotásért az agy felelős): ha emiatt mást érzékelünk, mint a valós (én a fenti képen nem láttam fekete pontot), az az agy hibája.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs