Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz Ragnar_ #17 üzenetére

    Igazán ezt a kompatibilitás dolgot elmagyarázhatná nekem valaki, hogy ebben mi olyan nagy ördöngősség és miért nem megy.

    Józan paraszti ésszel belegondolva ezek a headsetek gyakorlatilag 2 monitornak látszanak a rendszer felé és kész, nem? Persze a rendszernek tudnia kell kezelni hogy ezen a 2 monitoron VR tartalom van, szinkronizáció, látószög eltolás, stb. de az én értelmezésemben ez szoftveres és GPU rétegekben valósul meg, tehát független a VR headsettől magától. Ugyan úgy ahogy pl. az se érdekli a játékokat (széles határok közt), hogy milyen monitoron vagy akár tévén játszol. Csak egy kijelző aminek van egy felbontása, egy képfrissítési rátája, meg jó esetben HDR támogatása és kész, pont le van sz*rva milyen, majd a videokártya megküzd ezzel a feladattal.

    Aztán amit még támogtni kell az ugye a head tracking, mármint meg kell értenie a szoftverednek hogy a VR headset hogyan jelenti hogy merre nézel éppen. Szerintem ez megint egy olyan dolog ami egy köztes, szoftveres vagy akár firmware-es interfésszel viszonylag könnyedén egységesíthető... sőt ha a piac hülye, márpedig az, akkor elvárnám pl. a Microsoft-tól hogy erőszakkal kényszerítse ki az egységes API-t erre, ugyan úgy ahogy pl. a DirectX-el is teszi más fronton.

    ...ééés ennyi. A GPU-kban ill. videokártya driverekben ott van a VR támogatás, a VR játékok az előbbivel kompatibilisek már most is (a Rift-nek, a Vive-nak és a hozzájuk kötött játékoknak teljesen mindegy milyen VR-Ready GPU van alattuk), a különböző head tracking technológiák áthidalása szerintem (az iparág erőforrásaihoz mérten) könnyedén megoldható, szóval mégis mi a jó francra várunk?!?

    Oké, persze a controllerek és ezzel együtt a játékok irányítása eltér, de ha belegondolsz igazából mégsem, ill. ez sem kéne hogy akadály legyen. Pl. az XBOne és a PS4 controllere is különbözik mégis meg tudják oldani a fejlesztők hogy mindkét platformra kiadnak egy játékot, a PC mindkét ilyen controllerrel kompatibilis, a mindenféle mutogatós (pl. Rfit Touch) controllereket pedig minden probléma nélkül lehetne függetleníteni, értsd. a headset nélkül is árulni, a játékfejlesztők meg majd megoldják hogy mindegyik támogatva legyen ugyan úgy ahogy eddig is. És nem, ez nekik nem nagy meló (max. még rutintalanok benne). Elég pl. egy free-to-play WarThunder-re gondolni ami támogat bill. + egér kombót, meg egy kismillió féle különböző Joystick-ot, HOTAS-t, XBOne controllert, talán még sarló-kalapácsot is...

    Szerintem a világon semmi technikai akadálya nincs annak hogy a VR mint platform nagyrészt egységes, vagy ha az nem akkor legalább átjárható legyen... egyszerűen csak a sok pénzéhes marketinges meg begyöpösödött bürokrata akik vezetik ezeket a cégeket nem engedik, mert mindegyik magáénak akarja az egész piacot és a saját cuccát akarja lenyomni a torkodon... és ez annyira, de annyira szánalmas. Egy milliószor megpróbálták már ugyan ezt, ez előtt, mindenféle-fajta termékkel, és soha de soha nem működött. Hát nem tanulnak ezek semmiből? :W
    Szabadon kell engedni a piacot és nyitottnak kell lenni az egységesítés, szabványosítás, átjárhatóság felé, különben sosem lesz VR forradalom.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák