Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    Ryzen 2
    Raven Ridge desktop
    Raven Ridge mobile

    ... CPU fronton lesz tüzijáték

    Vega M (Intel)
    Vega Mobile
    vega 20

    ... GPU viszont elég szegényes

    Persze érthető, hogy azokra a piacokra fejlesztenek, ahol könnyebb pénzt remélnek, és/vagy ahol a legmagasabb a TAM. A professzionális piacon a Vega 10 nem rossz az SSG jó niche piacot fed le, a hash értékek jók a minereknek, jó a compute teljesítményt. Ezt a vega 20 nyilván még majd meg fogja dobni.

    Az inteles együttműködéstől - feltéve, hogy nem csupán egy egyszeri alkalomról van szó - nyilván piaci részesedést várnak, miközben valószínűleg maga a gpu se olcsó. Az nvidia fölénye valószínűleg nem kicsit abból adóddik, hogy a rengeteg értékesített - gamer - notebookba nvidia kártyákat raknak. A Vega M versenyképesnek tűnik a maga 1060 MaxQ teljesítményével. Kérdés persze, hogy jön-e a tavasszal valamilyen mobil kártya/megoldás az nvidiától, ami ennél magasabbra teszi a mércét.

    És a Vega Mobile ugyanez csak saját értékesíti vonalon nem intelhez kötve. Szerintem ez nem fog átütő sikert aratni az intel megoldásával szemben - kivéve, ha valamilyen ryzen processzorrak együtt kedvezményesen kapható és/vagy ha a Raven Ridge és a Vega M között rendesen működik a CrossFire

    Azért nem tartom valószínűnek, hogy ez a Vega Mobile megjelenjen desktop kiadásként, mert látszólag nem tud többet, mint a jelenleg is kapható RX 580 (P20), miközben ebbe a formába fölöslegesen kicsi és vélhetően a HBM miatt drágábban is gyártható, mint egy polaris kártya. Persze ha esetleg jóval jobb fogyasztási értékekkel rendelkezik, mint a Polaris a GDDR5-tel, akkor a selejtet el lehet passzolni a desktop piacra.

    Főleg, ha egyébként túlhajtva (jó nagy fogyasztással) mégiscsak gyorsabb, mint egy RX 580 és/vagy ha mégiscsak sikerülne valahogy összerakni a primitive shadert és a dsbr-t.
    Ez persze csak akkor igaz, ha a Vega M (intel) és a VEga Mobile nem ugyanaz a chip. Az inteles megoldásban ugyanis Quad geometry engine van és 64ROP, vagyis például a polarishoz képest duplázott frontend és render backend - ami azért érdekes, mert pont ezek vannak megnevezve jellemzően szűk keresztmetszetnek (a compute teljesítményhez képest) és pont ezeken lenne hivatott segíteni a primitive shader, az ngg, és a dsbr.

    Ha a Vega Mobile nem ugyanaz, mint amit az intelnek készítettek, hanem egy polaris felépítésű (Compute nehéz) kártya vega fícsörökkel, akkor az megjelenhet akár desktopon is. Azért tartom ezt valószínűnek, mert a korábbi roadmapeken is szerepelt egy vega 11 néven emlgetett polarist cserélő kisebb lapka, másrészt az AMD ezt a lapkát akarná felhasználni a professzionális piacon is, ahol meg elsősorban a compute teljesítmény számít és nem baj, ha a geometria és ROP kicsit gyengébb - erre a piacra az intelnek készített koktél kevésbé alkalmas.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz 0P1 #67 üzenetére

    Ha a gyártókapacitás a gond, arra ha nem is kurrens, de következő gemerációs termék esetén megoldás lehetne, ha legalább a gyártás egy részét máshová viszi (lásd navi@7nm@tsmc pletyka)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Televan74 #113 üzenetére

    Úgy néz ki, a bányában 😃

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák