Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz FollowTheORI #90 üzenetére

    Ez egy teljesen más kérdés...
    Itt filmekről és azon belül is a mozgó jelenetekről (nem álló) volt szó. Ott a 24p miatt olyan hendikeppel indulnak, hogy az FHD sincs sehol kihasználva.

    Ez TÉNY, hiszen dezz mester maga jelentette ki, hogy egy FHD film élessége sehol nincs egy FHD állóképhez képest.

    Monitorként más a helyzet... itt lenne létjogosultsága nagyobb felbontásnak, bár én itt is túlzónak találom. Van AA is a világon, bevált már a használata, FHD-n egy simított betű sem mutat túl rosszul szerintem, de aki recésnek látja a szokásos távolságból - mondjuk 40-50cm egy pl 24"-os FHD betűjeit (persze nem a bitmpeseket) az jelentkezzen.
    Más tartalomra meg egyszerűen pazarlónak tartom. 4k-ben renderelni pl. kb semmivel nem lehet. Így szép, hogy ez a cél, de nem igazán működőképes. Ráadásul az aliasingnak van egy olyan tulajdonsága, hogy mozgásban jobban látható a periodikus mintázat. Tehát elképzelhető az, hogy ami állóképen jónak tűnik az mozgásban még "zizegni" fog. Így még nagyobb felbontás kell.

    A mobil kijelzőknél meg szerintem is átestek a ló túlsó oldalára. Bár ott kisebb a nézési távolság, de bőven azon a limiten túl vannak ami már ezt a szintet hozza.

    Egyébként ha ezt meg lehet hajtani (erőforrásban és mondjuk nem bitmapekkel, hanem vektoros grafikával) akkor nincs gond vele. Csak ez jelenleg nehéz.

    Plussz ez egy kicsit más cél mint a filmes "nincs elég éles kép" probléma. Ez már túlmutat azon, nem arról van szó, hogy a pixelsűrűséggel növeled a látható részleteket, hanem olyan pixelsűrűségről amivel a nem látható tartományt célzod.

Új hozzászólás Aktív témák