Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • robyeger

    addikt

    válasz Sandormaster #2 üzenetére

    fLeSs lesúlytóan látja az AMD helyzetét, én nem osztom a véleményét(cikkenek konklúzióát). Egyértelmű, hogy szerver platformon nagyot lépehet előre ezzel az új architektúrával az Intel, otthoni és mobil alkalmazásokban már más a helyzet. Hiszen Játékokban a Nehalem és az ő 3csatornás memóriája nem hozta meg az áttörést, de még jóformán előnyt se tud felmutatni az egyesített L2 cache Core2 architektúrával szemben. Otthonra pedig mi kell más, a videókódolás előbb utóbb a GPU feladata lesz, hiszen sokkal gyorsabb, még ezeknél az új prociknál is. A nagy kérdés számomra, az új 45nm AMD procik teljesítménye, tényleg tudnak-e 15-20% többet nyújtani(álítólag növelik az egy órajelciklus alatti műveletek számát) a jelenlegi Phenomoknál, mert ha igen, akkor a VGA piachoz hasonlóan akár fordíthat az AMD az otthoni proci piacon is. Ideje is lesz az AMD-nek a hódításra, hiszen csak 2009 harmadik negyedévében várható az Inteltől a Lynnfield az olcsóbb verzió. Talán ez se véletlen az Inteltől, addig biztos vagyok benne, hogy próbál javítani a Nehalem architektura jelenlegi teljesítményén. Pénzügyi helyzete is stabilizálódni letszik az AMD-nek, habár nem akarok politikai témát túlzottan belekeverni, de az nem véletlen, hogy az Intelbe nagy az Izraeli tőke befolyása és most az Arabok az AMD-be bektetnek be. Visszakanyarodva a mobil szegmenshez, itt is inkább a GPU teljesítmény lesz domináns, főleg ha egybeintegrálják a CPU-t a GPU-val. Meglátjuk, hogy a AMD Fusion-je vagy a Larrabee lesz-e jobb? Ugyan ez még messze van, de valamivel több esélyt jósolnak az AMD-nek.

    Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

  • robyeger

    addikt

    válasz 04ahgy #189 üzenetére

    Most jelnleg az a gond, hogy ha egy konvertáló progi mind az NV, mind az ATI kártyát munkára akarja fogni, akkor CUDA-ba és CTM-be is kölün meg kell írni a rutinokat. Ebben a CUDA áll vezetésre, [a sebesség különbség egyértelmű a GPU győzelmét hozza.(4x-5x)] Sajna hiába van az AMD saját Avivo alkalmazása, amit fejlesztget is, de ennek az a baja, hogy mindent a GPU-val akar csináltatni, ezért túl kötött, együttes CPU és GPU munkára nem használható, mikor a CPU biztosítaná a rugalmasságot(új kodekek, jobb minőségi beállítások,stb.) és a GPU ha kötötten is a brutális nyers erőt. Szerintem a DirectX11 hozhat nagy változásokat-e téren. Ott úgy is a driver fogja biztosítani a kompatibilitást a hardware felé. Másodsorban de ha még a CPU is csinál mindent, akor is egy hosszabb tömörítésnél 20perc felett senki se ül a gépe mellett mozdulatlanul várva mikor lesz kész, tehát ha x percel több az se katasztrófa. Szóval az AMD-nek nem kell a leggyorsabb CPU-t kihoznia, elég ha az új 45nm Denebjei, valamivel jobbak lesznek, mint az elődök és jóval olcsóbbak az új Intelhez képest. Még a jelenlegi olcsó DDR2 árak is az AMD-nek kedveznek, nem a DDR3-as Nehalemnek.

    Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

  • robyeger

    addikt

    válasz gbors #196 üzenetére

    igen ha proci tudja, hogy mi fog előre történni, de a játék pont az a teljesítménycentrikus alklamazás amiben, pont te vagy a legkiszámíthatatlanabb, tehát legbizonytalanabb tényező az egyenletben, ezért a mesterségesen kreállt benchmárkokat mindig is jobban lehet majd párhuzamosítani, mint az általad irányított játékot :B

    [ Szerkesztve ]

    Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

  • robyeger

    addikt

    válasz orbano #200 üzenetére

    ha tudod előre a bemeneti adatokat és az elvégezendő műveleteket, akkor tudsz végrehajtási időt is előre kalkulálni egy magon és akkor egyenletesebb ütemezhetsz feladatokat több mag között, mert ugy osztod szét a külön álló cache tárak között előre az adatokat. A Core2-nél egyesített L2 cache egyenlőre azért verhetetlen ezen a téren, mert nem kell adat mozgatni, elég át allokálni, ami persze sokkal gyorsabb, így a jóslás hatékonysága is kevésbé kritikus pont a műveleti idő egészében.

    Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

  • robyeger

    addikt

    válasz Raymond #202 üzenetére

    lehengerlőek az érveid :R

    Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

  • robyeger

    addikt

    válasz gbors #216 üzenetére

    lehet hogy rossz kifejezést használtam először, mert párhuzamosítás, helyett ütemezés a jobb szó, amiről én beszélek, ha egy adott pillantban nem működik az egyik szál, mert adatot vár a másiktól, akkor nem hatékony a párhuzamosításunk. Nem állítom, hogy pl. hatalmas különbség van egy játék képkoca száma és az abból készült benchmark teljesítménye között, csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy van, létezik a különbség. és a Játékok pont azon programok halmaza, ami az adatösszefüggések miatt, a kölönösen nehezen ütemezhető(párhuzamosítható) köze tartoznak ellenben akármilyen kódolással.

    [ Szerkesztve ]

    Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

  • robyeger

    addikt

    válasz orbano #224 üzenetére

    Gbors-nál már próbáltam tisztázni, hogy párhuzamosítás helyett jobb lett volna kezdetektől ütemezés szót használnom. A jóslás helyett meg talán affinitás előkalkulációt. Gondolom akkor nem hozznád fel az 1db processzormagban végbemenő (Prediktáló folyamatokat), mint elágazás jóslást/becslést, amit már egy Pentium 3 processzor is elvégzett. Szóval te írhatsz 6ezer szálas agyon párhuzamosított programot is, ha az oprendszer kernele rosszul tudja ütemeztetni, akkor végrehajtás sebessége magyaran sz@r lesz. De persze nem kötelező a kernelre hagyatkozni, a te általad kreált alkalmazásod vagy használt fordító programod is saját kezébe veheti a sorsát, egyedi affinitás vezérléssel. Amúgy igazad van lehet fix bemeneti adatok nélkül is optimalizálni, mint ahogy a játékoknál próbálkoznak a programozók és lehet előre rögzített bemeneti adatokkal is csinálni az optimalizációt(pl. benchmarkok) Az kettő közti teljesítmény különbség pedig egy tény, ami keletkezik, én csak erre akartam felhívni a figyelmet.

    Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

Új hozzászólás Aktív témák