Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KAMELOT

    titán

    válasz flaki #161 üzenetére

    Haverom nem rederel mégis 32GB-ból 20GB foglalt. Szóval nálad talán a 32 is kevés.

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz flaki #161 üzenetére

    Kibickén szólok benne, de elvileg pl egy APU pont hogy jó lenne ilyenre, persze friss technika, nagy ígéretek, gyér teljesítmény, gyér támogatás, de azért kacsingatni még lehetne :)

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • Sz.Sz.

    csendes tag

    válasz flaki #161 üzenetére

    Nem szeretnék ebbe nagyon belemenni és vitatkozni, mert mindenki úgy oldja meg ezeket a dolgokat, ahogyan elsajátította, napi szinten használja a programokat. Cégeknél általában egész más a helyzet ezért tényleg ott nem feltétlenül releváns ez a kérdés. Nyilván azok a cégek, amelyek kiépítettek több csarnokból álló renderfarmokat CPU-ra, azok még nem fogják kidobni, sőt még gondolkodásban is azon a területen járnak, hogy procival ezt annak idején megoldották jól, akkor valószínűleg a következő fejlesztés is procira fog történni. Ráadásul egy processzorra kiépített renderelési metódusról nem is lenne olyan egyszerű áttérni azokon a szinteken GPU alapúra, de fejlődés ebbe az irányba mutat. (Oprendszereknél is otthon könnyen áttérsz a Win8-ra egy nap alatt, amíg ha egy nagyobb céget megnézel nagyon-nagy döntés egy oprendszer leváltása. Pénzben is, időben is)

    Jelen konfigom:
    i7-3930k
    32Gb mem
    4 db SSD - ebből 2db csak cache (az összes gyorsítótárazó lemezművelet ide van irányítva, nem csak a win swap, hanem a 3ds-ek is!)
    egy GTX 690 4GB
    egy GTX 680 2GB
    egy TESLA 2075 6GB
    vinyók, stb...

    Ha olyan nagy scene-t használtok, ami ekkora memóriamennyiséget igényel, akkor kérdezem milyen poligon/vertex-számmal dolgoztok? Milyen hardver az, ami azt egyáltalán megmozgatja szerkesztés szinten?
    Nálam átlagban 20-30 millió között van a vertexszám szerkesztés esetén, de erősen proxykat (darabonként 10-15 millió vertexxel) használok, amiket ha renderre viszünk egy 50-60 fás scene esetén, akkor 6-700 millió vertex környékén mozog a renderelt scene. Ehhez utána még dobjuk hozzá a textúrákat is amik a memóriában simán lezabálnak 15-20GB -ot...

    De csak a GTX-ek esetében történik olyan, hogy memhiány miatt áll meg a render...

    Ráadásul, ez egy régi, Fermi alapú, lassú TESLA, az "asztali" szériából. Ha komolyabban, céges szinten dolgoztok vele, miért nem néztek körül az "s" szériás TESLA-k környékén, ahol összevontak a memóriák és simán 24-32-64GB-os, stb... összeépítések is lehetségesek? Vagy az új GRID környékén?
    http://www.nvidia.com/object/visual-computing-appliance.html
    Egy ilyen történet simán agyonba... egy komolyabb renderfarmot is akármikor. És skálázható, nincsenek hűtési problémák, nem kell neki külön egy komplett szobát vagy spájzot biztosítani két erőmű fogyasztásával.

    Más szemszögből is megközelítve ez egy itthoni gép, amit ilyen feladatokra raktam össze. Biztosan van aki másképp látja és másképp csinálja. Nem mondom, hogy ez a legjobb megoldás és nem lehet ugyanezt kihozni CPU-ból is több gépet összekötve, de fogyasztás/teljesítmény/ár arányokat nézegetve én ezt tartottam akkor és most is a legjobb megoldásnak számomra. Ezen felül amint írtam is, én is gondolkodom további fejlesztéseken, amikben szintén felmerül a többgépes CPU-s render lehetősége, de az inkább Xeon alapokon nyugszik.

Új hozzászólás Aktív témák