- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házimozi belépő szinten
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Notebook hibák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- 3D nyomtatás
- Egérpad topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
rocket
nagyúr
"Ha úgyis a zsebükben vannak a játékfejlesztők akkor meg célszerű lett volna valami húzónevet a Fermi megjelenésével együtt kiadni, esetleg bundle hozzácsapni a kártyához."
Erre lehet jo lesz a Metro 2033.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annak a megjelenési idejéről még nem beszélnek. Olez nekem annyit mondott, hogy még idén idén bejelentik a pontos dátumot. Addig meg csak a Q4-es pletykákból lehet kiindulni, de majd a fejlesztők megmondják a frankót.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Akkor lemaradtam, legutobb amikor neztem meg 2010 marciusra volt a megjelenesi idopont.
(meglestem kozben Wiki-n 2010 marcius 16. van, de akkor ezek szerint az mar nem valos, csak nem frissitette senki )Bioshock2 februarban jon elvileg, akkor az lehet majd esetleg az a TWIMTBP jatek amire felepitik ezt a reszet a marketingnek, igaz abban nem lesz PhysX, es DX11 se, csak Stereo3D.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VGreleases a legjobb a játékmegjelenések szempontjából. Ott is március van, de Expected jelzéssel. [link] - azóta jött egy késésről pletyiző hír. Amíg a fejlesztő nem mond hivatalosat, addig sokat nem lehet tudni. De ha márciusban jönne, akkor nagy eséllyel, már hivatalos időpontról is eset volna bejelentés.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a Metro 2033-ra még nem volt hivatalos megjelenési dátum. A pletkákhoz képest csúszik, de ezek a pletykák sosem voltak biztosak. Nem hiszem, hogy a DX11 sok erőforrást emésztene fel. Egyszerűen még nincs kész a játék. Én Olez Shishkovtsovot kerestem fel. Ő tájékoztatott a technikai oldalról. A megjelenésről meg annyit mondott, hogy idén hivatalosan is bejelentik a dátumot.
rocket: A metro név sem jó ómen. Gondolhatunk itt a 4-es metrora.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zeratul
addikt
válasz D4rkAv3ng3r #446 üzenetére
ATI az Intel felé húzott és a HavokFX-et választotta ami még sehol sincsen.
Jó lenne ha utánanéznél a Havok fizkiai motoros játékoknak, mert kb 2-3x annyi van belőlle mint fizsuxból.
-
Bj Brooklyn
aktív tag
Itt nem a Havok-ról volt szó, hanem a HavokFX-ről! A sima Havok fizikát a CPU számolja ( erre az eljárásra készült már számtalan játék! ),addig az FX-et meg a GPU számolná ( hasonlóan mit a PhysX ), de erre még nem készült semmilyen játék sem! Valószínű, hogy az Intel majd a saját maga legyártott ( egyszer valamikor ) VGA-ja vagy Larabee-jén ( nevezze mindenki aminek akarja, lényeg a kemény párhuzamosítás / árhuzamos feldolgozás ) akarja debütáltatni! Addig meg csiszolgatják! Röviden sarkosítva ez a különbség.
Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)
-
rocket
nagyúr
Havok es a HavokFX nem ugyanaz, utobbi ami meghalt, az lett volna ugye ami a jatekokat a mennybe ropiti, mert a GPU-n keresztul is tudna a fizikat szamolni.
Itt egy idezet Anandtech kozel 2 eves cikkebol:
"The Saga of Havok FX
Of course, that's why Havok FX came along. Attempting to make use of shaders to implement a physics engine, Havok FX would have enabled developers to start looking at using more horsepower for effects physics without regard for dedicated hardware. While the contemporary GPUs might not have been able to match up to the physics processing power of the PhysX hardware, that really didn't matter because developers were never going to push PhysX to its limits if they wanted to sell games.
But, now that Intel has acquired Havok, it seems that Havok FX is no longer a priority. Or even a thing at all from what we can find. Obviously Intel would prefer all the physics processing stay on the CPU at this point. We can't really blame them; it's good business sense. But it is certainly not the most beneficial thing for the industry as a whole or for gamers in particular.
And now, with no promise of a physics SDK to support graphics cards, and slow adoption of PhysX hardware, NVIDIA saw itself with an opportunity."
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
P00By
nagyúr
válasz CsendesMark #49 üzenetére
Ez is vmi
-
rocket
nagyúr
Szerintem nem lesz 2010 a 3D jatek eve, errol gondoskodnak a piacon levo konzolok, es a nem mainstream aru monitorok amik kellenek hozzajuk.
Meg legalabb 2-3 ev mire elkezdhet jelentosen terjedni a 3D jatek.
Meg vannak problemak a jelenlegi megvalositasokkkal is, eloszor a fejfajas mentes jatekot kene megoldani, hogy aki felveszi a szemuveget jatekhoz keszulve, azt ne egy Aspirin tarsosagaban tegye"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
tome.jr
addikt
A nagy áttörés mindenképpen idén lesz. Nem kifejezetten játékra értettem, hanem úgy unblokk mindenre (tv, blu-ray, mozi, game).
Már most van 400 játék ami támogatja az nv 3D vision technológiát. A Batman, Resident Evil 5 pedig full 3D támogatású. A Metro 2033 is az lesz.
Ez sokkal komolyabb feature mint a DX11. Lényegesen nagyobb reklámértéke van a 3D-nek, így a játékfejlesztők is ebbe az irányba fognak elmenni.
A monitor gyártók is egyre másra dobják piacra saját 3D-s termékeiket (Samsung, LG, Acer).
-
JohnR
aktív tag
Egyetértünk. 2010-ben lehet, hogy elindul a folyamat, de mire a játékostársadalom lecseréli a hardvereit, eltelik egy kis idő.
nV már pár éve, még a CRT érában is megpróbálkozott már a 3D technológiával, de akkor sem jött össze. Most van rá esély, de nem lesz olyan gyors a váltás, mint amilyen gyorsan szeretnénk. Még a filmeknél is kicsit várni kell az elfogadható eszköz árakra a tömeges elterjedéshez, de aki most vett egy full HD berendezést (monitort, tv-t) az nem fog szaladni egyből a boltba, mert az nV bevezeti a 3D-t (persze lehet külföldön igen, mert ott köztudottan kolbászból van a kerítés, és hetente költenek a legújabb technikákra). -
-
Daczy
aktív tag
-
priti
addikt
Óriási itt a reklám szerepe, ha belegondolsz. Épp a minap számoltam ki, hogy egy 3D játékra, filmre stb. tökéletesen alkalmas projektor+az NV szemcsije kijön úgy 160k körüli összegből, ami nagyjából 600 euró. Nem állítom, hogy nyugaton kolbászból van a kerítés, ott is vannak szegény emberek, de tény, hogy az ottani középosztály havi bérének ez úgy az ötöde, vagy mégkevesebb szóval nekik ez kb. akkora teher, mint ha nálunk olyan 50k körül lenne forintban a cucc. Egyszerűen azért nem terjedt eddig ennek ellenére, mert ott mások a szokások. Egy nyugati pályakezdő, diplomás, egyedülálló fiatalt nem fogja úgy meg ez a lehetőség 600 euróért és játszik otthon, mert neki az a természetes, hogy nem otthon ül, hanem teletankolja a BMW-t és elmegy a csajokkal az alpokba sielni, erre költi a pénzét. Ezért van hatalmas ereje az Avatarnak, mert ha annyit elér a film, hogy megtetszik a srácnak az élmény, akkor abból piac lesz, mert ő az ottani közszférában például megkapja az egy havi bérét jutalomként ugyanúgy és ő könnyebben költi annak a jutalomnak az ötödét ilyesmire. Őt csak az élménnyel kell megnyerni, minket az ár miatt nehéz, őket meg inkább a fogyasztói kosár tartalma miatt, de az Avatar nyújtota vizuális élmény szerintem azért el fogja érni a kellő hatást nyugaton.
Hardverlesen
-
Zeratul
addikt
A filmek 3D megjelenítése gyökeresen eltér a nV féle kitakarós szemüvegtől. A két félkép egyszerre kerül megjelenítésre egymásra vetítéssel és ezt megfelelő szűrős szemüveggel lehet nézni vélhetőleg a blue-ray szabvány is ez fogja támogatni. DX ben is megvan a lehetőség erre jó ideje, nV féle zárt szabvány vélhetőleg megint bukni fog.
-
félisten
Ez így igaz. Be lehet szerezni könnyen 3D-s videó anyagot, ami a sima színes szemüveggel bármilyen minitoron 3D-s lesz, és nem is kell hozzá dupla FPS, és sima XVID, vagy akármilyen más kodekkel is műxik.
Csak ugyebár, ehhez nem kell dupla teljesítményű VGA, se drágább monitor, se drága szemüveg, így nincs benne biznisz.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Zeratul
addikt
És adnak mellé egy vödör fejfájás csillapítót is? A nV féle megoldás jóval drágább is mint a mozis, külön vezérlő minden szemüvegnek? Meg mekkora kábel kell hozzá? Lenne kábedzsungel rendesen. Rádió átvitellel meg másik készüléket zavarnák.
Hagyományos LCDnek van egy fix polarizációs síkja, a polarizációs síkeltolás a két kép esetén már nem működik, maradna színeltolás. Két képet össze is kell dolgozni valaminek erre jelenleg blue-ray eszközök képtelenek, ha meg a két kép külön külön megy ki akkor az TVnek kell összemuxolni, erre meg jelenleg képtelenek.
-
tome.jr
addikt
Én sem igazán értem miért nem lehet megoldani ezt amolyan Avatar-os módon? Vetítené a lejátszó a dupla képet és elégge lenne egy szemüveg a 3D-hez.
Nem próbáltam még az nv féle megoldást nem tudom hogy mennyire okoz fejfájást. Szerintem ez nem általános csak aki érzékeny rá esetleg.
Bici: Szóval azht mondod a jelenleg letölthető 3D filmek akár 60 Hz-es monitoron is nézhetőek nv szemüveggel?
-
Zeratul
addikt
SZVSZ az lesz, csak akkor már nem 50-60Hz kell nyomni a két összemuxolt képet se mert gyor moszgásnál már kevés a zavartalan 3Dhez.
nV féle módszer azért is bukta, mert jóval drágább a szemüveg mint amit egy család hajlandó lenne kiadni érte még nyugaton is. Nem 1 db szemüveggel kel ugye számolni hanem 3-4 akár többel is.
[ Szerkesztve ]
-
tome.jr
addikt
Az nv megoldása elsősorban játékokhoz szól. Biztos vagyok benne, hogy a 3D tv-khez meg a drágább blu-ray leszátszókhoz lesz ajándék szemüveg. Persze lehet majd kapni külön full extrás szemüveget meg fapadosat is. A blu-ray filmekhez nem lesz szükség az nv 3D vision kit-re. Gondolom lesz egy idő után egy általános 3D szabvány amivel mind a játékokat mind pedig a blu-ray filmeket is lehet nézni ugyanazon monitoron/tv-n illetve ugyanazzal a szemüveggel.
-
félisten
Igen, de most a TV-s 3D-ról volt szó.
Szerintem, egy 3D-ben forgatott anyagból lehet többféle 3D-s szabványnak megfelelő anyagot készíteni. A forgatásnál még nem dől el, csak a végén a renderelésnél, legalábbis szerintem.
Kötve hiszem, hogy pl. a színes szemüveges 3D-t olyan formában rögzíti a kamera, amit szemüveg nélkül látsz, mert kezelhetetlen lenne egy utómunka stúdió számára.
Általában a moziba, és a DVD-re/BR-re kerülő anyag különböző lookup táblát (más színek) kap, mert más egy TV színvisszaadása, mint a mozivászoné.
Ebből kiindulva nagy rá az esély, hogy külön kell renderelni a filmet a mozira, és külön a TV-re. Innentől meg lehet akár két tök más szabvány is.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
priti
addikt
Szerintem te az Anaglyph szemüveges történetre gondolsz. A dolog tényleg működik, csak az vele a gond hogy nagyon káros a szemre és fejfájást okoz. Van itthon pár órányi 3D-s tartalmam ami a red-cian szemüveghez való és remekül kijön a 3D a 60Hz-es tévémen, illetve játékokhoz is van az iz3D-nek egy drivere ami jó ati VGA-hoz, feltelepíted és rékeveri minden indított 3D-s alkalmazásra az effektet, amivel elvileg térhatású lesz a kép, szemüveg nélkül látni mindenen a piros szellemképet. Azért írom hogy elvileg, mert ez persze nem ugyanaz, de van egy-két játék aminél egész tűrhető, de ne várj csodát, kézzel kell beállítani a konvergenciát meg a szemtávolságot. A piros-kék szemcsi már magában is kegyetlen, leveszem 1 óra után és 20 percig úgy maradok. Ha becsukod az egyik szemed piros minden, ha a másikat akkor meg kék, hiába veszed le, teljesen megszokja a szemed. Szerintem ha túl gyakran vagy ha túl sokáig használod egyhuzamban maradandó szemkárosodást okoz. Az iz3D driverrel meg az a legnagyobb gond, hogy ha nem tudod tökéletesre belőni a konvergenciát (ami egy automata kameramozgásos játéknál ugye lehetetlen) akkor kb. 40 perc után olyan fejfájás lesz a szellemképből, hogy aznap le se feküdj inkább aludni. Értem hogy szerinted jó, mert olcsó, egy-egy filmre egyébként tényleg elmegy, de a csúcstechnika mindig is luxus volt és az is lesz. Senki sem akad fönn azon, ha egy új 3D-s TV háromszor annyiba kerül, mint egy sima, vagy hogy az NV szemüvege 40k.
Hardverlesen
-
priti
addikt
Az IMAX-ben kéttekercses vetítés van, ott feleződik az érzékelt képfrissítési frekvencia, villog is mint a hétszencség. Szerintem a 3D-s tévéknél sima digitális keverés lesz, ez a direct3d vagy mi. Valszeg kell legyen valami színezett előlap a képernyő előtt, mindenesetre az tuti hogy 10cm vékony TV szemcsi nélkül nem ad térhatású képet és olyasmit olvastam, hogy a 3D-s tévéhez meg nem kell szemüveg. Biztos be tudják csapni a szemed valahogy valami előlappal, de gondolom ott a tér mélysége azért jóval kisebb lesz, amelyik típust láttam videon annál annyiban ki is merült a 3D, hogy nem volt mindegy milyen szögből nézed a TV képét, tehát a 3D a TV képernyő síkján belül volt érzékelhető, a 3D ready meg annyi, hogy tudja a TV a 120Hz-es képfrissítést.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
h_143570
addikt
Semmi ertelme nincs agyalni a megoldasokon. A kovetkezo 4 technika van ra.
[link]Ha jol tudom az IMAX es talan a digitalis 3D a polarizlat megoldast hasznalja. Az NV egy moncsisa a Shutter Glass-t, a tobb moncsis megoldas a piros-kek-et. A TV-k meg az Autostereoscopic-t.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
Az mozis szemüveg már polarizációval működik. Avatar ami 3 óra után nem volt semmilyen utóhatás. 3D megjelenítésnek lényege hogy két szemnek való képet egymáshoz képest 14 fokos szögben beállított kamerákkal forgassák. Ha emlékszel sztereo dia kukkerekre ott simán meg volt a 2 kép a két szemnek. Ha nem kukkeral nézed a hanem vászon akkor két félképet külön külön kell a két szemnek eljuttatni. Ez vagy redőnyzárral vagy különböző szűrőkkel kell megoldani. nV féle redőnyzár legalább annyira káros mint kék cián szemüveg. Ugyanúgy rongálja a szemet + epilepsziát és egyéb idegrendszeri okozhat, az ára a polárszűrővel meg abszolute nem versenyképes. Család nyugaton se fog 1000 euronak megfelelő összeget csak "szemüvegre" költeni ami kifejezetten káros is. Néhány Blood Steewe ott megveszi oszt annyi. TVnél érdekes lesz hogy oldják meg a polarizációs eltolást.
-
h_143570
addikt
Erre lesz jo valamilyen formaban a Autostereoscopic, de csak bizonyos szogekbol mukodik es szinte az osszes hasonloan rongalo, mint a piros-kek es Shutter Glassos megoldasok.
A polarizacios megolashoz sajnos 2 fenyforass kell es szemuveg. Ez visszont 2 projektort jelent, ami elege koltsegesse fogja tenni a dolgot. -
priti
addikt
Ebben nem értek egyet veled. Például a PC játék is teljesen egyéni lett, nincs lehetőség rá, hogy a család együtt játszon, vagy akár csak két ember, mint a konzolnál és látod, mégsem tűnt el. A lehetőség lanparty formájában persze adott, de ott is mindenkinek kell hogy legyen külön PC-je, ahogy itt is kell majd mindenkinek külön szemcsi.
(#491) h_143570
Kétlem hogy az átlag néző rendelkezik olyan műszaki érzékkel, hogy két külön projektorral be tudná lőni a konvergenciát. Itt inkább az előre beállított kétlámpás projektorok kerülhetnek szóba, persze ott is bőven kell játszani a behangolással. Én annó egyszer beállítottam egy 3 lámpás projektort aminél még külön volt az RGB, hát nem mondom, jó játék volt, mire sikerült.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A BDA sztereó 3D Blu-ray szabvány teljesen elfogadottnak tűnik. Játékok és filmek esetében is tökéletes. Az Avatar esetében nagyon jól vizsgázik (persze a mozis változat más elvű). Ettől függetlenül van még egy pár szabványtervezett, ami már elnyerte végleges formáját. A gyártók közül a CES-en kiderült, hogy a Bit Cauldron minden szabványos elgondolást támogat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
h_143570
addikt
Shutter glass ha csak az aran bukott volna el. Kell hozza egy draga 120Hz megjelenito. Ugyebar a szemuveg, ami az NV megoldasanal ha jol emelekszem mar vezetek nelkuli. Meg meg egy Visin es Aszpirin gyar a huzamos hasznalt eseten jelentkezo mellekhatasok lekuzdesere.
Roviden a jelenleg elerheto osszes megoldas ezekszerint a bukta kategoriaba tartozik sajnos. Bar ha a hosszutavu hasznalat mellekhatasait nezzuk akkor a polarizalt lencses megoldas lehet a befuto.
[ Szerkesztve ]
-
moha21
addikt
Ezt nem hagyhattam ki:[link]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Oliverda
félisten
Aug09 - when Fermi comes out in the fall its going to DESTROY everything
Sept09 - Ha Ha, Cypress is just 2x 4870. Fermi for the WIN.
Oct09 - Ok ok, a few weeks late.. its TMSC fault, duh.. PS: That's me in the facebook page photo
Nov09 - See!?... see!? Its a real card. They are just putting finishing touches.
Dec09 - DX11 doesn't really matter.
Jan10 - DX11 DOES matter.
Feb10 - ....?"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
h_143570
addikt
Szerencsere az 5 12es ventienk koszonhetoen, teljesen hangtalan a gepem, meg tobb ora jatek utan is.
Kulonben nem a hangra ertettem, hanem arra, hogy azt hittem, hogy megszemlyesitettek az NV-s emberkeket. Viszont decibel volt kedves felvilagositani, hogy erdetik voltak. Ez esetben mar nem eros hanem kifejezeten szorakoztatonak minositenem.
[ Szerkesztve ]
-
Perillustris
senior tag
válasz Tökmindegy #408 üzenetére
a haverom amikor odaállt az M3 asom mellé és megjegyezte ,hogy a KIA isten tudja mije sokkal kevesebbet fogyaszt,meg olcsóbb is
Ez a Deák téren volt, a megállóban?
Perillustris
-
Vassili
tag
válasz Perillustris #510 üzenetére
De a KIA és az M3 nem egy kategóriában versenyeznek sőt még csak közel sincsenek egymáshoz, azért itt más a helyzet! Ha 5870-nél 25%-kal gyorsabb lesz, meg 50%-kal drágább, plusz sokat fogyaszt, meg forrófejű... ki fogja megvenni? Már ha egyátalán lehet majd kapni és nem lesz belőle hiány. +még lesz 5 revizió és Q4re talán kihozzák... Duke Nukem Forever! Pedig jöhetne már valami használható, mert az árak nagyon el vannak szállva, sebaj majd az S3!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Házimozi belépő szinten
- Mazda topik
- BMW topik
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Notebook hibák
- További aktív témák...
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-
- MSI GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X 384bit (RTX 3090 SUPRIM X 24G) videokártya
- GAINWARD RTX 3070 8GB GDDR6 PHOENIX Eladó! 125.000.-
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya