- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kikikirly
senior tag
Heti csoda akkumulátor hir....
Bárcsak tényleg kisülne belőle valami jó. -
dokanin
aktív tag
Tényleg vicc, hogy ez már kb az ezredik. És még mindig ugyanazokat az aksikat használjuk, mint 15 éve kb.
-
bacsis
Közösségépítő
Mekkora poèn már... Olvasom a hìrt, mondom jövök a fórumba, azt jól megaszondom, hogy na ebből se lesz semmi, ahogy az eddigi igèretekből... Erre látom már meg is előztek
-
enginev3.0
félisten
Kár érte, kiváló ügynök volt
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Aprósólyom
addikt
Gyanítom, nem a víz molekulát fogják bontani, hanem nyomelemekre, oldott ásványi anyagokra gondolnak... Majd kiderül, vagy örökre sci-fi marad ez is....
Én nem félnék amúgy sem a tengervíz elfogyásától, mert rengeteg van belőle. Inkább a mellékhatásoktól zartanék, amit az oldott anyagok eltávolítása okozna, ha nagy léptékbe fordulna egy ilyen texhnológia. Pl. Ásványi anyag hiány az élőlényekben?Jevons paradox
-
Reggie0
félisten
Nátrium-ion akkumulator. Eleg sokan kiserleteznek vele, nem csak az IBM.
(#8) Aprósólyom:
Az oceanok terfogata 1400000000000000000000 liter. Ebben 14000000000000000 tonna natrium van. Litiumbol a foldon nagyjabol csak 100000000 tonna lehet, ami nem mind kibanyaszhato. Egy nagyobb teslaban van 75kg lithium, mondjuk natriumbol tegyuk fel 200kg-t belepasziroznak dupla akkora akkuval. Igy is nagyjabol elmeletileg 70 trilliard(70E+12) autora elegendo so van a tengerben, szoval en nem aggodnek.[ Szerkesztve ]
-
-
Ez az "ajándék" igazi nesze semmi, fogd meg jól. Kísérleti fázisban lévő cucc, amiből - akárcsak a többi 100 másikból - nem lesz semmi.
https://www.coreinfinity.tech
-
válasz secretgarden #13 üzenetére
Azért a grafén akkut már a zsebedben érezheted, én már annak is q örülök.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
fagzal
csendes tag
Írni kéne egy Word macro-t, amivel új aksi technológia cikkeket lehetne generálni
-
flashpointer
őstag
ja jol hangzik csak mindig vannak ilyen kisbetus aprosagok hogy mindehhez 800 fokon kell tartani meg aki ranez rakot kap olyan mergezo.
-
Depression
veterán
Ennyire nem kell pesszimistának lenni. Dolgoznak rajta: ibm, merci, tesla, samsung, MIT, és még sokan mások, akik nem egy garázsban oldják meg a vízhajtású járműveket, akit az olajipar elhallgattatott. A többi technológia is javában ott bukik meg, hogy nagy tételben gazdaságosan hogy lehetne gyártani. De igen, az egyik ilyen hír megváltja majd a világot. Mert az a cég, aki szabadalmat szerez egy működő technológiára, az a világ leghatalmasabb cége lesz. Sajnos nem magyar...
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
energy4ever
addikt
Natrium, magnezium, kalium.
Kivancsi leszek mennyivel lesz nehezebb tomegre a mostani megoldasoknal. Valamiert azzal nem akarnak dicsegedni...
Ha kivonjak a vizbol a hozzavalokat, utana mennyire alakitjak at, csak ugy belehet majd onteni vissza a tengerbe a hasznalt akku tartalmat? Csak mert ennyi erovel a mostani akkukra is mondhato, hogy mennyire kornyezetbarat, hiszen alkotoellemei a foldben megtalalhatoak.
Mellesleg nagyon nincsen meg itt az ideje az elektromos jarmuvek elterjedesenek, ameddig szeneromuvek dolgoznak az aramert. Borzalmas kornyezetrombolas meg egy dizelhez kepest is! -
#33253120
törölt tag
Holnapi méregzöld hír:
Az IBM-nek a tenger sem szent. Akkumlátorgyártással szárítják a tengereket, és óceánokat.... -
válasz Depression #21 üzenetére
Pont ezért nem kell beharangozni, ami kísérleti fázisban van. Körülbelül másfél évtizede egy helyben toporog az akkumulátor-fejlesztés, ezalatt ígértek nekünk fűt és fát. Most még egy ígéret a padlásra - használható terméket akarok megvenni.
https://www.coreinfinity.tech
-
llax
senior tag
Li-ion akkuknál az alatt a 15 év alatt több, mint duplájára nőtt a kapacitás/tömeg, kapacitás/térfogat arány és ennél is többet javult a kapacitás/ár aránya. A kifejlesztésük óta többszörös a javulás... Ez a javulás folyamatos, még odébb van az a határ, ahol már a kémia és fizika közbeszól. Minimum egy további duplázás (de inkább több), addig másnak kevés esélye van mellette.
Kicsit olyan ez, mint a chip-ek csíkszélessége és a számítási teljesítmény/fogyastás aránya. Az alapanyag továbbra is szilícium, a csíkszélesség csökkentés előnyei ismertek, mégsem ugranak át több lépcsőt, mivel ahhoz nem csak gyártó gépeket kell fejleszteni, hanem egyéb gyártástechnológiai változtatásokra is szükség van. Ezek fejlesztése és a gazdaságos tömeggyártásba átvitele időigényes. Jelenleg ilyen úton jár a Li alapú akkutechnológia is. Egye-egy újabb gyártósor építésénél, régi cseréjénél/felújításánál mindig van némi upgrade a gyártott akku paramétereiben is.
Jelenleg az a probléma a sok laborban létező "csodaakkukkal", hogy tömeggyártásban (eleinte biztosan) nem lenne olyan szuper és a gazdaságos gyárthatóság elérése is időigényes (első perctől vagy jobbnak, vagy olcsóbbnak kellene lennie, mint a Li-*). Senki nem akar több év veszteséget bevállalni egy alapvetően (legtöbb célra) jól használható, gazdaságosan és nagy tömegben gyártható, továbbra is fejlődő ágban lévő technológia mellett. Mindezek mellett dolgoznak a Li újrahasznosítás gazdaságossá tételén is (egyelőre nem az - olcsóbb bányászni), ha ebben sikerül eleget előrelépni, akkor a "csodaakkuk" még sok ideig maradnak a laborokban. Majd eljön azoknak is az idejük (közülük 1-2-3-nak), ha kezd kevés lenni lítium, így az kezd nagyon drága lenni... -
llax
senior tag
"Most megint beindulnak az álomgyárak?"
Igen, csak azzal a különbséggel, hogy már nem egyetemi és egyéb, (nagyrészt) közpénzekből finanszírozott laborokban, hanem erősen profitorientált cégeknél. Ilyen helyzetben már nagyobb az esélye, hogy (ha nem ebből, de valamelyik újabb fejlesztésből) sorozatgyártásba kerüljön valami.
Egyébként a Li akku is ilyen álom volt több évtizedig. Az elv rég ismert volt, az olcsó tömeggyárthatóság még nem.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
"A lítiumos akku történetét nem ismertem."
Nagyon dióhéjban: '73-ban kezdődött. 1,5 évtized labor, majd a japánok, élen a Sony-val kereskedelmi terméket csináltak belőle, közel egy évtized alatt alkalmas és elég olcsó lett a kommersz cuccokba, nagyjából az ezredfordulón kezdett el (majdnem) mindent leváltani.
Aki itt 15-évezik, az nem veszi figyelembe, hogy 15 évvel ezelőttig is bő 30 éven át fejlődött... -
troviko
senior tag
Azt nem, de egész jó ötlet lenne összeszedni, hogy az elmúlt 20 évben hány ilyen cikk jelent meg...
Mert kb. azóta olvasok ilyen cikkeket havonta, két hetente, aztán valahogy még mindig ugyan ott tart technológiai értelemben az akkuipar, ahol akkor, max annyi változott, hogy duplázódott az energiasűrűség. 20 év alatt ez azért elég csekély fejlődés.https://www.oldtech.hu/
-
Reggie0
félisten
válasz energy4ever #23 üzenetére
De legalabb nem a varosban szennyez, ahol tudorakot lehet kapni tole, es sokkal hatekonyabb fustgaz szuresre ad lehetoseget, mint a jarmuvek reszecskeszuroi es katalizatorai.
(#27) csicso82: Akkut fejleszteni nem egy egyszeru dolog. Amugy konnyu kritizalni a sebesseget, de tessek elmenni kutatni, nem a hiszti segit, hanem ha hozzateszel valamit.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz energy4ever #23 üzenetére
Szénerőművek? Magyarországon a paksi atomerőmű adja az energiaellátás nagy részét, a Mátra szénerőmű kiváltásán meg dolgoznak, ha láttad Handrás utolsó előtte videóját, ahol a Paks mellett megépült naperőműfarmot mutatta be.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Komplikato
veterán
válasz secretgarden #13 üzenetére
Mindeközben a Lamborghini új hybrid sportkocsijában, meg egy most bevezetésre kerülő elektromos motorban szuperkapacitort használnak majd, amiről sokan tudni vélik, hogy nem lehet aku helyett használni, mert elveszti a töltését hamarabb. Ezek szerint még sem?
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Reggie0
félisten
válasz Komplikato #36 üzenetére
Attol fugg milyen gyakran hasznalod. Azert nem sul ki olyan gyorsan, mondjuk 7-30 nap alatt, tipustol fuggoen. Ha hasznalod es toltogeted akkor nem gond.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz Komplikato #36 üzenetére
A szuperkondik fajlagos kapacitása (/tömeg, /térfogat) sokkal alacsonyabb és sokkal drágább is, mint a Li-* akkuk. Az önkisülése is nagyobb.
Ugyanakkor (nagyon) sokkal gyorsabban tölthető, sokkal gyorsabban kisüthető, mindez sokkal kisebb veszteségekkel, mint a Li-* akkuknál.Tehát vannak előnyei és hátrányai, sőt igazából annyi a közös bennük, hogy mindkettőben energiát lehet tárolni és mindkettő a 21. században kezdett terjedni (de egyik sem friss fejlesztés...). Az egy másik világ. Közvetlenül akku helyett sok helyen nem használható.
Hibrid járműben 1-2x-i fékezés energiáját hatékonyan eltárolni (kisebb veszteséggel, mint Li-* akkunál), majd gyorsításnál visszaadni jó lehet, értelmes elektromos hatótávot vele elérni emberi áron nem lehet.
-
hemaka
nagyúr
Remelem azert megelem, hohy lesz is egyszer ezekbol a beharangozott uj akkukbol valami
-
-
veterán
Az olajlobbi meg a gyikemberek miatt ugysem lesz meg erdemi elorelepes
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
hyperspace
őstag
Én is csak gonoszkodni tudok, mert nem vagyok elég okos, hogy érdemben hozzászóljak.
"a tengervízben található anyagokból állítható össze" - olajból, műanyagból, és halakból?
X+1-edik csoda akku.
ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)
-
D.Tibor
csendes tag
Ha jól emlékszem Nemo kapitány Nautilusa is a tengervízből állított elő elektromos energiát.Egyébként Jules Verne a XX.-dik század több találmányát is előre megjósolta.
-
koby11h
aktív tag
Csak megéljem mire megjelenik a piacon megfizethető áron...
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
blackcoffee
csendes tag
válasz energy4ever #23 üzenetére
"Mellesleg nagyon nincsen meg itt az ideje az elektromos jarmuvek elterjedesenek, ameddig szeneromuvek dolgoznak az aramert."
Csak nagyon nem mindegy hogy egy szeneromu szennyez valahol telepulesektol tavol, ahol modern technologiakkal lehet szurni a kibocsatasokat egy kozponti helyen vagy 10-20 eves autok pufogik a fekete fustot a varosokban. Kepzelj el olyan varosokat ahol majdnem nullara csokkenne a autok okozta legszennyezodes es a zaj.
Meg aramot elo lehet allitani nap, szel vagy nuklearis energiabol is, mig benzint csak koolajbol.
-
Fecogame
veterán
Legyen úgy
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
atus72
senior tag
Na akkor márcsak megint 3 évet kell kivárni
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos autók - motorok
- Hálózati / IP kamera
- DJI topic
- Stellar Blade
- További aktív témák...