- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Fujifilm X
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Hobby elektronika
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pazirezz
tag
Élvezetes olvasmány volt, köszi szépen
Más: végig abban a tudatban voltam, h kis-hazánk országhatárait "fekete matricás" rendszámmal (katalizátor nélküli) nyugatra, dél-nyugatra nem szabad elhagyni, mert az ottani szabályozás nem engedi?!
Rosszul tudtam?https://m.facebook.com/paZirez
-
AAntii
őstag
Nem semmi autókázás lehetett, le a kalappal a vakmerő család előtt!
"Az amatőrnek ihlet, a profinak előleg kell."
-
oxox
addikt
nice!
mi faterral trabant kombival (80-as evek vegen), bejartuk jugoszlaviat ill. megjartuk berlint (meg NDK volt), es romat (90-es evek elejen) is trabival (romaban volt sikere )...nincs is jobb mint mikor berakod a globus konzeveret a motorterbe es a kovetkezo pihenonel mar meleg isgyerekkent nem elveztem, hogy abban eltunk, es nincs penz gyakorlatilag kint semmire, de most szivesen emlekszem vissza ra
[ Szerkesztve ]
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
#09819904
törölt tag
Nagyon tetszett az írásod!
Mondjuk a Trabi rendszámánál elmosolyodtam... -
PhaetonV10
tag
Jó volt olvasni az írásod. Bár amondó vagyok, hogy Magyarok vagyunk, ez a faterozás engem idegesít.
-
AndrewBR
senior tag
Grat az íráshoz!
A.
-
gabe_
őstag
Jó kis írás.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
BlackPriest
őstag
tök jó írás, jövőre talán a bogárral is nekivágok egy hasonló körnek kisebb létszámmal
életem első külföldi vezetése is krk-re történt, életem első koccanásával együtt még a balcsinál
búvárkodás részhez, ha lefelé menet befogod az orrod és fújsz egyet, kiegyenlíted a nyomást a füledben és mehetsz lefelé. 10 méterig kell pár ilyen, utána már ritkábbanBogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
105kacsa
őstag
Láttalak benneteket.Hazafele jövet a Magyar határnál előztünk meg egy szürke Focus-al.
ZTE Axon Elite - ligában játszik. Teclast X10 3G a nagyképű jóképű. OUKITEL K4000 Pro a verő erő.
-
icezozo
addikt
jó írás köszönet a beszámolónak!
http://qwankido.hu/
-
-PLevi-
senior tag
Nagyon jó írás, okozott pár kellemes mosolyt így este! Szép kis út lehetett, minden elismerésem! Elég vakmerő Trabival nekivágni egy ekkora útnak! Még mindig sokkal jobb 100 km/h-val autópályán, mint Sveti Rok-tól Sibenik-ig átlag 50-70 km/h-val hegyek között és szinte folyton falvakban haladni. (Dugó volt az A1-esen, fél óra lépésben vánszorgás után meguntuk és alternatív útvonalat választottunk. Az úticél Razanj volt.) Bár látnivaló lényegesen több van a hegyek közt.
[ Szerkesztve ]
-
Sztbeni
őstag
"Alapjában véve minden (még az alapvető élelmiszerek is) a haza árakhoz mérten mindenhol legalább 1,5x-2x annyiba kerülnek. Talán kisebb közértek árulnak mindent még drágábban. Nem tudom, a horvát bérekhez viszonyítva ez mennyire megfizethető a pórnép számára.
A sörök is drágák. A legtöbb 10 kuna körül mozog (átszámítva 430 Ft körül)."
Ezen meglepődtem. Én tavaly amikor voltam, akkor nekem úgy tűnt, hogy a tengerparton a bolt kicsit drágább, mint itthon, de nem vészesen. De volt ahol azonos vagy akár olcsóbb. És fél liter Karlovacko emlékeim szerint 6 kuna körül volt. Ennyit emelkedtek tavaly óta az árak?
Az igazság semmitől sem fél. Csak attól, ha elhallgatják.
-
r0ach
tag
Azt a mindenit! Le a kalappal a Trabi előtt! Illetve a bevállalós család előtt is!
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=r0ach
-
A TSZ udvarban a kútnál lehetett fogadásokat kötni, azért sietett úgy a kis Géza megkérdezni, hogy mi történt, amikor begurultatok tankolni!
Ja, csak szólok, hogy Ők nem hittek a dologban!
-
dredbiro
senior tag
"Előbb tankolni kell, aztán hozzáönteni az olajat. Kicsit megborogatni a kocsit, hogy összekeveredjen, és kész is vagyunk. Indulás! " ,tovább olvasom ha fene fenét eszik is
Good hunting,STALKER !
-
TaaT
veterán
Hátul BMW lemez felni? Laza.
Give them hell Ukraine!
-
dredbiro
senior tag
Remek kis nyaralásod volt,tetszett az írás,köszönöm szépen,élmény volt olvasni.
Good hunting,STALKER !
-
C$abi
aktív tag
A Trabant elpusztíthatlan, mint a W124-es Mercedes-Benz. Egy élmény volt olvasni a beszámolót. Szép munka!
-
Vesa
veterán
A bátorság előtt emelem kalapom, de ezzel együtt, engem a cikk olvasása közben elkapott egy olyan nyomasztó érzés, amit csak az érthet meg, aki már javában élt az átkosban. Amikor még a magyarok 1-2 Gorenjével a trabantok és wartburgok tetején grasszáltak az autópályákon. Siralmas volt, nem kellemes emlék, szánalmas volt nézni ezt akkoriban.
Nekem a Skoda nevű csoda jutott az akkori szarból, amivel még a Balatonig is erőteljes kihívás volt az út. Nem élveztem azt a korszakot, ezért az írás ilyen értelemben számomra kicsit talán mást jelent, de tény, hogy bátorság kell egy ilyen "autóval" ekkora utat bevállalni.A tudomány a valóság költészete!
-
somé
őstag
Én kispolskival németekhez jártam, 1,5 hónap alatt 3x fordultam. (Celldömölk-Weihmörting oda-vissza 840km.) Kamionok ledudáltak az emelkedőn, akkor még volt határ, az osztrák-magyarnál meg a határőrök körberöhögtek, de szó szerint.
Mindez 1997-ben történt.
(Egyetlenegyszer volt műszaki problémám, de az is akkor, amikor odaértem másodszor, a megszakító besült.)A fantáziához intelligencia szükséges.
-
KAMELOT
titán
Hát te sem vagy beteg! Trabival ? Hardcore!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chiller
őstag
Nem semmi sztori, grat!
Mi kétszer voltunk horvátba kocsival, egy focussal és egy rover 200-al. Szép emlékek
-
DuplaZso
aktív tag
Normális műszaki állapotú járművel miért ne lehetne nekivágni egy ekkora útnak ? Az, hogy az egy Trabi, a meghibásodások körét is erősen leszűkíti. Elég vinni magaddal egy fél készletnyi anyagot a gyújtás áramköréhez + 1-2 bizti meg az egyébként is kötelező égőkészlet. Szerszám is csak néhány kell. Én inkább tartok kockázatosnak egy nem _tökéletesen_ megbízható, bármiféle aktuális műszaki fícsörökkel megrakott járművet. Merthogy ha a műszerfalon kigyullad "a" piros lámpa, és/vagy az elekrtonikus/számítógépes vezérlés tiltja a motort, akkor biz bakkhatod. Jó drágán autómentő, körömrágás a szervízben, hogy sikerül-e és mennyiért ? Ilyenkor szokott egyébként besegíteni az asszony és a gyerekek a "mikor indulunk már ?", "meddig kell még várni ?", "éhesvagyok/pisilnikell/fájahajam/öcsémnemhagybékén", satöbbi együttérző félmondataikkal. A hab a tortán pedig amikor behisztizik a fáradt gyerek, az asszony pedig azzal vígasztal téged, hogy "Ugye megmondtam ? / Na, kinek volt igaza ?".
Egyéb iránt bitang kényelmetlen lehetett ekkora távot 4 normális méretű embernek megtenni akkora utastérben.
Remélem mindőtök elmondhatja a történtek fényében, hogy simán meglépné ugyanezt atortúrát mégegyszer. Akkor ugyanis tuti megérte.Trabira pedig vigyázni ! Kis odafigyeléssel, és a rá jellemző, rendszeres karbantartásokkal / beállításokkal / apróbb felújításokkal hűséges használati eszköz marad hosszú ideig. Az pedig, hogy ritkán bedobja a durcát valamiért, kit érdekel, ha egyszer könnyen ki lehet engesztelni ? Néha elég hozzá egy csavarhúzó és egy darabka polírvászon.
Kívánom, hogy minél hamarabb újra kiruccanhassatok, és köszönjük az írást !
-
wocsok17
tag
Mi bulgáriában voltunk vele a tengerparton 2x, bár az kombi volt + tetőcsomagtartó, én meg a csomagokon utaztam pár ezer km-t.
Egyik legszebb emlék! -
vadászcsiga
félisten
A Go Trabi go című film ugrott be rögtön. Jó írás
-
Sanchez638
addikt
Öröm volt olvasni, ha lehetőségem lenne én is bevállalnék egy utat egy trabival
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
vadászcsiga
félisten
válasz Sanchez638 #28 üzenetére
Én még ha fizetnének sem
-
Sanchez638
addikt
válasz vadászcsiga #29 üzenetére
Nekem volt már egy két csodám, és sok minden túl éltek. Am szórakozásnak jó. Bár ezt csak az tudja akit érdekel az autózás. Mint most a bmw őrület is ilyen.
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
vadászcsiga
félisten
válasz Sanchez638 #30 üzenetére
Bizonyos kor felett már a kényelem ami számít. Autóban, utazásban, szallasban. De fiatalon kétségtelen hogy így van
-
Sanchez638
addikt
válasz vadászcsiga #31 üzenetére
De még ha nem is a határon túlra, de egy két helyet bejárni kellemes tud lenni, főleg hogy egyre kevesebb a trabant. Valamelyik nap egy idős pár láttam 601-el. Jó volt látni, hogy a kapcsolat is olyan öreg lehet mint az autó
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
LordVader80
senior tag
jó írás, tetszett
May The Force Be With You!
-
Findzs
addikt
tetszett az írás és gratula a trabihoz
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
vadászcsiga
félisten
válasz Sanchez638 #32 üzenetére
Nekem volt trabantom de nem kívánom vissza. Egy két szépen felújított darabot tényleg jó látni az országban de ennyi, legalábbis nekem.
-
válasz vadászcsiga #35 üzenetére
Mint szerintem egyikünk sem, akiknek nem csak egy buli autó, hanem maga a napi élet volt anno.
Persze régen az utak sem ilyenek voltak, lehet nosztalgiázni, de akkoriban, mire Budapestről eljutottunk az ország keleti részébe a szovjet határhoz, az egy egész napos mentet volt. Reggel indultunk, délután érkeztünk 360Km ~ 8óra. Az ember szét ülte az ülepét, azért ne gondolja senki, hogy ugyan olyan komfortos volt ülni egy trabiban, vagy kispolskiban, mint egy mai közép kategóriás autóban.
Olyanok is voltak, amin ma már csak nevet az ember. DKW jól megrakva, négyen ültünk benne, én még csak kis gyerek voltam, tehát nem is a mai súlyommal kel számolni, de amikor hazafelé a szolnoki felüljáróhoz értünk nem sikerült leküzdeni a hatalmas tereptárgyat. Az első kísérletet még kettő követte, egyre messzebbről, nekifutásból. Persze ezek is hasonló eredménnyel zárultak, mint az előzőek. Maradtunk az indulási oldalon.
Ekkor jött a mentő ötlet. Megfordulni, és hátramenetben nekivágni a leküzdhetetlennek hitt felüljárónak.
Ez bevált, hatalmas tempót diktálva ami volt úgy 5Km is óránként, sikerült felkapaszkodni a csúcsra, de máig sem tudom, hogy ki félt jobban, én, vagy édesanyám, aki vezetett.
[ Szerkesztve ]
-
Earl_Muttley
aktív tag
Ugye parszor lattam mar azt a Trabit. Nem gondoltam volna hogy ekkora tavra kepes meg!
Mindenesetre masodszor is elmeny volt olvasni! Nalunk anyai agon Wartburg volt 30 evig, apai Nagyfaterom meg Skodaval jart ki rengeteget melozni, a nemetekhez altalaban.
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
JetiRulez
őstag
Köszi, hogy volt időtök végig olvasni és véleményezni. Hadd válaszoljak egy pár hozzászólásra!
oxox: Tud azért ez a kis motor fűteni rendesen. Országúton égeti a lábamat a forró levegő. Kerül még bele egy IFA fűtőmotor és városban is pólós idő lesz az utastérben.
rdt89: Ez 2T Warnyú volt? Mert az az igazi, annak van csak igazán feelingje. Jó kis bádoghang.
105kacsa: Gondolom néztetek nagyot, mi, hogy ki ez az elvetemült bagázs.
-PLevi-: Belső-Horvátország valóban nagyon szép hely, de mikor régen arra jártunk, kihagyva az autópályát, tartott vagy 1,5 napig lejutni a tengerre. Látom a térképen Razanj-t, ott voltunk 5 éve tőle pár km-re Seget Vranjica-ban. Akkor még a 30 éves Audi 90 kocka-traktorral. Szerettem azt a kocsit is, mert 5-6 liter gázolajjal kivitt a világból és soha nem hagyott ott sehol.
TaaT: Előre is felkerül a másik két pár Bömös felni, csak valamiképpen osztókört kellene módosítani, esetleg 1.1-esből vagy Polo-ból bemókolni tárcsaféket és felmenne.
Vesa: Érdekes, mert a régiek, felém jó véleménnyel voltak mindig is a Skodákról.
DuplaZso: Nekem annyira hátul nem volt kényelmetlen, mert viszonylag kis termetű vagyok és úgymond ki van párnázva a hátsó felem (egy kis túlsúly ). Egy biztos, 4 fővel még egyszer már nem vágnék neki, mert úgy az igazi, ha csattra hátra tolhatom a vezető ülést. Akkor tényleg kényelmes és mellettem pedig ülne a majdani párom (remélem lesz olyan ).
vadászcsiga: Nekem is a film jutott eszembe és még gondolkoztam is azon, hogy miként szőhetném bele a filmcímet a bejegyzés címébe. Aztán hagytam így.
sanchezsa: Lehet, hogy több évtizede még arra az autóra vártak nagyon sokat és azóta kiszolgálja őket.
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
-
105kacsa
őstag
-
Simi87
senior tag
Jó volt olvasni. Nálunk a 80-as évek elején kikoptak a családból a keleti csodák, csak pár IFA (mármint nagy IFA, nem vartyogó, meg trabicsek)maradt meg. A barátnőm nagyapja tavaly adta el az 1200-as zsigáját, csak párszor ültem benne, de nagyon tetszett.
Nálunk a 123-as Merci, 626-os Mazda, mitsubishi galant, porsche 924, bogár, malac Passat volt a 80-as évek vége, 90-es eleje.
Most csorgatom használtautó.hu-n a nyálam egy 123-as mercire, jövőre én azzal mennék nyaralni. -
-PLevi-
senior tag
válasz JetiRulez #38 üzenetére
Tavaly utazási irodás hercehurcával 8 óra alatt lent voltunk a tengerparton, 10 óra alatt már a szálláson (Ajkáról). Idén ez az utazási iroda kiiktatásával is csak bő 12 óra alatt sikerült, hála a csúcsforgalomnak.
Direkt korábban indultunk, mint tavaly, ahhoz képest idén több tapasztalat birtokában is később értünk le úgy, hogy tudtuk hova kell menni...
Az időjárásról annyit, hogy állandó 30-35 fok, két év illetve 16 nap alatt végig napsütés, mindössze tavaly első nap volt egy órás vihar, de azon kívül semmi.
A part menti városok ahol mi jártunk, mind gyönyörűek. Primosten, Rogoznica, Razanj, Trogir és Split. Igaz Split az kicsit más jellegű, de mégis csak egy nagyváros.[ Szerkesztve ]
-
Sethdobaloah
senior tag
"lesütött tekintet" : nekem múlt héten a szomszéd apartman tulaj nénije lelopta az ablaktörlőket, mert rosszul parkoltam (szerinte). Nem jött volna szólni inkább... Hja Hvar szigetén.
...csak én vagyok helikopter?
-
vadászcsiga
félisten
válasz Sethdobaloah #42 üzenetére
Viszont legközelebb biztos hogy jól parkolsz
-
petipetya
nagyúr
Remek beszámoló, jót nevettem az elhagyott üzemanyag pálcán.
"nincs rá lezsóidő"
-
Chiller
őstag
válasz Sethdobaloah #42 üzenetére
Mi airbnb-n foglaltunk 3 éve szállást, és a házigizdák este 9fől megkövetelték a TELJES csendet, nem viccelek, még beszélgetni se lehetett, se tévézni (halkan!), se semmi. Fenyegetőztek, hogy ránk hívják a rendőröket, mert merészeltünk pókerezni (na ahhoz még beszéd se kell ugye igazán)....
Szóval szép-szép Horvátország, de a Görögök mégiscsak ezerszer korrektebbek, rendesebbek.
Egyszer azért megnéznék egy magyar-horvát nyugger vitát[ Szerkesztve ]
-
JetiRulez
őstag
Nem tudom, hogy említettem-e, de júliusban egyik haverom is lement a barátnőjével, csak 4T Trabival. Azért azt is megnézték.
Chiller: Hasonlókat soha nem tapasztaltunk, amikor kint jártunk. Érdekes.
rdt89: Ha okádja a füstöt, na akkor keletkezik lúdbőr. Simán illene ezekre a járgányokra egy Smoke&Charm matrica.
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
-
#09819904
törölt tag
Hátha megjön a kedv hozzá!
-
PistiSan
addikt
Nem semmi kaland, a cím miatt kezdtem bele, öröm volt olvasni az élménybeszámolót.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W