- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gaming notebook topik
- LG LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
L3zl13
nagyúr
''Azok voltak a szép idők.''
Miért? Ugyanazokat a játékokat most is használhatod, ha akarod. És ugyanúgy elég lesz hozzá a 80MB-s vinyó.
Ja, hogy neked egyszere kellenek a mostani cuccok is a jelenlegi csúcsgrafikával és még 80MB-s vinyón is férjenek el...Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
Valahol értem mit mondasz. De épp ez az eszméletlen fejlődés, ami nem csak folyamatos sebességnövekedést, meg tranzisztorszám növekedést takart az, amiért manapság már többet várunk egy generációs ugrásnál, mint hogy hozzáraktak egy kis cachet, vagy megváltoztatták a tokozást csak azért hogy még több áramot vehessen fel a proci, ami már ígyis majdnem annyit fogyaszt mint anno az ENIAC...
Ugyanakkor folyamatosan hallani az igazán szenzációs technológiákról, amelyek ugrásszerű változást (és nem csak gyorsulást!) okozhatnának, de a gyakorlatban ezek még mindig váratnak magukra. Ezért vagyunk talán kicsit csalódottak az új bejelentések láttán.Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
Én azért ennyire nem vagyok retro, de PSX játékokat gyakran nyomok emulátorral, és nemrég előkapartam a Revenant című 97 körüli RPG-t, és egyátalán nem zavart a grafika.
Mondjuk azért van egy pár DOS-os játék, amin még ma is lazán el tudnék játszogatni órákat. Pl X-Com, Dune, Ascendancy, Heroes II...Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
''Vagy a régi Prince of Persia. ... És ez az amit én ma nagyon hiányolok...''
Szvsz pont ugyanez a hiányérzet, amit manapság érzünk az új bejelentésekkel kapcsolatban mind HW mind SW részen...
A folyamatra vissza tekintve fantasztikus a fejlődés, de ez egyes fejlődési lépések nem tűnnek túl lenyűgözőnek. Mostanában nem nagyon rémlik semmi, ami ugrásszerű változás lett volna.Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
Érdekes, de akkor miért nem csinálnak jobbat...
Szvsz nem rontja valaminek az értékét, hogy sok évvel a feltalálása után elavul...
Mellesleg a Neumann architektúrának asszem csak egy része az, hogy a proci és a memória el van választva egymástól. Márpedig a Neumann Bottleneck erre vonatkozik.
[Szerkesztve]Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
Nem tom, de ha arra gondolunk, hogy a memória és a proci nincs szétválasztva, és azonos órajelen megy, hogy ne legyen bottleneck, akkor 1GB-s L3, L4 vagy nemtommilyen cache kéne a gépekbe? Szvsz ez technológiailag nem megoldható.
Másik, hogy a Neumann Bottleneck kifejezés még a 70-es évekből származik, azóta több változás is történt ezügyben.
Pl azóta a procik magja és külső oldala (FSB) nem azonos órajelen fut. Már ezt sem lenne gazdaságos megoldani. Azt is láthattuk már a múltban, hogy mennyivel problémásabb az FSB-t növelni, mint a magórajelet.
Azóta van a procikban cache, méghozzá legalább 2 szintű, és viszonylag nagyméretű, amelyeknek találati aránya 90% fölötti, tehát legtöbb alkalmazásban nagyobb méretű magórajelen futó, és közvetlen elérésű memória nem gyorsít jelentősen egy bizonyos méret fölött.
És végül azóta jelentősen változtak a programnyelvek. Az újabb nyelvekben írt progikban már kevésbé jelent szűk keresztmetszetet a memória sávszélesség.
Persze, valószinűleg pont azért fejlődtek ebbe az irányba az újabb nyelvek, hogy minél inkább kiküszöböljék a bottleneck negatív hatásait.
És akkor még vegyük számításba azt is, hogy az AMD által alkalmazott (és tudtommal mások által is tervbe vett) integrált memóriavezérlő egy újabb lépés ennek a bottlenecknek a megszüntetésére.Aki hülye, haljon meg!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bányászgép / 9x 5700/5700 XT / 500MHs / ELADÓ!
- Beszámítás! ASUS Z790 Hero i9 13900K 64GB DDR5 2TB SSD RTX 4090 24GB be quiet! Pure Base 500 1000W
- Beszámítás! Gigabyte Z590 i7 10700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ANTEC P180 Corsair 750W
- Beszámítás! ASRock H310CM i5 8500T 16GB DDR4 240GB SSD GTX 1660Ti 6GB Sharkoon ZALMAN 500W
- Beszámítás! GB B550M R7 5700X 32GB DDR4 2TB SSD RTX 3080 10GB be quiet! Pure Base 500DX Corsair 750W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest