Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Nagyon tudnám csípni ha birtokolnám, de drágának érzem. Az X100 már sokkal barátibb, de ha meg azt venném meg, akkor folyton ott motoszkálna a gondolat, hogy bezzeg az az "S" betű...

    Szóval ha Fujifilm akkor továbbra is csak analóg filmként jöhet szóba. Talán egyszer készül egy fapados cserélhető objektíves X gép is. Nekem semmi extra nem kéne, csak jó objekív(ek) meg a szokásos kiváló szenzor. A többivel békén lehetne hagyni. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Gondwana #17 üzenetére

    Amíg ez pletyka, addig nem érdemes erre alapozni. Nekem egy fényerős fix (28 és 35mm között valahol) bőven megtenné, szóval akár egy "X100s Lite" is jöhetne. Egy nagy halom szolgáltatásról lemondanék, csak legyen fogyasztható az ára. De az X sorozatú Fujikra közel sem lehet az "olcsó" jelzőt alkalmazni... :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kisbocs06 #34 üzenetére

    Ha nem bánod, én most teszek ide a kérdőjelet, mely a hozzáértésednek szól:

    ?

    Vehetsz 30-40 ezerért egy kompaktot amivel megpróbálhatod azt amit Zack Arias.

    Abban viszont egyetértek, hogy Laca kicsit lusta volt a tesztképek készítésénél, mert tényleg illett volna egy-két lerekeszelt makrót is lőni, szerintem az ételfotósokat (a tiszteletreméltó fajtát, nem az Instagram huszárokat) igazán érdekelné, hogy mondjuk egy Olasz körutazás során le tudja-e élesen fotózni Giovanni mama szardellás spagettijét.

    Azért kár, hogy csak egy arrogáns "lerekeszelve bármi más is tud éles lenni" válaszra futotta.

    Szerk: Kár, hogy nem láttam előbb, hogy az előttem szóló is linkelte a fenti videót. Mondjuk a DSLR határozottan nem halott, csak szegmentálódik a digitális piac és visszatérnek azok a kategóriák, melyek jóformán a digitális forradalomban kihaltak egy időre. Amikor megjelent az első X100 az igen szép emlékeket idézett fel abból a korból, mikor még mindenki analóggal rohangált. Gyakorlatilag ez az első elérhető árú professzionális távmérős digitális gép. Ezt főleg az utca, szoci, utazgatós fotósok, illetve a profi fotóriporterek értékelik igazán. De ez nem is azoknak készült akiknek egy DSLR-re van szüksége. Szerintem összeveszés nem lesz, mindenki azt vásárol amit akar.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Gondwana #72 üzenetére

    Az edigital webshopja szerint ma érkezik. 360 ezer pénzért már viheted is. Hát ilyet sem mostanában fogok vásárolni sajnos. Viszont máshol meg a kifutó X100-asok kerülnek 210 ezresbe. Azért az a 150 ezer forint különbség nem kevés és aki tud élni a régebbi modellel szerintem annak igen jó vétel.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz madgie #74 üzenetére

    Sajnos nem a magyar piacra termett ez a gép. Bezzeg külföldön minden hipszter és Leica bálványozó kapkod utána, meg persze az utcai fotósok krémje. De hát láttunk már ebben a topikban is példát, hogy valakinek 30-40 ezer forintot ér egy ilyen gép... ez a magyar valóság. Valamilyen szinten meg tudom érteni, én is nagyon szívesen vennék egy X100s-t (vagy csak akár sima X100-at), de jelen anyagi helyzetem alapján ha ennyit költök fényképezőgépre annak univerzálisabbnak kell lennie, mert nem engedhetem meg azt magamnak, hogy szinte csak utcán tudjam használni és még videóban is gyenge legyen.

    Szerintem ez a gyújtópontja annak, hogy nálunk és a hozzánk hasonló piacokon miért nem kelendő és Kelet-Európának miért csak hónapokkal a Photokina után szervezett bemutatót a Fujifilm. Nálunk aki 300-400 ezret el tud költeni fényképezőgépre, az nem elégszik meg az X100/X100s korlátaival, mert ennyiből már bőven válogathat nagyon remek, cserélhető objektíves, videóra is sokkal alkalmasabb gépek között, akár MILC, akár DSLR fronton.

    Többet kéne keresni... akkor nem lenne dilemma... :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Chris Kiki #77 üzenetére

    "Hobbira túl drága, profiknak kevés"

    Egyik sem igaz, mert külföldön (ne mindig magunkból és a magyar valóságból induljunk ki) nagyon népszerű a hobbi fotósok körében és másrészről nagyon sok profi szereti és imádja. Fotóriporterek és elismert utcai fotósok kezében látsz ilyet. Gondolom ők is rájöttek, hogy a Fujifilm X-Trans szenzora szépen aláfűt a hatszor drágább lajkáknak. Az X100 és X100s pedig nagyon patent módon össze van rakva, vedd egyszer kézbe. Nem csak a magnézium lehet időtálló és minőségi. A fényerős fix objektív meg megvan, ráadásul nem is akármilyen. Az FF szenzor meg nem férne bele ebbe a keretbe. Ilyet eddig csak a Sony csinált az RX1-ben, de az is kerül egy misibe, pedig a Sony-ra nem jellemző a sznobos árképzés.

    Optikus: Szerintem nézz máshol is tesztfotókat, sok profi fotós vezet blogot ahol szintén találni tesztfotókat. Nem akarom Lacát bántani, de azért a fotói nem mindig tükrözik azt ami kihozható a gépekből. Meg úgy őszintén szólva szerintem a steril tesztfotók (mindegy, hogy épületet vagy virágot ábrázolnak és mindegy, hogy melyik világhírű portál készíti) legalább 80%-ban nem tükrözik azt amire egy gép tényleg képes hozzáértő kezekben, amik már hónapok óta összeszoktak az eszközzel.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Chris Kiki #81 üzenetére

    "A hárdkór gémer meg Xboxot."

    Ki a harcore gamer? Aki megveszi az éppen aktuális Call of Duty epizódot minden évben? Vagy aki mondjuk időt és pénzt nem sajnálva szimulátorozik (igazi szimulátoron), ami konzolon még SOHA nem jelent meg és kötöttségei miatt soha nem is fog? Nem vitaindítónak szánom, csak árnyaljuk a képet, hogy egy-egy feladatra nem csak egy eszköz megfelelő. Az imbuszcsavarhoz imbusz kulcs kell, a kenyeret viszont nem csak kenyérpirítóban piríthatod. Épp így a fotós is nagyon sokrétűen válogathatja össze a felszerelését. Nem létezik univerzális megoldás, legfeljebb olyan ami több feladatra is alkalmas.

    Optikus: Az előzőhöz még hozzászólva. A Dpreview tesztfotóiból már sokkal több kiderül.

    Ez itt ISO 200, amiben én semmi gyengeséget, mosottságot nem látok, csak egy kellemes dinamikájú, éles fotót.

    Ez meg itt ISO 2000, ami még mindig teljesen elhanyagolható mennyiségű zajt tartalmaz, mondhatni ez még mindig tökéletesen használható bármire.

    Menjünk tovább ISO 6400-ra, ami még mindig teljesen használható fotót jelent. ISO 6400-on! Itt már a hasonló árkategóriájú DSLR-ek kezdik feladni.

    Szerintem érdemes átgondolni, hogy tényleg túlárazott-e a gép. Ha neked az ISO200-as maximumok megfelelnek, akkor nem ez a gép kell neked, erre bármi más is megteszi. De a legtöbb ember szívesen fotózna kevés fénynél is, ezzel a géppel pedig nagyon jól lehet boldogulni ott is. Én bizony megvenném, ha nem ilyen balkáni bérből élnék.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Chris Kiki #86 üzenetére

    "Mert univerzálisnak nem mondható (fix), speciálisnak sem, viszont drága."

    Figyelsz te? Ez egy igazi fotóriporter és utcai fotós masina, ráadásul a legjobbak közül. Azok akik utaznak, utcákat járnak, azoknak ez egy kiváló gép. És nem azért jó utcára a kis gép, mert könnyű cipelni. Azért jó, mert az emberek sokkal közelebb engednek általa, míg sok fotóriporter állítja, hogy a nagylátószög nem csak a kompozíció miatt jó, hanem őket is arra kényszeríti, hogy menjenek közelebb a témához.

    Próbálj meg egy batár nagy DSLR géppel az utcán idegeneket fotózni.

    Persze lehet erre bármilyen MILC-et venni, de sokak igényét elég jól lefedi az X100/X100s a fix optikával, ráadásul itt alapból egy jó objektívet és jó szenzort kapsz. Vegyél másik MILC-et hasonlóan jó szenzorral és egy jó fix objektívvel és azzal is 300k körül vagy valamivel felette állsz meg.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz optikus #92 üzenetére

    Nézzük két megállapítást:

    "iso 2k meg 6.4k nem izgat" és "lehet hogy az igenyeim magasak ez a baj"

    Nem az igényeid magasak, csak teljesen eltérnek attól amire ez a gép való. Elhiheted, hogy a sajtófotóban, szocifotóban, utcai fotóban nem jellemző a pixelkukkolás. Neked a középformátum való, amire rácsavarsz egy prémium objektívet és úgy karcolnak a szemközti hegyen álló fák, hogy a szemedben érzed a tűlevelek szúrását. Ezzel nincs baj, van aki szeret morfondírozni az apró részleteken. Engem ezek kevésbé izgatnak, én nem vagyok pixelkukkoló, engem jobban izgat, hogy a fotó egésze legyen jó és persze a géppel könnyen, gyorsan és hatékonyan lehessen dolgozni.

    "nem azert veszek fenykepezot hogy feny nelkul fotozzak"

    Sokan fotóznak gyenge fényviszonyok között. Ez még nem érv. Ha te csak verőfényes napsütésben használod, az pont nem azt jelenti, hogy nagyok az igényeid, hanem éppen azt, hogy roppant alacsonyak, mert viszonylag kevés élethelyzetben használod a gépet. Az X100s-nek meg igen is hatalmas érdeme az, hogy még ISO6400 mellett is teljesen használható fotókat készít. Ez bármilyen értékelési rendszerben hatalmas pozitívum, függetlenül attól, hogy a te felhasználási szokásaid szerint van-e rá szükséged.

    Amikor még csak az egyetemi ösztöndíjból és diákmunkából kuporgatott Pentax K200D-met használtam, akkor ISO400 fölé sosem mentem... az ISO800 már csak vészhelyzetre volt, de az ISO1600 végképp használhatatlan. Akkor én is úgy voltam vele, hogy amit ISO100 - 200 mellett nem lehet lefotózni azt nem is kell. Aztán jöttek jobb gépek, amikkel ISO1600-3200 még szinte zajmentes és rájöttem, hogy ez eddig nagyon hiányzott. Hatalmas szabadságot ad a budapesti utcákat járva, hogy szürkületben vagy naplemente után is még tudok teljesen használható fotókat készíteni kézből.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz optikus #99 üzenetére

    Az miota szemelyeskedes, hogy a kijelenteseid tartalmat vizsgalom? Es miota sardobalas, hogy neked nem ez valo? Te magad is erre a kovetkeztetesre jutottal.

    En is hasznalom meg az analog kozepformatumu gepeimet, ilyen reszletesseget sem a kisfilm (full frame), sem az APS-C nem tud. Ha erre van igenyed, akkor azt kell hasznalni, senki nem kenyszerit masra.

    Veszel egy jo Yashica vagy Zeiss gepet 50-60 ezer korul es 150 ezer magassagaban egy jo szkennert. A maradek 150-160 ezerbol meg evekre eleg rollfilmet tankolhatsz fel.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Parci #104 üzenetére

    Mondom ezt úgy, hogy fotózok céges D800E-vel. Ebből a 36 megapixelből fotólabor minőségben kihozhatsz egy A3 körüli méretet, a középformátumú analógból, meg egy fél falfelület méretűt. Brutális gép a D800/D800E, de számomra még mindig az analóg az amiben élet van. Én nem állok sem az analóg, sem a digitális oldalán. Mindkettőt szeretem és kedvelem, de azokat a tónusokat és dinamikát amit a film tud, sosem fogja visszaadni egy digitális rendszer.

    Persze a dinamikán lehet csiszolni és a tónusokat lehet Photoshoppal utánozni, de szerintem fontos az, hogy az ember élvezze azt amit csinál. Engem személy szerint örömmel tölt el a film befűzése, a tudat, hogy egy emulzióval bevont rétegre fotózok ami tiszta kémia, ahogy kijön a laborból a megelevenedett negatív és ahogy lenagyítod papírra. Sajnos nekem nincs laborom otthon, mert kevés a hely, de fotólaboros ismerősnél imádok belógni a kulisszák mögé, hogy lássam amint elkészül. Sajnos ezt ma már nagyon kevesen tudják értékelni. Megapixeleken, 100%-os nagyításon, algoritmusokon és egyéb paramétereken vitatkoznak, miközben ezek lényegtelenek. Nem az eszközön van a hangsúly. Az ember persze vegye meg azt ami a legjobban megfelel az igényeinek, de az alkotás folyamata és az alkotás minősége (nem a pixelekre gondolok) sokkal fontosabb.

    Szeretnék egyébként nagyformátumot is kipróbálni. A dagerrotípia bitang drága, de a nedves lemezes kollódiumos fotózás (tintype) már emészthetőbb, de ott is több ezer forint egyetlen expo. Ezek olyan felbontóképességűek, amit a digitális nem fog megközelíteni addig amíg nem 100-150 megapixelekről beszélünk, de egy nagyon fontos dolgot akkor sem fog tudni utánozni a digitális. Az imént már kifejtettem. Szeretem és tisztelem a történelmi fotográfiai eljárásokat. Szerintem én rossz korba születtem. Inkább lennék Robert Capa, Ansel Adams, André Kertész vagy éppen Henry Talbot kortársa.

    Na de elég a hablatyolásból. Leveszem a polcról valamelyik antik gépem és befűzök egy rollfilmet. Talán még kattintok is párat, hagy fogyjanak az ezres bankóim. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz nord_ #109 üzenetére

    Nagyon fasza BB-ket (billboard) készítünk vele, de fotólabor minőségben valahol A3 és A2 között áll meg. Csináltunk már vele A1 és A0 proofokat is, azok is elég jók voltak, de ott már érezhető, hogy "csak" poszter minőségre futja.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Parci #111 üzenetére

    Nem analóg vázakról volt szó, hanem középformátumú filmről, aminek a felbontóképessége és dinamikája jelentősen jobb a legtöbb digitális FF és APS-C gép szenzoránál. Persze a D800/D800E már rezgeti a lécet, de ő csak egyetlen szereplője a piacnak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Parci #113 üzenetére

    Analóg vázakat írtál. Az objektívet leszámítva nem sok köze van a felbontóképességhez és dinamikához. Az analóg film, minőségtől és érzékenységtől függően 0.4 - 2.1 µm szemcsemérettel rendelkezik, ráadásul mindezt egy FF-nél jóval nagyobb felületen (közép- vagy nagyformátum esetén). A D800E 4.88 µm pixelmérettel bír.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Marseille199 #118 üzenetére

    Én meg árnyalnám a képet, mert a monokróm negának sokkal nagyobb a dinamikája, mint a színesnek. Ahol lejöhet rengeteg a dinamikából az a fotópapír vagy éppen a digitális szkenner korlátai. De például a mozifilmezésben használt színes 35mm-es filmnek megfelelő laborálással 10-12 EV a dinamikatartománya, amihez jön még, hogy nehezebb teljes bebukásba vagy kiégésbe vinni az anyagot, mint digitális esetén, ami persze nem valós dinamikát takar ezt aláírom, de az utómunka során megvan a lehetőség arra, hogy játsszanak az anyaggal amikor a jelentősen szűkebb dinamikájú mozikópiára viszik át. Digitális esetén van highlight recovery, de a teljesen kiégett részletekből semmit sem lehet visszanyerni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Marseille199 #122 üzenetére

    Nem, de a mozifilmes nyersanyag dinamikáját ismerem számszerűsítve a szakirodalomból és ebben legalább egyetértés van. A fotófilm esetében meg nagyon megoszlanak a vélemények még a szakirodalomban is, ahol nem ritkán említenek 16-18 EV dinamikát monokróm filmre, máshol meg 7-9 EV dinamikát adnak meg maximumnak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Marseille199 #125 üzenetére

    Egy korábbi megjegyzésre reagálva: Nem vagyok analógpárti. Csak szeretem és tisztelem, de mellette épp oly boldog vagyok a digitális gépekkel is.

    Az egész feltevés meg csak onnan jött, hogy a kolléga sokallta a 360 ezer forintot egy olyan APS-C gépért ami nem képes a tó túloldalán lévő fákat kellően élesen lerajzolni. Én csak egy alternatívát mondtam neki, mert erre a D800 (plusz egy prémium objektív) sem képes 36 megapixellel és kétszer ennyi pénzért. De lehet venni milliókért 60 megapixeles középformátumot digitálisban, vagy ha neki éppen 360 ezer forintja van, abból aztán már elég magas szinten el lehet indulni analóg vonalon egy fasza szkennerrel.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Gondwana #128 üzenetére

    Szerintem mindennek jobb a fogása, mint bármilyen Fuji "X" gépnek. Az X-E1 kivételével az összes X gépet kipróbáltam már és szerintem mindegyik borzalmas. Olyan mintha egy margarinos dobozt markolásznék. De ettől függetlenül imádom őket minden másért. :)

    Aki kényelmet akar az vegyen Sony-t, az még a MILC műfajban is jó ergonómiával bír.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz FEDman #138 üzenetére

    Mondjuk itt az átmérő az igazán lényeges, mert a Pentaxnak is van ennyire durva nagylátó palacsintája szintén APS-C-re. Valamivel kisebb az átmérő, mint a NEX 7-nél, bár itt könnyű volt, mert az egész aknát lehetett az objektív köré tervezni. A NEX meg cserélhető objektíves, teljesen eltérő tulajdonságú objektívekkel.


    Katt

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz FEDman #141 üzenetére

    Hát azért az a Pentax Limited palacsinta még MILC viszonylatban sem számít nagynak, pedig ezt DSLR gépekhez tervezték. De azt nem állítottam, hogy a váz amire felcsavarod az kicsi vagy éppen fényerőben kiemelkedő (bár a képminősége egyáltalán nem rossz, szóval azért nem csak a fényerő lehet egy objektív egyetlen pozitívuma).

    Itt a Fujinak nagy szabadsága volt, hogy a rendszer nem cserélhető objektíves de még csak nem is zoom.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz FEDman #143 üzenetére

    Jó, akkor mutass m4/3 objektívet ami ugyan ilyen kicsi és lapos. Gondolom hemzsegnek a piacon. :) Nem mondtam, hogy a Pentax objektíve ugyan ilyen kicsi, de hasonló kaliber. Millimétereken már nem sok múlik. Egy táskában elhanyagolható a helyigénybeli különbség. Meg csak a puszta fizikai méretéről beszéltem, nem fényerőről meg a többiről. :)

Új hozzászólás Aktív témák