Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    Most találtam rá erre a sorozatra, tök jók, el is kezdtem őket olvasni.

    Ha jól értem, akkor majd ezekből akarsz összerakni egy gigacikket, szóval gondoltam pár észrevételt megosztok:

    "Nem tartott sokáig és megérkeztek a floppy meghajtók is. Nem csak megbízhatóbbak és gyorsabbak voltak, de az adatokat menet közben is lehetett menteni, illetve dinamikusan betölteni a lemezről."

    Mivel ma mindenki "lemezeket" használ, ezért ezek annyira magától értetődő dolgok, hogy inkább azt kellene pár szóval vázolni, hogy mekkora szopás volt a kazetta (már simán a töltésnél is a pozicionálás, de mentésnél ráadásul a pontatlan pozícionálás mellett az is bejött, hogy effektíve csak a szalag végére lehetett menteni, hogy az ember biztosan ne írjon felül mást)

    "1kB memóriával 8192 képpontot lehet ábrázolni, ami 4:3 képaránynál 105x78-as felbontásra elég."

    Ez meg a modern, tespedt, pazarló szemlélet :DDD A kortárs konzoloknál az Atari 2600-nak 128 byte RAM-ja volt + 20 bit(!) video RAM-ja, a Magnavox Odyssey²-nek 64 byte általános + 128 byte video RAM-ja, aztán mégis kihoztak ebből 160x192-es ill. 160x200-as felbontást - mert menet közben generálták a képet, nem simán egy framebuffert nyomtak ki. Persze ehhez viszonylag bonyolult videochip kellett, ehhez képest pl. az Apple-II videokimenetét kb. egy fél konzervdobozból meg egy rozsdás drótból hekkelte össze Woz.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák