- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
- Dell notebook topic
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- ASUS ROG Ally
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ez az "az auto usse el az ele lelepo ovodasokat vagy hajtson bele a dunaba???" kérdés a kritikusok részéről elég demagóg.
Hitelesnek számító adataim ugyan legutóbb egy éve voltak a témában, de már akkor látszott, hogy már a Tesla aktív autopilot rendszere is sokkal jobb, mint az emberi vezetők 99%-a.
Rendszerint hozzák fel ezt a "kit üssek el: a gyereket, a nénit vagy a rákgyógyszert holnap feltaláló tudóst" kérdést, meg hogy a Tesla is nézte már égnek a világos vontatmányt, és nekieresztette az autót.
A gond az, hogy az autopilot nagyon-nagyon sokszor dönt rosszul -- és fog is. Csakhogy az ember meg konkrétan sehogyan sem dönt. Kb. egy másodpercig (a 0,7-et felejtsétek el, az baromság!) az ember nem is tud arról, hogy döntenie kell. Utána meg a döntés jó esetben is a komótos fékezés, esetleg satufék, de csak elenyészően kevés esetbe kormányzás. Tehát még 10 métereket autózom beavatkozás nélkül, amikor a segítő rendszer már álla féken, még ha az irányváltásra éppen rossz döntést is hoz -- mégpedig az általam ismertnél százszor több adatból kiindulva, az autó fizikáját ezerszer jobban ismerve.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#06658560
törölt tag
-
emelhu
aktív tag
válasz Dare2Live #96 üzenetére
"Embernél "elfogadott", hogy kinyír az adott esetben x ovist. De ha az "auto pilot" okozná nem tudom milyen hiszti lenne."
Jelen jogi helyzetben az embert le lehet ültetni pár évre és lehet kérni anyagi kártérítést.
Az önvezetés addig nem engedhető az utakra, amíg a jog nem tisztázza ki-mikor-miért vállal felelősséget. Pedig én technika mániás vagyok
-
emelhu
aktív tag
válasz Dare2Live #113 üzenetére
"Jelen jogi helyzetben az embert le lehet ültetni pár évre..."
Mert lelépett az útra eléd váratlanul vki?
Kétlem.Le lehet ültetni vagy fel lehet menteni.
A jog gondoskodik arról, hogy kezelve legyen a baleset.Persze ha nem akarod érteni amit a másik ír, csak kötözködsz...
-
-
mjani1172
addikt
válasz Dare2Live #139 üzenetére
Lehet tudni milyen autód van? Vezettél valaha vészfékezőset?
Az, hogy valaki elfelejt fékezni még egy karambol után is, a képzést és a szülőket minősíti. (akik még egy autót vesznek neki, anélkül hogy továbbképzésre küldenék ),Erre céloztam az előbb, hogy nem ez kellene legyen az általános színvonal.
Igen itt valóban lehetne jobb az önvezető, de aki hülye (márpedig az) az azt sem fogja tudni jól használni.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Dare2Live #149 üzenetére
persze hogy tudom, mi az ai.
olyan statisztikai programcsomag, amiről outsider bullshitgenerátor managgák azt állítják, hogy mesterséges intelligencia.valódi ai jelenleg nincs, és várhatóan még nagyon sokáig nem is lesz, mert fizikai akadálya van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Dare2Live #166 üzenetére
oké, de ha az elektronika tervezési szinten alkalmatlan a feladatára, akkor a redundás párja is az.
lásd: tesztelik a google autóit olyan lidarokkal, amikről közismert, hogy nem működnek rossz időben. tegyél rá hármat, mind a három nem fog működni esőben.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Dare2Live #191 üzenetére
"Onnan indultunk, hogy tönkremegy": onnan indulTÁL ki, hogy tönkremegy. én meg onnan, hogy tervezésileg is alkalmatlan. a google cucca nem azért nem működik esőben, mert tönkrement, hanem azért, mert a specifikációja szerint gyári állapotában is alkalmatlan.
"Muris lesz 10-20éves távban visszanézni ide": tény, hogy van kockázat abban, hogy ki melyik oldal mellett foglal állást. ennek ellenére nem változtatok, kotvány cucc ez.
"Sajátmagad karikatúrája": látod, amikor elfogy az érv, akkor szoktatok személyeskedni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ddekany
veterán
válasz Dare2Live #193 üzenetére
Azt tudja, hogy kutya nem fogja ezt felásni sok év múlva, meg senkit nem érdekel, de viszont a pszichés igényét folyamatosan kielégíti azzal, amit napi rengeteg hozzászólásban csinál. Mi meg etetjük azzal, ha elolvassuk és reagálunk. Ezzel hígítva még több oda-visszával a fórumot amúgy.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Dare2Live #164 üzenetére
Teslak bekapcsolt autopilot mellett feleannyi balesetet okoznak mint kikapcsoltal.
Ebben azért az is szerepet játszhat, hogy az autopilotot ott kapcsolják be ahol nem kell semmit csinálni vezetés közben, mondjuk egy száraz autópályán és belemegy 1000km egy körben úgy, hogy csak a sáv közepén kellett tartani az autót 110el.Csak kíváncsiságból, a jelenlevő teslások a reggeli/délutáni dugót a belvárosban autópilótával szokták megoldatni?
-
pakesz
aktív tag
válasz Dare2Live #222 üzenetére
maradjunk a temanal...
en az Arpad hidnal amikor a Tesla meg csak erzekeli hogy ott van kint egy auto akkor en a labamat mar 1 masodperce a feken pihentetem... eleve a motorfekkel lassulok
es ott NEM 700 ms lesz a human reakcioidom...akkor a robotpilotanal lesz ebben az esetben? kint meglat egy autot es
a., rafekez hogy beengedje
b., addig nem vesz rola tudomast amig eleje nem kanyarodik ezzel elvesztve azt az elonyt amit egy intelligensebb vezeto abszolvealna[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #238 üzenetére
A Chevy féklámpája égett, +az agresszív előzményekből emberi sofőr itt pont sejtette volna, h bünti jön és jobban, időben reagált volna (ami épp ezért nem menti az autóban ülő "vezetőt" - de lehet, h fogalma sem volt az előzménykről, mert esetleg oda sem figyelt az előtte néptelen úton)
Persze simán lehet, h azóta már a Tesla-k is jobban kezelik az ilyet. Célszerű is lenne, hiszen a szabálykövető vezetésük jó eséllyel ingerel ilyen idiótákat. Bár nem túl valószínű, h ilyesmiket, mint hogy villog, vagy pláne hogy gázadásokkal ugráltatja az autóját a mögötte haladó, képes lenne olyan jelzésként értékelni, h ettől nagy távolságot kell tartani akkor is, ha majd elénk kerül.
-
btprg
senior tag
válasz Dare2Live #222 üzenetére
"Az én véleményem alapján ahogy terjednek a vészfékező rendszerek az ezzel kapcsolatba hozható ráfutásos balesetek 90%a el fog tünni. Márha az adott autó fel van szerelve vele. 90%a. Mivel kötzelezővé teszik így pár év múlva megtudjuk az igazságot."
Hát igen, majd kiderül... Az teljesen biztos, hogy egy ilyen vészfékező rendszer jól ki tudja küszöbölni a ráfutásos balesetet. Én attól tartok, hogy meg tudják-e normálisan írni a programot, és nem fog-e olyankor vészfékezni, amikor teljesen indokolatlan. (Mint ahogy valaki írta is, hogy szűk úton a szembejövő autók miatt is triggerelődött neki finoman...)
Valahogy nem lennék boldog, ha (amúgy normális követési távolságot tartva) megyek valaki után, és az randomra bevészfékezne..."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
pakesz
aktív tag
válasz Dare2Live #235 üzenetére
beleneztem a videokba
nos az amit kuldtel hogy huha ezt ki nem lehet vedeni, annal ugye az volt hogy balrol erkezett egy auto nagy sebesseggel? nos ha esetleg odapillant az ember, akkor altalaban eszreveszi...
es bele is tekertem parba es hat parnal nagyon karcsura van hagyva a kovetesi tavolsag, es eleve olyan helyzetbe naviagalja bele magat a vezeto hogy ott eselye sincsen...
de ugye megvan az az eset, amikor egy fekvo teherautoba rongyolt bele a teszlacska? -
pakesz
aktív tag
válasz Dare2Live #261 üzenetére
>> "De a gumisat is ki lehet védeni. Észreveszed gumit, autóversenyző reflexel ellenörzöd nincs e tőled jobb oldalt vmi, majd pont megfelelő mértékben jobbra rántod a kormányt."
ertem en a viccet csak nem szeretem
allitasz valamit ami szerintem kb 80 % hogy nem igazeloszor is azt tisztazzuk hogy az a repul fele a gumi es akkor elrantja a kormanyt arrol bizonyitva van hogy a Tesla erre kepes? es a videon levo auto az Tesla volt?
van ra teszt mint pl. a torestesztre? vagy a javorszarvastesztre? gondolom a Tesla mar szabadalmaztatott is egy repulo kerek tesztet es standardizaltak is, ugye?
csak remelni merem, hogy a "elottem van egy feher kamion es azert ne ronggyoljunk bele mar 130al" tesztet is bevezettek az alaptesztek kozeen elore szoktam figyelni amerre haladok, amugy furcsallom, hogy szerinted oldalrol kell szamitani tobb tonnara, valoszinuleg kellene szamitanom arra, hogy a zebrarol oldaba kap egy ket tonnas gyalogos...
[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz Dare2Live #265 üzenetére
na azert menjunk bele ebbe...
irod:
"Nem azt írtam ezt ki nem lehet védeni. Ki lehet. Ahogy ld a ráfutásos balesetet is ki lehet. 360fokban folyamatosan figyelsz, észleled ha nem mész előre 3métert ebből csúnya kocc lesz. Gázt adsz mint a Tesla. Aztán azonnal fék. Egy pro/képzett 101%ban 360ban odafigyelő sofőr sztem simán meg tudja csinálni.
De a gumisat is ki lehet védeni. Észreveszed gumit, autóversenyző reflexel ellenörzöd nincs e tőled jobb oldalt vmi, majd pont megfelelő mértékben jobbra rántod a kormányt."itt az elso az hulyeseg...
rafutni a magad elott levore fogsz rafutni, ott minek kellene hatulra figyelni? bele kell allni a fekbe es ha autopalya van, akkor meg okosan lehet jatszani ugy hogy periferiarol latod hogy az ELOTTED levo merre kormanyzott es akkor oda kormnanyzod, ahol o nincsen
vagy esetleg te amikor rafutsz ugy erted hogy tolatsz 120 km / h -val es akkor kellene figyeled hogy hogyan alakul a 170 foknal a helyzet?a masodikat cafoltam az elozo hozzaszolasomban tessek ketto baromsagodat mar cafoltam haladjak tovabb?
itt a harmadik butasagod:
"ÉS nem figyel folyamat 101%ban oda. Mert gyerek. Mert telefonál. Mert beszél. Mert elgondolkodik. Mert ..."
nincsen DE!!!
nincsen gyerek, nincsen mobil, nincsen darazs, nincsen sminkeles, nincsen kiomlott kave
idiotizmus az viszont van, nos ha te ezeket nem tudod tudatosan kiszurni akkor vard meg amig lesz onvezeto auto es addig ne vezess[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz Dare2Live #269 üzenetére
>> "Te rád futnak. Ezt védi ki a tesla. Hirtelen erős gáz majd satufék. Elörébb ment 3métert és evvel elkerülte azt, hogy hátulról megtolják."
almodban...
tenyleg ha ennyire nem ertesz a dolgokhoz es ennyire alomvilagban elsz, akkor add le a jogositvanyodat ember, mindenki jobban jarna de komolyan...tudod mirol beszelsz egyaltalan?
hogy egy SERULESES balesetnel azt fogjak kihozni hogy te vagy az OKOZOJA a balesetnek mert eppen okosba navigalgattal es pont belecsusztal az elotted levobe, a helyett hogy szepen kontrollaltan bucsut mondanal a lökösodnek
ugyanis a magyar biroi gyakorlat szerint az az okozoja a balesetnek aki eloszor utkozott, es akkor jarhatsz majd birosagra meg fogadhatod sulyos szaezrekert az ugyvedeket hogy a vegen ne rohadjon rad a lakat...[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz Dare2Live #279 üzenetére
jo megneztem idoponttol...
nezd en elhiszem aki kiad tizeniksz milliot es megvan meg neki a szinrefujt lököse, arrol el tudom kepzelni hogy ezt vivmanykent iteli meg hogy most meg nem lett leabalva a lököse
en ezzel szemben konkretan telibesz.rom, hogy a lokosomet hanyszor utik meg, van benne vagy egy tucat utodes, mit izgassam magam ezzel... sot remelem egyszer majd le is szakad hogy vegre meg tudjak rendesen csinaltatni....
majd este en is elkuldom neked azt amikor nem lepesben jott a becsapodo fel es a Tesla az elgurult elole... mert megneztem am, es arra ervenyes a fenti tiradam, de nezd ha a macskosz17tel ti csak Torrenteset jatszadoztok es o nem veszi a faradtsagot elmagyarazni hogy mi az idealis viselkedes baleseteknel, akkor en elengedem a temat...
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB
- i7 7700K////1070 TI///16GB