- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Házimozi belépő szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Senua's Saga: Hellblade II - Ami eddig történt
gp Napokon belül érkezik a folytatás, érdemes lehet megnézni a korábbi rész összefoglalóját.
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz Ren Hoek #167 üzenetére
Ha arra használod a készüléket amire való, akkor nem fog beégni. HD filmek, sorozatok, ismeretterjesztők, néhány sportműsor, konzol mértékkel (nem napi 6-8 óra). Soha nem fogom megérteni miért akartok tv-n netezni. De ha ilyen igények vannak akkor arra valóban nem plazma való, hanem LCD. Csak érdemes-e ezért árban, képméretben, képminőségben kompromisszumot kötni, mert valamelyikben muszáj lesz. Én házimozizásra és sportműsorra használom a plazmát, így nem is kell aggódnom egy percig sem beégés és ghost miatt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Ren Hoek #171 üzenetére
Ilyen igényekhez nem való a plazma. Nekem a házimozizáshoz, sorozatokhoz, néhány labdarúgómérkőzéshez tökéletes. Aki monitornak akarja használni a tv-t, az vegyen lcd-t, viszont abban az esetben egy jó monitorral szemben kompromisszumokat kell kötni, ugyanúgy házimozi téren is.
Az OLED elvileg kiváltaná, de már évek óta csak ígérgetik, ha befut akkor biztos horror árú lesz és biztos vagyok benne hogy az első szériák kompromisszumosak lesznek. Ha most kezdenék a tömeggyártást, akkor is legalább 2-3 év mire talán megéri OLED-et venni, és akkor még semmit nem tudunk a színek fakulásáról, a panel öregedéséről, ami ugye problémát jelent./人◕ ‿‿ ◕人\
-
titán
válasz Ren Hoek #178 üzenetére
Annyi idő alatt feleződik a fényerő. Viszont természtesen hamarabb is látható a degradáció, nem kell felére csökkennie a fényerőnek az észlelhetőséghez.
Mindezek ellenére még mindig ez a legjobbnak tűnő fejlesztés. És a probléma ellenére se vennék másik kijelzővel telefont.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
MaUser
addikt
válasz Ren Hoek #218 üzenetére
Miről beszélsz judder kapcsán? A 24p-s akadást (ha látod) baromira nem szünteti meg a képkocka ismétlése, az csak a régi szerencsétlen 24p = 24/48Hz lejátszás megvalósításon segít, de plasmánál ez nem probléma a subfield-ek miatt. A mai lcd-k tudnak többszörös sebességgel 24p-t lejátszani (képkocka ismétléssel), de ezt csak a vibráláson/villogáson segít, azon baromira nem, hogy a svenkelés (mozgás) akadozott lesz... Itt csak a frame instert segít -> soap opera, ha érzékeny vagy rá.
Btw, a mozikban is már 48/72Hz-en megy a filmek lejátszása, azaz ha ott látod a "judder"-t, otthon meg nem, akkor az simán placebo valószínűleg vagy jobb esetben más képjavító is aktív az otthoni tv-dben, amit a gyártó nem közöl.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
KTTech
veterán
válasz Ren Hoek #219 üzenetére
A dinamika átfogással már nincs gond, abban már a digitális vezet. De mindegy is, mivel minden film átmegy digitalizáláson 2K vagy 4K felbontással, aztán színezik, effektezik stb., majd visszaírják, mire moziba kerül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
mzso
veterán
válasz Ren Hoek #218 üzenetére
Majd akkor te lehúzhatod 24p-re és agyon motionblur-özöd meg teletoszod műgrainnel. És örülhetsz a mozihatású fosnak továbbra is... Nem mindenki van belebuzulva a szarba. Nekem kifejezetten jól esett amikor nagyobb fps-ü videót néztem. Már egy 60i-s deinterlacelt cuccnak is igen jó hatása volt.
#219
Mert nem akarják. 8K szerintem már bőven ott van a normál filmek szintjén ha belevesszük mennyit vesz el a szemcsézettség.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ren Hoek #225 üzenetére
Úgy akarom látni a filmet, ahogy a rendező megálmodta, nem belefosott művi képkockákkal
Ennek a képfrissítéshez nem feltétlen van köze. A művi képkocka beszúrása a szememben nem azonos értékű a valójában nagyobb framerate-el felvett anyaggal. Az, hogy a rendező mit álmodott belemagyarázás. Egyik rendező se álmodik a 24p-ről, egyszerűen azt használja mert azt kell használnia, mint technikai megszorítás és igyekszik úgy rendezni a jeleneteket, hogy ne legyen nagyon idegesítő a mozgás darabossága, tehát alkalmazkodik.
A szappanopera hatás pedig azért béna, mert nem valós adatot játszik le az interpoláció során, ráadásul egy 24p-s filmbe két képkocka közé nem is 1 képet tesz be a tv hanem többet. Ezzel szemben egy sima natív doulble frame-el felvett anyag teljesen más hatást kelt.
Ma már szerencsére létezik az avchd 2 szabvány, ami lehetővé teszi, hogy a consumer termékekben is ott figyeljen az 1080/50p (ntsc területen 60p) felvétel lehetősége. Sokkal kellemesebb a szemnek a szaggató 24/25p felvételekhez képest 50p-ben nézni a felvételt. Az 50p se teljesen röccenéstelen, de a 25-höz képest jóval folyamatosabb élményt ad. A meglévő blue ray lejátszók pedig fw frissítéssel szépen képesek lesznek az avchd 2 frame és a vele járó nagyobb bitsebesség kezelésére.
Egyébként, ha már úgyis a double frame-en agyalnak a mozisok, akkor miért épp a 24-et akarják duplázni? Úgyis váltás van, akkor nem lehetne az egyik szabványt választani és kész? 50p vagy 60p, mindegyik mai tv és monitor tudja. Minek 3 féle?
-
DigitXT
félisten
válasz Ren Hoek #235 üzenetére
Ami 100 évig tökéletesen jó volt a nézőknek
Annyit tegyünk hozzá, hogy technológiai kompromisszum volt
anno, és így ezt szoktuk meg... Attól függetlenül, hogy engem
is megőrjít, amikor a 100Hz-es TV-k összevissza interpolálnak.Egyébként következetesen kevered a megjelenítés minőségét,
és a megjelenített történet mondanivalóját, vagy minőségét. -
dabadab
titán
válasz Ren Hoek #235 üzenetére
"Ami 100 évig tökéletesen jó volt a nézőknek"
Ezt ugye te sem hiszed el magadnak? Mondjuk az 1927-es Metropolis mar otven evvel kesobb is baromi messze volt a "tokeletesen jo" kategoriatol, ugyanis alig volt valami dinamikatartomanya (az meg tenyleg fekete-feher volt), nem volt hangja, a kepkockak fenyereje baromira ingadozott, ahogy a frame rate is - es akkor meg csak egy 85 eves filmrol van szo, ami a maga koraban technikailag kimagaslo szuperprodukcio volt.
Az, hogy neked bizonyos technologia problemakhoz szentimentalis kotodesed van, sokat nem valtoztat azon, hogy azok technologiai problemak, amik igenis jol lathato hibakat produkalnak es ha annak idejen ki lehetett volna hagyni oket, akkor kihagyjak oket a filmkeszitok. Nyilvan voltak, akiknek az szamitott szentsegtoresnek, hogy szinesek a filmek, elotte meg az, hogy hangjuk lett, de hat ez ilyen, az ember rosszul viseli a valtozast.
"Ez a nagy FPS igény, egy új generáció és egy új látásmód előretörése."
Nem, ez mar akkor is igeny lett volna, amikor a 24p-ben kiegyeztek, csak sima filmnel az fps novelese hatalmas koltseggel es mindenfele extra technikai problemakkal jart volna.
DRM is theft
-
mzso
veterán
válasz Ren Hoek #225 üzenetére
Ki a f*sz beszélt CGI-ről? Én rendes framerate-ről beszéltem. Meg képzajról, digitális vagy analóg. Attól, hogy te bele vagy buzulva az elmosódott mozgásba meg meg a zajos képbe attól még sz*r. Gondolom zenéből is a legrecsegőbb-ropogóbb analag lemez az "igazi" neked.
#235
Méginkább ugyanez.
#230
Ettől a 24p-től filmszerű dologtól meg égnek áll a hajam[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
válasz Ren Hoek #225 üzenetére
Az a felirat hullámzás eltűnés nem a tisztán 120Hz-es vetítés miatt van. Ott egyszerűen beszól a TV képjavítója. Ezt azért csinálják, hogy valahogy meglásd, hogy van értelme a frame többszörözésnek. Vagy képjavítanak vagy fekete képkockát szúrnak be. Ha tudod, hogyan működik egy lcd magadtól is rájössz, hogy gyakorlatilag mindegy, hogy 48Hz (de legyen 72, mert 48-at még néha észrevesz az ember fáradtan) vagy 240Hz. True motion/Cinemotion/stb. esetén azért marad a remegés mert az tényleg átlagol mindenféle egyéb trükk nélkül (black frame insertion vagy edge align)
Egyébként semmit nem látnál LCD-nél és nem lehetne mivel eladni. De ha nem hiszel nekem nézz meg több fajta tv-t ilyen frame többszörözéssel és azt fogod látni, hogy nem ugyanaz a hatás minden tv-nél. Szerinted ez hogy lehet? Talán az egyik nem tudja a másodpercet jól 120 felé osztani? Nem, egyszerűen mindegyik máshogy trükközik a 120-240Hz-cel és mást is ért rajta, nem csak simán többszörözést.Judder-nek kismillió dolgot szoktak nevezni a fórumokban tv esetén, ezért kérdeztem melyikre gondolsz:
- telecine-ből adódó
- 24 fps-es lejátszásból adódó (akár frame többszörözéssel is mivel a svenkelésnél az akadozás megmarad)
- "new ticker judder", stb.Ezt a 24fps imádatot meg nem értem. Az igazi mozi 15fps-es mert a Lumiere-k abban nyomták, nem. A 24fps egy kompromisszum, remélhetőleg kivágják végre a kukába, ma már nem gond a filmtekercs hossza és végre nem motionflow-val kell trükközni azért, hogy ne akadozzon egy egyszerű svenkelés (pl.: Cowboy and Aliens vagy SW eleje).
dabadab: Így már értem, azt hittem, hogy sima mozgásnál (pl. járás) is látsz elmosódást.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ren Hoek #235 üzenetére
A képi ízlés teljesen egyedi dolog fölösleges rajta vitatkozni. Ha neked a 24p/25p tetszik szíved joga nem vitatom.
Ami viszont fontos az a nyersanyag. Az szerintem senkinek se kéne, hogy fájjon, ha valamit mondjuk 50p-vel vesznek fel. Abból még mindig ki lehet felejteni minden második képkockát és teljes értékű 25p lesz, de egy 25p-s felvételből soha se lesz már 50p, lévén az interpolált tartalmat én se emésztem valami jól.Nekem úgy tűnik, hogy a videózás/filmezésnek is megvannak a maga korszakai, annak a technikai korlátai és amikor egy egy új lépés van, akkor a filmeket is az új képességekre új látványra stb... kezdik el kihegyezni. Persze, hogy jó volt 100 évig a 24p lévén nem volt más. Ha valaki azt se tudja, hogy lehetne jobb, akkor örül annak ami van nem válogat. Vagy megnézi vagy nem. Most pedig itt egy lehetőség egy ős régi technikai korláton való túllépésre.
Engem pl a 3d őrület nem tudott megérinteni. Sokkal többre becsülöm az éles és részletgazdag képet mint a kicsit homályos furám mozgó 3d-t. Otthoni szempontból a full hd felbontás engem kielégít és amikor hallom, hogy lehetne ismét felbontást növelni, mert van rá kapacitás az egyre magasabb elérhető (lejátszók is kezelni tudják) bitrátákban, akkor én inkább a több fps-re szavazok a felbontás helyett.
Ha pedig beindul a double frame onnantól valóban a rendezőn múlik majd, hogy 24p-ben, vagy 48/50p-ben álmodja meg a filmet. Lesz választási lehetősége, ami eddig nem volt és el lehet dönteni, hogy az adott filmhez mi a megfelelőbb.
Más: írtad, hogy filmes utómunkában van tapasztalatod. Otthoni videófeldolgozás/kódolással kapcsolatban mennyire vagy képben? Zavarhatnálak privátban ilyen témájú kérdésekkel?
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android másképp: Lineage OS és társai
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kutya topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs