Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    Na végre! :C
    Ez most tényleg igaz?

    Már évek óta kérdezem, hogy miért nem lehet minden egyes subpixelnek saját ledje, miért kell oled-el szórakozni, amikor olyan egyszerűnek tűnik. Ezzel meg van oldva, hogy nincs fényerő csökkenés, van igazi fekete, és ezzel végre megszűnik a betekintési szög probléma is, lévén nem kell semmit se forgatni a led mindenhonnan piros/zöld/kék és mivel nem kell hozzá mozgás, így eltűnhet a katalógusból a válaszidő érték is.

    Monitorba nem lesz ilyen?

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Dany007 #20 üzenetére

    Bizony.
    A betekintési szög, színtartomány, sebesség, korábban felsoroltakon kívül nincs több bevilágítás, nincs több clouthing stb... Nekem az lcd technológiával mindig bajom volt, hogy szerintem már maga az alapkoncepció is egy halott ötlet volt tele olyan kedvezőtlen sajátosságokkal, amiket soha se tudnak leküzdeni. Bár tény, hogy egész meglepő mértékben sikerült a kedvezőtlen tulajdonságok mértékét a sok generáció során mérsékelni, de kiküszöbölni nem tudták és nem is lehet.
    Fogyasztásban is kevesebbet várnék ettől, lévén nincs állandó fix fényerejű háttérvilágítás se. Talán még a vezérlése is egyszerűbb lévén nem kell kristályokat precízen pozicionálni mint az lcd-nél.
    Feltételezem, hogy azért kellett eddig várni erre az igazi megoldásra, mert eddig nem tudtak olyan pici ledeket gyártani (vagy értelmes áron), amiből egy otthoni méretű tv legyártható ilyen felbontással.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Angel1981 #75 üzenetére

    Az lcd mint technológia egy elb@szott koncepció. A mérnököket pedig hatalmas dicséretet érdemelnek, hogy ebből a technológiából ilyet ki tudtak hozni 2012-re.

    Most soroljam fel min lehetne még javítani? Ha akarod megteszem.

    [ Szerkesztve ]

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Ren Hoek #225 üzenetére

    Úgy akarom látni a filmet, ahogy a rendező megálmodta, nem belefosott művi képkockákkal

    Ennek a képfrissítéshez nem feltétlen van köze. A művi képkocka beszúrása a szememben nem azonos értékű a valójában nagyobb framerate-el felvett anyaggal. Az, hogy a rendező mit álmodott belemagyarázás. Egyik rendező se álmodik a 24p-ről, egyszerűen azt használja mert azt kell használnia, mint technikai megszorítás és igyekszik úgy rendezni a jeleneteket, hogy ne legyen nagyon idegesítő a mozgás darabossága, tehát alkalmazkodik.

    A szappanopera hatás pedig azért béna, mert nem valós adatot játszik le az interpoláció során, ráadásul egy 24p-s filmbe két képkocka közé nem is 1 képet tesz be a tv hanem többet. Ezzel szemben egy sima natív doulble frame-el felvett anyag teljesen más hatást kelt.

    Ma már szerencsére létezik az avchd 2 szabvány, ami lehetővé teszi, hogy a consumer termékekben is ott figyeljen az 1080/50p (ntsc területen 60p) felvétel lehetősége. Sokkal kellemesebb a szemnek a szaggató 24/25p felvételekhez képest 50p-ben nézni a felvételt. Az 50p se teljesen röccenéstelen, de a 25-höz képest jóval folyamatosabb élményt ad. A meglévő blue ray lejátszók pedig fw frissítéssel szépen képesek lesznek az avchd 2 frame és a vele járó nagyobb bitsebesség kezelésére.

    Egyébként, ha már úgyis a double frame-en agyalnak a mozisok, akkor miért épp a 24-et akarják duplázni? Úgyis váltás van, akkor nem lehetne az egyik szabványt választani és kész? 50p vagy 60p, mindegyik mai tv és monitor tudja. Minek 3 féle?

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Ijk #230 üzenetére

    Azon nézem és a tv jobban is jeleníti meg mint a monitor. A tv-m tudja a 24p módot, a media lejátszóm is és úgy nézem a filmeket, az interpolált köztes képkockákat én sem szeretem. De a 24p-t ennek ellenére kompromisszumnak látom és tartom, ezzel szemben egy valós 50p-s video anyag teljesen más hatást kelt.

    A 24p-ben nem tudom te hogyan neveznéd, hogy a képkockák egyesével látszanak és nem folyamatos gördülékeny az esemény. Nincs váltakozó ugrálás a lejátszás sebességében, teljesen egyenletes. Pl ha a kamera pásztáz, akkor azt én darabosnak látom (minden egyes frame esetén azonos mértékben egy új kép látszik, ami az előzőhöz képest egy látható ugrásnyi eltérést mutat. Ha egy témát követ a kamera és közben a háttér darabosan megy az nem olyan feltűnő lévén a személy/téma nem darabos, mert annak a poziciója a képen nem változik, nem olyan feltűnő. Ma már nagyon ügyesen kezelik a kamerákat (nincs gyors kameramozgás fix helyről több kamera képét vágják össze, svenk szerű témakövetés, mozgás jellegének megfelelő záridő használata stb..), hogy minél jobban el tudják fedni ezt a gyengéjét a 24p-nek, de mindig nem lehet megoldani.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Ren Hoek #235 üzenetére

    A képi ízlés teljesen egyedi dolog fölösleges rajta vitatkozni. Ha neked a 24p/25p tetszik szíved joga nem vitatom.
    Ami viszont fontos az a nyersanyag. Az szerintem senkinek se kéne, hogy fájjon, ha valamit mondjuk 50p-vel vesznek fel. Abból még mindig ki lehet felejteni minden második képkockát és teljes értékű 25p lesz, de egy 25p-s felvételből soha se lesz már 50p, lévén az interpolált tartalmat én se emésztem valami jól.

    Nekem úgy tűnik, hogy a videózás/filmezésnek is megvannak a maga korszakai, annak a technikai korlátai és amikor egy egy új lépés van, akkor a filmeket is az új képességekre új látványra stb... kezdik el kihegyezni. Persze, hogy jó volt 100 évig a 24p lévén nem volt más. Ha valaki azt se tudja, hogy lehetne jobb, akkor örül annak ami van nem válogat. Vagy megnézi vagy nem. Most pedig itt egy lehetőség egy ős régi technikai korláton való túllépésre.

    Engem pl a 3d őrület nem tudott megérinteni. Sokkal többre becsülöm az éles és részletgazdag képet mint a kicsit homályos furám mozgó 3d-t. Otthoni szempontból a full hd felbontás engem kielégít és amikor hallom, hogy lehetne ismét felbontást növelni, mert van rá kapacitás az egyre magasabb elérhető (lejátszók is kezelni tudják) bitrátákban, akkor én inkább a több fps-re szavazok a felbontás helyett.

    Ha pedig beindul a double frame onnantól valóban a rendezőn múlik majd, hogy 24p-ben, vagy 48/50p-ben álmodja meg a filmet. Lesz választási lehetősége, ami eddig nem volt és el lehet dönteni, hogy az adott filmhez mi a megfelelőbb.

    Más: írtad, hogy filmes utómunkában van tapasztalatod. Otthoni videófeldolgozás/kódolással kapcsolatban mennyire vagy képben? Zavarhatnálak privátban ilyen témájú kérdésekkel?

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz DigitXT #258 üzenetére

    Javíts ki, ha hiba van a folyamatban: digitális rögzítés esetén a nyers felvételnél a kép tisztaságát/elmosódottságát a záridő határozza meg, ami egy napfényes felvételnél a 24p felvételnél se lehet 1/25 1/30 sec, mert az a kép minden lenne csak éles nem (konkrétan bemozdult homály). A nyers felvétel megvágásakor, effektezés stb után jön a renderelés és a motion blur hatás csak ott kerül rá a digitális anyagra. Lényegében a szoftverben megadható a mértéke, milyen erősségű motion blur-t alkalmazzon a képkockák átvezetéséhez. Előtte ha beállítom, hogy 50 vagy 25 képkockát hasznosítson a felvételből, akkor a motion blur erősségét a kép sebességéhez kell csak igazítani. Jó minőségű anyaghoz pedig szerintem nem árt, ha az eredeti felvétel lehetőleg legyen éles és ne homályos.

    Az számítógépes 24 fps viszont nem túl szerencsés példa az eltérő érzékelési igény miatt. Mivel ott nem csak passzív néző vagy, hanem aktívan részt is kell venned az eseményeknek, ezért ott a reagáláshoz a 24 fps eleve baromi kevés (a film is szaggat hát még ha közben gyorsan csinálni is kéne valamit) és mivel az agyad eleve az új információ érkezésére vár és koncentrál még szembetűnőbb a helyzet. Ha moziszerű minőségben játszanál az is épp úgy idegesítene. Az teljesen igaz, hogy pc játék esetében az fps igény szerintem jóval magasabb mint egy film esetén. Játéknál én annyira tovább mennék, hogy ott én a 60fps-t is kevésnek tartom (ezért szar a mai lcd monitorokkal játszani), de a 40-50 még kimondottan zavaróan lassú megjelenítés, mert ott a reakcióm a megjelenítés sebességén múlik.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz DigitXT #263 üzenetére

    Mintha azt olvastam volna valamikor, hogy az effektezés és utómunka miatt ma a filmre forgatott anyagot is mind beszkennelik, hogy digitálisan tudjanak vele tovább dolgozni. Az utómunkáknak valami elképesztő nagy szerepe van ma és sok filmen látni is, hogy milyen fura/természetellenes színekkel és effektekkel dolgoznak, hogy a rendező "álma" kerülhessen megjelenítésre. Változik a technika nehéz követni.
    Amit te tanultál és tudsz az biztosan úgy van, azon nincs mit vitatkozni el kell ismernem. Hollywood meg más, meg nekünk amatőrködőknek akik eleve digitális gépeket használunk már csak a szoftver jelenik meg mint videó vágó, szerkesztő és effektező eszköz.

    Apropó elmosás: nem tudom ma divat-e még, de jó sok éve volt divat néhány játékban a motion blur. Lényegében ott is effektel oldották meg a hatást és lévén játék baromi zavaró volt. :)

Új hozzászólás Aktív témák