Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Neovenator

    senior tag

    válasz Fiery #49 üzenetére

    Persze, ellenpélda, de azzal is mit művelnek...
    Amíg az Intel megengedheti magának az iszonyú méreteinél fogva azt a fajta mammut-gondolkodást, hogy "inkább nem innoválunk, ha nem jó egy termék, nem baj, majd nyers erővel lenyomjuk a piac torkán", addig ezt az AMD nem igazán engedhetné meg magának. Ahelyett, hogy inkább a Jaguar vonalat fejlesztenék tovább, még egy-két generációt megpróbálnak kikalapálni a Bulldozer-ből, szerintem teljesen értelmetlenül. Nem emlékeznek a szörnyű Netburst bakira? Azért lehetnek egyáltalán most olyan pozícióban a piacon, ahol vannak...erre eljátsszák ugyanazt?
    Persze ez az Intelre is igaz a MIC kapcsán picit...de ott legalább tudok rá egy jó kifogást, a vállalat puszta méreteit...amíg egy terv 18 különböző döntéshozón megy keresztül, akik külön-külön is maximálisan ragaszkodnak a már jól begyakorolt, zsíros munkakörükhöz, uralva a piac 80%-át, addig nem csodálkozom azon, hogy az innováció szükségszerűsége csak nagyon lassan jut el tudatukig. Viszont az AMD-nél már kissé veszélyesebb ez az "inkább más csapásirányba próbálom terelni a piacot, a CPU nem is olyan fontos" játék, a piaci súly pedig mindig döntő...az egészből az lesz, hogy megint más fogja kikaparni a gesztenyét helyettük, ahogy ez szokott történni. A Microsoftnak nagyon nem fog tetszeni a Mantle (érthető módon), de a többieknek sem...hát fogják magukat és felgyorsítják a visszatérést a szoftver renderre...hisz már jó pár éve mindenki tisztában van vele a kiszivárgott/nyilvánosságra hozott anyagokból, hogy ez a legközelebbi stáció. Persze jó a Mantle, mert ha nem piszkálnák a dolgot, akkor a többiek addig húznák a mostani felállást, amíg csak lehetséges, így legalább kénytelenek lesznek ők is csinálni valamit...de ebből az AMD megint nem fog profitálni érzésem szerint. Nem mintha lenne más választása, mint fejvesztve előre menekülni a fejlesztésbe. :)

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • AxBattler

    félisten

    válasz Fiery #72 üzenetére

    + (#70) wednesday
    + (#71) Petyyyyy

    Köszi!
    Nagykirályság, akkor érdemes volt A10-es Trinity-t vennem! :DD

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

  • rudi

    nagyúr

    válasz Fiery #49 üzenetére

    Én már akkortól mondom ezt, amikor az NV-nél elment az A-csapat megcsinálni a Tegrát és a Radeonok fejöttek. Meg kéne valahgy szabadulni az AMD vezetésétől, mert szerintem abban a cégben nem a mérnökök tudásával van baj, hanem a vezetés töketlensége miatt voltak évekig mínuszban. A Jen-Hsun Huang vagy Paul Otellini csapat szerintem már évek óta plusszban tartaná az AMD-t.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #179 üzenetére

    A PowerTune amellett, hogy egy hardveres rendszer a működése szoftveresen befolyásolható. Ez tulajdonképpen egy szoftveres profil, amit a driver az OS indításakor elküld a hardvernek, ami ezt betölti. Ezután azok az adatok ott maradnak a leállításig. Ez működteti a rendszert a driver beavatkozása nélkül. A kártyák PowerTune profilja az elmúlt két évben legalább tízszer módosult, hiszen ezek tetszőlegesen fejleszthetők, és történik is fejlesztés.
    Egyébként a tuningprogramok így nyernek extrákat, hogy a driver saját profilját nem engedik betöltődni, és egy saját PowerTune profilt töltenek be helyette. A lényeg igazából a betöltés. Ha elindul az OS, akkor a kártyának kell egy profil, különben egy nagyon biztonságos alapértelmezett paraméterezést használ.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • miresz

    veterán

    válasz Fiery #199 üzenetére

    Egyszerűbbé teszik a CUDA-ra való programozást. Hátha valaki a Mantle helyett majd erre alapoz!? Kétlem,hogy bejönne.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #335 üzenetére

    Az Intel és az NV nem fog együtt dolgozni. JHH nem igazán kedveli az Intelt, amióta elbántak az Ionnal. Nem mellesleg az NV-nek érdektelen is az Intel, mert ők ebbe a PC gamingbe alig raknak pénzt. Szóval, ha csinálnak saját API-t, akkor házon belül csinálnak egy sajátot. Ez egyrészt egyszerűbb, mert nem kell a GenX architektúrákra koncentrálni, másrészt gyorsabban kivitelezhető. Talán két év alatt.

    De egyébként a hátszél nélküli saját API-kban nem hiszek annyira. Repi azt azért nem mondta el, hogy ő valóban 5 éve könyörög az Intel/NV/AMD triónak, és az kétségtelen, hogy mindhárom cég megvizsgálta a lehetőségét ennek (azzal nem veszthetnek semmit, ha kivizsgálják), de eleinte az AMD is húzta a száját. Mindenkinek ugyanaz volt ezzel a baja. Ha meg is csinálják az API-t ki fogja megtanulni az architektúra működését csak a PC-s piac kedvéért? Az AMD csak onnantól állt neki a Mantle-nek, hogy megnyerték a tendert mindkét nagy konzolba. Carmack is mondta, hogy a Mantle csak azért érdekes, mert az X1/PS4 miatt úgyis meg kell tanulni a GCN működését. Más esetben értékelhetetlen hiszen a PC-s piacért nem éri meg bemagolni és folyamatosan kutatni egy architektúrát.
    Ezért annyira nyugodt az AMD, hogy Johan mással is támogattatni akarja a Mantle-t. A core funkciók miatt valamennyit nyerne mindegyik hardver, de olyan jó optimalizálást nem kapnának, mint a GCN-ek.

    Carmack látja ezt nagyon jól. Egy Mantle alternatíva senki mástól nem érdekes, de ha a cégek leülnének egymással, kialakítanának egy közös virtuális GPU-t, amire építhetnének fizikai dizájnokat, akkor lényegében virtuális szinten lenne egy szabványos ISA, illetve fizikai szinten meg lehetne egyezni a fixfunkciós hardverek egységes működéséről, illetve egy egységes Queue nyelvről.
    A cégek a virtuális GPU-t támogatnák egységesen, és erre lehetne építeni egy API-t. Egy nagyon egyszerűt, ami csak a shaderek futtatását végzi, és semmi extra nem kell hozzá. Egy ilyen modellel elég lenne csak a virtuális GPU képességeit megtanulni, és összességében alig vesztenénk sebességet a Mantle-höz képest. Legalábbis bőven olyan határon belül lennénk, amivel a Mantle értelmét veszti. Ha egy fejlesztőnek azt mondod, hogy 3-5%-os deficit árán tudja támogatni az összes hardvert, akkor kapásból dobja a Mantle-t. Ez az egyetlen reális jövőkép egy olyan API-ra, ami hozzávetőleg képes arra, amire a Mantle, és szabványos lehet teljes egészében.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • pakriksz

    őstag

    válasz Fiery #353 üzenetére

    carmacknak jó sok éve elég gyakran változik az ellentétére a véleménye, a szponzoroktól függően :DD

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #353 üzenetére

    Szerintem nagy extrát az MS és a Khronos sem tervez.

    A Mantle-nek van egy kísérleti ray-tracing futószalagja, ami a Kaveri APU-n nagyon jól fut. Olyan jeleneteket lehet real time számítani, amit eddig nem lehetett. De ez még így sem elég jó, ráadásul csak Kaverin üzemképes. Vannak benne olyan trükközések, hogy bizonyos grafikai feladatrészekhez a TrueAudio blokkot használják.

    Az ASIC nem elég jó. Túl kötött, holott a ray-tracing problémája általánosabb. Olyan APU az ideális, ami apró procimagokkal dolgozik, és van mellé egy combos IGP-je. A megosztott memória alap, és vannak olyan feladatok, amik igazából egyik részegységre sem ideálisak, így ezekhez kell pár DSP is. Szintén olyanok, amelyek egységes memóriaképet látnak.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • SylverR

    senior tag

    válasz Fiery #359 üzenetére

    Én a mai napig tolok régi játékokat, sőt, a kedvenc tipusom a platformerek. Tehát tudom, hogy nem a graf a lényeg. De a Doom 3 túl sokáig töltött, aztán egy olyan grafikát dobott be, amit az akkori 9600XT-m röhögve lenyelt keresztbe. Tehát az engine felépitésével volt gond. Vagy a RAMom volt lassú neki, vagy a proci. Akárhogy is nézem, 20-30 percnyi loading a "motorikus fail" megnevezést juttatja eszembe.

    Nem!

Új hozzászólás Aktív témák