Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Dandris #1 üzenetére

    nagyszerű, de azért nem kell kiabálni :)

    .. a hírrel kapcsolatban:
    kérdés részemről, az intel mióta tervezhette ezt, de valószínű nem láttak más esélyt ... akkor a most megjelenő cpukkal húzzák majd ki valószínű a tigris tóig? .. jaj.. most ők jönnek egy AMD féle FX érával (hogy évekig semmi új a csúcson ... és a gyártástechnológia, is szívatja őket mellette )?

    devast:
    én arra számítok Ryzen 3000nek már megérik majd az árát.. korábban is úgy gondoltam, hogy azok már drágábbak lesznek, de ilyen hírek mellett, lassan átlép a skála a 100%-os bizonyosságon a dolgot illetően :( ...

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz kzsolti97 #53 üzenetére

    .. már mondtam, ha az intelt megveszi az apple, az applet meg meg pár évre rá a samsung, ne mondjátok, hogy nem mondtam meg előre :) ...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz joysefke #75 üzenetére

    ezek még early sample példányok, amiknek az órajele messze nem végleges (kiadás előtt egy évvel a ryzenek zen magja a 3GHz-et is nehezen érte el, megjelenésre azért összeszedtek még kb. 25%-nyi órajelet)...

    De az órajel az legkevésbé se releváns, az IPC számít, az órajel az kb. csak a szorzója, ha magas az IPC akkor lehet akár 500Mhz is egy cpu, de attól még tudhat (na) akár azonos teljesítményt... De ilyen bonyolult felépítésű cpu-t nem éri meg tervezni, inkább "egyszerűbb" felépítést csinálnak és magasabb órajelre építenek...

    a bulldozerek egyik baja anno az "egyszerűsített" felépítés volt, azt az architektúrát magas órajelre tervezték ... de a gyártástechnológia (is) kiszúrt vele (az órajeleknek ott lett kb. vége ahol valójában kezdődött volna eredeti tervek szerint a "középkategóriája" az architektúrának.... persze nem a tapasztalt fogyasztás mellett-- de GloFo nem bírta jó minőségben gyártani őket... vajon ha akkor a TSMChez átviszik a terveket, áttervezik, vajon jobb lett volna? Már sose tudjuk meg, és nem is számít)..

    Abu85:
    az a Devil May Cry 5 info komoly? Sokan megszívják akkor majd... most nézem 8 szálat ír minimumnak ... akkor 8400-8600-as inteleken se fog menni? Nagyot ütne ...

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #81 üzenetére

    De hát akkor egy 8 magos FX-en elindulna de egy i5-8400on nem? ... (már ha csak a szálakat figyelné.. aztán lehet az előbbi cpu teljesítménye kevés lenne és azért nem indulna el)

    Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy 8 szál alatt "mikrolagot" okozhat ha mondjuk 6 szálon kell a 8 szálnyi folyamatot lekezelni és 2 munkafolyamat "szenved" amit ide-oda dobál az oprendszer a szálak között, a cache tartalom folyamatos másolása miatt meg "bedugul" egy-egy pillanatra az adott 1-2 szál...
    el tudom képzelni, hogy gondot okozzon, de ezt (talán) némi optimalizálással lehet csökkenteni... viszont, ha tényleg lesz egy ilyen lépés.. és ezen játékmotorok elterjednek, a "hosszú távra tervezett" 8. és 9. generációs i5-ös gép tulajok egy része instant harakirit csinál a gépe mellett..

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz joysefke #84 üzenetére

    Azért játékok esetén vegyesek a fenntartásaim a párhuzamosíthatósággal kapcsolatosan.. eléggé sokféle feladatot ott szét lehet osztani több magra... akár adott feladat többfelé is bontható és még több szálra szedhető.. a fizika kezelése pl. ilyen dolog.. ugyan utóbbit VGA kártyán is szokás számolni, de azok valahogy mással vannak elfoglalva, ha a cpu meg kap sok-sok magot akkor adott a használat lehetőség.. a másik amit jó lehet párhuzamosítani az AI.. persze kell egy-két "fő" mag a kiosztott feladatok "összesítésére" és "irányítására", de akkor is a feladatok egy része szétosztható kb végtelen szálra ... nem vagyok benne a mostani grafikus motorok mire is képesek pontosan (vagy 15 évvel ezelőtti ismereteim vannak) de akkoriban rengeteg grafikus feladat előkészítése a processzor dolga volt... de ez nyilván nem így van mostanában már.. de textúra előkészítéshez is kell CPU idő, és az is párhuzamosítható szerintem...

    De biztos azok fogják tudni akik a motort írják, hogy mit lehet és mi a "cél".. A mostani motorok nagy része még 1-2 szállra íródott és utólag kapott további bővítéseket (olyat amilyet... Pl. EA DICE motorjának DX12 módja pl. egy totál rossz implementáció), de ha alapjairól írnak egy motort, akkor szerintem sokkal jobb skálázódást lehet elérni..

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #90 üzenetére

    Arra gondoltam ezzel kapcsolatban, nem lehet-e, hogy ez csak a még fejlesztés alatt levő program egyik ilyen limitációja, ami a kiadásik "javítva" lesz..
    Ami van közölve gépigény ezzel kapcsolatosan már hivatalos lenne?

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #92 üzenetére

    meg mondjuk ez jó lehet felmérni a reakciókat is

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák