- Steam Deck
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
- Projektor topic
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nonsen5e
addikt
Az, hogy az AMD direkt megcsinálta arra az egy szem Tonga kártyára azt jelentheti, hogy az Rx 3xx széria is arra fog épülni, vagy csak egyszerűbb volt arra megírni és mutogatni, hogy ilyenünk is van mint teszem azt az R9 280 / 280X-re (amikből azért jóval több van forgalomban)?
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindkét megoldás fejlesztése kb. egy éves projekt. Itt inkább arról van szó, hogy az NV a praktikusságot és paraméterezhetőséget, míg az AMD az abszolút minőséget tartotta szem előtt. Ennek megfelelők a végeredmények is.
A ShadowPlay-GVR esetében a GVR azért működik másképp, mert nem csak a DX-et kell támogatnia.
A G-Sync és A-Sync helyzete teljesen más. Az A-Sync a VESA szabványa, tehát a fejlesztés nem csak az AMD-n múlt. A VESA és a nagy monitorgyártók is komoly szerepet vállaltak benne. Rámondhatták volna, hogy kiadják idén, de a monitorgyártók jó minőséget akartak, hardveres skálázással és OSD támogatással. Ezek a G-Syncből hiányoznak, ezért nem támogatják ezt a nagy monitorgyártók, mert minőségileg rosszabb, mint az A-Sync és még licencköteles is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
csendes tag
Én az NVIDIA DSR-t próbáltam ki, GTX770-en a Guild Wars 2-ben, 3840x2400 lett visszaskálázva 1920x1200-ra. Gaussian blur szűrővel ocsmány homályos, szűrő nélkül pedig elveszik az anti-aliasing lényege és már a beépített FXAA is szebb eredményt produkál. A technológia ettől függetlenül figyelemre méltó!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a rendszer működik szűrő nélkül is, csak a szoftveres leskálázás elrontja az eredményt. Ezért használnak hozzá szűrőt. Tehát a lényege szűrő nélkül sem veszik el, csak egy alapvető tényező tönkreteszi a képet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z_A_P
addikt
hátránya, hogy a gaussian blur szűrők a végeredményt elmossák, vagyis a natív felbontásra visszaskálázott kép enyhén homályosnak tűnik.
Ez igy kuka.
[ Szerkesztve ]
OK
-
Zorel
senior tag
válasz egyedülülő #5 üzenetére
Kérlek küldj egy link-et, ahol tudok vásárolni MO-n egy A-Sync-es monitort...szerintem Te gondold át még egyszer...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a bizonyos játékokban működik jelenleg kb. 5900 játékot jelent.
Használd hozzá a VCE-t, mert a GVR-nek van nem gyorsított módja is.(#9) Z_A_P: Nem kuka. Így működik, mert a szoftveres skálázás a blur nélkül elrontja a képet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SylverR
senior tag
hátránya, hogy a gaussian blur szűrők a végeredményt elmossák, vagyis a natív felbontásra visszaskálázott kép enyhén homályosnak tűnik.
Ez régen is így volt. nVidia visszatér a mosott-gyökerekhez.
Nem!
-
egyedülülő
őstag
Az, hogy mit lehet itthon kapni nem igazán állítható párba azzal, hogy melyik technológia jobb, támogatottabb. Illetve mint olvasható a cikkben is másban sem jeleskedik annyira az nvidia, hogysimán kihozhassa bárki nyertesnek, hogy úgymond. Na, most akkor mi van?
[ Szerkesztve ]
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a GVR megkerüli a WDDM-et. Ezért képes támogatni az AMD saját API-ját. Az NV megoldása a WDDM-en keresztül működik és csak DX-szel. Az AMD-nek fontos volt, hogy a saját API-juk alól is lehessen felvenni, mert ez az API úgy működik, hogy amikor indul egy alkalmazás, akkor a WDDM-et egy hibával fagyásra kényszeríti, majd felépít egy virtualizált környezetben egy új "WDDM pótló" rendszert. A Windows ezt hiszi majd WDDM-nek, és megnyugszik, hogy minden rendben van. Ez mindaddig tart, amíg a játék fut. Ezután a virtuális felületet kivégzi a driver és újraindul a normál WDDM.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tomas51
senior tag
Én arra használom a dsr-t, hogy benchmarkoljam a 970sli-t.
Tervbe van véve egy 2560x1440-es ips monitor.
Legalább meg tudom nézni mit bírnak ezen a felbontáson a vga-k. -
SylverR
senior tag
Amúgy visszafelé nem működik ez a technológia?
Úgy értem shader-resizével felnagyítani natívba egy kisebb felbontású képet?Nem!
-
Zorel
senior tag
válasz egyedülülő #14 üzenetére
Technológia összehasonlításról sehol sem írtam. Próbáld meg értelmezni a mondataimat.
Nem csak itthon, sehol sem lehet kapni. Akkor Te miről beszélsz? Láttad már, volt lehet lehetőséged kipróbálni az A-Sync-et? Nem hiszem. Ellenben G-Sync-es monitort bármikor vásárolhatsz akár itthon is.
Magyarul nincs itt semmiféle verseny, mivel jelenleg még a G-Sync-nek nincs versenytársa. Emiatt írtam, hogy ezen a téren is beelőzte NV a konkurenciát. Na ez van most!!![ Szerkesztve ]
-
SylverR
senior tag
Az a gond, hogy a régi hőskori "kocka" Belineám nem tud ilyet. Egy-két modernebb játék képes rá, hogy kitegye a képet natívban skálázással. De sem a windows, sem a többi program nem képes erre. Ezért örülnék ha az AMD erre is kitalálna valamit. Persze minek használok ősrégi monitort ugye.
[ Szerkesztve ]
Nem!
-
mcwolf79
veterán
Igen, tudjuk:
Neked NV VGA-d van, azt szereted. Ezért csak az NV megoldásai a jók, minden más fos, használhatatlan, vagy simán utánzata/majmolása az NV-nek.
Mindjárt jön Players és a többi NV élharcos is és majd mindenki jól megmondja a frankót.[ Szerkesztve ]
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
Hiftu
senior tag
Ha jól emlékszem, akkor Abu egyszer már leírta a helyzetet a G-Sync vs A-Sync-el kapcsolatban.
Röviden:
A gyártók bedobták ingyen a saját fejlesztéseiket, hogy legyen egy fasza szabvány.
Az NV fogta az előzetes szabványt (értsd: még nem lett faszára kisimítva), gyakorlatilag kilopta (megtehette, mert ingyen volt) és csinált belőle egy gyenge változatot fél-egy év spórolással, iszonyat licensedíjjal társítva.Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
lenox
veterán
Minél több pixelt kell visszaskálázni, annál többször kell alkalmazni ezt a szűrőt, így teljes részletesség, azaz 4K mellett már 13-szor fut le egymás után.
Es ez mar biztos, hogy igy van? En azt olvastam, hogy 13-tap filtert hasznalnak, azt jelenti, hogy a kernel merete 13, gyanus, hogy szeparabilis, tehat kulon van vizszintes es fuggoleges iranyban, ami implementacio fuggvenyeben lehet egy vagy ket kernel. Tobbszor tuti nem kell lefuttatni, az altalam implementalt szurok ilyen felezos esetben 11 tapesek, de nemigen hallottam reklamaciot, pedig hasznaljak a legtobb hollywoodi filmnel.
Amugy van valami slider, amivel allithato, hogy milyen legyen a filter, nem tudom, ki lett-e probalva tobb beallitassal.a hardveres működés következtében a visszaskálázott képen gyakorlatilag tökéletes
Gondolod, hogy ugyanazt szoftverrel nem lehet megcsinalni? Szerintem ha jobb az amd eredmenye, az biztos nem attol van, hogy az hw, hanem mert jobb kernelt vagy algoritmust valasztottak. Amit amugy sw-rel nyilvan konnyu lemasolni. Inkabb az lehet a hw elonye, hogy nem vesz el a render sebessegbol.
Amugy hw scalerek mar szerintem korabban is voltak mindket oldalon, pl. nv-nel 6800, 6600-ban mar tuti volt. Mondjuk sdk-t nem akartak hozza adni, de a videokat scalelte.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudtommal igen. De a blur skálázható egy külön csúszkán (opcionálisan persze, mert amúgy automatikus beállítja a megfelelő mértéket a kiválasztott DSR szinthez). De ha leveszed kevésre, akkor rondább lesz a skálázott kép. Tehát vagy homályos vagy recés lesz. Mindig azt az értéket állítja be, ahol a szoftveres leskálázás már jó minőséget ad.
Az AMD megoldása egyszerűen a 4K-s képet küldik rá a kijelzőmotorba és onnan az leskálázza 1080p-re. Az NV előbb leskálázza magának a 4K-s képet 1080p-re és azután megy a kijelzőmotorba. Persze feltételezve, hogy 1080p-s a kijelző és 4K a beállított felbontás.
Nem mondta egyik cég sem, hogy nem lehet megoldani máshogy. Az NV ezt tartja jónak, míg az AMD a sajátját.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tuttu
csendes tag
Nézd minden oldarról! Most úgy gondolkozok mint egy fogyasztó, mert nem én vagyok a cégtulajdonos, ezért nincs rajtam csak zöld vagy piros szemüveg, és csak az érdekel mit adnak a pénzemért.
A dolgok nagyrészt egyszerű koppintások nvidia oldalról.
A shadowplay-t a jelenlegi konzolokkal bemutatott folyamatos felvétel funkcióról koppintották. (nem ők találták ki)
A Vesa tagjai már régóta fejlesztik az A-sync-ot, köztük van /volt az nvidia is. Azt az ötelet onnan lopták. marhadrága, --> az a kókány vezérő egy teljes monitór ára. Limtált, elavult --> legújabb szabványok hiányoznak pl: displayport, felbontás, ráadásul alacsony fps mellett villog is. Ez megint egy zárt dolog, és még félmegoldás is.És amiről a cikk szól: Homályos ? Akkor meg mi az értelme ? Már megint egy gyors koppintás, hogy nekik is legyen ilyen, de megint nem kompromisszum nélküli. Az AMD és a Dice ezt bemutatta a Battlefield 4 játékban "resolution scale" néven.
-
lenox
veterán
Tudtommal igen.
Hat pedig ez elegge hulyesegnek hangzik, tudsz egy linket?
Az AMD megoldása egyszerűen a 4K-s képet küldik rá a kijelzőmotorba és onnan az leskálázza 1080p-re. Az NV előbb leskálázza magának a 4K-s képet 1080p-re és azután megy a kijelzőmotorba. Persze feltételezve, hogy 1080p-s a kijelző és 4K a beállított felbontás.
Nem latom a nagy kulonbseget, mi is az? Ugy ertem, ha pl. a 'kijelzomotor' leskalazassal kezdodik, akkor nem tok mindegy, hogy a leskalazas a kijelzomotor resze, vagy meg elotte van logikailag? Pont ugyanaz tortenik a pixelekkel, ha amugy a leskalazas algoritmusa azonos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Megkérdeztem, hogy hogy fut le a blur, mert nekem sem volt tiszta. Innen jött. 4K-ban 13x.
Viszont nem azonos az a munka, amit az AMD és az NV leskálázása végez. Mondom egyik cég sem mondta, hogy ezt nem lehet másképp megcsinálni. Az NV külön kiemelte, hogy számtalan mód van erre, de szerintük az a legjobb, ahogy dolgozik a DSR. Az AMD azt mondta, hogy szerintük az a legjobb, ahogy a VSR dolgozik. Ebbe nehéz belekötni, mert szubjektív döntések alapján született meg a rendszer mindkét esetben. Azt persze lehet mondani, hogy a DSR vagy a VSR xy dolog miatt nekem nem tetszik. Ez pedig egy szubjektív vélemény lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
macman507
aktív tag
Nvidia megoldása tehát egy kalap ...
Minek az egész fel-le-össze-visszaskálázás, ha a végeredmény rosszabb, mintha natív felbontásban használnánk a monitort?
1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
-
Jack@l
veterán
http://www.geforce.com/hardware/technology/dsr/technology
"Finally, DSR applies a custom-made 13-tap Gaussian filter as the 4K image is scaled back down to 1920x1080 for display on the monitor"http://theinstructionlimit.com/gaussian-blur-revisited-part-two
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
lenox
veterán
Esetleg valami allitast is irhatsz a linkek melle, mert igy nem tudom, mit akarsz mondani. Az elso linked pont ugyanaz ami alapjan allitom, hogy nem 13 egymas utani szuresrol, hanem egy 13 tapesrol van szo, illetve ket ilyenrol, bar en ezeket egy kernelbe szoktam rakni, mert ugy gyorsabb.
A masodik miert van itt? -
Jack@l
veterán
Igazából nem neked ment, hanem a tudatlanoknak. A második írja le mi az a 13-tap gauss filter meg a többi variáns.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
pakriksz
őstag
válasz macman507 #34 üzenetére
mert az sikk hogy "vaze, én néééééégykában játszom"
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
FLATRONW
őstag
Én pl. az Alien Isolationben használtam a 4x natív felbontást és a DSR- smoothness csuszkát lehúztam nullára. Az eredmény nem volt homályos és nagyban csökkentette az éltöredezettséget, mert a játékba épített megoldások szart sem értek. Alacsonyabb értékeken is jobb volt a minőség, de nem akkora mértékben mint amire számítana az ember. Gondolom ez annak köszönhető, hogy 4x natív felbontás mellett vízszintesen és függőlegesen is megduplázódik a pixelek száma és leskálázásnál ilyenkor pontosabb lesz a végeredmény.
-
mekker
őstag
Én nem látok hasznot abban, ha valaki ezt a képminőség növelésére akarja használni, vannak ennél energia-hatékonyabb élsimítási módszerek (amik szintén ezt az elvet követik), ha meg még blurozzák is... Szerintem ez arra lett kitalálva, hogy 3-4-szeres felbontáson tudjad streamelni, vagy Youtubera feltölteni, ahogy játszol.
[ Szerkesztve ]
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Duck663
őstag
Bonaire lapkán sikerült elérnem, hogy működjön a VSR, és 2560*1600-as felbontást kínál fel legnagyobbnak fullHD-s monitor mellett. De sajnos ezen a felbontáson már hihetetlenül nagy a GPU teljesítményvesztése. Simán felére vagy az alá is esik a teljesítmény. Nem csodálom, hogy ezen hivatalosan nem engedélyezik a VSR használatát.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
daveoff
veterán
Én már sokszor próbáltam a DSR-t mindenféle felbontáson, de ezt az elmosást, homályosságot egyáltalán nem tapasztaltam, tű éles volt a kép, szerintem sokkal szebb eredményt lehet vele elérni, mint egy játékban beállított élsimítással. Az AMD VSR-hez sajnos még nem volt szerencsém....
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Tjoke
tag
Sziasztok valaki, tud megoldást arra, hogyha játszom egy játékkal, és 4x-es dsr-t használok bizonyos betűk nagyon picik maradnak, pl ha magyarítást felrakok, azok tipikusan kicsik lesznek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest