2019. augusztus 18., vasárnap

Hozzászólások

(#1) nonsen5e


nonsen5e
(addikt)

Az, hogy az AMD direkt megcsinálta arra az egy szem Tonga kártyára azt jelentheti, hogy az Rx 3xx széria is arra fog épülni, vagy csak egyszerűbb volt arra megírni és mutogatni, hogy ilyenünk is van mint teszem azt az R9 280 / 280X-re (amikből azért jóval több van forgalomban)?

「今が最高」

(#2) Zorel válasza nonsen5e (#1) üzenetére


Zorel
(senior tag)

Szvsz ez volt a leggyorsabb és legegyszerűbb megoldás.
NV ebben is jóval beelőzte őket és így próbálnak felzárkózni. Ugyanez történt ShadowPlay vs GVR esetében is, de említhetnénk a G-Sync vs FreeSync-et is...

[ Szerkesztve ]

(#3) 7time válasza Zorel (#2) üzenetére


7time
(senior tag)

Lehet hogy beelőzte de most mégis a FreeSync terjed.

(#4) Abu85 válasza Zorel (#2) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Mindkét megoldás fejlesztése kb. egy éves projekt. Itt inkább arról van szó, hogy az NV a praktikusságot és paraméterezhetőséget, míg az AMD az abszolút minőséget tartotta szem előtt. Ennek megfelelők a végeredmények is.

A ShadowPlay-GVR esetében a GVR azért működik másképp, mert nem csak a DX-et kell támogatnia.

A G-Sync és A-Sync helyzete teljesen más. Az A-Sync a VESA szabványa, tehát a fejlesztés nem csak az AMD-n múlt. A VESA és a nagy monitorgyártók is komoly szerepet vállaltak benne. Rámondhatták volna, hogy kiadják idén, de a monitorgyártók jó minőséget akartak, hardveres skálázással és OSD támogatással. Ezek a G-Syncből hiányoznak, ezért nem támogatják ezt a nagy monitorgyártók, mert minőségileg rosszabb, mint az A-Sync és még licencköteles is.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#5) egyedülülő válasza Zorel (#2) üzenetére


egyedülülő
(senior tag)

Azért ezt gondold át még egyszer. Hol előzte be pl az nvidia a monitorok kapcsán az AMD-t?

"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."

(#6) Andrejka


Andrejka
(csendes tag)

Én az NVIDIA DSR-t próbáltam ki, GTX770-en a Guild Wars 2-ben, 3840x2400 lett visszaskálázva 1920x1200-ra. Gaussian blur szűrővel ocsmány homályos, szűrő nélkül pedig elveszik az anti-aliasing lényege és már a beépített FXAA is szebb eredményt produkál. A technológia ettől függetlenül figyelemre méltó!

(#7) Abu85 válasza Andrejka (#6) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Maga a rendszer működik szűrő nélkül is, csak a szoftveres leskálázás elrontja az eredményt. Ezért használnak hozzá szűrőt. Tehát a lényege szűrő nélkül sem veszik el, csak egy alapvető tényező tönkreteszi a képet.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#8) nonsen5e válasza Abu85 (#4) üzenetére


nonsen5e
(addikt)

GVR-ben nevetséges, hogt csak bizonyos játékokban mûködik, továbbá nekem legalábbis 280x alatt simán megeszi a teljesítményt szemben a ShadowPlay-el.

「今が最高」

(#9) Z_A_P


Z_A_P
(őstag)

hátránya, hogy a gaussian blur szűrők a végeredményt elmossák, vagyis a natív felbontásra visszaskálázott kép enyhén homályosnak tűnik.

Ez igy kuka.

[ Szerkesztve ]

OK

(#10) Zorel válasza egyedülülő (#5) üzenetére


Zorel
(senior tag)

Kérlek küldj egy link-et, ahol tudok vásárolni MO-n egy A-Sync-es monitort...szerintem Te gondold át még egyszer... :)

[ Szerkesztve ]

(#11) Abu85 válasza nonsen5e (#8) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az a bizonyos játékokban működik jelenleg kb. 5900 játékot jelent.
Használd hozzá a VCE-t, mert a GVR-nek van nem gyorsított módja is.

(#9) Z_A_P: Nem kuka. Így működik, mert a szoftveres skálázás a blur nélkül elrontja a képet.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#12) SylverR


SylverR
(senior tag)

hátránya, hogy a gaussian blur szűrők a végeredményt elmossák, vagyis a natív felbontásra visszaskálázott kép enyhén homályosnak tűnik.

Ez régen is így volt. ;] nVidia visszatér a mosott-gyökerekhez. :U :C

Nem!

(#13) Z_A_P válasza Abu85 (#11) üzenetére


Z_A_P
(őstag)

Tudom, epp ezert irtam. Milyen kepjavito eljaras mar, aminek a vege egy (megha kicsit is) homalyos blur-olt kep. :W

[ Szerkesztve ]

OK

(#14) egyedülülő válasza Zorel (#10) üzenetére


egyedülülő
(senior tag)

Az, hogy mit lehet itthon kapni nem igazán állítható párba azzal, hogy melyik technológia jobb, támogatottabb. Illetve mint olvasható a cikkben is másban sem jeleskedik annyira az nvidia, hogysimán kihozhassa bárki nyertesnek, hogy úgymond. Na, most akkor mi van?

[ Szerkesztve ]

"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."

(#15) nonsen5e válasza Abu85 (#11) üzenetére


nonsen5e
(addikt)

:R
FF XIII, XIV, meg valamelyik Blizzardos (nagyon kicsi nevek) alatt is szürke volt a gomb. De eleve nem értem,l, miért kell alkalmazásspecifikusan engedélyeni ôket?

「今が最高」

(#16) Abu85 válasza nonsen5e (#15) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Mert a GVR megkerüli a WDDM-et. Ezért képes támogatni az AMD saját API-ját. Az NV megoldása a WDDM-en keresztül működik és csak DX-szel. Az AMD-nek fontos volt, hogy a saját API-juk alól is lehessen felvenni, mert ez az API úgy működik, hogy amikor indul egy alkalmazás, akkor a WDDM-et egy hibával fagyásra kényszeríti, majd felépít egy virtualizált környezetben egy új "WDDM pótló" rendszert. A Windows ezt hiszi majd WDDM-nek, és megnyugszik, hogy minden rendben van. Ez mindaddig tart, amíg a játék fut. Ezután a virtuális felületet kivégzi a driver és újraindul a normál WDDM.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#17) tomas51


tomas51
(aktív tag)

Én arra használom a dsr-t, hogy benchmarkoljam a 970sli-t.
Tervbe van véve egy 2560x1440-es ips monitor.
Legalább meg tudom nézni mit bírnak ezen a felbontáson a vga-k.

Csatornám: www.youtube.com/channel/UCebm3JovKOCweRYPk4soRSQ

(#18) SylverR


SylverR
(senior tag)

Amúgy visszafelé nem működik ez a technológia?
Úgy értem shader-resizével felnagyítani natívba egy kisebb felbontású képet?

Nem!

(#19) Abu85 válasza SylverR (#18) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Azt a monitorok csinálják. Erre van beépített skálázójuk. Persze nem mindben, de az elterjedt vezérlők meg tudják oldani.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#20) big-J válasza tomas51 (#17) üzenetére


big-J
(őstag)

Nekem olyan van, mindenképp vedd meg. Csak vigyázz, ha van laptopod, vagy másik géped, utána nem fogsz bírni ránézni. :D 27" alatt nincs értelme amúgy neki, túl sokat fogsz hunyorogni meg nagyítani.

[ Szerkesztve ]

(#21) MLaca válasza Abu85 (#16) üzenetére


MLaca
(őstag)

3dfx glide? :D

http://mlzphoto.hu/

(#22) Zorel válasza egyedülülő (#14) üzenetére


Zorel
(senior tag)

Technológia összehasonlításról sehol sem írtam. Próbáld meg értelmezni a mondataimat.
Nem csak itthon, sehol sem lehet kapni. Akkor Te miről beszélsz? Láttad már, volt lehet lehetőséged kipróbálni az A-Sync-et? Nem hiszem. Ellenben G-Sync-es monitort bármikor vásárolhatsz akár itthon is.
Magyarul nincs itt semmiféle verseny, mivel jelenleg még a G-Sync-nek nincs versenytársa. Emiatt írtam, hogy ezen a téren is beelőzte NV a konkurenciát. Na ez van most!!! :)

[ Szerkesztve ]

(#23) nonsen5e válasza Abu85 (#16) üzenetére


nonsen5e
(addikt)

Így már érthető, köszönöm! :R

「今が最高」

(#24) SylverR válasza Abu85 (#19) üzenetére


SylverR
(senior tag)

Az a gond, hogy a régi hőskori "kocka" Belineám nem tud ilyet. Egy-két modernebb játék képes rá, hogy kitegye a képet natívban skálázással. De sem a windows, sem a többi program nem képes erre. Ezért örülnék ha az AMD erre is kitalálna valamit. Persze minek használok ősrégi monitort ugye. :U

[ Szerkesztve ]

Nem!

(#25) mcwolf79 válasza Zorel (#22) üzenetére


mcwolf79
(addikt)

Igen, tudjuk:
Neked NV VGA-d van, azt szereted. Ezért csak az NV megoldásai a jók, minden más fos, használhatatlan, vagy simán utánzata/majmolása az NV-nek.
Mindjárt jön Players és a többi NV élharcos is és majd mindenki jól megmondja a frankót.

[ Szerkesztve ]

Xbox One X ; GT: Mcwolf79xy

(#26) Hiftu válasza Zorel (#22) üzenetére


Hiftu
(senior tag)

Ha jól emlékszem, akkor Abu egyszer már leírta a helyzetet a G-Sync vs A-Sync-el kapcsolatban.

Röviden:
A gyártók bedobták ingyen a saját fejlesztéseiket, hogy legyen egy fasza szabvány.
Az NV fogta az előzetes szabványt (értsd: még nem lett faszára kisimítva), gyakorlatilag kilopta (megtehette, mert ingyen volt) és csinált belőle egy gyenge változatot fél-egy év spórolással, iszonyat licensedíjjal társítva.

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#27) nonsen5e válasza Abu85 (#11) üzenetére


nonsen5e
(addikt)

Még annyi, hogy hol lehet beállítani, hogy a GVR ezt a "VCE"-t használja? Nem nagyon látok erre irányuló beállítást a Gaming Evolved appban.

「今が最高」

(#28) lenox


lenox
(addikt)

Minél több pixelt kell visszaskálázni, annál többször kell alkalmazni ezt a szűrőt, így teljes részletesség, azaz 4K mellett már 13-szor fut le egymás után.

Es ez mar biztos, hogy igy van? En azt olvastam, hogy 13-tap filtert hasznalnak, azt jelenti, hogy a kernel merete 13, gyanus, hogy szeparabilis, tehat kulon van vizszintes es fuggoleges iranyban, ami implementacio fuggvenyeben lehet egy vagy ket kernel. Tobbszor tuti nem kell lefuttatni, az altalam implementalt szurok ilyen felezos esetben 11 tapesek, de nemigen hallottam reklamaciot, pedig hasznaljak a legtobb hollywoodi filmnel.
Amugy van valami slider, amivel allithato, hogy milyen legyen a filter, nem tudom, ki lett-e probalva tobb beallitassal.

a hardveres működés következtében a visszaskálázott képen gyakorlatilag tökéletes

Gondolod, hogy ugyanazt szoftverrel nem lehet megcsinalni? Szerintem ha jobb az amd eredmenye, az biztos nem attol van, hogy az hw, hanem mert jobb kernelt vagy algoritmust valasztottak. Amit amugy sw-rel nyilvan konnyu lemasolni. Inkabb az lehet a hw elonye, hogy nem vesz el a render sebessegbol.

Amugy hw scalerek mar szerintem korabban is voltak mindket oldalon, pl. nv-nel 6800, 6600-ban mar tuti volt. Mondjuk sdk-t nem akartak hozza adni, de a videokat scalelte.

(#29) Abu85 válasza lenox (#28) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Tudtommal igen. De a blur skálázható egy külön csúszkán (opcionálisan persze, mert amúgy automatikus beállítja a megfelelő mértéket a kiválasztott DSR szinthez). De ha leveszed kevésre, akkor rondább lesz a skálázott kép. Tehát vagy homályos vagy recés lesz. Mindig azt az értéket állítja be, ahol a szoftveres leskálázás már jó minőséget ad.

Az AMD megoldása egyszerűen a 4K-s képet küldik rá a kijelzőmotorba és onnan az leskálázza 1080p-re. Az NV előbb leskálázza magának a 4K-s képet 1080p-re és azután megy a kijelzőmotorba. Persze feltételezve, hogy 1080p-s a kijelző és 4K a beállított felbontás.

Nem mondta egyik cég sem, hogy nem lehet megoldani máshogy. Az NV ezt tartja jónak, míg az AMD a sajátját.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#30) Tuttu válasza Zorel (#2) üzenetére


Tuttu
(csendes tag)

Nézd minden oldarról! Most úgy gondolkozok mint egy fogyasztó, mert nem én vagyok a cégtulajdonos, ezért nincs rajtam csak zöld vagy piros szemüveg, és csak az érdekel mit adnak a pénzemért.

A dolgok nagyrészt egyszerű koppintások nvidia oldalról.
A shadowplay-t a jelenlegi konzolokkal bemutatott folyamatos felvétel funkcióról koppintották. (nem ők találták ki)
A Vesa tagjai már régóta fejlesztik az A-sync-ot, köztük van /volt az nvidia is. Azt az ötelet onnan lopták. marhadrága, --> az a kókány vezérő egy teljes monitór ára. Limtált, elavult --> legújabb szabványok hiányoznak pl: displayport, felbontás, ráadásul alacsony fps mellett villog is. Ez megint egy zárt dolog, és még félmegoldás is.

És amiről a cikk szól: Homályos ? :C Akkor meg mi az értelme ? Már megint egy gyors koppintás, hogy nekik is legyen ilyen, de megint nem kompromisszum nélküli. Az AMD és a Dice ezt bemutatta a Battlefield 4 játékban "resolution scale" néven.

(#31) lenox válasza Abu85 (#29) üzenetére


lenox
(addikt)

Tudtommal igen.

Hat pedig ez elegge hulyesegnek hangzik, tudsz egy linket?

Az AMD megoldása egyszerűen a 4K-s képet küldik rá a kijelzőmotorba és onnan az leskálázza 1080p-re. Az NV előbb leskálázza magának a 4K-s képet 1080p-re és azután megy a kijelzőmotorba. Persze feltételezve, hogy 1080p-s a kijelző és 4K a beállított felbontás.

Nem latom a nagy kulonbseget, mi is az? Ugy ertem, ha pl. a 'kijelzomotor' leskalazassal kezdodik, akkor nem tok mindegy, hogy a leskalazas a kijelzomotor resze, vagy meg elotte van logikailag? Pont ugyanaz tortenik a pixelekkel, ha amugy a leskalazas algoritmusa azonos.

(#32) Abu85 válasza lenox (#31) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Megkérdeztem, hogy hogy fut le a blur, mert nekem sem volt tiszta. Innen jött. 4K-ban 13x.

Viszont nem azonos az a munka, amit az AMD és az NV leskálázása végez. Mondom egyik cég sem mondta, hogy ezt nem lehet másképp megcsinálni. Az NV külön kiemelte, hogy számtalan mód van erre, de szerintük az a legjobb, ahogy dolgozik a DSR. Az AMD azt mondta, hogy szerintük az a legjobb, ahogy a VSR dolgozik. Ebbe nehéz belekötni, mert szubjektív döntések alapján született meg a rendszer mindkét esetben. Azt persze lehet mondani, hogy a DSR vagy a VSR xy dolog miatt nekem nem tetszik. Ez pedig egy szubjektív vélemény lesz.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#33) lenox válasza Abu85 (#32) üzenetére


lenox
(addikt)

Megkérdeztem, hogy hogy fut le a blur, mert nekem sem volt tiszta. Innen jött. 4K-ban 13x.

Hat pedig akkor vagy te ertettel felre valamit, vagy aki irta irta rosszul. 13-tap filter van ott, nem 13-szor lefuttatva egy filter.

(#34) macman507


macman507
(aktív tag)

Nvidia megoldása tehát egy kalap ... :)

Minek az egész fel-le-össze-visszaskálázás, ha a végeredmény rosszabb, mintha natív felbontásban használnánk a monitort? :C

1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)

(#35) tomas51 válasza big-J (#20) üzenetére


tomas51
(aktív tag)

Igen én is így gondoltam, hogy 27es lesz nem 24es marad.

Csatornám: www.youtube.com/channel/UCebm3JovKOCweRYPk4soRSQ

(#36) Jack@l válasza lenox (#33) üzenetére


Jack@l
(veterán)

http://www.geforce.com/hardware/technology/dsr/technology
"Finally, DSR applies a custom-made 13-tap Gaussian filter as the 4K image is scaled back down to 1920x1080 for display on the monitor"

http://theinstructionlimit.com/gaussian-blur-revisited-part-two

[ Szerkesztve ]

(#37) lenox válasza Jack@l (#36) üzenetére


lenox
(addikt)

Esetleg valami allitast is irhatsz a linkek melle, mert igy nem tudom, mit akarsz mondani. Az elso linked pont ugyanaz ami alapjan allitom, hogy nem 13 egymas utani szuresrol, hanem egy 13 tapesrol van szo, illetve ket ilyenrol, bar en ezeket egy kernelbe szoktam rakni, mert ugy gyorsabb.
A masodik miert van itt?

(#38) Jack@l válasza lenox (#37) üzenetére


Jack@l
(veterán)

Igazából nem neked ment, hanem a tudatlanoknak. A második írja le mi az a 13-tap gauss filter meg a többi variáns.

(#39) egyedülülő válasza Zorel (#22) üzenetére


egyedülülő
(senior tag)

Mások sokkal szájbarágósabban leírták itt amire én gondoltam. Nem kell a fanboykodás, foglalkozz akkor a tárgyilagosabb hozzászólásokkal.

"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."

(#40) pakriksz válasza macman507 (#34) üzenetére


pakriksz
(őstag)

mert az sikk hogy "vaze, én néééééégykában játszom" :)

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#41) FLATRONW


FLATRONW
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Én pl. az Alien Isolationben használtam a 4x natív felbontást és a DSR- smoothness csuszkát lehúztam nullára. Az eredmény nem volt homályos és nagyban csökkentette az éltöredezettséget, mert a játékba épített megoldások szart sem értek. Alacsonyabb értékeken is jobb volt a minőség, de nem akkora mértékben mint amire számítana az ember. Gondolom ez annak köszönhető, hogy 4x natív felbontás mellett vízszintesen és függőlegesen is megduplázódik a pixelek száma és leskálázásnál ilyenkor pontosabb lesz a végeredmény.

(#42) mekker


mekker
(őstag)

Én nem látok hasznot abban, ha valaki ezt a képminőség növelésére akarja használni, vannak ennél energia-hatékonyabb élsimítási módszerek (amik szintén ezt az elvet követik), ha meg még blurozzák is... Szerintem ez arra lett kitalálva, hogy 3-4-szeres felbontáson tudjad streamelni, vagy Youtubera feltölteni, ahogy játszol.

[ Szerkesztve ]

Don't hate the player, hate the gémeskút

(#43) Duck663


Duck663
(aktív tag)

Bonaire lapkán sikerült elérnem, hogy működjön a VSR, és 2560*1600-as felbontást kínál fel legnagyobbnak fullHD-s monitor mellett. De sajnos ezen a felbontáson már hihetetlenül nagy a GPU teljesítményvesztése. Simán felére vagy az alá is esik a teljesítmény. Nem csodálom, hogy ezen hivatalosan nem engedélyezik a VSR használatát.

NAVIgre, ez már valami! :) Igen, Win7-et használok, hogy ez büntetés lenne? Nem nagyobb, mint a Win10 önmagában.

(#44) daveoff


daveoff
(veterán)

Én már sokszor próbáltam a DSR-t mindenféle felbontáson, de ezt az elmosást, homályosságot egyáltalán nem tapasztaltam, tű éles volt a kép, szerintem sokkal szebb eredményt lehet vele elérni, mint egy játékban beállított élsimítással. Az AMD VSR-hez sajnos még nem volt szerencsém....

(#45) Tjoke


Tjoke
(tag)

Sziasztok valaki, tud megoldást arra, hogyha játszom egy játékkal, és 4x-es dsr-t használok bizonyos betűk nagyon picik maradnak, pl ha magyarítást felrakok, azok tipikusan kicsik lesznek.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.