Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Male

    nagyúr

    válasz Abu85 #7 üzenetére

    Akkor az az egy mag 100% kéne hogy legyen... de ezt csak két pillanatra érte el... nem?

  • Male

    nagyúr

    válasz Abu85 #14 üzenetére

    Igen, ez igaz... de egyszerűen nem látom benne, hogy ebből hogy következik, hogy ez a PhysX "egyszálúsága" miatt lenne. Szerintem ezt azzal lehetne bizonyítani, hogy a fizikát egyre nagyobb szintre állítva az össz prociterhelés nem nő meg, csak az fps esik vissza.

    MZsoltee: Nincs meg a játék :)

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Abu85 #68 üzenetére

    Bullet-et akartam én is irni, mintha mostanában ott lenne valami mozgolódás.
    Nekem nagyjából mindegy, csak csináljanak valamelyikhez olyan felületet ami homogén módon fut CPU-n és GPU-n (és nem csak egyik gyártó GPU-ján), valamint az adott technológia adjon hozzá valamennyit a játékélményhez (ne csak látványelem legyen) s akkor boldogok lehetünk.

    [ Szerkesztve ]

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz Abu85 #72 üzenetére

    Biztos azt akarta mondani, hogy az nV is a mafiától tanult. VAgy fordítva? :DDD

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • {Zodiac}

    senior tag

    válasz Abu85 #72 üzenetére

    Semmi, csak abban reménykedem, hogy normálisan fogja használni az Illusion Engine a PhysX-et... Nagy kedvenc volt az első rész és nV részvényesként örülök, hogy használja. Aztán ha az is csak pacákat tologat ide-oda, akkor majd jól le lehet hurrogni. Addig meg hadd reménykedjek. :DDD Lécci. :B

    Öntörvényű Sünmalac

  • syC

    addikt

    válasz Abu85 #89 üzenetére

    Miért érzem azt, hogy minden földi halandó vígan meglenne fiziksz nélkül, csak az nvidia tolja a szekeret. Kidobtak rá egy rakás pénzt, csak nem éppen tudnak belőle hasznot húzni. Habár nekem (most épp)zöld kártyám van, de eddig nem vettem észre a physx erejét egyik játékban sem (meglehet, hogy még nem játszottam olyan játékkal, amelyik valóban támogatja) :)

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Abu85 #92 üzenetére

    Én arra is gondolnék (kizárólag összeesküvés-elmélet szintjén :D ), hogy azért látunk csak ilyen csili-vili effekteket a GPU által hajtott PhysX játékokban, mert a GPU inkább ezeket tudja jobban számolni, a Red Factionben látható rombolós fizikához inkább proci kellhet (lehetnek ott plussz függőségek ami miatt nem párhuzamositható rendesen?).
    Persze ez csak egy elmélet amire semmi bizonyiték, de elgondolkodtam rajta. :)

    Az is igaz amit irsz, hogy nem igazán lehet olyan technológiát használni lényeges játékelemekhez amik egyik gyártóhoz vannak kötve.
    De kérdem én, ha ilyen csili-vili effekteket be tudnak rakni extraként, akkor nem tudnának valami olyat amitől tényleg élvezhetőbb a játék, de nem kritikus a játékmenet szempontjából? Rombolhatóság, vagy Gravity Gun (az eddigi példákbol adódóan) nem muszáj kritikus legyen (mondjuk úgy, hogy végig tudsz menni a játékon nélkülük is) de legyen használható olyan gépeken ahol van fizika gyorsitására alkalmas GPU. Ugy még látnám valami értelmét...

  • rumkola

    veterán

    válasz Abu85 #131 üzenetére

    Nem tudom mik azok a nagy nevek. :)
    Ez a pár címes lista amikkel itt dobálóztok, enyhén szólva középkat.
    Ok, van egy AVP ami talán tényleg jó játék lesz, de a nagy nevek ott kezdődnek hogy NFS, COD, DIO, SC és társaik - legalábbis üzletileg biztosan..
    Mire ezekből DX11-es cuccok jönnek, addigra az nv is bőven a piacon lesz.

  • rumkola

    veterán

    válasz Abu85 #135 üzenetére

    Akkor mostantól az amd-t kell fikázni, ha az ő logójuk fog bepörögni egy játék indításánál, és miattuk nincs physx? Sőőőt, a dx11-es effektjeikből kimaradnak az XP júzerek? :P

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #131 üzenetére

    "Az AMD még sosem működött így együtt a fejlesztőkkel. Az összes DX11-es játékot nekik köszönhetjük."

    Tudom jol en is, ezert irtam azt, hogy "ha az AMD nem lenne kozel akkora balfek mint az ATi volt" , ez dicseret is volt egyben :)

    " PhysX-nek azért mondogatnak oda, mert megtehetik, de jelenleg sokkal nagyobb neveket vonultat fel az AMD 2010-re, mint az NV."

    Azert nyomta eddig ennyire az AMD a DX11-et, mert ugy gondoltak ahogy a tobbseg, hogy ott majd kiutessel gyozedelmeskednek az NV felett teljesitmenyben, csak kozben ugytunik, hogy rosszul szamoltak (mar ha nem a tesszellator tranzisztor/teljesitmenyt vesszuk alapul ;] ) , es amikor hirtelen a fizikahoz kellett volna nyulni, hogy a merleg nyelve kozepen maradhasson, kiderult ott nincs semmilyuk, ezert a konkurencia szapulasara maradt csak lehetoseg.
    Annyi dicseret illeti oket azert, hogy ezt meg idoben elkezdtek, GF100 teglak sincsenek piacon (es meg vagy 1.5-2 honap), a kisebb GF100 variansokrol nem is beszelve, amire(amikre) jo esetben is nyar elejeig varni kell.

    "Egyelőre az összes bejelentett DX11-es játék a top kategóriába tartozik."

    Ez azert tulzo, de erosebb a felhozatal mint amit eddig tudunk PhysX fronton.

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #135 üzenetére

    "BattleForge az év egyik legjobb stratégiája, ráadásul valamilyen szinten ingyé van. A Dirt 2 az év autós játéka. Időn Q1-ben jön az AVP, a BattleField: BC 2 és a STALKER: CoP. Mindegyik AMD és/vagy ATI logós"

    Attol mert AMD/ATi logos az jelenleg nem jelent semmit se.
    Az meg majd, hogy az AMD fog-e valamit is profitalni abbol a DX11 korszak hajnalan, hogy jo ideig nekik volt csak DX11 hardveruk amit a jatekfejlesztok hasznalhattak, majd kiderul ha lesz alternativa.

    "Q2-re sem marad játék nélkül a piac."

    Mint ahogy konkurens DX11 kartya(k) nelkul se :)

    "De amúgy a Bullett és a DMM modul összeolvasztásán dolgoznak, ezt a motor pártolja az MS is, mert az egyetlen rendszer, ami fut DirectCompute felületen."

    Latod, vegulis ugyanazt irod te is, csak mas szavakkal, azon dolgoznak, hogy a ket modult egyesitesek, ahelyett, hogy a jatekok jonnenek mar amivel a PhysX-nek alternativat nyujtanak, akkor errol ennyit, majd 2012-ben visszaterunk ra ;)

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

  • D4rkAv3ng3r

    senior tag

    válasz Abu85 #68 üzenetére

    Azért mert az Intel a Havok-ot a Larrabee-hez akarja használni nem az MS-nek nyújtani tálcán. A jövőben pont, hogy el akarnak távolodni a DX-től (meg MS-től).
    Szóval jöjjön csak az a sw rendering és akor mehetnek a Dx-es grafikonok meg a PhisX is a kukába. ;]

    Az 1 magon való futás meg egyértelmű. Ha mind a 4 vagy 2 magon futna a PhisX akkor nem lenne értelme, hogy nV GPU is kelljen hozzá, mert simán elgfutna csak CPU-n is ATI-val akár. Gondolom nem azért vették meg az API-t, hogy bárki hasznáhassa.

    Egyébként nem egy tragédia ahol lehet én kikapcsolom a PhisX-et, Mirrorr's Edge-nél sem hiányzott.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #7 üzenetére

    Ez marhaság. Ez egy szimpla kép amin az egyes magok kihasználtsága látható és semmilyen más információ nincs arról, hogy mi fut a háttérben. Ennek kéne ezt alátámasztani? A grafikai számítások éppen ugyanúgy használhatják a processzort nem kis mértékben, emelett ott az AI, + az sincs megemlítve, hogy éppen milyen effekt futott a háttérben. Lehetséges, hogy ez(ek) éppen nem párhuzamosíthatók, vagy párhuzamostható, de a terheléselosztás nem valósítható meg, vagy nem éri meg, mert akkora overheadje van, vagy éppen ez a terhelés elosztás emészt fel ekkora mértékű CPU erőforrást.
    És akkor még meg sem említettem, hogy ez egy szem játék(ráadásul béta), és ebből extrapolálni egy teljes API-ra iszonyatos csúsztatás. A játékfejlesztők dolga, hogy egy adott technológiát hogyan használnak fel, és ők gazdálkodnak az erőforrásokkal, lehet, hogy ők így látták jónak, vagy tudják, hogy így nem jó, de nem érdekli őket, mert később akarják optimalizálni, vagy nem akarják optimalizálni egyetalán, mert nem éri meg a ráfordított munkát, ha pl nyernének + 5 fps-t, de kéne dolgozni rajta + 1 hónapot, és emiatt nem prognosztizálható olyan mértékű bevételnövekedés, amiért fedezné a ráfordított munka költségét, vagy egy olyan marginális nyereséget jelent csak, amire azt mondják a fejlesztők, hogy ők ennyi pénztért nem végeznek plusz munkát.

    Ez már megint a szokásos kamu marketing. Ha valaki pártatlanul akarja személni a dolgokat, nem árt, ha mellékel mondjuk egy statisztikát arról, hogy a felhasználók körében hány % a 4 magos CPU tulajok aránya, ezek milyen játékokkal játszanak, ezekben milyen fizika van, és ebből hány használ ki 4 magot.

    Egyátalán hány játékot tudtok mondani, ami jelentősen profitál a 4 magból? Én egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányat ismerek.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #179 üzenetére

    Mi az, hogy nem negednek?? Ha az API tudja, akkor a fejlesztő is használhatja. Az Nvidiának sem érdeke az, hogy szarul fusson a CPU-s physix, mivel ez a saját termékük alkalmatlanságát jelezné a felhasználók számára, amivel nem igazánlehet eladni játékokat, se semmi mást. Az említett teszteket szívesen megnézném, miért nem ezekkel kezdted a cikket? Talán egy részletes elemzés jobban alátámasztaná az állásponotdat, mint egy kép, amire rá van fogva minden vád, nem?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #182 üzenetére

    Nálam a terehelés teszt az így néz ki:

    [link]

    El nem tudom képzelni, hogy hogyan lehet valami úgy kevésbé kihasznált, hogy elvileg többet számol :F De nem ez az egyetlen érdekesség, érdemes összehasonlítani:

    az AMD és az Intel CPU-k terhelés mintázatait, amik köszönő viszonyban sincsenek egymással. Az AMDnél mind a 4 magra egyenletesen el van osztva a terhelés függetlenül attól, hogy van e physix vagy nincs, az Intelén meg láthatóan az egyik mag sokkal többet számol. Ez biztos azért van, mert az AMD CPU-ja sokkal jobb. Az már csak hab a tortán, hogy terhelés és az FPS grafikonok sincsenek összhangban egymással. Az Intel 1 maggal kissebb órajel emelkedéssel és egy maggal nagyobb FPS növekedést produkál, mint az amd nagyobb órajel differenciával és 4 maggal...

    Az egész kérdést tök egyszerűen el lehetne intézni. Beállítható a folymat affinitása 1 magra, aztán utána engedélyezni mind a 4 magra, és összevethető, hogy mennyit hoz a konyhára. Ezek a nagy teszterek, elöl hátul benchmark, aztán még egy normális mérést sem tudnak végrehajtani

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #185 üzenetére

    Ezek szerint a látvány is csorbul, vagyis a physix nem hozzád, hanem elvesz a látványvilágból...valóban ez lenne az nv érdeke :F Vagy a másik lehetőség, a physix kód annyival hatékonyabb, hogy sokkal kevesebb cpu időt használ, emiatt kisebb a terhelés. Én mindegyik esetet túlzónak vélem. Be kéne szereznem ezt a benchmarkot, aztán tesztelni a GTX-el. Ez letölthető ingyenesen, vagy meg kell venni hozzá a játékot?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #187 üzenetére

    Én nem a dark voidra gondoltam, hanem a Batmanre, mert annál voltak ilyen furcsaságok. Kiváncsi lennék, hogy nálam is ilyen e, mert ebből meg lehetne tudni, hogy valóban iylen, vagy valami turpisság volt a tesztben. Nyilván ez az érdekük, és pont ezért tartom kizártnak, hogy kissebb lenne a terhelés jobb látvány mellett.

    Ad1.

    Ha Physixel akarják megnövelni a kártyáik értéjét, akkor annak valami + kell adnia a látványvilághoz, nem elvenni belőle.

    Ad2.

    Mindenki számára teljesen világos, hogy GPUval sokkal gyorsabban számolható a fizika. Először is nagyobb fokú párhuzamsság érhető el, és a fizikai számítások többsége jól párhuzamosítható, másrészt lebegőpontos számításokban a GPU-k kb 10x gyorsabbak a CPU-knál.

    Ad3.

    Ha elvenne a látványból a Physix a CPU-n, azzal az első pont sérülne. Ez csak arról győzné meg a CPU-s physixel játszókat, hogy ezzel az APIval ellátott játékot/kártyát nem érdemes megvenni. Ez inkább az AMD érdeke, tehát valószínűleg innét fúj a szél.

    Ha én a phyixet akarnám promótálni, akkor CPU-n olyan számítások folynának, amikkel 100%osan leterhelném a rendszert, GPU-n futtatva meg látható lenne, hogy mennyi tehertől mentesíti a procit, mint ahogyan ezt az Unreal 3 esetében is láttuk. Ekkor a felhasználó látja, hogy sokkal jobb a látvány, csak lassú, és akkor felmerül benne, ha kell neki ugyanaz a látvány normális sebességgel, hogy vegyen egy Physixes gyorsítót. Amit mondasz, azzal csak vásárlókat lehet elriogatni, nem csalogatni, a vásárlók elriogatása meg nem az Nvidia érdeke, hanem az ATI-é. Megvan a véleményem az egészről...

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #189 üzenetére

    De hogy futna már ilyen FPS-el? Eleve gyorsabban sokkal futtatja a GPU a kódot. Ez egy minimális szintig független attól, hogy maga a kód mennyi erőforrást használ, tehát hogy 10%-os terhelést, vagy 100%os terhelést generál.

    Az egyszerűség kedvéért tegyük fel, hogy 10 darab absztrakt utasítás kell egy effekthez, és mindegyiket 1 képzeletbeli órajelciklus alatt lehet végrehajtani és ezek egymástól teljesen függetlenül végrehajthatóak, illetve hogy a CPU és GPU ciklusok egyenértékűek( azaz a végrehajtó egységek megegyeznek). Akkor 4 magon 2,5 ciklus alatt, GPU-n meg 1 ciklus alatt hajtódna végre minden, azaz sokkal gyorsabban. Csak akkor nem látszik a különbség, ha mindkét processzoron ugyanannyi utasítást hajtunk végre, azaz a CPU-n is 4et, meg a GPU-n is 4et, mert akkor mindegyik 1 órajel ciklust igényel.

    Legyen mondjuk egy CPU 100 GFLOPS kapacitású, és egy GPU mondjuk 500, ez már durván 5x gyorsulás, és akkor keveset mondtam. Ez jelentsen csak 2x akkora FPS-t, már akkor is 40ről 80ra ugrana GPU használatával az FPS. De tulképp amit mondasz, az nem a physixet kérdőjelezi meg, hanem az egész technológiát, mert azt mondod, hogy nincs szükség fizikai gyorsítóra, ami elég furcsa, te vagy az első ember akitől ezt hallom, de ez nagyon könnyen cáfolható, hiszen a physix nem nv találmány, hanem aegia, amelyik PPU.kat gyártott, és ezt még jóval kevesebben engedhették meg maguknak, mint az nv GPU-t, mégis sikeres cég volt, játékokban is használták, igaz nem annyiban, mint miután az NV megvette, meg ha jól tudom liszenszelni is kellett, ennek ellenére ment az üzlet. Ha igazad lenne, akkor az Aegianak valamikor be kellett volna csődölni, de ez nem történt meg.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #192 üzenetére

    tehát ha jól értem azt mondod, hogy a GPU-n számított fizikának semmi értelme,mivel procin is ki tuod számolni ugyanolyan sebességgel ugyanazt, sőt jobbat :F

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #194 üzenetére

    Jobb fizikai modellezést kínál? Minél jobb? Ez szimpla merevtest fizika, csomó törés, ütközés detektálás, nincs benne semmi extra. Hogy mitől "szép" azt megint csak nem tudom. Szép az általában valamilyen látványelemre vonatkozik, de a fizika ebben az esetben semmilyen megjelenítési funkciót nem lát el, csak kölcsönhatásokat számol. A grafikai elemektől tekintsünk el, mert az nem a fizika hatásköre, ha valami szép fizikai jelenség, az fekete fehér pöttyökkel is szép, ha szüksége van grafikai kontentre ahhoz hogy széppé tegye, akkor már nem maga a jelenség hordozza a szépséget. Szvsz ha csak a tömegközéppontokat látnád egy ilyen kinetikai rendszerben, akkor tök unalmas lenne, mint látvány. Viszon egy füst kialakításánál már nevezhető szépnek, ha megfeleően képes turbulens mintázatot szimulálni, mert annak van valami különleges formája, ahogy a részecskék gomolyognak, együtt de mégis külön, folymatosan változó részletes formákban.
    Azt meg megnézném, hogy a GS-el helyettesített részecskefizika, mondjuk folyadékszimuláció mennyire fut jól. Biztos a jövőben is nagyon sokan fogják erre használni a GS-t, mint ahogy eddig is mindeki GS-el számoltatta a fizikát, mert annyira megérte.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #196 üzenetére

    Miért ne lenne hatása a játékmenetre ? Egy összedőlő ház az U3-ban nem nyomja agyon a játékost vagy mi? Vagy ha nekiütközik egy szálló tömegtest akkor nem von le az életéből? nem löki odébb vagy mi? Még a Crysisban is agyonnyom a fa, ha kilövöd és alatta vagy, pedig az abban lévő fizikai motor csak egy része annak, amivel foglalkoznak, és nem kifejezetten fizikai motort fejlesztenek, hanem egy általános engine-t. Én nem játszottam A red faction-nel, de amit láttam belőle eddig videón, azt az unreal 3 is tudja. Hogy miért nem erre hegyezték ki az erre épülő játékokat azt a fejlesztőktől kell megkérdezni, de simán lehetne ilyen modot csinálni. Mi tübb CE2-ben is lehetne hasonlót, csak nem vinné el a géped, mert nincs optimalizálva a fizkai motor, de pl Sandboxban szoktak ilyet rendereltetni. CE3 meg már full procedurális törtést fog tartalmazni mindenre, lesz benne cloth simulation is, bár ezeknek is meglesz az ára szerintem. Szóval ez nem újdonság szvsz, Újdonság a részecskefizikában van, illetve a deformálható, amorf objektumokban, leglalábbis ahogy én látom, mert ilyenek még nem nagyon voltak játékokban, pl hogy belemehettél volna valami masszába, ami elsodor, vagy egy szmog, amibe ha hadonászol, akkor realisztikushoz közeli módon viselkedik, pl el lehet fújni, és nem úgy működik, mint a jelenlegi részecskerendszerek, hogy nincsenek interakcióban a dinamikus objektumokka, ilyesmi.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #198 üzenetére

    Nem az UT3ról beszélek, hanem az Unreal 3 motorról, a motor pedig tudja ugyanazt a merevtest fizikát, talán még többet is. Az UT3 nem ismerem, 5 percig bírtam vele játszani, aztán kinyomtam, a motor más káposzta, ez független attól, hogy milyen játékot csinálnak vele, és az Unreal motor elég jó. És az már fejlesztőtől függ, hogy mit akar vele kezdeni, van aki a fizikára épít van aki meg lesz.rja. Igazából nem ez adja a játékélményt, ez csak a nagyon közeli 1-3 másodperces intrakciót határozza meg, a világ reakcióut amibel a játékos kapcsolatba kerül és megfelelő game dizájn nélkül neked lehet teljesen reális virtuális világod, senkit sem fog érdekelni. Egy játéknak kihívásokkal kell szórakoztatni, ez a belső tartalom, az összes többi elem már csak a tálalás része, hogy hogyan adod elő a tartalmat. A mai napig legsikeresebb játék a Super Mario, meg lehet nézni, hogy milyen csúcs fizika és grafika van benne :D Én úgy vagyok vele, hogy néha néha szoktam a böngészőből játszani, és az első pálya után nem sokkal mindig meghalok, mégsem untam meg az elmúlt 20 év alatt, pedig már pár százszor átmászhattam az első pályán. A crysis ezzel szemben nem physixes játék és pont ez a lényeg, hogy még ebben is olyan a fizika, hogy a játékmenetet befolyásolja. Az, hogy mennyire nem a motor technikai képességein múlik, hiszen ez is tud elég sok mindent, hanem hogy mennyire pakolnak tele egy pályát a dizájnerek fizikalizált objektumokkal. A crysisban pl ezért nincs, ahogy írod, mert nagyon lelimitálná a felhasználók körét, akik tudnák futtatni az amúgy sem kis erőforrás igényű játékot. Az unrealos játékok esetében nem tudom, hogy mi a probléma, mert itt simán lehetne ugyanolyan játékot kreálni mint a red faction, hogy miért nem teszik lövésem nincs. A legtöbb editorban annyi a különbség a fizikalizált és a nem fizikalizált objectek elhelyezése közt, hogy az egyiknél be van egy checkbox pipálva a másinál meg nincs, vagy nem olyan objectként lett letéve a pályára. Kb ennyi egy fizikával agyontűzdelt jelenetet csinálni. Ezért nem látok semmi különlegeset a red factionben technológiai szempontból. Abból a szempontból, hogy ezeket alkalmazzák a játékban persze jónak tartom, de nem tudom, hogy ennek mekkora processzor igénye lehet, mert nem játszottam vele soha. Azt tudom, hogy más játékokban ez óriási, ezért vannak GPU-s gyorsítók ugye.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #200 üzenetére

    Miért nem? Azért mondom mert Nvidia GPUról van szó? Amíg Aegia PPU-ról volt elérhető a physix, addig senkinek nem volt gondja ezzel, pedig azt sokkal kevesebben érték el. De ez természetes, hiszen az Aegia nem zavart sok vizet, és nem szólt bele a nagyok csatájába. Amint megvete az Nvidia előjöttek ezek a vádak, de jellemzően csak az ATI fanok részéről :U Aki pártatlan, az elgodnolkodik azon hogy kell e neki, és ha igen vesz ha nem nem,és nem csinál ügyet az egészből, aki meg Nvidia fan, még annyira se csinál kérdést az egészből, hiszen természetes, hogy elérhető neki. Úgyhogy a játékosok "nagy részével" én azért nem dobálóznék. Lehet, hogy neked személyesn, ez a véleményed, meg az összess ATI fan-nak, de nekem, meg pár másik embernek nem. Az ATI-nak is van pár technológiája, ami csak az ő termékeikről elérhető, talán ezekkel kéne sem ártana előhozakodni a teljesség kedvéért, ha valakinek probléma a platform függőség.

  • RockyHorror

    csendes tag

    válasz Abu85 #204 üzenetére

    "Az AMD meg világos, hogy fúrja a PhysX-et. Elérték, hogy a Borderlands és a Shattered Horizon se legyen GPU gyorsított játék. Nekik az az üzlet ha keresztbe tesznek az NV-nek. A Batman után rájöttek, hogy ennek a legjobb módja ha nyilvánosan a sajtón keresztül buzdítják a technika ellen az embereket. "

    Ezek szerint az AMD se jobb, mint az NV.

    Az életben két dolog biztos: a tegnap és Chuck Norris

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #204 üzenetére

    Az Ageia esetében is csak egy-két rétegjátékba építettek olyan gyorsított fizikát, mely kihatással volt a játékmenetre. A többi ugyanúgy látvány volt.

    Nehát pont ez az, régen akkor meg miért nem sipárogtatok emiatt? Azért mert nem az nv tulajdonolta. Ezért ez bizony fanság kérdése, bár nyilván van olyan ember is, aki nem fan, csak beveszi az ATI marketing dumát.

    Itt egyébként nem az elterjedtségről van szó, hiszen nem azért lesz valami jó, mert elterjedt, hanem azért terjed el, mert úgy gondolják róla, hogy jó( elvileg így kéne lennie). Ez nagyon nem ugyanaz, csak sajnos ebből igen kevés érvényesül a gyakorlatban. Pl a dx10.1 is csak ATI kártyáról elérhető( most azt a pár diszpinytet, ami az nv kidobott, mint dx10.1-es kártyát, ne nevezzük annak), ami mellett folyamatosan kardoskodtál, valamint a Fire Stream is csak ATIról érhető el. Ezek közül egy sem túlságosan elterjedt, de a physix sem sokkal jobb ebből a szempontból. De nekem nincs is ezzek semmi gondom, nekem ez a természetes, hogyha valami kell, akkor azt megveszed, ha van rá keret, ha nem akkor meg olyat keresel ami belefér a büdzsébe. Ez piac és ez így működik normális esetben. Egyetlen technológia sincs ingyen, a DX sincs ingyen, meg kell venni a hozzá tartozó oprendszert. Akinek problémája van azzal, hogy a physix-et "meg kell venni", az miért nem vinnyog ugyanezért a DX esetében. PL ha nekem Xp-m van, miért kell megvennem a vistát, vagy win7-et, ha dx11-et szeretnék. Vagy ha utálom a wint, akkor miért nem elérhető a dx linux alól? Ugyanúgy nem volt elterjedt az NT6 mikor bevezették, több embernek volt XP-je, és mégse sipárgott senki, hogy ejenye csak vista alól elérhető a dx10. Számos példa van arra, hogy nem az a problémátok, hogy valami keveseknek elérhető, ebből kiderül, hogy mindez csak álca arra, hogy vádolni lehessen az nvidiát. Ez meg nem más, mint fanboyság.

    (#205) JohnR : Azon gondolkodj el, hogy mennyivel gyorsabb egy GPU fizikában, mint egy CPU. Utána olvasd el még egyszer, amit írtál, aztán értékeld.

  • Jared

    aktív tag

    válasz Abu85 #214 üzenetére

    A NV késlekedik, az ATi pedig túlárazza a dx11 kártyáit. Már csak az S3-ban reménykedhetek. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Jared Soldier vagyok, Hendrix szellemi örököse. A szomszéd lakásban lakom.

  • TomiLi

    addikt

    válasz Abu85 #214 üzenetére

    Hát igen ... én ezt nem tudom ilyen szakszerűen kifejteni, csak felhasználó szemszögből....(VinnRosso-nak adott válaszod)

    És azt meg lehet "jósolni" hogy meddig lehet ezt az értelmetlen állapotot fent tartani? Gondolok a CUDA, meg a PhysX-re....
    Mert ez egyszer be fog dőlni véleményem szerint.... Olyan ez mint egy rosszul működő diktatúra.

    A múltkor lehurrogtak, mert azt írtam, hogy az amd miért nem tesz ellenlépéseket...Akkor azt a választ katam, hogy ne beszélje kilyen hülyeségeket... persze tudom az amd nem csinál saját zárt rendszerhez kötött hardvereket, vagy fordítva, de miért nem kampányol erőteljesebben... (Gondolom a pénz....) ezek szerint az nv diktál... :W
    Vagy ez ennyire nem egyszerű? Nekem sokszor kínai amiket írtok, azért kérdezem.

    #212) Duracellm... Hali!

    Nekem is olyan érzésem van már néha, hogy túl sokat várok a játékoktól.... de valahogy nem az amire vártam.... Persze elképzelni sem tudom mennyi munka van mögötte....
    De azt nem értem, hogy az mire jó, hogy egy játékot mindig jobbnak harangoznak be, mint ami.. Mondjuk azt elfelejtem, hogy a cél közönség máshogy működik (nem mi kisebb pénztárcájú Magyarok), képesek egy napot is a bolt előtt ülni, hogy megvehessék a hőn áhított játékot a megjelenés napján.... :B

    Szóval a 3d sem annyira nagy szám? Én pedig ettől reméltem, hogy megint lesz egy kis élet a játék piac terén....

    Már unalmasak a játékok felépítései is! mindig értelmetlen idegesítő megoldáaokkal nehezítik a játékot...hát nekem ettől nem lesz jobb a játékélményem, sőt....

    [ Szerkesztve ]

    Bogyóka

  • TomiLi

    addikt

    válasz Abu85 #217 üzenetére

    Szóval ezért várat magára az előre lépés: Pénz

    Ez kb. olyan hogy tudjuk, hogy megfulladunk az olaj miatt, de akkor is nagy pénz van benne, és ezért (kénytelenek) mennek az autók még mindig benzinnel, gázolajjal.... :F

    Hát ez sajnos evidens.... :F És a physX-en kívűl, Te hogy látod, ennek a vga technológiának, felépítésnek mikor lehet vége? mikor kell más irányba terelni a technikát?

    Ugye 0nm-es chipekre már nem lehet csillió tranzisztort tenni..... :N

    Bogyóka

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #214 üzenetére

    Nézd, amit írsz azzal teljesen egyet értek, mert így van :) de nem hiszem, hogy ezt vigyorogva kéne végignéznem, főleg nem felülni akármelyik marketing dumájának. Egymásra ugatnak folyton, ez már 1000 éve így megy, de leginkább az nem tetszik, amikor az emberek agyát akarják átmosni mindenféle szarral. Legalább ha valaki ezt átlátja, akkor ne azonosuljon már vele, vagy ha ilyet lát akkor emelje fel a hangját. Szvsz. Én valahogy a természetemnél fogva nem szeretek semmi kényszert, szeretem elönteni, hogy mi jó nekem, ha kell veszek GF-et ha physixes játékkal akarok játszani, ha meg másmilyennel akkor boltolok az apróban és ATI-t veszek. Bár egyetlen egyszer vettem csak emiatt kártyát, az is egy 3870 volt a Clear Sky miatt, de az se nagyon érte meg, igaz nem is buktam rajta.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #219 üzenetére

    Tényleg Abu, ha már legalább egyes tesztprogramok alatt kihasználja a PhysX CPU-s módja a többmagot, nem lehetne egy olyan tesztet csinálni, hogy hogyan aránylik egy 2- és 4-magos proci egy alsó, illetve egy középkategóriás grafkártyához ilyen szempontból?

    Bár ez inkább csak érdekesség lenne, mert a játékok ugyebár "valamilyen okból" kifolyólag egyetlen magon hagyják futni. De lehet, tanulságos is lenne.

  • RockyHorror

    csendes tag

    válasz Abu85 #214 üzenetére

    "Ha egy zárt szabvány terjed el, akkor senki sem tud majd a szabvány birtoklójával küzdeni, mert a piac kikerül az irányításuk alól."
    Igen a zárt szagbványok esetében ez tényeleg egy nagyon is valós lehetőség. de vannak erre megfelelő szervek normális esetben. De az, hogy most esetünkben egy cég egy brand-del küzd a piaci részesedésért az egy bevált üzleti tevékenység. Egy olyan céget nem ismerek ami a vásárlókat tartja szem előtt. Persze, hogy erőlteti a CUDA-t meg a Physix-et mert neki ez van. Az AMD-nek mag ott az x86 és az ATI nomeg persze az integráció. Ennyi erővel ez is egyfajta monopol helyzet, mivel az Nvidia-nak nincs megfrelelő licence, de ez senkit nem érdekel. Persze mert eggyel kevesebb rivális van a piacon. Ez egy ilyen üzlet.

    Physix:
    Szvsz a Physix annyira nem szar, mint ahogy erről lehet olvasni itt a fórumban. De ezt már leírtam, hogy a jelenlegi fizikai modellek jelen állapotukban csak vizuális tuningnak lehet felfogni.

    Még egy megjegyzés: az egész PC-s játákipar, mivel minket az érdekel, zárt szabványra épül, lásd. x86, Microsoft. Ez nem probléma?

    Az életben két dolog biztos: a tegnap és Chuck Norris

  • smkb

    őstag

    válasz Abu85 #227 üzenetére

    Nem is arról beszéltem, hogy mennyi bevétele volt ezen az NV-nek, ez a jelen kérdés szempontjából irreleváns, hanem arról, hogy az elméletben cuda és physx képes termékek uralják még mindig a piac 2/3-át, és nem látni csökkenő tendeciát. Azaz lehet brámit mondani, bizony egy ekkora háttér nagy erő a gpu physxnek/mellett stb, azaz a piaca nem szűkült be. Az egy másik kérdés, hogy ténylegesen ezen termékek hány százaléka az, ami érdemlegesen képes is 3d mellett még a gpu physixet futtatni.

  • RockyHorror

    csendes tag

    válasz Abu85 #227 üzenetére

    A kellően nagy cégek a zárt rendszerekkel tudják a saját érdeleiket képiselni vagy másképpen a bevételi forrásukat védeni. Gondolj már bele. Belefeccölni milliókat/milliárdokat egy termékbe majd úgymond szabaddá tenni nem a legmegfelelőbb üzleti stratégia. Ezt csinálja az Intel/az Ms/a Sony. De valószínű, hogy az összes nagy is ehhez a fegyverhez nyúl. Lehet, hogy támogatják a kisebb szabványokat de akkor is a saját kerül előnybe. Nem vagyok a nyílt szabványok ellen mert persze lehet, hogy ez a járhatóbb út, de ha ez is olyan lesz mint a linux világa, akkor ember legyen a talpán aki el fog igazodni a különböző lehetőségekbe. A vége ennek úgy is az lesz mint ahogy a Havok vagy a Physix járt. Ha erre tendál a piac fel fogják vásárolni ezeket a felójlesztő cégeket. Lehet pl. pont az AMD, akkor viszont pápá nyílt szabvány. Pontosan amiatt, mert ezzel piacot tud nyerni és védeni.

    Az Nv-t pedig nem temetném még el annyira. Az alábbi okok miatt:
    1. Fingunk nincs arról hány lábon áll a cég és milyenek a befektetőik.
    2. Nem tudjuk, hogy milyen szerződéseik vannak.
    3. Nem tudjuk a pénzügyi eredményeiket.

    Az életben két dolog biztos: a tegnap és Chuck Norris

  • JohnR

    aktív tag

    válasz Abu85 #227 üzenetére

    Ok, de most még csak tesszelálgatnak. Jön a Fermi és esetleg ráharapnak az Unigine enginre, és tényleg kihasználnak benne mindent (mondjuk attól se estem hasra, de a HD5770 behasalt rajta rendesen). Akkor már lehet a Ferminek se lesz kedve PhysX-et számolni. Akkor kell mellé venni egy 285-öt, hogy majd az kiszámolja a fizikát?
    Akárhogy csavarjuk ez sehogy se akar vonzó lenni. És eddig amit láttam belőle az kevesebb volt, mint amit 5 éve már ki tudott számolni egyéb feladatai mellett is a CPU. Persze lehet, hogy többet tud, csak ~200 eFt-ért nem vesz már senki (vagy csak néhányan) csak videokártyá(ka)t, hogy láthassa hogyan pattognak a szikrák...legalábbis az átlag gamer biztosan nem.
    És a többi régi/gyenge videokártyát meg el kell felejteni PhysX szempontjából (és ezek teszik ki a nagy többséget), azok már a grafikával is birkóznak, nemhogy még fizikát is számoljanak...

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #236 üzenetére

    "így szépen OpenCL-re lesz portolva a GPU gyorsítást alkalmazó FX modul."

    2013-ban? ;]
    Az Intelnek semmi oka nincs ilyet lepni amig nem lesz diszkret VGA-juk.

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

Új hozzászólás Aktív témák