- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Dell notebook topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Autóhifi
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1152 üzenetére
A hatótávot nehéz kalkulálni, mert sok tényezős. A 172km szerintem nem reális, még eco-ban sem. Kerékpár kategóriát tekintve a cross trekkinget ajánlanám neked erre a felhasználásra. Az eco-ot úgy képzeld el, hogy egy kicsit könnyebb lesz tekerni, mint egy felső kategóriás XC gépet. A kettes Tour már komolyan tol, onnantól élvezhető igazán. Leginkább emelkedőkön fogod érezni a hasznát. Az ebikeshop-ban tudsz bérelni kerékpárt. Javaslom, hogy béreld ki egy hétvégére, az többet fog számítani, minthogy mi itt mit mondunk. Egyébként hatótávban úgy számolj, hogy leginkább a szintemelkedés merít, síkon a 100km körüli táv a reális 1db 500-as akkuval, hegyen meg az 50-70km. Bár nem nagy kunszt egy tartalék akkut magaddal vinni, azzal duplázod a hatótávot. Bosch akkuk viszonylag olcsón beszerezhetőek idehaza az apróról. 80-100k tétel.
-
big-J
őstag
válasz sanzi89 #1152 üzenetére
Ne a legjobb esetbeli szamokat nezd. Rakomannyal, szellel es nem gerinc toro gumi nyomassal, ha nem akarod csutra meriteni az akksit akkor nyugodtan ket harmadold meg ezeket a szamokat.
A valosagban a mostani egy napi 100km-edet 25kmh-el megtartanad, csak elobb ernel oda es kevesbe faradnal el.
20-22kmh-el mar ~120km-t mennel.Montin letekerni 100km-t motor nelkul amugy egy massziv mennyisegu energia, ~500kwh korul van onmagaban, igen nagy akksid kell legyen extraban hogy a sebesseget es a tavot is szamottevoen noveld.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #1152 üzenetére
Köszönöm az információkat!
Azt esetleg tudjátok, hogy nagyságrendileg mennyi idő feltölteni egy 500-as aksit a gyári töltővel? Csak azért, hogyha ilyenről ötletelünk, hogy másik akku apróról, kérdés, hogy egy éjszaka fel tudnám-e tölteni mindkettőt. Mert ha nem, akkor számomra sajnos nem opció."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #1152 üzenetére
Még egy kérdés. Ha egy ilyen pl. Bosch rendszerű bringa 0-ra merül, akkor használható mint normális kerékpár? Gondolok itt egy részről arra, hogy nem tilt le semmi, illetve, hogy mennyivel nehezebb tekerni magát a bringát. A plusz holt súlyról, amit ilyenkor csak cipelek, most tekintsünk el, maga a rendszer generál-e plusz ellenállást?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1166 üzenetére
Természetesen használható lemerülve is. A pedelec alapvetően kerékpár, teljesen úgy működik minden mint egy bármilyen kerékpáron. Annyi a különbség, hogy te eldöntheted, hogy a pedálozáshoz akarsz e segítséget, ezt ugye több fokozatban állíthatod, hogy mennyire segítsen, de akár ki is kapcsolhatod. Én is szoktam úgy takarékoskodni ha 1db akkuval megyek egy hosszabb túrára, hogy síkon kikapcsolom a rendszert és csak simán tekerem. Ami az ellenállást illeti, a Bosch motornak van azért némi ellenállása, mivel a performance és a Cx belső áttételes, tehát némi ellenállással számolni kell. Ebből a szempontból a Brose vagy a shimano jobb, mert itt kb nincs ellenállás. A Bosch-nál az új generációs active már belső ellenállás nélküli, de az egy alap trekking motor. Elvileg 2020-tól az összes Bosch ilyen lesz. Nekem egyébként 3db Bosch-al szerelt MTB-om volt, el lehet tekerni síkon, leginkább a megindítása nehezebb mint egy hagyományos kerékpárnak, de ha már gurulsz akkor simán vállalható. Persze jelenleg a Shimano rendszer szerintem jobb választás mint a Bosch.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1210 üzenetére
Szia!
Bosch és Shimano esetében tudok nyilatkozni, én ezeket a rendszereket ismerem, és ezeknek a rendszereknek van Magyarországon rendes szerviz támogatottsága.Bosch esetén sajnos zárt a rendszer, ami azt jelenti, hogy csak olyan üzletek kaphatnak szoftvert és hardverkulcsot akik Bosch képzést végeztek és hivatalosan beregisztráltak. Tehát magánszemélyként nem tudsz rajta diagnosztikát csinálni és szoftvert frissíteni. Kénytelen vagy bevinni egy olyan kerékpár szervizbe, akik hivatalosan Bosch e-bike partnerek. Ilyen egyébként már elég sok van. Persze ez nem ingyenes, akár 10-20 ezret is elkérhetnek egy ilyen műveletért, ezt boltja válogatja.
Shimano esetében sokkal jobb a helyzet, le lehet tölteni az ingyenes e-tube szoftvert telefonra, tabletre, amivel sok információt látsz a bringáról és a szoftver frissítést is el tudod végezni, otthon is egy telefonról, bluetooth-on.
Illetve megvásárolhatsz egy shimano eszközt: SM-PCE1, amivel PC-re tudod csatlakoztatni és ezzel már minden infót látsz a bicajról, az akku állapotát is. Töltési ciklusokat, stb.Bosch-hoz még pár infó. Arra nagyon figyelj, hogy ha tuning van a bicajon, tehát kiütik a 25-ös korlátozást és úgy frissítik a szoftvert, a Bosch képes távolról letiltani a bicajod, akár végérvényesen elaltathatják az akkumulátort is, és ez se nem garanciás, se nem visszafordítható változás, gyakorlatilag kuka az akkud. általában erre rá is kérdeznek a szervizekben, frissítés előtt. Shimano esetében ilyenről nem tudok, de persze a tuning itt is garanciavesztéssel jár.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1213 üzenetére
Kb ugyan az a szint mint a Bosch. Sőt, szerintem kb a legerősebb szabvány pedelec rendszer.
Hátránya inkább abban van, hogy Magyarországon nincs szervizháttere.venom8888: Először azt dötsd el, hogy milyen kerékpár kategória kéne, merre felé használnád, aszfalt, terep? A 70km kb reális egy 500Wh-s akkuval, de ez sok mindentől függ, ha max rásegítésen hajtod akkor valószínűleg kevesebb lesz a táv. Ha sokat mész emelkedőn és max rásegítésen, hegyre fel, kb 30km alatt le lehet meríteni, persze lesz mellette kb 1000-1100m szint is. Ha nem mész hegyre, kevesebb az emelkedő és mondjuk nem nyomod maxon, csak közepes rásegítésen, akkor akár 100-120km is lehet a hatótávod.
Mit jelent a nem túl drága? Új vagy használt érdekel?
-
venom8888
őstag
válasz sanzi89 #1226 üzenetére
Jaja ezert mondom varni kell max 10 evet,de lehet kevesebbet,es meg kapod azt a cangat 200 ert ujjan ami most 700. A hibrid autok is 5 eve csak hèbe hóba voltak az utakon, most mrg latni sokat naponta. Es egyre elfogadhatobb aron. De egy szaros bicajra,amiben aksi vam,nem fogok erte 1 millat fizetni. Az azert mar pofatlansag. 5 ev es lehet veszek 3 at a csaladnak. De most jelenleg,csak az ujgazdagok jatekszere.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1226 üzenetére
Ezt sem egyértelmű, attól függ mely kategóriát nézed. Egyrészt ott vannak az olcsóbb kínai cuccok, van köztük már elfogadható minőség, alap felhasználásra. nagyjából 250K egy egész jó átalakító szett, ha van egy normális trekkinged, 250k-ért bármikor pedelec-et csinálsz belőle. Vagy ha a prémium mtb szegmensbe gondolkozol, alig van már felára a pedelec verziónak. Egy minőségi Enduro 1 milla analóg hajtással, 1,2-1,3 körül már elég komoly pedelec Enduro-t veszel, azon a szinten meg már nem oszt vagy szoroz pár száz ezer. A csúcson meg kb mindegy, hogy analóg vagy pedelec, ugyan annyiba kerülnek. Egyedül a minőségi pedelec trekkingek drágák, mert mondjuk egy 250 ezres minőségi analóg trekking bosch vagy shimano rendszerrel 800 ezer, ami már nagy különbség. De ezt így egyálétalán nem lehet kijelenteni ma már, hogy az elektromos bringázás drága mulatság, attól függ honnan nézed. Inkább úgy mondanám, hogy ha prémium bringát akarsz akkor az drága mulatság, de ez nem pedelec sajátosság. A prémium meg mindenből drága.
StLui: Rengeteg ember nagyon el van tévedve ár ügyileg. Most megint menjek bele abba, hogy 1994-ben egy átlag havi bér 6 szorosáért vettem egy középkategóriás mtb-ot amivel versenyeztem anno? Az mai pénzen kb 1 millió ft. Középkategóriás XC versenyzésre alkalmas montit ma simán veszek 350-400-ért. Szóval inkább olcsóbbak lettek a bringák mint drágábbak. Csak sok embernek még mindig a tesco és társai a kiindulási pont, ahhoz mérnek mindent, meg úgy gondolják ha egy bringa 25 éve 20 ezer volt, akkor az ma sem lehet több mindjuk 40 ezernél. Ja közben minden 10 szer annyiba kerül, az nem zavarja őket.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz sanzi89 #1484 üzenetére
Az elég baj lenne. Úgy tudtam, hogy a Merida és a Shimano összedolgoztak a fejlesztésnél. Fura lenne, ha egy gyári pedelecen nem pedelec -hez lenne méretezve az áttétel.
Ha csak lábbal hajtanám, akkor cirka 5 kilót dobtam volna ki az ablakon. Azé vettem bele motrot, hogy dógozzon helyettem.
Most fékezésnél pakolom neki vissza a gangokat, mint a motoron, de ez a mechanika nem reagál olyan gyorsan. Ha viszont nem pakolom vissza, akkor utána, elinduláskor terhelés alatt kéne váltogatnom, ami biztos, hogy nem tenne jót neki.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
válasz sanzi89 #2497 üzenetére
Én ugyan ezt vettem de már a 2020-as vázzal, ráadásul Bergusontól vettem én is. Amit te akarsz venni az kifutó modell, de a motor abban is E5000-es. Elvileg ezzel nincs probléma ha csak a US régiót akarjuk átállítani amivel ki lehet tolni a max 25km/h-t 32km/h-ás sebességre. Ha át is állítom az leghamarabb nyár eleje. Arra azért figyelj, hogy a 2019-es modellek csak a készlet erejéig lesznek.
Én amúgy 10 hónap 0% THM-re vettem. Azt is elárulta a hölgy, hogy 10%-ot adnak a Cetelemnek, gondolom így kevesebb hasznuk marad a bringákon.
ui.: még annyi, hogy nem sok bicójuk van készleten, szóval mindenképpen nézz be az üzletbe.
(#2496) Somatom egyelőre messzemenő következtetéseket nem is akarok levonni.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz sanzi89 #2992 üzenetére
Hát azért sztem van már használható 1M alatt is.. Giant , KTM
(Bár ahogy nézem ezeknek kb semmivel sem magasabb a kormánya, nem vágom itt a különbség leginkább csak a vékonyabb gumi lenne..?)
Nekem mondjuk inkább egy jó állapotú használt lenne megfelelő, pl. egy használt KTM crosstrekkinget most ajánlottak (28" Bosch CX, újszerű állapot, 1 éves) 500e ft-ért..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Tippmix
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vicces képek
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Crypto Trade
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen