Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • StLui

    veterán

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    az hagyján, hogy nincs aljzat, de a bringát a fűtetlen garázsban tartom, az aksikat a lakásban

    Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    Arra hivatkoznak, hogy a nem kivehető akksival úgy tud elég merev lenni a váz, hogy könnyebb és ezért fér be a gép 21 kg alá. Meg így szép vékony lehet az alsó vázcső, ennek a koncepciónak ez az ára.
    A mesétől függetlenül pedig van olyan gyártó, aki alul kivehető akksival is tud ilyen, vagy közel ilyen könnyű vázat készíteni.

    A fék az tényleg fura választás, egy belépő kategóriás 4 dugós fék, ráadásul a sram részéről az első ásványi olajos rendszerű fék. Ezzel a szememben elismerték, hogy alsóbb kategóriában az ásványi olaj előny lehet a kisebb karbantartási igénnyel, míg feljebb és verseny célnál továbbra is ragaszkodnak a dot fékfolyadékhoz. Hogy ez megnnyira tartós jó kérdés. Egy ebike pedig ha könnyű is, akkor is nehéz, tehát valóban valami erősebbet is rakhattak volna rá. Másrészt amikor egy rendszert nem ismersz és úgy szólod le, az inkább a pálya széléről érzelmi bekiabálás, mint megalapozott vélemény. Ezt kérlek ne vedd sértésnek!

    A két említett bringának, amik téged érdekelnek nem konkurenciája az Orbea wild, mivel azok trail gépek, a wild pedig enduro. Ha neked trail gépre van szükséged a felhasználásodhoz, akkor számodra a wild max egy technikai érdekesség lehet, semmiképpen se valós vételi opció.

  • baluka

    tag

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    Hoppá, no offense, de eléggé el vagy tévedve a kategóriákon belül, ahogy sebgutkopf is jelzi a 5881-as hozzászólásában, lemondasz egy vérbeli enduro gépet közben jómagad trail vasak közül válogatsz... :F melyek közül az egyik ráadásul egy Cube... Aki kicsit is otthon van az egyes gyártók rangsorában ebike fronton az messzire kerüli a Cube modelleket, szegény német barátaink fordítva ültek a lóra mikor beszálltak az ebike bizniszbe... :)
    Megelőzve a kérdéseidet hogy mi a baj a Cube-val röviden csak annyit: messze a legtöbbet reklamált márka a vázminőség terén a nagy német gyártók közül, főleg a karbon vázaik problémásak, a külföldi fórumok tele vannak ilyen bejegyzésekkel...

    Részemről inkább Stuttgart mint Waldershof, ha már német ebike a nagyobb gyártóktól... :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    Valamilyen szinten minden bringában lesz kompromisszum. Annyi féle igény van, hogy nehéz olyan bringát gyártani ami mindenkinek jó lesz. Nyilván a nem kivehető akku egy elég kellemetlen dolog, de mivel így tudták megoldani, hogy esztétikusabb és könnyebb, merevebb legyen a váz, ezért e mellett döntöttek. Ez nem kibaszás, hanem meghoztak egy kompromisszumot a jobb váz érdekében. Szerintem így is el fog fogyni az összes és inkább az lesz a gond, hogy nincs készlet, minthogy rajtuk maradna.

    Azt nem mondanám, hogy szutyok fékkel van szerelve, de mondjuk nekem sem a szívem csücske a Sram fék, ízlések és pofonok, végülis ezt könnyen lehet cserélni, akár a bringáról leugró szett eladásával is. Én is inkább Shimano-t tennék rá.

    A töltő port itt van: [kép]

    Nekem az is fura, hogy miért csak a csúcsmodellben van race motor és miért csak a csúcs modell kap 170-es villát? Érthető a koncepció, csak nem tartom korrektnek, mert ezekkel a húzásokkal akarják rávenni az embereket a csúcsmodell megvásárlására. Gondolom a H30 modell is ebből az elgondolásból nem kap nagyobb akksit, hogy vegyél inkább drágább gépet.

    A többi modell súlya nyilván teljesen átlagos ebike súly 22-23kg, gondolom ezért nem teszik közzé, mert nem lehet vele különösebben dicsekedni, csak egy a sok közül.

    A Race motor kicsit erősebbre van hangolva, kicsit könnyebb és van egy 1,5-2 másodperces utánhúzása a race módban. Ami azt jelenti, hogy ha befejezted a pedálozást a motor még 1,5-2 másodpercig max nyomatékkal meghúzza a bringát, ezzel segítve a technikás mászásokat ahol pl nem tudnál tekerni, mert beleütközne egy akadályba a pedál és így átlendülhetsz a rázós szakaszokon. Viszont ez nyilván komolyabb technikai tudást is igényel, átlag bringásoknak semmi szüksége rá, mert a sima gen 4 cx is egy baromi jó és erős motor, utánhúzás nélkül is. Én a race-t választanám, nem feltétlen azért mert én annyira pro vagyok, hanem mert szeretem a technikai újdonságokat meg gondolom szakmai ártalom is :) és szerintem azért tudnék profitálni a race motor tudásából. Viszont ez egyelőre várok, mert csúcsmodellt nem fogok csak ezért venni 12 ezer euro-ért. Szeretnék az észszerűség határain belül maradni.

    Szerintem az a Bulls bringa egy ésszerű választás lehet, nyilván nem egy extra modern geoval rendelkezik, de nem is olyan rossz. A legtöbb igényt biztosan kielégíti. A Shimano motor csattogásától nem kell félni, tény, hogy jelen van, de őszintén szólva engem soha nem zavart különösebben, pedig nekem is karbon vázban volt az ep8. Úgy is a pályára figyelsz, alig észrevehető. De ha biztosra akarsz menni, vegyél olyan bringát amiben már az ep801 van, az a javított verzió, az már nem zörög.

    Olvasgatom már régóta az ebike keresgéléssel kapcsolatos írásaid és kicsit az az érzésem, hogy Te is úgy vagy ezzel, mint azok az emberek akik pl videókártyát akarnak venni és mindig az egyel jobbra várnak. Olyan úgysem lesz, hogy minden tökéletes, valami kompromisszumot meg kell hozni, aztán élvezni a bringázást. :)

Új hozzászólás Aktív témák